- Ikä
- 36
Tervehdys! Olen lähiaikoina suunnitellut ensimmäistä treeniohjelmaani, joka on 3-jakoinen. 3. harjoituspäivän olen suunnitellut kotitreeniksi (kotona käsipainot joihin 15kg rautaa :D ). Vuoden sisällä olen käynyt satunnaisesti kuntosalilla. Ohjelma olisi tarkoitus saada käyttöön viikon sisällä.
Eli seuraavanlainen on ohjelmani:
Ma: jalat, rinta
etukyykky/ kyykky(salilla ei ole lähtötelinettä, tekeekö se liikkeen mahdottomaksi?)
jalkaprässi+pohkeet
polven ojennus laitteessa
polven koukistus laitteessa
penkkipunnerrus
pec deck
Ti: selkä, hartiat
maasteveto
vartalon ojennus
pystysoutu
ylätalja
ylätalja niskan taakse
pystypunnerrus
taka pec deck
Pe: käsivarret, vatsa
hauiskääntö
keskitetty hauiskääntö
hauiskääntö vasaraotteella
rannekäännöt
yhdenkäden ojentajapunnerrus
istumaannousu
Sarjojen ja toistojen määrää en ole miettinyt, mutta olisiko 5x10 sopiva? Hankalimmissa liikkeissä pitää varmasti sarjojen ja toistojen määrää pudottaa. Useiden liikkeiden tekniikkaa pitää harjoitella. Kevään ja kesän aikana olen lenkkeillyt, ja kysymys kuuluukin: välipäivinä lenkkeilisin, mutta tarviiko aloittelijan ottaa jonkinmoista palautusjuomaa lenkkien jälkeen? Kuntosalin jälkeen palautusjuomaksi ajattelin perusheraproteiinia ja maltoa. Ravintopuoli minun pitää uudistaa. Onko treeniohjelmassani joitakin ns. turhia liikkeitä? Lisättävää?
Kiitos ja kumarrus etukäteen neuvoillenne!
Eli seuraavanlainen on ohjelmani:
Ma: jalat, rinta
etukyykky/ kyykky(salilla ei ole lähtötelinettä, tekeekö se liikkeen mahdottomaksi?)
jalkaprässi+pohkeet
polven ojennus laitteessa
polven koukistus laitteessa
penkkipunnerrus
pec deck
Ti: selkä, hartiat
maasteveto
vartalon ojennus
pystysoutu
ylätalja
ylätalja niskan taakse
pystypunnerrus
taka pec deck
Pe: käsivarret, vatsa
hauiskääntö
keskitetty hauiskääntö
hauiskääntö vasaraotteella
rannekäännöt
yhdenkäden ojentajapunnerrus
istumaannousu
Sarjojen ja toistojen määrää en ole miettinyt, mutta olisiko 5x10 sopiva? Hankalimmissa liikkeissä pitää varmasti sarjojen ja toistojen määrää pudottaa. Useiden liikkeiden tekniikkaa pitää harjoitella. Kevään ja kesän aikana olen lenkkeillyt, ja kysymys kuuluukin: välipäivinä lenkkeilisin, mutta tarviiko aloittelijan ottaa jonkinmoista palautusjuomaa lenkkien jälkeen? Kuntosalin jälkeen palautusjuomaksi ajattelin perusheraproteiinia ja maltoa. Ravintopuoli minun pitää uudistaa. Onko treeniohjelmassani joitakin ns. turhia liikkeitä? Lisättävää?
Kiitos ja kumarrus etukäteen neuvoillenne!