Nhl 13 (ps3)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naqblle
  • Aloitettu Aloitettu
Ei meinaa oikein sytyttää tämä. Nyt on takana 40 ottelua eashl:ää tehoilla 35+54 ja A- kokonaisuudella, mutta kun ei niin ei. Tuntuu ettei ukko ole kehittynyt juuri mihinkään ja luistelu on vähä niinkuin NHL12 sekunnin viiveellä. Tekoälyäkin on kaiketi olevinaan parannettu, mutta ainakin tuossa pelimuodossa se tuntuu vielä surkeammalta kuin aiemmassa. Botti luistelee ihan missä sattuu eikä ottaudu oikein mihinkään kentän tapahtumiin. Kääntyy esim. pois päin kiekosta kesken hakureissun tai syötön. Maalivahdeista nyt toinna enää mainitakaan mitään. Edelleen ne seisoo pitkän kiekon tullessa vaan käsi pystyssä, vaikka kiekko tulisi takalaidasta kimmokkeella luistimeen ja siitä maaliin.

Itse tykkään uudistuksista, pelituntuma on paljon realistisempi kuin NHL 12. Onlinessä olen hävinnyt tasan 3 matsia, joista kaksi sen takia, että nettiyhteys pätkäisi. Molemmissa olin vielä 2 maalin johdossa pätkäisyn tullessa. Ja tuon ainoan "reilun" häviön kohtasin kun räkälämäri meni 7 sekkaa ennen loppua sisään. Em. tappiot tuli vielä peräjälkeen, vitutus oli aikamoinen :D

Nyt staroilla ja muilla pelaajilla on selvemmät erot, hyvin huomaa esim. jonkun Datsyukin luistelunopeuden vs. vastapuolen neloskenttä.

Hyvältä vaikuttaa ja vaikka vasta yhden pelin (winter classic) olenkin kerinnyt pelata. Nuo erot on kyllä selkeitä kuten tuossa ylempänä mainittiin. Superstarat on superstaroja ja tavikset on taviksia ja näin se pitää ollaki. Edellisessä versiossa juuri ärsytti vaikka kuinka kova oli nopeus ja kiihtyvyys omalla pelaajalla niin käytännössä mitään eroja ei ole. Myös grafiikka vaikuttaa hyvältä. Kertoillaan taas lisää tuntoja kun saan lisää pelikokemusta.

Pelikokemus on kyllä paljon realistisempi kun aiemmassa. Hienoa että on mennyt peli taas eteenpäin.

Onlinessä kismittää kun lähes jokainen vaan yrittää laukoa koko ajan etukulmasta sisään. One-timereissä taas veskat on välillä aivan övereitä heittäytymisineen. Meinaa joskus palaa hermot.

Pelikokemus on kyllä paljon realistisempi kun aiemmassa. Hienoa että on mennyt peli taas eteenpäin.

Onlinessä kismittää kun lähes jokainen vaan yrittää laukoa koko ajan etukulmasta sisään. One-timereissä taas veskat on välillä aivan övereitä heittäytymisineen. Meinaa joskus palaa hermot.
Joo nuo onetimerit on kyllä eniten perseellään tässä versiossa jos verrataan suoriin laukauksiin. Ne menee ihan liian helposti. Nooh, eiköhän tuohonkin joku päivitys tule joskus.

No pherkele! On mulla pleikkari, muttei kuitenkaan aikaa (tai kiinnostusta) pelata "täyspäiväisesti" änäriä :D

Tänään olin tosin jo kolmatta päivää peräkkäin kaverilla pelaamassa. Muutama matsi tuli hakattua ja muutama ärsytyksen aihe lisää löytyi taas.

1. Koneen ohjaamat puolustajat tuntuvat tulevan hyökkääjää vastaan todella usein -> pelaavat itsensä pihalle turhan helposti.
2. Samoin koneen ohjaamat pelurit jäävät munimaan hyökkäysalueelle, kun heidän pitäisi tulla pois paitsiosta.
3. Vaihtoaition ohi luisteleminen aiheuttaa pakollisen vaihdon välillä. Kiva peruutella alimpana miehenä, kun yhtäkkiä ukko päättääkin hypätä vaihtoon ja vastustaja pääsee läpiajoon.
4. Suorat vedot menevät ihan liian helposti maaliin vrt. hyvin onnistuneet one timerit (tästä jauhettu jo moneen otteeseen).
5. Vaikka luistelu onkin tehty paljon realistisemmaksi, on liikkeellelähdöt usein kuitenkin vähän turhankin hitaita. Itse olen melkoisen hidas enkä mitenkään erityisen ketterä jääkiekkoilija, mutta kyllä nyt perkele nopeammin pysähdyn ja vaihdan suuntaa, kuin nuo ukkelit tässä pelissä. Jotenkin tuntuu niin kovin verkkaiselta. Toki hieman realistisempaa tuo on, kuin 12:ssa.

Jos nyt vielä vähän jauhetaan noista one timereistä. Pisti aika hyvin naurattamaan yksiki tilanne ku pelasin offlinessa. Sain syötettyä malkinille takakulmalle vapaaseen paikkaan ja siitä lähtiki napakka rannelaukaus. Maalivahti oli vielä kiinni toisella tolpalla sillä hetkellä ku kiekko lähti Malkinin lavasta maalivahdinalueen reunalla, mutta sieltä se räpylä vaan venähti kiekon eteen ja maali jäi tulematta :D Paljo parempi taktiikka tosiaan on luistella laidasta sinisen yli ja leikata b-pisteitten väliin josta napakka rannari jompaan kumpaan kulmaan.

Tänään olin tosin jo kolmatta päivää peräkkäin kaverilla pelaamassa. Muutama matsi tuli hakattua ja muutama ärsytyksen aihe lisää löytyi taas.

Siitä se lähtee! ;) Tosin siinä vaiheessa kun hommaat sen änärin niin eihän tästä kyllä tule mitään ku joudutaan joka päivä pelaamaan noita EASHL-pelejä!

Ps. nimimerkillä yhden ottelun pelannut

Oonko mä sokee/käsi vai mitä, mutta mistä h*lvetistä loudaan verkkoliiga?!?! Jaksaisko joku neuvoa....Online-->Yhteisö-->Aula. Tuolta saa luotua sen oman huoneen, mutta se ei kysy mitään monta joukkuetta saa olla ja mikä on kierrosten lukumäärä, playoff pelien määrä jne... Ei kai nyt vaan saatana ole, että tässä uudessa änärissä ei pysty sellasta liigaa tekemään?

Tervehdys! Osaako kukaan kertoo mitä tarkoittaa niis taktiikoissa kuten karvaus tai puolustus nii se ka tai sj? Onko ka kenties keskialue? Toisekseen kiinnostais tietää miten ne pakit saadaan pysymään alhaalla ku hävyttömän useasti ne pelaa ittesä ulos ja läpiajoja tulee liian paljon..

Ite oon tykänny pelistä. Aika hauskoja verkkopelejä on ollut kun molemmat polkee päästä päähän. Toki laukaukset on aika tehokkaita. Mutta on siinä positiivistakin. Jos pääsee vapaasti lämään ni on hyvät mahikset saada maali ja huippupelaajilla veskan kanssa nokikkain päästessä rannari on ylämummoon on tehokas.

Eniten tällä hetkellä ottaa nuppiin automaattinen takaperin luistelu. Hieman ottaa nuppiin ku oma pakki sitkeesti luistelee takaperin ja hyökkääjä vaan polkee ohi.

Eniten tällä hetkellä ottaa nuppiin automaattinen takaperin luistelu. Hieman ottaa nuppiin ku oma pakki sitkeesti luistelee takaperin ja hyökkääjä vaan polkee ohi.

Tämä unohtui tuosta edellisen postaukseni listasta. Helvetin rasittavaa. Pitäisi pystyä jostain nappulasta kääntämään luistelusuunta, ettei hyökkääjä pääse vapaasti polkemaan ohi.

Sen saa asetuksista vaihdettua ettei oma pelaaja käänny itestään takaperin luisteluun. En nyt kyllä kirveelläkään muista mistä enkä jaksa enää tarkistaa, mutta siellä se jossain on :D

Nyt menee vähän ohi, kun pelaa nhl11, mutta vituttaa suunnattomasti netissä pelatessa, kun kolmasosa vastustajista on huonolla netillä pelaavia. Tökkii tökkii, nykii.. Kauheeta kuraa ja vituttaa, kun ei viitti lähtee kesken poiskaan. Pahin kombo on kun on "lagaaja" vastassa ja kaveri kattoo joka ikisen uusinnan laukauksista ja taklauksista pelikatkoilla eikä nopeuta yhtään kertaan! :jahas:

Tästä muuten oli edellisenä yönä päivityksessä korjattu tuo EASHL:n lagi. Nyt on jo huomattavasti parempi pelata sitä kun ukkoon saa jonkinlaisen kontrollin.

Alussa oli hieman vaikeuksia tuon lagin kanssa, mutta nyt viime päivinä on toiminut kuin rasvattu salama. Minkälaisia kortteja jengillä rupeaa olemaan? Itse sain eilen ammattilaiskortin hommattua.

Kyllä mä olen 20 pelin kokemuksella sitä mieltä että sama paska taas eri paketissa..:face: (vähän niinku iPhone;) )

Kivasti tuli alkuun noita asetussarjoja ja päivityksiäkin taas. Eikä peli ole vieläkään läheskään valmis. Noi LaihaLohdun huomaamat asiat ei todellakaan ole ainoita. Itse olen pelannu lähinnä nyt tuota oma Pro:ta 16 vuotiaalla juniorisarjassa kohti tulevia kuuluisuuksia.

Pari lisähuomiota:
Vaihtohässäkkä toistaa nopeasti itseään. Oma ukkoni kerää miinuksia suurimmaksi osaksi näin että kun astuu boksiin ja kerkeää pari potkua ottaa niin omissa soi.. Vaihdot tulevat siis useasti typerään aikaan. Ymmärrän että näin kävisi joskus, mutta tuo tapahtuu keskimäärin kerran peliin.. Ehkä kolmoskentän rouhijan osa on tuo?
Aika useasti (20 pelin aikana noin 5-7kertaa) kun pelaaja hyppää boxiin niin kiekko lojuu yksinäisenä jossain päin kenttää johon kukaan pelaaja ei mene. Pari kertaa olen saanut maukkaan läpiajon kyllä aikaan näin kun kerrytän vauhdin ja nappaan kiekon mukaan muiden seistessä paikallaan :) Selkeä bugi silti.
Luistelu ei kyllä miellytä vieläkään, varsinkin se liikkeellelähtö.. Oli kuka tahansa starba niin lähtö on kuin tervasta.

Yksi lisäpurnattava asia. Pelaajat jotka seisoivat vierekkäin ja lähtiessään/kääntyessään eri suuntiin törmäsivät, vauhtia ei siis yhdenkään luistimenpolkasun verran.. Simon Gagne 44 peliä sivuun hirveän volttisarjan päätteeksi. En tiedä mistä se vauhti tuli kun niin kovasti lenteli pitkin kenttää:D Tämä siis siinä uudessa GM moodissa jossa nettipelaajia, hieno aloitus sarjaan:D

Isoimmat parannukset:
Pelaajat ei loukkaannu niin usein taklattuaan ohi laidan vieressä.
Maalivahdin hipaisu ei aiheuta enää jäähyä vaan tarttee tarkoituksenmukaisen "ajamisen"
Uusi GM moodi? (Kysymysmerkkinä siksi kun kukaan ihmispelaaja ei kyllä koskaan ole paikalla samaan aikaan vaikka suomisarjassa pelaankin. Menee noi ihmisvastukset simulaationa)

En kyl oo saanu takaperin luistelua pois mistään. No näillä mennään.

Toinen ihmettelyn aihe on HUTin harjoituskortit. Jos laitan pelaajalleni harjoituskortin ni statsit kyl paranee, mutta vaan yhdeks peliks. Mitä hittoa? En tiedä onko bugi vaiko joku hieno uudistus? Jos on ominaisuus, ni eipä ole järkeä hommata mitään kehityskelpoisia pelaajia.

Olen reissussa ja majoitun kaverin työnä seuraavan kuukauden. Pakko kuitenkin käydä ostaas tämä uusin nhl, kun en jaksa odottaa kotiutumiseen asti. Jos käyn kaupasta hakemassa ja pelaan täälä kaverin tykönä nii eihän siinä pidä asentaa mitään koodeja tai tunnuksia tähän kaverin konsoliin?

Mulla kävi tämän nhl 12 kanssa niin, että online tunnus tuli käytettyä muuhun pleikkariin, kun omaani ja toiselle ps3 tunnuksulle, joten omallani en sitä sitten pelaillutkaan koko vuotena netissä.

Back
Ylös Bottom