Neuvoja ohjelmaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pauka
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Neuvoja kaipailisin treenaamiseen ja tähän mun nykyseen ohjelmaan. Oon käyny salilla 3kk ja mittoja mulla on 183/81.

1.päivä (rinta,selkä)

-penkki 3x6-8
-rintalihaslaite "kädet yhteen" 3x6-8
-ristitalja 3x6-8
-ylätalja rinnalle 3x6-8
-ylätalja niskalle 3x6-8
-vatsallevetolaite 3x6-8

2.päivä (jalat,vatsa)

-prässi 3x12
-etureisilaite 3x12
-takareisilaite 3x12
-jalkojen nosto 3x20-25
-vatsalihaslaite 3x20-25
-vinojen vatsalihastenlaite 3x20-25

3.päivä (olkapäät,hauis,ojentajat)

-käsipainojen nosto suoraan ylös istuen 3x6-8
-ylätaljalla käsi suorana veto 3x6-8
-alataljalla rinnalleveto 3x6-8
-hauis istuen "scoth" 3x6-8
-hauis alataljalla 3x6-8
-ojentajat ylätaljalla 3x6-8
-ojentajat remmeillä päänyliveto 3x6-8

Ylätaljan tilalle leukoja jos vaan menee (älä vedä niskaan). Yläselälle ehkäpä muutenkin pari sarjaa enemmän kuin rinnalle (jotain soutua)? Jaloille (& koko kropalle) ehdottomasti kyyky/maastaveto/molemmat/variaatioita. Treenaa olkapään ulkokiertäjiä. Syö tarpeeksi (aluksi vaikka 3400kcal, 180g proteiinia ja 80g rasvaa jos saat ruokavalioosi niin jättebra). Vaihtele ohjelmaa 1-3kk välein. Tee ohjelmastasi sellainen, että seuraava viikko on edellistä jollain tapaa raskaampi (isommat painot, enemmän sarjoja, lyhyemmät palautukset tms.), ts. tee ohjelmistasi "progressiivisia". Pidä kevyitä viikkoja.

:thumbs:

kiitoksia neuvoista!
miten niitä olkapään kiertoja vois treenata?
mites kevyet viikot?
kannattasko käyttää jotain esim. palautumis juomaa?

Mä en ITSE tekisi rintaa ja selkää samana päivänä kun on molemmat niin isoja.Tosin olen itsekkin vasta aloittelija ja tämä on vain minun nöyrä mielipiteeni. Ite teen tämmöstä:

Rinta:
Penkki
vinopenkki
pec deck (kädet yhteen rintalihaslaite)
Kapeeta penkkiä / ranskalainen punnerrus
Ojentajat taljassa
pystypunnerrus

Selkä:
Mave/alatalja
Ylätalja
Kulmasoutu tangolla
Kulmasoutu KP
Vipareita sivuille
Pystypunnerrus
hauis

itelläni ei ole vielä jalkoja mukana pelissä. Pitäis niitäkin ruveta jyystään :D.

Nopean vilkasun tuloksia:

- Selälle joku soutuliike. Ylätaljaa niskan taakse en suosittele.

- Takareisille esim. SJMV

- Lihasryhmien liikemäärien suhteet vähän pyllyllään:
- esim. rinta 9 sarjaa - etureidet 6 sarjaa - takareidet 3 sarjaa jne. :rolleyes:
- Pohkeet???

miten niitä olkapään kiertoja vois treenata?
Tässä vaikkapa pari esimerkkiä: http://www.bullz-eye.com/furci/2004/exercise_of_month/external_rotation.htm
Tosiaan kevyet painot (käsipainot joku 2-4kg on tarpeeksi) ja toistot vaikkapa 2 x 10-20 (ei finaaliin asti) pari kertaa viikossa. Jollain kuminauhalla on hyvä tehdä. Unohtu sanoa mutta tee myös vastaavia sisäkiertoja. Ja kato täältä "lesson #9" kohdasta "scap pushups". Nuo ovat myös hyväksi olkapäille. Niitä samaan aikaan ulkokiertojen kanssa vaikkapa 2x20.
mites kevyet viikot?
No ihan aloittelijana lienee tarpeeksi jos pidät vaikka joka 5-8 viikon kevyenä. Siis 4-7 viikkoa kovaa treeniä ja sitten viikon verran tiputat painot vaikkapa 60% kovimmista raudoista ja teet niillä. Tämän jälkeen uusi kova kierto erilaisella ohjelmalla kuin viimeksi. Uusia liikkeitä? erilaiset toistot/sarjat? erilainen jako? It's up to you. Täältä foorumilta löydät kyllä vaihtoehtoja. Tärkeintä on muutos.
kannattasko käyttää jotain esim. palautumis juomaa?
Proteiini + hiilihydraatti kombo on se perus joka toimii. Toisinsanoen hera + malto. 30-40g heraa ja 50g maltoa (tai malto + dextro, tällöin 25g malto ja 25g dextro (voi tulla tämä ehkä halvemmaksi, sillä dextro on todella halpaa. maistuu myös juoma hieman makeammalle ;) ). Malto on siis pidempiä hiilihydraattiketjuja, dextro taas vissiin pääasiassa yksittäisiä glukoosimolekyylejä. Hera taas on osa maidon proteiineista, toinen osa on kaseiini. Hera on nopeammin imeytyvää, joten sitä suositaan palautusjuomissa.

Suositut

Back
Ylös Bottom