New York

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja LateK
  • Aloitettu Aloitettu
Nonniin, nostetaas ketju ylös. Eli olen tässä lähdössä NYC:iin 12.6 ja nyt kyselisin viimehetken vinkkejä. Hotellina on Pennsylvania, josta olen kuullut niin hyvää, kuin huonoakin palautetta. Kaikki nämä täälläkin jo moneen kertaan luetellut nähtävyydet olisi tarkoitus kiertää, mutta osaisiko joku heittää vielä jotain MUST paikkoja? Sattuisko kenelläkään olemaan tietoa näiden 'halpahallien' sijainneista tai nimistä, joista saa merkkivaatteita melko halvalla. Myös hinta/laatu-suhteeltaan hyviä ravintoloita olisi kiva kuulla.

Myös alkoholipolitiikka NYC:ssä kiinnostaisi, että mahtaako 18v riittää alkoholin ostamiseen? Ja sitten vielä se, että onko kenelläkään viimehetken tietoa passintarkastussessiosta ja miten siitä mahtaa suoriutua vanhempi suomalainen mies, jonka englannin osaaminen ei ole kovin hyvä, eli siis tentataanko siellä paljonkin nykyään? Entäs miten New Yorkissa efetuotteiden kanssa? Olen ajatellut niitä sieltä ostaa, joten onko saatavilla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Merkkituotteita halvalla myyvät ainakin Century21 Cortland Streetillä (lähellä entisiä kaksoistorneja) ja Filene's Basement 14th streetillä Union Squarella, molemmista löytyy tavaraa ja vaatetta laidasta laitaan ja löytöjä voi tehdä hyvinkin edullisesti. Muitakin on ja google varmaan löytää, mutta noissa kahdessa olen itse käynyt.

New Yorkissa alkoholin ostoikäraja on 21 ja papereita kysytään aika ahkeraan, multakin (kohta 28-v.) kysyttiin lätkä- ja korismatseissa olutta kärrystä ostaessani. Tosin Brooklynin puolella ei kuulemma ole väliä kenen paperit on taskussa, kunhan ihonväri ja sukupuoli täsmää ;)

Mun kaverin vanhemmat on ainakin selvinneet passintarkastuksesta ihan kunnialla ja englanti ei kummaltakaan juurikaan taivu. Ei ne paljoa kait kysele, kun huomaavat, että toinen ei ymmärrä. Kunhan osaa kameraan tuijottaa ja iskeä etusormea tunnistimeen. Paluulippu kannattaa pitää passin välissä, jotta näkevät, että et ole jäämässä maahan.Tullissa olen itse aina kiltisti tullannut sinisellä lapulla tuliaissuklaat ja ruisleivätkin, kunhan mitään hedelmiä ei maahan yritä viedä niin kaikki on hyvin ja ne laputhan saa täyttää ainakin Finnarin lennolla suomeksi.

Itse olen pyörinyt aika paljon Brooklynin puolella ja siellä on todella hyviä rafloja ja halvempia kun Manhattanilla (Park Slopessa ja Brooklyn Hillsissä). Jos Manhattanilla pysyy niin tuttuja ja turvallisia valintoja ovat Applebee's ja TGI Fridays, Olive Garden sekä Uno's Alamanhattanilla satamassa. Ruokalistat ja hinnat ovat nähtävillä ravintolan ulkopuolella.

Hyvää reissua :kippis1:

Ja sitten vielä se, että onko kenelläkään viimehetken tietoa passintarkastussessiosta ja miten siitä mahtaa suoriutua vanhempi suomalainen mies, jonka englannin osaaminen ei ole kovin hyvä, eli siis tentataanko siellä paljonkin nykyään?

Lentokoneessa lentoemot jakavat Amerikan maahantuloviraston lapun, joka pitää täyttää. Kysymykset ovat suomeksi. Lentoasemalla (jos olet JFK:llä) joudut antamaan sormenjäljen jommasta kummasta etusormesta ja sinusta otetaan valokuva. Näin ainakin kun itse kävin.

EDIT. Slow mutha-fucka....

Jüzzi sanoi:
Sattuisko kenelläkään olemaan tietoa näiden 'halpahallien' sijainneista tai nimistä, joista saa merkkivaatteita melko halvalla.

Dave's farkkupuodissa kannattaa käydä jos olet farkkuja etsimässä. Todella halvalla merkkifarkkuja, ostin viime syksyn reissulla 4 paria, hinta oli muistaakseni n. 30 taalaa per pari. Lisäksi löytyy takkeja, huppareita, kenkiä ym. Muutakin kuin farkkukamaa siis. Edustettuja merkkejä oli ainakin Levi's, Wrangler, Lee, Carhartt, Timberland... Hinnat järjestään alle puolet Suomen vastaavista. Paikka sijaitsee 6th Avenuella 16. ja 17. Streetin välissä.

Lisäksi Macy'stä löytyy myös varsin kohtuuhintaista tavaraa. Siellä kannattaa tosin käydä pyörähtämässä vaikka ihan ihmettelemässä tavaran paljoutta vaikkei mitään olisi ostamassakaan.

Sitten illasta kun :kippis1: tulee ajankohtaiseksi niin voi pyörähtää Times Square Breweryssa 42. Streetillä maistamassa paikallisia oluita. Hinnat oli n. 6$ tuoppi, mutta valikoimassa ja erilaisissa mauissa löytyi...

Hyvää reissua! On kyllä hieno paikka, olen käynyt kahdesti ja varmaan joutuu vielä joskus menemään uudestaankin :thumbs:

Allah sanoi:
Suurin pettymys oli Vapaudenpatsas, se oli PIENI! Vittu Suomalainen valotolppa!

En ma nyt tajua miks se muka niin pieni on. Ei mulla tullu sellasta fiilista. Lahemmas 100 metrin korkeudessa patsaan lyhty on kuitenkin ja en ainakin itse olettanut etta se olis yhta korkeella kun joku WTC:n katto. Stadionin torni on muuten 72 metria...

Kärjistin tyhmästi. Olihan se iso, mutta ei niin iso, mitä odotin. Varmaan elokuvista on muotoutunut kuva 500 metriä korkeasta tornista. Olisi pitänyt aikanaan miettiä ennenkuin käytin näppistä... :)

Jüzzi sanoi:
Kaikki nämä täälläkin jo moneen kertaan luetellut nähtävyydet olisi tarkoitus kiertää, mutta osaisiko joku heittää vielä jotain MUST paikkoja?

En tiiä onko jo mainittu, mutta MoMa on näkemisen arvoinen mesta. NBA, NHL ja baseball pelejä kannattaa käydä kattomassa jos vain kerkiää. Conanin late night show lippuja myydään aamulla Rockefeller centerin edessä. Manhattanin länsirannalla voi käydä vilkaisemassa lentotukialusta ja muutamaa hävittäjää kannella. Jos lomassa on aikaa, niin parissa tunnissa nykäisee Bostoniin ja siellä on todella paljon näkemistä myös.

NY:ssä loma on aina liian lyhyt kaiken näkemisen arvoisen näkemiseen.

Tänä vuonna olemme menossa Nykiin, jos kaikki pitää kutinsa! Mielenkiinnolla threadia luen ja matkaa odotan..

Outlet shopping

Jos outlet-alueet ostospaikkana kiinnostaa, niin suosittelen Woodburya.

Kannattaa mennä heti aamusta, koska liikkeet saattavat laittaa ovet kiinni jo viideltä. Lisäksi kannattaa käydä heti alueelle tullessa info-pisteessä, josta saa alennusvihkosen (käy joihinkin kauppoihin ja alennukset 10-15% luokkaa).

Valikoimaa huimasti enemmän ja hinnat pääosin halvemmat kuin esim. Century 21:ssä. Tammikuussa bonuksena isot alennusmyynnit.

http://www.premiumoutlets.com/outlets/directions.asp?id=7

Ei perkule. Kai sitä pitäis hinata itsensä sinne taas käymään. Minkäs hintaisia lentoja ootte bongannu sinnepäin. Finskillä 349 menopaluu aina silloin tällöin, mutta joku tuttu oli muka nähnyt 299€ menopaluun Hesarissa. Onko joku muu nähnyt vastaavalla hinnoilla?

Fabio sanoi:
Ei perkule. Kai sitä pitäis hinata itsensä sinne taas käymään. Minkäs hintaisia lentoja ootte bongannu sinnepäin. Finskillä 349 menopaluu aina silloin tällöin, mutta joku tuttu oli muka nähnyt 299€ menopaluun Hesarissa. Onko joku muu nähnyt vastaavalla hinnoilla?

Nyt maaliskuussa käytiin NY:ssä. Meno-paluu 299€/nenä.

Kaks kertaa oon ollut Hotel Pennsylvaniassa ja sen verran opin, että huoneiden laatu vaihtelee aikalailla. Eli jos saat jonkun tunkion huoneeksesi (ikkuna "eiminnekäänpäin" ja patterista lähtien mikään ei toimi), niin mee ihan reilusti sanomaan asiasta respaan. Meille antoivat ihan mukisematta toisen huoneen, joka oli kaks kertaa isompi kun alkuperäinen, melkein 15 kerrosta ylempänä ja ikkuna 7 Avenuelle.

7 Avenueta pari kadunkulmaa "alaspäin" löyty joku Subwayn tapainen leipäpaikka, en nyt muista nimeä, mutta kanaleipä oli hullun hyvää. Hyvä mesta hakee illalla jotain purtavaa.

Mike sanoi:
Kauas kone lentää tuonne?
8,5 tuntia sinne ja about tunti lyhyempi takaisin.

elokuun lopulla olis vuotuinen reissu heitettävä taas jonnekin ja pakko sanoa että nykki houkuttelis.toi lentojen hinta vaan on ehkä vähän liikaa omalle budjetille.jos ei sit just satu tollasia 299€ alennuksia. :thumbs: toisaalta kun miettii niin ainaki vaatteissa sit kompensois tota lentojen hintaa.tulis kuitenki ostettua puolet halvempia vaatteita se yks matkalaukullinen :D paljos porukka on maksanu yöpymisestä esim.tollasella parin viikon matkalla?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom