Nightwish - Dark Passion Play

Jahas, digipack tupsahti postissa ja ompas paska laatu! Etukannessa esim. logot ja tekstit päin vittua, noin 2cm väärässä kohdassa. Muutenkin tuntuu, että tuo hajoo käsiin kun avaa. Trayt roikkuu melkein irti ja kotelon liimaukset irvistelee. Ärsyttää, että bändi laittaa levyn tekoon miljoona euroa ja se fyysinen tuote jonka kuuntelija saa käteen on aivan sysipaska. Vihkonen on laadukkaampi ja jokaisen biisin kuvitukset vitun siistit. Erikoisplussat takasisäkannen kuvasta jossa Anette posettaa iloisesti popkyykyssä!

Ihme versioita teille sattunut. :wtf: Minulla näyttäisi olevan loistavassa kunnossa kotelot ja kaikki, levyn painatuksetkin suorassa.

Kolmas kierros menossa ja alkaa ne aluksi hieman laimeammalta kuulostaneetkin biisit saamaan tuulta siipien alle. Inskan kanssa olen eri mieltä siitä, että olisi sekamelska. Eihän sitä kukaan halua kuunnella, jos koko levy olisi saman kaavan mukaan. Ehkä biisien järjestystä muuttamalla saisi ehyemmän kokonaisuuden, mutta toisaalta toimii se näinkin.

Hietalan laulu, ja nimenomaan laulu - ei huuto, on hyvä lisä biiseihin. Ja se Lieksa! -leffan biisi on myös todella hunajaa korville.

9/10

p.s. Minä olin vielä alkuvuodesta sitä mieltä, että Nightwish on menneen talven lumia eikä sieltä enää nouse. Onneksi olin väärässä.

[nelo];1692187 sanoi:
Ihme versioita teille sattunut. :wtf: Minulla näyttäisi olevan loistavassa kunnossa kotelot ja kaikki, levyn painatuksetkin suorassa.

Onhan nuo suorassa, mutta ei ihan keskellä. Näyttääkö samalta?
viturallaan.jpg

Onhan nuo suorassa, mutta ei ihan keskellä. Näyttääkö samalta?

No nyt vasta kiinnitti tuohon huomiota, eli sama se näyttäisi täälläkin olevan. Aikamoinen lapsus, vaikka ei sitä aluksi edes huomannut. :down:

Oletin siis, että meinasitte sen kannen kuvan olevan vinossa tai jotain. My bad.

Taitaa olla kokonaisuutena parasta Nightwishiä sitten Oceanbornin.
Tuo instrumentaalilevykin kestää kuuntelua, biisit kuulostaa ihan hyvältä ilman laulujakin.

Liekkö todellakin painovirhe tuo kannen "vinous" vai tarkoituksellinen juttu.

Dark Passion Playtä näyttää saavan halvalla iTunes-shopista, eikä ole edes sinkusta kyse. Instrumentaaliversioita ei tosin näy, mutta aika hyvä diili. Kauankohan kestää...

Liitteet

• itunes-dpp.webp
    itunes-dpp.webp
    63,6 KB · Katsottu: 266
Pitipä laittaa ensimmäistä kertaa koskaan Nightwishin levy tilaukseen. Saas nähdä miten uppoa. Turusen aikainen ei kyllä sykähdyttänyt yhtään, mutta nuo pari uutta sinkkua on kyllä kolahtanut.

Tässä japanin versioon tuleva The Escapist http://www.youtube.com/watch?v=1agsSZqqWTc
Olis saanut olla DPP:n 14 biisi, sen verran loistava tämäkin. :rock:
Ainakin toi Escapist on mtv3 storessa myynnissä olevassa eDeluxe-versiossa 2-cd:llä. Siinä kakkoslevyllä on myös Meadows of Heaven (Orchestral Version) ja The Poet and the Pendulum (Demo Version).

Ja voin olla toki väärässä, mutta Escapist pitäisi olla Bye Bye Beautiful sinkulla. Mutta se ei tule suomessa myyntiin. Viisaammat korjatkoon jos oon ihan hakoteillä

Mistäs wanhasta kipaleesta tuo Escapistin yksi riffi on kopsattu? She Is My Sin?

Jumalauta! Se on paras suomalainen mieslaulaja!!! Piste! :curs:

:)

Tarkoitin tosiaan taustoja/kertsejä missä se menee enemmän huutamiseksi kuin laulamiseksi. Laulu toimii, huuto ei :)

[nelo];1692187 sanoi:
Inskan kanssa olen eri mieltä siitä, että olisi sekamelska. Eihän sitä kukaan halua kuunnella, jos koko levy olisi saman kaavan mukaan. Ehkä biisien järjestystä muuttamalla saisi ehyemmän kokonaisuuden, mutta toisaalta toimii se näinkin.

Muutama täytebiisi tuolla mielestäni on, ja pari sellaista jotka sopisivat ehkä paremmin jollekkin toiselle levylle. Mutta ei siinä mitään, ei se koko levystä huonoa tee. Ns. mielestäni täydellisiä levyjä en kovin montaa kuitenkaan omista. Kyllähän tämä ihan kelvolta levyltä vaikuttaa. Laulajan ääni voisi olla kyllä isompikin, mutta epäilen ettei sellaista laulajaa ihan helpolla edes löytyisi, joka klaaraisi homman täydellisesti. Ainakaan tämän levyn osalta.

BBB: lauletaanko kertsissä "bye bye beautiful, bye bye beautiful" VAI "bye bye beautiful, cry cry beautiful" VAI "bye bye beautiful, die die beautiful" ?

Master passion greed ja sahara. Tullut noita kappaleita soitettua Harman Kardonin kautta 10 db tasoilla. Jumalauta menee oikein kananlihalle kun tulee ne kunnon tykitys kohdat. Subbari huutaa hoosiannaa ja rouva naama punaisena :)
Edelleen ihan stanan kova levy! On se Tuomas vaan welho tekemään biisejä :rock:

Back
Ylös Bottom