neuvoja

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen 15v poika mitoiltani 164cm/64-65kg
Tavoitteenani olisi saada pudotettua painoa 8-10kg
Kauan tuohon tavoitteeseen menee jos lenkkeilen 3 kertaa viikossa 30-60min lenkkejä syön terveellisesti ja punttitreeni 1 kerta viikossa 1 jakoisella ohjelmalla.

Ja toinen kysymykseni koskee nyrkkeilyä.
Mitä lihaksia kannattaa kehittää eniten nyrkkeilyä varten, kun olen alottamassa nyrkkeilyn kuhan olen saanut pudotettua painoa.

Ja viimeinen kysymys koskee minun sydänleikkauksesta tullutta arpea mikä on tuossa rintalihasten välissä n. 25cm pitkä arpi.
Miten lihasten kasvu vaikuttaa siihen? esim. voiko siitä tulla kireä tai voiko se repeytyä tai voiko sille käydä jotain muuta?

Mielestäni tuo tuo laihduttaminen on vielä tuossa iässä turhaa, kun vielä kuitenkin murrosikä varmasti vielä kesken. Varmasti kasvat vielä pituutta ja muuta. Ja mikset tuota nyrkkeilyä aloittaisi vaikka heti? Otat vielä punttiksen siihen rinnalle, niin kyllä on monipuolisesti liikuntaa :thumbs:

Jos tuo arpi ei tuore ole, vaan leikkauksesta on kauan, niin tuskin on mitään pelättävää, että se repeäisi tms.

edit. Niin ja varmasti kannattaa treenata tasapuolisesti joka paikkaa tuota nyrkkeilyä ajatellen.

Ei tolle painon pudotukselle ole tarvetta vielä tossa iässä, kun kasvat vielä pituuttakin, tarvit energiaa. Voit kyllä aloittaa ton nyrkkeilyn vaikka heti ja puntin siihen rinnalle niinkuin Arttu1 jo totesikin. Enkä usko et toi arpi enää repeytyisi kun leikkauksesta on noin kauon aikaa.

Aloitat vaan sen nyrkkeilyn heti kuten muutkin ovat jo ehdottaneet. Siinä on semmoinen liikuntamuoto, että paino lähtee tippumaan vauhdilla. Kuluttaa nimittäin energiaa reilusti ja on mukavampaa kun lenkillä käyminen näillä pakkasilla. Monipuolisesti vaan punttiakin siihen rinnalle niin hyvä tulee. :rock:

Suositut

Back
Ylös Bottom