Neuvoja kiekkoilijalle?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli olen -92 syntynty jääkiekkoa pelaava ja olen pelannut kyseistä peliä muutamia vuosia ja etsin siis ohjelmaa minulle.

Kuntopiiri tulokset:
Vatsalihakset:26/30s,50/60s
Selkälihakset:80/60s(enpä tiedä ovatko puhtaita)
Punnerrukset:40/60s
Leuan veto:0
Vauhditon pituus:180cm
Jalkakyykyt omalla painolla:62/60s.
60m:11.00
Cooper:2200m

Eli onko tulokset hyviä omaan ikäluokkaani nähden ,ja voiko noilla tuloksilla kenties kunnon perusteella olla oman ikä luokkansa parhaimmistoa?itteäni ihmetyttää että miten helekutissa mulla menee 60m 11s:iin?Juoksutekniikka?meinaan kyykyt on kyllä sen verta hyvät että...

Eli siis olen Tehnyt tälläistä reeniä:

Vatsat: 30s puristuksia 2kierrosta,1min puristuksia 2krt=150kpl
Selkä:1min puristuksia 3krt=150-200kpl.
Punnerruksia:30s puristuksia 2 kert ja minuutin 2krt=150-200kpl
Jalkakyykyt:1min puristuksia 3-5krt=150-300kpl

Hyvät?+ oman joukkoeen reenit 2-3krt viikossa+pelit.

Pihalla olen tehnyt tämmöistä:

noin 1-5km:n lenkkejä 2-3krt viikossa.
Noin 2-4krt viikossa 20-30m spurtteja paikoiltaan lähtö seisaaltaan 2-5krt välissä parin minuutin tauko.
50m 0-2 krt(keskityn lyhyille matkoille enenmän)
Tasaloikkia 20m:in rataa 1-3 krt pyrin mahdollisimman vähillä loikilla päästä sen matkan esim.ennätykseni on 10,5 loikalla 20m:in rata läpi.
ylä mäki juoksua:20-50m 2-3krt täysiä.
Sekä olen tehnyt kyykkyhyppyjä noin 10 sarjassa 5 krt.

Mitä sanotte`?lenkillä menee yleensä 2-3h kun menen tuon piha harjoittelun läpi + 30min lihaskunnon.

Lihaskuntoo teen noin 4-5krt viikossa+kuivareenit noin 1-3krt viikossa suhteutettuna oman joukkoeen reeneihin.

Nuissa tuloksissa on pakko olla vähän omaa lisää. Lähinnä epäilyttää tuo punnerrusten ja selkien määrä suhteessa leuanvetoihin. Myös vauhditon pituus oudon heikko.

Ja miten voi tehdä noin nopeasti kyykkyjä?

Ja tuo 60m? Ekaluokkalaiset juoksee paremmin

Kerropa vähän tuosta "pihatreenistä". Teetkö nuo kaikki aina kerralla? Kolmen ja puolen tunnin treenit on aivan liian pitkiä.

50m 0-2 krt(keskityn lyhyille matkoille enenmän)

öh... siis mikä tämä on? voisinhan minäkin laittaa omaan treenipäiväkirjaan että: mataron 0 kertaa. mitä järkeä tossa nyt oli?

ja itelläki pistää silmään tuo että 40 punnerrusta ja 80 selkälihas liikettä minuutissa mutta ei yhtään leukaa... ja nuo kyykyt. tarkotatko että pelkästään omalla kropalla käydään kyykyssä ja siitä takaisin ylös. vai että esim. 60kg painoa niskassa ja sitten tehdään kyykkyä?

edit: ja kyllä, olen hieman kännissä

Nuissa tuloksissa on pakko olla vähän omaa lisää. Lähinnä epäilyttää tuo punnerrusten ja selkien määrä suhteessa leuanvetoihin. Myös vauhditon pituus oudon heikko.

Ja miten voi tehdä noin nopeasti kyykkyjä?

Ja tuo 60m? Ekaluokkalaiset juoksee paremmin

Kerropa vähän tuosta "pihatreenistä". Teetkö nuo kaikki aina kerralla? Kolmen ja puolen tunnin treenit on aivan liian pitkiä.

Joo siis kestävyys-noi nopeus jutut teen samaan syssyyn ja myöhemmin lihasjutut.

En kyl itekkään tajuu mitään.Siis Kyykyillä tarkoitan ilman painoja(oma keho vastuksena)ja sillain että polvet koukistuu siis ei täysin suoraksi.Punnerrukset ovat oikeita, vatsalihakset samoin ja kyykyt kuten kerroin miten teen selkälihaksista en ole kyllä aivan varma.Leukoja en vain saa en tiedä kyllä miksi.Vauhditon pituuskin on aika sellanen vaikka Jäällä menen aika sutjakkaasti.

Entisenä jääkiekkoilijana sanoisin että keskivartaloon kannattaisi panostaa ja se näyttäisikin tulosten perusteella olevan iha ok kunnossa. Leuat 0 on aika kehno tulos :p niitä varmaan kannattaisi ruveta vetelemään (eli aluksi vaikka ns. puolileukoja kädet koukussa, jonka jälkeen kädet suoremmaksi kun saa sen maagisen ensimmäisen leuan). Käsiä ei niin paljoa ehkä salilla ettei tule "puukädet" jotka liikkuvat heikonpuoleisesti. Venyttelyt tosi oleellisia tietysti paikkojen kunnossa pysymisen kannalta.

Entisenä jääkiekkoilijana sanoisin että keskivartaloon kannattaisi panostaa ja se näyttäisikin tulosten perusteella olevan iha ok kunnossa. Leuat 0 on aika kehno tulos :p niitä varmaan kannattaisi ruveta vetelemään (eli aluksi vaikka ns. puolileukoja kädet koukussa, jonka jälkeen kädet suoremmaksi kun saa sen maagisen ensimmäisen leuan). Käsiä ei niin paljoa ehkä salilla ettei tule "puukädet" jotka liikkuvat heikonpuoleisesti. Venyttelyt tosi oleellisia tietysti paikkojen kunnossa pysymisen kannalta.

Mutta siis onko vinkkejä esim.että mikä tehoaisi Luistelunopeuden kehittämiseen?spurttien ja loikkien lisäksi?tehoaako tuo oma kertoma jalkakyykky oma keho vastuksena?Jos osaisit sanoa entisenä kiekkoilijana että mitä liikkeitä kannataisi tehdä Spurttien ja jäällä tehtyjen viivojen lisäksi?

Mutta siis onko vinkkejä esim.että mikä tehoaisi Luistelunopeuden kehittämiseen?spurttien ja loikkien lisäksi?tehoaako tuo oma kertoma jalkakyykky oma keho vastuksena?Jos osaisit sanoa entisenä kiekkoilijana että mitä liikkeitä kannataisi tehdä Spurttien ja jäällä tehtyjen viivojen lisäksi?

Itse en ole kiekkoa ikinä harrastanut, mutta mielestäni sinun kannattaa mennä salille ja tehdä niitä kyykkyjä tanko niskassa. Kerran tai kaksi viikossa riittää, vaihdat vaikka yhden hyppy/juoksu/kuntopiiri treenin tilalle puntti treenin.

Hmm... askelkyykky, maybe? Itse lopettelin jääkiekon jonkin ajan päästä kun olimme aloittaneet punttireenit. En silloin vielä käynyt 'kunnolla' puntilla vapaa-ajallani. Mielestäni olisi hyvä käyttää jonkinsorttista painoa takana kyykkyjä tehdessä, tai niin ainakin joukkueen kanssa tehtiin. Aluksi aloitimme puukepeillä, sitten tankoihin (20kg) ja sen jälkeen hieman lisää.
Mitään erityisiä liikkeitä en nyt osaisi sanoa. Itsellä keskivartaloon piti saada tehoa lisää, ja hyväksi liikkeeksi sille osottautui joukkueen salitreeniin kuuluva 'painon puolelta toiselle siirtely'. Kunnon nimeä liikkelle en muista, mutta se tapahtui istualtaan pidettiin punttia kädessä ja siirreltiin sitä puolelta toiselle takaviistoon (vaikea selostaa), sekä perus jalkojen heitto puolelta toiselle makuulla. Sinulla sen kaltaista ongelmaa ei näyttäisi olevan. Perusliikkeillä luulisi pääsevän pitkälle.
Btw, paljonko paino / pituutesi ovat jos et kerta saa yhtään leukaa? :p

Hmm... askelkyykky, maybe? Itse lopettelin jääkiekon jonkin ajan päästä kun olimme aloittaneet punttireenit. En silloin vielä käynyt 'kunnolla' puntilla vapaa-ajallani. Mielestäni olisi hyvä käyttää jonkinsorttista painoa takana kyykkyjä tehdessä, tai niin ainakin joukkueen kanssa tehtiin. Aluksi aloitimme puukepeillä, sitten tankoihin (20kg) ja sen jälkeen hieman lisää.
Mitään erityisiä liikkeitä en nyt osaisi sanoa. Itsellä keskivartaloon piti saada tehoa lisää, ja hyväksi liikkeeksi sille osottautui joukkueen salitreeniin kuuluva 'painon puolelta toiselle siirtely'. Kunnon nimeä liikkelle en muista, mutta se tapahtui istualtaan pidettiin punttia kädessä ja siirreltiin sitä puolelta toiselle takaviistoon (vaikea selostaa), sekä perus jalkojen heitto puolelta toiselle makuulla. Sinulla sen kaltaista ongelmaa ei näyttäisi olevan. Perusliikkeillä luulisi pääsevän pitkälle.
Btw, paljonko paino / pituutesi ovat jos et kerta saa yhtään leukaa? :p

Pituus 177cm paino 83kg.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
oot varsin isokokoinen noin nuoreks
sanotaan että viiden vuoden päästä voisit olla 195cm ja 100 kg
jos kasvat vielä :hyper:
ja jaloille hyvä ja samalla raskas treeni on juosta rappusia
esim muistan kun juostiin salibandy joukkueen harj. Myyrmäen Urheilukentän rappusia ylös alas, kyllä sai jalat hapoille
ja muutenkin kestävyyttä tarvis lisää, lenkkejä vois tehdä 5km 1* viikossa ja 8km 1*viikossa

Muuten

Autaakos nää kyykkyhypyt eteen ja ylöspäin luisteluvauhtiin ja siihen lähtöön?ja yleisesti luisteluun?jos auttaa niin esim.missä sarjoissa kantsis tehä näit.

Kannattaa lopettaa jääkiekon pelaaminen. Ne pukukoppikeskustelut ja sellanen "kovistelu" asenne, mikä on lajin harrastajien keskuudessa hyvin yleistä, surkastuttaa aivot. Jos jääkiekko on ainoa mahdollinen laji paikkakunnallasi ja harrastat sitä aivan pakon edessä ni yritä ainakin sivuuttaa pukukopissa kuulemasi jutut. Tällainen pieni vihje.

imo suurin juttu mitä jääkiekkoilijat tekee väärin puntil ettei ne keskity mitä ne tekee, tekevät kaiken niin nopeeta kun pystyy ja äkkiä kotii pelaan pleikkaa ^^
Leukoja rupee tuleen nopeeta lisää kun syöt tarpeeks protskua ja sillon kun puntil käyt teet myös ylätaljaa kyykkyjen yms lisäks mitä tääl ny suositeltiinkaa.. treenin iloa, no pain no gain.

Meidän aikaan (90-luvulla :) ) treenattiin paljon juoksemalla ja pomppimalla portaita. Loikkaharjoituksia oli kaikista eniten. puntti tuli siinä sivussa. Yhtenä, varsinkin nykykiekoilijalle sopivana treeninä, oli paini mitä vedettiin suunnilleen samankokosen parin kanssa pitkin vuotta.

ei muuta kuin tsemppii treeneihin.

Muuten oisko tällänen hyvä treeni tapa jalkalihaksiin?eli vedät omalla painolla syväkyykkyä(kyykkyä)kädet niskan takana esim. 50kpl kunhan tuntuu ja kauhee polte jaloissa ja tämä sellaiset 3-5krt?

Sitten kyykky hyppyjä 10-20kpl:än sarjoissa niin että tulee sellaiset 50-100kpl,tietenkin tehden jokainen hyppy niin korkealle kun pystyy?

Eli olen -92 syntynty...
Kuntopiiri tulokset:
Vatsalihakset:26/30s,50/60s / OK
Selkälihakset:80/60s(enpä tiedä ovatko puhtaita) /jos puhtaita niin kova on
Punnerrukset:40/60s /jos puhtaita niin kova on
Leuan veto:0 / ainakin 5 pitäisi saada ;)
Vauhditon pituus:180cm / Ok
Jalkakyykyt omalla painolla:62/60s. /OK
60m:11.00 /Liian hidas
Cooper:2200m / aivan liian vähän vähintään 2600

Eli siis olen Tehnyt tälläistä reeniä:

Vatsat: 30s puristuksia 2kierrosta,1min puristuksia 2krt=150kpl
Selkä:1min puristuksia 3krt=150-200kpl.
Punnerruksia:30s puristuksia 2 kert ja minuutin 2krt=150-200kpl /Polvet maassa vai puhtaita? :eek:
Jalkakyykyt:1min puristuksia 3-5krt=150-300kpl

Pihalla olen tehnyt tämmöistä:

noin 1-5km:n lenkkejä 2-3krt viikossa. / tasavauhtiset n. 30min-1h
Noin 2-4krt viikossa 20-30m spurtteja paikoiltaan lähtö seisaaltaan 2-5krt välissä parin minuutin tauko. /hyvä
50m 0-2 krt(keskityn lyhyille matkoille enenmän) /OK
Tasaloikkia 20m:in rataa 1-3 krt pyrin mahdollisimman vähillä loikilla päästä sen matkan esim.ennätykseni on 10,5 loikalla 20m:in rata läpi. /OK
ylä mäki juoksua:20-50m 2-3krt täysiä. /OK
Sekä olen tehnyt kyykkyhyppyjä noin 10 sarjassa 5 krt. / vaida luisteluloikkiin tms.

Mitä sanotte`?lenkillä menee yleensä 2-3h kun menen tuon piha harjoittelun läpi + 30min lihaskunnon. /liian pitkä kerralla tehtäväksi. jaa osiin (harjoitus max 1.5h

Lihaskuntoo teen noin 4-5krt viikossa+kuivareenit noin 1-3krt viikossa suhteutettuna oman joukkoeen reeneihin. / Muista pitää kevyitäkin viikkoja

Lätkin muutamia mielipiteitä tuohon lainaukseen. Itse olen aikainani valmentanut ikäisiäsi, nyt hieman vanhempia.. mutta siinä kuitenkin muutamia ideoita.

Äläkä polta itseäsi loppuun, muista koulu ja kaveritkin :thumbs:

Lätkin muutamia mielipiteitä tuohon lainaukseen. Itse olen aikainani valmentanut ikäisiäsi, nyt hieman vanhempia.. mutta siinä kuitenkin muutamia ideoita.

Äläkä polta itseäsi loppuun, muista koulu ja kaveritkin :thumbs:

Siis tuota reenausta mitä nyt ihmettelit, punnerruksia niin tarkoitin niillä, että 30s aikana niin montakun saa ja tauko jne.kunnes kokonais tulos on se 150-200kpl herran jumala olisin aika melkosessa kunnossa, jos punnerruksii menee se 150-300kpl yhteen menoon.

50m on se noin 8s-8-5s(yleisurheilu kentällä testattu,kännykällä)tuo 11.00s oli maastossa juostu.

Ja toi jalkakyykyt omalla painolla niin se on siis oma keho vastuksena.

Suositut

Back
Ylös Bottom