heh, tämähän menee oman salin puolusteluksi...
Itse olen maksellut tänä vuonna 6kk kerrallaan harjoittelumaksuja a 240 egeä.
Vertailuna katselin mitä muualla treeni maksaa kuukausitasolla samantyyppisessä paikassa jossa olis mattovääntöäkin mahdollisesti tarjolla... siis nyt alkeiskursseja en verrannut vaan ihan perusharrastusta jos on jo 'vanhaa kaartia'
Voin olla väärässäkin noissa hinnoissa
kkmaksu:
Helsingin jujutsukoulu 42 euroa/kk
HIPKO 6kk jäsenyys 64 euroa/kk ja 12kk jäsenyys 58 euroa/kk
GB 80 euroa/kk ja vuosimaksu 450 euroa
COMBAT 88 euroa/kk 6kk jäsenyys 68/kk vuoden jäsenyys 58/kk
SAVATE CLUB 6kk 294 euroa 12kk 548 euroa
HTBC 75 euroa/kk
Mad man (turku) 600 euroa/vuosi
TTBC 55 euroa/kk
Turun jujutsuseura 30/kk
Lahden kamppailulajikeskus (sekavan oloinen hinnasto) 3kk 110 euroa
Chitalada 360/vuosi
K4 center 390/vuosi
ETTÄ VITTU MITÄ KUSETUSTA TOSIAANKIN JA IHAN YMPÄRI SUOMEN.
Muistan itsekin kun TUL oli vielä voimissaan niin nyrkkeily ei junnuna maksanut mitään. Lisäksi oli hienot liittojuhlat joka vuosi jossa marssittiin punaisen lipun perässä. Ja vanhemmat myi makkaraa marketin edessä että harjoitustilavuokrat saatiin maksettua. Ja karaten peruskurssi aloitusvuonnani 1987 oli todella halpa.
Taitaa muuten olla yleinen suuntaus se että ympäri suomen seurat menevät klubityyppisiksi ja jäsenmaksut nousevat. Paitsi tietysti Tampereella joka oli myös 1918 viimeinen paikka
Olkaa onkiniemessä iloisia että saatte toistaiseksi treenata ihan koko maan mittakaavassa ehkäpä PARHAASEEN hintaan. Tämän mahdollistaa varmaan pitkään toiminut ja varakas seura joka on touhunnut piiiiiitkään hokutoryun saralla, olenpa minäkin sinne aikoinani jäsenmaksuni maksanut(paitsi silloin onkiniemessä taisi olla vielä tehdas)
Jostain syystä en itse ole katkera vaikka hokutoryupuolella varmasti Auvon taskuun on kertynyt markka jos toinenkin vain ja ainoastaan leireillä suoritettavista tasokoemaksuista
-----------
MUTTA
Aion maksaa edelleen jäsenmaksuni sniktille ja näin harrastajan näkökulmasta se netissä v*ttuilu osuu enemmän vain sinne omaan nilkkaan ja kertoo seurastanne ja siellä harjoittelevien ihmisten hengestä paljon.