NHL Kausi 2009-2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pyssy
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Pisteet, pisteet, pisteet. Eikö muulla ole mitään merkitystä? Foppa, Selänne ja Jagr pelasivat uransa parasta kiekkoa NHL:n vähämaalisimmilla kausilla ja pisteet ja maalimäärät olivat silti huippuluokkaa.

Tässäkin on menty niin vitusti nyt sivuun siitä alkuperäsestä aiheesta: Väitit ettei Jagr, Foppa ja Selänne tekisi samanlaisia tehoja nyky-NHL:ssä Oven, Crosbyn ja Malkinin kanssa jos olisivat huippuvuosiensa kunnossa. Mielestäni olen tuonut aivan tarpeeksi faktoja tukemaan väitettä että tekisivät.

En jaksa nyt enää vääntää tippaakaan, kun et näytä mitään -90 luvun kiekosta tietävän ja katselet pelkkiä tilastoja. Siihen kun lisätään vielä järkyttävän paksut Ovechkin lasit nenällä on tämä keskustelu hyvä lopettaa omalta osaltani tähän ja nauttia NHL kaudesta 09-10 tästä eteenopäin tässä topicissa.

Ovechkin on poikkeuksellinen pelaaja sitä en ole missään vaiheessa kieltänyt. Ymmärrät ehkä itsekin oman kantani 15 vuoden päästä, kun tulee uusia huippupelaajia, joita ruvetaan jo muutaman kauden jälkeen nostamaan Ovechkinin edelle.

Tässä mun mielestä yksi pointti vaan unohtuu ja se on nolla-toleranssi. 90-luvun alussa maalinteko on saattanut olla helpompaa maalivahtien pienempien varusteiden vuoksi ja tosiaan liigassa oli enemmän taidollisesti rajallisia pelaajia, mutta... Nämä taidollisesti rajoitteiset esti koukkimalla ja hakkaamalla, mitä ei nykyliigassa enää voi tehdä. Maalivahdeilla on suuremmat varusteet ja torjuntatyylit on kehittynyt aikasen paljon 15-20 vuodessa, joten mun mielestä tältä osin ollaan aika +-0-tilanteessa. Tältä osin ollaan siinä tilanteessa, että on makuasia kenestä tykkää ja mitä ominaisuuksia arvostaa eniten.

Hyvä pointti Ovechkinin ylivertaisuuteen tuli noista ketjukavereiden tasosta. Ylivoimallahan toki tehoja tulee kovien miesten ympäröimänä, mutta tasakentällisen Ovechkin antaa esim. Crosbylle vitusti tasoitusta (ainakin aiempina vuosina). Samasta syystä Malkin on omassa arvoasteikossa huomattavasti Crosbyn yläpuolella, koska vierellä heikommat laiturit.

Pisteet, pisteet, pisteet. Eikö muulla ole mitään merkitystä? Foppa, Selänne ja Jagr pelasivat uransa parasta kiekkoa NHL:n vähämaalisimmilla kausilla ja pisteet ja maalimäärät olivat silti huippuluokkaa.

Tässäkin on menty niin vitusti nyt sivuun siitä alkuperäsestä aiheesta: Väitit ettei Jagr, Foppa ja Selänne tekisi samanlaisia tehoja nyky-NHL:ssä Oven, Crosbyn ja Malkinin kanssa jos olisivat huippuvuosiensa kunnossa. Mielestäni olen tuonut aivan tarpeeksi faktoja tukemaan väitettä että tekisivät.

En jaksa nyt enää vääntää tippaakaan, kun et näytä mitään -90 luvun kiekosta tietävän ja katselet pelkkiä tilastoja. Siihen kun lisätään vielä järkyttävän paksut Ovechkin lasit nenällä on tämä keskustelu hyvä lopettaa omalta osaltani tähän ja nauttia NHL kaudesta 09-10 tästä eteenopäin tässä topicissa.

Ovechkin on poikkeuksellinen pelaaja sitä en ole missään vaiheessa kieltänyt. Ymmärrät ehkä itsekin oman kantani 15 vuoden päästä, kun tulee uusia huippupelaajia, joita ruvetaan jo muutaman kauden jälkeen nostamaan Ovechkinin edelle.

Itsehän sinä väitit, että kolme mainitsemaasi pelaajaa tekivät huipputehonsa juuri dead-puck-era aikakaudella, vaikka näin ei kuitenkaan ollut. Ihan sama, helvetin kovia pelaajia olivat kaikki ja en varmastikaan tiedä 90-luvun kiekosta läheskään samalla tavalla kuin sinä, mutta halusin vain puuttua tuohon epäkohtaan. Ja etpä tuota ole itsekään tuonut hirveästi esille esim. Forsbergin kokonaisvaltaisutta ja sitä, että hän oli loistava myös puolustussuuntaan. Itse väännät tätä asiaa ihan samalla tavalla pisteiden kautta. Mutta joo, lopetetaan nyt tähän, pidät enemmän Jagrista kuin Ovysta ja minä enemmän Ovysta kuin Jagrista, piste.

Ja kiitokset siitä, että tämä on ollu melko asiallista ja kypsää?? tää väittely. Kaikkein eniten vaan vituttaa just tommoset ketkä tulee sanomaan, että en tiedä lätkästä yhtään mitään tai jotain vastaavaa ja perustelevat sanomansa tasan sillä, että muutama muu tyyppi on eri mieltä kuin mä. Voisitte itekin pikkusen perustella niitä väitteitänne. Ja tää oli niille sivun 14 kirjottajille, jotka laitto pari ekaa viestii :D

Itsehän sinä väitit, että kolme mainitsemaasi pelaajaa tekivät huipputehonsa juuri dead-puck-era aikakaudella, vaikka näin ei kuitenkaan ollut.

Tähän vielä sen verran, että kirjoitin tuon hieman huonosti. Kun itse kirjoitit seuraavaa:

Ja eivät taida olla kyseiset herrat ainoita, ketkä ovat kovimmat tehonsa siihen aikaan tehneet.

Vastasin tuohon:

Aikana jolloin monet muutkin herrat tekivät uransa kovimmat tehot ja pelasivat uransa parasta jääkiekkoa mm. edellä mainitut Foppa, Selänne ja Jagr.

Tarkoitin tuossa niinkuin itsekin sanoit, että monet pelaajat tekivät huipputehonsa (tai lähes ainakin) tuolla aika kaudella ja mainitut kolme herraa pelasivat uransa parasta kiekkoa.

Pienimuotoinen kirjotusvirhe, mutta oli pakko nyt korjata tähän, ettei jää mitään hampaankoloon :)

Ja kiitokset siitä, että tämä on ollu melko asiallista ja kypsää?? tää väittely. Kaikkein eniten vaan vituttaa just tommoset ketkä tulee sanomaan, että en tiedä lätkästä yhtään mitään tai jotain vastaavaa ja perustelevat sanomansa tasan sillä, että muutama muu tyyppi on eri mieltä kuin mä.

Pyydän omalta osaltani vielä anteeksi. NHL ollut niin kauan lähellä sydäntä ja kyseiset pelaajat varsinkin, että keitti kieltämättä hieman yli :)

T

Pyydän omalta osaltani vielä anteeksi. NHL ollut niin kauan lähellä sydäntä ja kyseiset pelaajat varsinkin, että keitti kieltämättä hieman yli :)

Joo, samoiten omalta osaltani :D Ja tosiaan ymmärrän ton, jos esim. Jagr on ollut lempipelaajasi suunnilleen alkupäivistä asti, nii kyllähän se varmaan ottaa pannuun, että näitä "keltanokkia" tullaan ajamaan heti hänen ohi. Itse olen 18 ja Ovechkin on ollut lempipelaajani siitä päivästä, kun hän pelasi ensimmäisen pelinsä liigassa ja tulee olemaan sitä hyvin todennököisesti koko loppuelämäni ajan. Sytyn vaan aina, kun nään kaverin pelaamassa. Ja vaikka ei tekisi tehoja, pelaa aina täysillä ja taklaa kovaa. Joskus on kyllä pakko lähtee Washintoniin kattomaan ihan livenä :rock:

ja kyllähän tuo täytyy vielä sanoa, että jokainen kaveri, joka on päässyt nhl:ssä pelaamaan edes yhden vaihdon, on kyllä tehnyt senkin eteen aivan älyttömän suuren työn ja sitä täytyy kyllä arvostaa. Saatika sitten tämmöisiä kavereita, ketkä ovat oman joukkueensa ja koko liigan kovimpia kavereita. Toivottavasti nähdään myös Jagr olympialaisissa, ja näin varmasti tapahtuukin, ellei mitään loukkaantumisia tule.

Vilpurni ja Joey...

Täältä taka-alalta on ollut, mukava seurata vääntöänne. Olisi ollut keskusteluunne muutamiakin näkökantoja, mutta en ole halunnut sekaantua. NHL-kiekkoa on tullut seurattua 80-luvun alusta saakka. Peli on muuttunut niin paljon, että eri aika aikalaisia on todella vaikeata vertailla.
Kaikille herroille, joita olette esille nostaneet on yhteistä yksi nimittäjä: POIKKEUKSELLINEN pelaaja. Eivät ole olleet/eivätkä ole rivimiehiä nämä jätkät.

Itsellä oli siunaus kasvaa The Great Onen aikakaudella. Ei tuollaisia yksilöitä synny joka draftiin. Seiniä koristivat Gretzkyn ja Kurrin julisteet. On erilaisia tutkapareja. On yksilöitä. Itselläni tietysti Detroit fanaatikkona viimeisenä nousee esiin Yzerman - Shanahan. Forsberg -Sakic myös on painunut mieleen syövereihin vihattuna, rakkaana vihollisena.

Sitten tähän nuoreen herraan, jonka peliä eilen taas sai ihailla. Joukkuelajissa Gretzkyn ja Lemieuxin kanssa isoin vaikutus, yksilöllä lopputulokseen. Jätän pois tästä nuo muut nuoret tähdet, sillä IMO Ovechkin on TODELLA poikkeuksellinen pelaaja ja on hienoa hänen uraansa nyt jo hiukan kokeneempana seurata.( Ei ole itsellä tunnetta niin paljoa mukana. Voi olla analyyttisempi).

En olisi ikinä uskonut, että noin järjetön kokonaisuus on edes mahdollista. Ovechkinissa on kaikkea, mitä jääkiekossa tarvitsee. Silti en lähde häntä vertailemaan muihin pelaajiin, koska vastauksia ei ole. On vain poikkeuksellisia pelaajia. Alex on tässä ja nyt...Nautitaan siitä ja palataan asiaan 20v kuluttua. Sitten tiedämme lisää...:D Se on ainakin varmaa, että silti on aina The Great One...

Täydellistä asiaa kyllä pyssyltä. Noita tutkapareja olen usein itsekin miettinyt, ja olen meinannut pro hockeyhyn kanssa laittaa viestiä siitä, että ketkä ovat olleet aikakausien kovimpia tutkapareja/-kolmikkoja. Mutta kun kerta olet seurannut lätkää 20 vuotta, niin annapas oma näkemyksesi kaikkien aikojen kovimmista kaksikoista/kolmikoista:D Tietysti näitäkin on taas aika pirun vaikea vertailla, ku eri aikakausilta ovat :)

Oilersissahan pelasi kulta-aikana mm. Greztky, Kurri, Messier, Anderson jne. pelasivatkos muuten messier ja Greztky miten paljon samassa kentässä? senttereitä kun olivat.

90-luvulta nyt mieleen tulee lähinnä Sakic-Foppa, tuomiopäivän legioona, Selänne-Kariya, Yzerman-kaikki ketkä pelas vierellä :D, mut Shanny ehkä eniten. 2000-luvulta nyt varmaan päälimmäisenä ainaski Heatly-Spezza-Alfredsson. Coloradolla oli kanssa 2000-luvun alkupuolella aika kovia ketjukoostumuksia, kuten Tanguay-Sakic-Hejduk. Eikä tämä tämän kauden alussa kokeiltu Ovy-Bäckström-Semin varmaan ihan huonoimmasta päästä kanssa ole : ) Itse kyllä laittaisin edelleen Knublen Seminin paikalle huomattavasti mieluummin.

Tässä nyt on aika murto-osa, mutta ainakin joitakin esimerkkejä. 80-luvulta tietoni ovat ainakin todella suppeat ja sieltä en hirveämmin tutkapareja kyllä osaa nimetä : )

edit. meinas jäähä Jagr-Lemiux mainihtematta :D

Tässä muutamia kovia ketjuja, joita tuli mieleen...

Shanahan, Yzerman, Fedorov .....Oi niitä Aikoja....:itku:

Gretzky-Kurri-Semenko....Roolit Kohillaan...
Lemieux- Jagr - Francis..Ehkä se All Time 1... Aika paha ketju. Muistaakseni 14pistettä ketjulle yhdessä play off ottelussa.

Trottier -Bossy -Gillies
Zhamnov- Tkachuk - Selanne
Esa Tikkanen-Wayne Gretzky-Jari Kurri

Edit : Messier oli kakkossentteri. Eivät paljoa yhdessä pelanneet.

Tuo Lemieux,Jagr,Francis-ketju oli kyllä sellainen, jota vastaan en olisi halunnut pelata. Melkein nousee tippa linssiin kun katsoo poikien yhteispeliä. Mariolla olisi terveenä pysyessään ollut mahdollisuus hätyytellä väinöä kaikkien aikojen pistepörssissä.

Marion 199 pistettä kaudella 88-89 on edelleen uskomaton suoritus. Yhtään täyttä kautta hän ei pelannut vammojen vuoksi. Suorituksen arvoa nostaa se, ettei 80-luvun Penguins ollut parhaasta päästä.

Sori ot, mutta oli pakko tulla hehkuttamaan hieno pelaajaa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Jengillä menee hermot noissa chateissa kun suomalaisia täynnä. :D

http://www.atdhe.net/index.html esimerkiks.. varmaan jotain muitakin paikkoja, mut mä katon tuolta

edit: koskas toi matsi taas alkaakaan?

edit2: On vissiin alkanut jo? ei oikeen näy tuolla mun antamassa linkissä ( näkyy sittenki )

Toimis jopa minuutin. sen jälkeen ilmotus : maximum streams in your country, make premium account.

Ja toi pyssyn antama linkki vaati jotain passwordeja ja visakortteja, et se siitä.

Toimis jopa minuutin. sen jälkeen ilmotus : maximum streams in your country, make premium account.

Ja toi pyssyn antama linkki vaati jotain passwordeja ja visakortteja, et se siitä.
Ei vaadi, kun osaa käyttää..Selitin tuossa ylhäällä...:D

No mikä ihmeen ultrasurf , miten mä nyt semmosen saan.

:offtopic:
Se on ohjelma, joka estää sun IP.n näkymisen...Menee hiukan hankalaksi samalla katsoa peliä ja selittää...Neuvon erätauvolla...:thumbs:
edit : Mainoskatko...
Hommaa koneellesi ultrasurf u96c ja asenna se. Sen jälkeen avaat IE.n ja normaalisti vain tuo RAGS2RICHIS TV.n linkin kautta. Tai ATDHE.kin pitäisi toimia IE.llä sen jälkeen Firefox ei toimi...
Sorry painovirhe....SIIS ULTRASURF

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom