Neuvoja laihalle aloittelijalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maakari2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
MOrjes,

Mulla on painoa 60kg ja pituutta 180cm joten ajattelin että jos ottas semmsoet 10kg painoa lisää mahdollisimman nopeasti. Näitä foorumeita olen vähän selaillut, tai oikeastaan aika paljonkin, mutta ei ole mitään järkevää jäänyt mieleen joten ei tarvitse heti olla vinkumassa että mikset käyttänyt hakua.

Salilla oon käynyt nyt varmaan neljä kertaa ja tässä kotonakin ihan vähän noita käsipainoja nostellut, mutta varsinkin salilla tuntuu tyhmältä kun ei ole mitään ohjelmaa. Aamuisin syön puuroa lautasellisen ja päivällinenkin ihan kunnon kamaa mutta paino ei nouse. Lueskelin että rahkalla, ananaksella tai tonnikalalla sais hyvin proteiinia, mutta ainakaan tonnikala ei edes mene alas. Rahkaa toisaalta en ole edes maistanut vuosiin joten sitä voisi kaupasta hakea. Noita mitälie protskujauhepaskoja ehkä vähän vierastan, mutta voisihan tuommoistakin kokeilla?

Threadin tarkoitus on ilmeisesti pyytää että joku tekisi mulle jonkinmoisen ohjelman, suosittelisi jotain protskulähdettä tai muutenvain hakea tsemppiä että sais ees vähän lihaa luiden ympärille.

Ravinto: Aamul vedät ton puuron päälle vielä purkin ehrman maitorahkaa(parhaan "makuinen") mehukeitolla ja multivitan ja mieluiten viel mitä saat alas, jos oot koulussa niin kouluruokaa napa täyteen ja koulunjälkeen vetäset kunnon päivällisen, siitä muutaman tunnin päästä välipala niin et masu on taas täynnä..sitten salill ja salin jälkeen vetäset shakeriin 1-2dl maltoa, 1dl heraprodea ja reilun t-lusikan kreatiinia. sit viel koton tunnin päästä jotain mättöä reilusti ja ennen sänkyyn menoa viel rasva/prode pitoinen iltapala. Kun oot noin keppi niin oikeestaan sama vaik vetäsit viel 5 lihapiirakkaa kaiken päälle jos maistuu ni kyl sitä massaa alkaa tulemaan.

Reiluun syömiseen on aluksi vaikea tottua ja tuntuu et maha turvoksis kokoajan jne mut se menee ohi muutamas viikos..jossain välis tuut huomaaman et onkin sit nälkä melkein kokoajan ni sillo siitä tulee helppoa ja paino nousee itsestään!!

Treeniin suosittelen 2-jakoista vaik jaolla yläkroppa ja toinen treeni jalat/vatsat. ohjelmia löytyy kyl reilusti täältäkin...pääasia et teet pääsääntöisesti ns. pääliikkeitä(maastaveto,penkki,leuka/ylätalja,kulmasoutu,kyykky,jalkaprässi,alatalja jnejne.) ja jätät ne rannekäännöt ja 50 sarjaa hauista säbän pelaajille..eiks je!!!

Itse oon kuullu ton "syön ihan vitusti mut paino ei nouse mitenkää" todella todella useasti ihan kaveriporukassakin ja voin sanoa että se on täyttä pas*a puhetta.

Aluks mietit "kyllähä mä syön enemmän ku kulutan" mut eipähä paino vaan nouse. --> Et oikeasti syö tarpeeks.. Täytyy ottaa lisää välipalaa ja pari perunaa enemä ruuan kans ni kyl se siitä lähtee!!

Nimim. kokemusta löytyy :)

Tietämättä sen enempää susta veikkaisin että vähintään tollaset 2500 kaloria sun pitää päivässä vetää että paino lähtee nousuun. Ehkä enemmänkin jopa riippuen aktiviteeteistasi. Muuten ei ole punttiksesta sanottavampaa hyötyä. Kuinka paljon saat päivässä kaloreita? Kirjoita kaikki parin päivän ajan ylös - määrät myös tyyliin paras arvio ja laske sitten päiväkalorit käyttäen hyväksi netistä löytyviä kaloritaulukoita. Vain tällä tavalla tiedät oikeasti paljonko syöt. Jos rahaa on liikaa tai kiinteätä ruokaa et oikeasti pysty syömään tarpeeksi (alussa voi olla hankalaa) niin osta maltoa ja heraproteiinia ja miksaa niistä vaikka kaakoajauheen kanssa juoma. Joku viisaampi varmaan jatkaa tästä..

Jepsjeps, kaippa sitä vois jotain helvetin jauhoja alkaa syämään. Mites kuinka pitkää treeniä punttiksella pitäis vetää kun ittellä tuntuu että ei ainakaan voi keskittää treeniä esim pelkkään yläroppaan kun ei vain kestä puhti vetää sitä 20min kauempaa..

Et jaksa 20min kauempaa ? Kai sä pidät taukoo niitten liikkeiden välissä tai sitten et keskity tarpeeks.:whip:

Noh kyllä mä nyt kauemmin jaksan kun 20min mutta kyllä 30min jälkeen alkaa olla jo pirun vaikeeta, ja nyt oon kyllä tehny koko kropan aina kerralla.

30 min teet muutamaa liikettä ja sen jälkeen pirun vaikeeta? :S mulla esim yleensä lauantai päivänä 10-11.30 nyrkkeilytreeniä ja päivemmällä 2-2½h salilla. kyllä siellä luulis jaksavan ku järkevästi tekee hyvän ohjelman mukaan. tietysti jos teet pelkkää hauista 30min niin voihan se vähän tiukkaa tehä. hommaa täältä joku 1-2 jakonen ohjelma.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noh kyllä mä nyt kauemmin jaksan kun 20min mutta kyllä 30min jälkeen alkaa olla jo pirun vaikeeta, ja nyt oon kyllä tehny koko kropan aina kerralla.

Kyllä se kunto siitä nousee. Pikkuhiljaa. Treenaa vain koko kroppaa jos mahdollista. Pelkkien hauisten tms. pikkulihasten pumppailu ei paljoa tohon elopainoon vaikuta.

Jos tulee ruoan kanssa ongelmia, niin tee vaikka aamupalaksi puuron tilalle niin, että pari desia pikakaurahiutaleita, purkki rahkaa, marjoja+n.4dl maitoa ja vaikka vähä jäätelöä niin tulee tosi herkkua. tollasia voi hyvin vetää päivälläkin välipaloina, jos ei esim. leivät maita. kyllä se paino nousee kuhan syöt ja treenaat :p

Voisi olla parasta alkaa kohottamaan tuotakin peruskuntoa kun kuulostaa olevan aika heikolla pohjalla jos puolentunnin jälkeen alkaa treeni jo tuntua sietämättömältä.

MOrjes,

Mulla on painoa 60kg ja pituutta 180cm joten ajattelin että jos ottas semmsoet 10kg painoa lisää mahdollisimman nopeasti. Näitä foorumeita olen vähän selaillut, tai oikeastaan aika paljonkin, mutta ei ole mitään järkevää jäänyt mieleen joten ei tarvitse heti olla vinkumassa että mikset käyttänyt hakua.

Salilla oon käynyt nyt varmaan neljä kertaa ja tässä kotonakin ihan vähän noita käsipainoja nostellut, mutta varsinkin salilla tuntuu tyhmältä kun ei ole mitään ohjelmaa. Aamuisin syön puuroa lautasellisen ja päivällinenkin ihan kunnon kamaa mutta paino ei nouse. Lueskelin että rahkalla, ananaksella tai tonnikalalla sais hyvin proteiinia, mutta ainakaan tonnikala ei edes mene alas.
eli syöt pari kertaa päiväs ja ihmettelet miksei paino nouse? :D

Ja ymmärsinkö oikein, ajattelet, että ananaksessa on proteiinia? (no onhan siinä se pari % mahdollisesti mutta...)

Joo, lue vähä viel, eipä siinä kummempaa. syö enemmän ja treenaa vähä ni kyl patti kasvoo. ohjelmii löytyy kyl ku katot täältä.

tsemii vaa. :thumbs:

Siihen syömiseen tottuu, ja siihen keksi jonkinlaisia helpotuksia ajankanssa. Itselläni meni noin vuosi, että pystyi ilman ähkyä oloa syömään 3500kcal, ilman mitään "epäterveellistä".

Maito pelastaa, ja rypsiöljyä Pepsi Maxin kanssa illalla niin :thumbs:

Rypsiöljyä Pepsi Maxin kanssa?!
varmaan tarkotti, että ottaa rypsiöljyä lusikalla ja pepsi maxia päälle ettei tuo rypsäri maistu suussa. itsekkin vedän aina pari rkl rypsäriä/kalaöljyä ja lasi vettä päälle. huomattavasti paremmin menee alas, eikä se öljy maistu suussa enää sen jälkeen.

Koko kroppa kerralla -> 1-jakoinen

Kroppa jaettu kahteen osaan -> 2-jakoinen

Back
Ylös Bottom