Newbie kysyy kaikesta

Terve...

Oon nyt ekaa kertaa kirjoittamassa tänne ja varmaan kaikkiin kysymyksiin löytyis vastaus muista ketjuista,
mut mä aattelin alottaa uuden, eli ei oo pakoo vastata, eikä vie paljoa tilaa.

Oon nyt ekaa kertaa tosissani treenaamassa, sen jälkeen ku lopetin kymmenen vuotta sitten thai-boxingin.
Ostin kreatiinia tossa pari päivää sitten ja mulla oli vaan wellnetus.fi:n ohjeet BSN Cellmass:n sivuilla.

"Käyttöohje:

Ota heti harjoittelun jälkeen tyhjään vatsaan 1 mitallinen Cell Mass kreatiinia sekoitettuna 2-3 dl vettä.
Toinen annos joko 6-8 tuntia ensimmäisen annoksen jälkeen tai juuri ennen nukkumaan menoa tyjhään vatsaan
veteen sekoitettuna 1 mitallinen Cell Mass kreatiinia.

HUOMIO on tärkeää että vatsa on tyhjä nauttimisen yhteydessä tai tuote ei toimi kuten se on
suunniteltu.Tarkoittaa esimerkiksi harjoittelun jälkeen seuraavaa: ota annos Cell Mass kreatiinia odota n,15-20
min ja vasta sitten nauti palautusjuomasi.

Lepopäivänä: Ota heti herättyäsi 1 mitallinen Cell Mass kreatiinia tyhjään vatsaan. Odota 15-20 min ja nauti
aamiainen. Ota toinen annos Cell Mass kreatiinia tyhjään vatsaan juuri ennen nukkumaan menoa."

Eli tarkoitus on luoda massaa ja siitä lähdetään:

Yleensä treenaan aamulla 5-7 välisenä aikana punnerruksia, kyykkyjä, pohkeita, olkapäitä, ojentajia, koukistajia,
vatsalihaksia ja käsivarsia (vai mitä nää nyt on, kyynärpäistä sormiin), jos nyt muistin kaiken. Eri pituisia sarjoja,
säännöllä nosta kunnes ei enää nouse. Kolmet sarjat, niin että paikoissa tuntuu kunnolla.
"Ota heti harjoittelun jälkeen tyhjään vatsaan 1 mitallinen Cell Mass kreatiinia sekoitettuna 2-3 dl vettä."
Eli mitallinen kreaa silloin... Entäs toisen treeni session jälkeen... Mä nostelen samat sarjat kun oon vähän palau-
tunu aamusta. Otanko sillonkin annoksen kreaa? Vai vasta 6-8 tuntia aamuisen annoksen lisäksi.

Ja mitä "perusruokaa" pitäis massan hankkinimiseks syödä... paljon proteiinia? Ja mihin ihmeeseen niitä hiilihydraat-
teja tarttee muuta kuin palautumiseen? Ne kyllä saisi opettaa näitä juttua jo koulussa.

Entä lääkkeet, mun pitää ottaa lääkkeitä pitkin päivää, miten krea vaikuttaa lääkkeiden imeytymiseen ja päinvas-
toin? Mieliala-lääkkeitä.Ei mitään metaboliaan vaikuttavaa tiettävästi... ehkä hidastaa hieman sitä.

Mä kun en juo mitään muuta palautumisjuomaa kuin vettä... sitä menee paljon niin ohjeissa lukee et treenin jäl-
keen kreat naamaan ja palautumis juoma 15-20min krean nauttimisen j'lkeen. Niin milloin saa syödä? Kun toi tree-
naaminen saa aikaan pirullisen nälän, enkä pahemmin oo ennen katsonu mitä syön. Jossain vaiheessa elämääni
ostin kyllä proteiinia aika pussin mut sauvasekoitin oli rikki ja kaikki proteiinit paakkuntus maidossa, niin jäi se sit
kaappiin pölyttymään. Nyt on joko tai tilanne, protskuu tai kreaa. Tulee niin vähän rahaa kuukaudessa et ei oo
varaa molempiin.

No mites on... Oliko vuosisadan ärsyttävin viesti vai löytyikö joitain johon vois vastata.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oli kyllä joo vuosisadan ärsyttävin viesti lukea. Mutta niin, hiilihydraattia tarvitaan täyttään glykogeenivarastot (eli lihasten "energiavarastot").

Kreatiinin kanssa en näe mitään järkeä hifistellä noin. Kerran päivässä 5grammaa naamariin, niin lopputulos on sama. Toivottavasti kukaan ei mene tyhjällä mahalla nukkumaan, niinkuin kreatiinin ohjeissa vihjataan..

Tohon reeniohjelmaan en edes viitsi ottaa kantaa. Lue Treenipuolelta lisää.

Oli kyllä joo vuosisadan ärsyttävin viesti lukea. Mutta niin, hiilihydraattia tarvitaan täyttään glykogeenivarastot (eli lihasten "energiavarastot").

Kreatiinin kanssa en näe mitään järkeä hifistellä noin. Kerran päivässä 5grammaa naamariin, niin lopputulos on sama. Toivottavasti kukaan ei mene tyhjällä mahalla nukkumaan, niinkuin kreatiinin ohjeissa vihjataan..

Tohon reeniohjelmaan en edes viitsi ottaa kantaa. Lue Treenipuolelta lisää.

Kiitos paljon vastauksestasi... antoi valoa vähän tähän hommaan, lisää tietoa nuppiin vaan. Ehkä tää foorumi on vähän liian HC mulle mut se selviää lukemalla.

Joo ehkä parempi ettet lue noita kreatiinipurkin oheita vaan vedät sen 5g milloin huvittaa. Eikä muutenkaan tarvi hifistellä tollein, syöt nukut ja treenaat vaan.

Ja vielä, että jos pitää valita ostaako heraa vai kreaa ja syömiset on muutenkin vähän mitä sattuu, niin kyllä mä laittaisin rahani heraan. Ja Sheikkeriin (maksaa n. 5 euroa), pääset eroon niistä paakuista samalla..

Miksei ihmiset enään lue STICKY threadeja ennen postaamista? Kaikkiin kysymyksiin mitä tässäkin on esitetty niin vastaus löytyy sieltä.

Kreatiini ei vaikuta lääkkeiden imeytymiseen. Kehosi valmistaa itsekkin kreatiinia kokoajan. Niinkuin yllä sanottiin, reeniä, lepoa ja proteiinipitoista safkaa. Maitorahkaa, raejuustoo, lihaa, kalaa, kanaa, pähkinöitä jne.. kannattaa lukee noi ravinto ja reenipuolen "tärkeät" otsikoiden aloituspostit ainakin ekana..

Terve...

No mites on... Oliko vuosisadan ärsyttävin viesti vai löytyikö joitain johon vois vastata.

Terve,

Voit täällä foorumilla kysellä kaikkien käyttäjien mielipiteitä yhteen jos toiseenkin asiaan ja saada niin monta näkemystä kuin on persereikääkin, vai miten se nyt meni.

...TAI...

Sitten voit mennä kirjastoon tai kirjakauppaan ja hankkia yhden hyvän kirjan aiheesta, lukea sen parissa päivässä ja oppia kaiken mitä sinun oikeasti tarvitsee tietää asiasta.

Hyviä perusteoksia on mm.
Menestyjän kuntosaliharjoittelu & ravitsemus (Aleksi Niemi)
Massaa! Voimaa! (Grönfors & Erämetsä)

PS. Jos et ole kymmeneen vuoteen treenannut kunnolla, niin ei luulisi ensimmäisen ongelman olevan, että miten cellmassia kuuluu käyttää...

Fitnesstukku koodi pakkotoisto15: Mitä sille lähestymistavalle on maailmassa tapahtunut, että luettaisiin asia kirjasta. Kaikki tieto samassa paikassa yksien kansien välissä eikä tarvi ihmetellä kun joka asiasta sanotaan puolesta ja vastaan. Kun minä nuorena poikana innostuin salitreenistä, niin ensimmäinen asia mitä tein ensimmäisen salikerran jälkeen oli, että kävelin kirjastoon ja mukaan tarttui "Bodaa Arnoldin kanssa" (se jos mikä on klassikko teos :))

1) Ruoka - prodea min. 3g per rasvaton painokilo, rasvaa min 1g, loput hiilareita harkinnan mukaan. Kalorilaskurilla kulutus, jos tarkoitus bulkata niin +500kcal kokonaiskulutuksen päälle ja dieetatessa 500-1000kcal vajetta.
2) Treeni - etekin aloittelijalla kannattaa tehdä massaliikkeitä kuten arskan kutosta, sitten vuoden-parin kuluttua kun tuntuma treenaamiseen on syntynyt, niin voi ruveta hifistelemään. Kokeileminen ei ole kielletty, päinvastoin, kunhan tekniikka on ok.
3) Lepo - 10 tunnin yöunet, ja samoja lihaksia max 3x viikossa, ei kuitenkaan koskaan peräkkäisinä päivinä.
4) Lisäaineet - vitamiinit, hivenaineet, kreaa, beetaa, piristeitä. Roinaamaan ei kannata ruveta, voi tulla noutaja jo parikymppisenä kun sydän muuttuu kilon painoiseksi sidekudos-pesusieneksi.

offtopiccina ;haluaisin tietää kuinkahan paljon palstalla menee tilaa / muistia / kaistaa (mitä hyvänsä) näiden samojen kysymyksien äärellä?

Toisaalta hiljasta olisi treenipuolella jos ei ensin joku kysyisi jotain ja sitten muut vänkäisi sataa sivua siitä minkälainen on oikea treeniohjelma tai ruokavalio...

Toisaalta hiljasta olisi treenipuolella jos ei ensin joku kysyisi jotain ja sitten muut vänkäisi sataa sivua siitä minkälainen on oikea treeniohjelma tai ruokavalio...

On eri asia kysyä jotain tai keskustella asioista kuin tehdä aina vaan uusia ja uusia ketjuja aiheesta "en tiedä, enkä jaksa nähdä vaivaa selvittääkseni, kertokaa ja tehkää minulle kaikki valmiiksi ja treenatkaa myös puolestani"

Miten ihmeessä nämä kysyjät kuvittelee jaksavansa treenata kovaa ja säännöllisesti, jos eivät jaksa edes puolta tuntia selailla sivustoa etsiessään vastauksia... koska siinä ajassa ne varmasti löytyy. Ja sitten kun on edes joku käry asiasta niin kysyy sitten niitä tarkennuksia.

Suositut

Back
Ylös Bottom