Neuvoja laihdutukseen ja ruokavalioon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nemilia
  • Aloitettu Aloitettu
Moi!

Apuja/neuvoja/kommentteja kaivataan! :)

Olen 23-vuotias nainen 164cm/71kg. Tavoitteenani on painaa ~61kg kesäkuuhun mennessä ja kalorilaskuri asetti tavoitteen saavuttamiseksi vajeeksi 573 kcal. Onko liian kova tahti? Noudatan 30p/40h/30r ruokavaliota, joka on kalorilaskurin mukaan laihduttajan ruokavalio. Olen kuitenkin usein syönyt päivässä niin, että protskut on 40% ja hiilari 30%.

Tämän päivän ruoat:

aamulla noin klo 7.30: kahvi rasvattomalla maidolla, kaurapuuroa, vehnäleseitä, raejuustoa ja kevyt mansikkakeittoa
~190kcal

välipala noin klo 10: itsetehty proteiinipatukka
~80kcal

lounas noin klo 11: kalkkunaratatouille, riisi, friseesalaatti, kurkku
~218kcal

Päivällinen noin klo 16: makaronilaatikko, tomaatti, rasvatonta maitoa, ketsuppia
~567kcal

Iltapala (syömättä, mutta suunniteltu): maitorahkaa n. 200g, pellavansiemenrouhetta, raejuustoa sekä mehukeittoa tai hera80 jauhetta mausteeksi
~165kcal

total siis 1220kcal (kalorilaskurin mukaan kulutus 1920kcal)

Kuntoilu on tänään ollut vain koiran ulkoilutusta, MUTTA yritän käydä salilla kerran viikossa sekä jumpata kotona (käsipainoilla/ilman) ja crossata muutaman kerran viikossa. Plus päivittäiset koiran kanssa kävelyt. :D Käyn kerran viikossa töissä, joka on fyysisesti raskasta.

Niin ja lähtöpaino oli 73kg ja dieettaaminen on aloitettu 11.1 eli kohta kolme viikkoa sitten.

Kiitos paljon, jos joku viitsii kommentoida. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minusta liian tiukka. Yleensä joku 1500 kcal on sellainen raja, jonka alle ei kannataisi mennä, jos ei ole pakko. Nälkä ja jaksaminen alkavat suurimmalla osalla tökkiä. Rasvan saanti on aika vähäistä myös.

Otitko kaloreissa huomioon tuon liikunnan määrän.. omasta mielestä parempi olisi syödä ihan kunnolla ja liikunnalla sitten kuluttaa siitä miinuksen puolelle. Voipi mennä liikaa jos kalorit -500 ja sitten vielä liikuntaa päälle..

Otitko kaloreissa huomioon tuon liikunnan määrän.. omasta mielestä parempi olisi syödä ihan kunnolla ja liikunnalla sitten kuluttaa siitä miinuksen puolelle. Voipi mennä liikaa jos kalorit -500 ja sitten vielä liikuntaa päälle..
Komppaan myös tätä. Itsekin tullut yhdessä vaiheessa tiputeltua kymmeniä kiloja painoa pois juuri näin.

Ok, kiitos vastauksista.

Ongelma tässä on tosi epäsäännöllinen elämä, jonne urheilu on vaikea sovittaa...tai sitten keksin vain tekosyitä. :D

Kattele vaakaa esim viikon välein ja menee sitte sen mukaisesti.. ja kyllä sinne salille ehtii, n. 45min menee itsellä per treenikerta, ei se paljon aikaa oo pois muista hommista, jos tuon esim 3x viikossa vetää..
Ja tosiaan ruokaan kannattaa rasvaa lisäillä, voita ja oliiviöljyä yms. Läskit ei lähde jos ei rasvaa syö..

Kannattaa ainakin kiinnittää huomiota että se on kunnon rasvaa.. vrt esim. margariini yms kasvirasvat vs. oliiviöljy, kalaöljy, voi, kananmunat.. jälkimmäiset paljon parempia lähteitä.

toi rasvan puuttuminen pistää silmään muakin. mä en lähtökohtasesti tajuu näitä kovia miinuksia monta kk, ihan ku jengi alitajuisesti skabais kuka rääkkää itteensä eniten "jes vedin tiukemman dieetin ku toi". okei kuukauden rypistys kovemmilla miinuksilla voi olla ok, mut pidemmän päälle tekee vaan hallaa.

tiiän tapauksia missä tollasesta menty 500kcal/ pv linjalle ja ajan saatossahan siitä ei ole mitään hyvää seurannu.

Ite oon menny 3kuukautta 1200 kalorilla per päivä hyvin pärjänny

Missä mitoissa olet ja paljonko treenaat? Terveellistä ei ole olla alle 1500 kalorin dieetillä ikinä, treenasi tai ei. Mitä hyvin pärjääminen tarkoittaa? Olet yhä hengissä?

---

Jumaliste tämä ketju nostattaa verenpainettani...

omasta mielestä kannattaa vähän haistella millä menolla itte jaksaa, ettit itte sen määrän mikä pitää syödä että lähtee jonkiverran viikossa painoa pois. alkuviikoista sitä lähtee tietysti enempi, tämä on selvä. Muista että painon pudotus on pitkä prosessi...

Missä mitoissa olet ja paljonko treenaat? Terveellistä ei ole olla alle 1500 kalorin dieetillä ikinä, treenasi tai ei. Mitä hyvin pärjääminen tarkoittaa? Olet yhä hengissä?

---

Jumaliste tämä ketju nostattaa verenpainettani...

181cm 73kg treenaan 3-4 kertaa viikossa salilla. olen hengissä :D

No jos olen jotain saanut irti niin miltäs kuulostaa:

vaje -300kcal = 1620kcal päivässä (olen sitä mieltä, että oma peruskulutukseni ei varmasti ole 1900kcal vaan alle) JA 35p/30h/35r

Suositut

Back
Ylös Bottom