Neuvoja kaivattais

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tumb1
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei.

Oon 15 vuotias,kohta pari vuotta salilla käynyt miehenalku.Salilla käynti on ollut joskus aktiivista ja joskus vähemmän aktiivista,mutta olen yrittänyt pitää tasaisen reenin yllä.Nyt en ole kuukauteen käynyt salilla,koska haluaisin saada jotain hyviä neuvoja reenaamiseen ja aloittaa melkeinpä kokonaan puhtaalta pöydältä.

Kreatiinia olen käyttänyt noin kaksi kuukautta,annostuksena olen käyttänyt teelusikallista noin 2desiin vettä.

Painan noin 72kg ja pituutta on 178,5 eli lihaksen päältä löytyy sitä rasvaa.Rasvan haluaisin pois jotta lihakset erottuisivat paremmin,mutta reenata samalla niin että lihakset kasvavat ja voimaa tulee "perkeleesti lisää".

Eli jotain lisäravinnetta pitäisi syödä?

Lihaskunto on ihan suht hyvässä kunnossa,salilla reenaan yleensä jalkaprässillä 75kg painoilla viidentoista sarjoja,käsiä 10 ja 12 kilon käsipainoilla myös viidentoista sarjoja.Vatsalihaksia teen joka salikerta noin 200kpl,ja vatsalihakset on yks osa-alue johon kaipaisin hyviä vinkkejä&neuvoja millaisia sarjoja kannattaa tehdä.

Eli jos voisitte vähän kertoa vinkkejä kuinka usein viikossa kannattaa käydä salilla,millaisia sarjoja tehdä ja mitä lisäravinteita syödä.Jos joku vielä viittis tehdä reeniohjelman,niin ilmeet olis luokkaa :)

Ja sitten asiaan. Reeniohjelmia <--Thredi josta jokaisen uuden pakkislaisen tulisi aloittaa. Lue tuo kunnolla ajatuksen kanssa, päätä millaisella reenijaolla haluat reenata ja valitset sopivan ohjelman. Rasvan poltto ja lihaksien maksimaalinen kasvatus samaan aikaan eivät ole kovin toimiva yhdistelmä, joten suosittelen että reenaat vaan niin kovaa kuin jaksat ja kasvatat lihasmassaa ja dieettaat sitten kun siihen on enemmän aihetta. Mutta ensin kuitenkin ehdotan, tai oikeastaan käsken aloittamaan kevyesti ja opettelemaan tekniikan ja liikkeet kunnolla, jotta välttyisit turhilta loukkaantumisilta :)

Ruokapuoli täytyy järkätä myös kuntoon ja voisit postata päivän ruokailusi tähän, jotta pakkiksen ammattitaitoinen ja osaava (minä pois lukien :D ) väki pystyy antamaan enemmän ohjeita :). Eli nyt lukemaan noita tärkeitä thredejä ja poimit sieltä kiinnostavan ohjelman ja jos on kysymyksiä tai joku asia askarruttaa niin sitten vaan rohkeasti kysyt, ei täällä neuvoja pihdata ;)

Tervetuloa pakkikselle ja tsemppiä reeneihin. :thumbs:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kerrataanpa vähän näille joiden viestit deletoin. Eli täällä ei tulla huutamaan "Trolli", "Käytä hakua, puppää" tai muuta paskaa jos toinen asiallisesti kysyy yksinkertaisenkin kysymyksen.

Oikein on laittaa esim. linkki aikaisempaan asiaa käsittelevään ketjuun tai katjuun josta tieto löytyy tai sitten vaikka linkittää joku hakuesimerkki.

Seuraava apina joka aukoo päätään turhaan aloittelijoiden puolella saa banaanin kouraansa.

Kannattaa lukea kaikki nuo ketjut jotka on tuossa stickattuina (nuo siis joissa lukee tärkeä edessä), sieltä varmasti löytyy paljon asiaa jo. Ja siis kunnon ohjelma käyttöön ja ruokapuolta kannattaa hieman katsastaa myös. Sitten pisti silmään nuo vatsat, niitä ei todellakaan tarvitse joka kerta vääntää 200kpl, vaan teet vaikka kerran tai kaksi/viikko vatsat, eikä silloinkaan tarvitse mitään 200 istumaannousua tehdä.

Ja jos vatsalle haluat vaihtelua niin vastarutistukset tai vatsarutistus lisäpainoilla . Itse teen tuon vatsarutistuksen lisäpainoilla vielä inclinenä, eli että pää lattian rajassa ja perseet ylempänä. Edellinen liike antaa itselleni ainakin parhaan tuntuman ja rankaisun voimapyörän ohella. Ja syy siihen että olen siirtynyt lisäpainoihin on se, että ei tarttee tehä just sadoittain.

Kylkiä puolestaan olen tehnyt näin . Tätäkin tein joskus ilman lisäpainoja ja toistoja kertyi treenipäivänä parhaillaan jotain ~1500, nyt lisäpainoilla 5-15 riippuen viikosta.

Jospa selostuksesta oli apuva...

tumb1 sanoi:
Hei.

Oon 15 vuotias,kohta pari vuotta salilla käynyt miehenalku.Salilla käynti on ollut joskus aktiivista ja joskus vähemmän aktiivista,mutta olen yrittänyt pitää tasaisen reenin yllä.Nyt en ole kuukauteen käynyt salilla,koska haluaisin saada jotain hyviä neuvoja reenaamiseen ja aloittaa melkeinpä kokonaan puhtaalta pöydältä.

Kreatiinia olen käyttänyt noin kaksi kuukautta,annostuksena olen käyttänyt teelusikallista noin 2desiin vettä.

Painan noin 72kg ja pituutta on 178,5 eli lihaksen päältä löytyy sitä rasvaa.Rasvan haluaisin pois jotta lihakset erottuisivat paremmin,mutta reenata samalla niin että lihakset kasvavat ja voimaa tulee "perkeleesti lisää".

Eli jotain lisäravinnetta pitäisi syödä?

Lihaskunto on ihan suht hyvässä kunnossa,salilla reenaan yleensä jalkaprässillä 75kg painoilla viidentoista sarjoja,käsiä 10 ja 12 kilon käsipainoilla myös viidentoista sarjoja.Vatsalihaksia teen joka salikerta noin 200kpl,ja vatsalihakset on yks osa-alue johon kaipaisin hyviä vinkkejä&neuvoja millaisia sarjoja kannattaa tehdä.

Eli jos voisitte vähän kertoa vinkkejä kuinka usein viikossa kannattaa käydä salilla,millaisia sarjoja tehdä ja mitä lisäravinteita syödä.Jos joku vielä viittis tehdä reeniohjelman,niin ilmeet olis luokkaa :)

Ei nyt millään pahalla, mutta jos tuohon sun painoos kerran mahtuu sitä ylimäärästä rasvaa niin ei siellä nyt vielä kovin paljon voi olla sitä lihasta joka tulisi dietillä esiin. Jokainenhan tekee miten tykkää, mutta ehkä kannattaisi kuitenkin keskittyä nyt ihan täysillä vaan siihen lihakseen saamiseen. :)

Sulla on kuitenki aika vähän painoa tohon pituuteen, joten lihasten näkymättömyys voi myös aika paljon johtua siitä, ettei niitä lihaksia niin hirveästi ole.

Noilla tiedoilla, mitä annat, ni mulle tulis ensimmäisenä neuvoo sua ottamaan joku hyvä 1-3 jakonen perusohjelma. Siis perusohjelma, jossa on raskaita perusliikkeitä paljon. Koitat näissä perusliikkeissä saada vastukset mahdollisimman suuriksi pysyen 6-12 toistoalueella. Toi ohjelman ottaminen on tosi tärkeetä, ettei siellä salilla tuu vaan heiluttua ja tehtyä niitä näitä.

Sit toinen tärkee juttu on se, että koitat tunkea perussafkaa niin paljo ittees ku pystyt. Sulla ei tosiaankaan oo tota painoa ja tossa iässä vielä on aineenvaihdunta sen verran tehokasta, ettei sitä läskiä pitäis pahemmin tarttua, mikäli ei herkkuja hirveesti ahmi. Koita alkuun syödä esim. 5 kertaa päivässä ja huolehdi, että joka aterialla tulee vähintään 30 grammaa proteiinia. Monilla aterioilla tulee helposti enemmänkin, mut vähintään toi.

Lisäravinteet ei oo mikään oikotie onneen, ne vaan tukee noita edellä mainittuja juttuja.

Joo..no enhän mikään hirveä lihasmöykky olekkaan,mutta se rasva mitä lihasten päällä on,ei ole mikään hirveä määrä vaan sellainen tasainen "pinta".

Ja kun itekkin mietin niin alan nyt reenaamaan ja laihdutus vasta joskus myöhemmin.

Pitää selailla noita eri ohjelmia,kiitos kaikille jotka ovat vastanneet.

Joo niinku muutko on sanoneet niin treeniohjelma kehiin ja safka ja lepo oikeessa suhteessa niin kyllä se siitä..ja täältä sivulta löytyy kyllä kaikki maholliset tiedot että muutaku selailet ja kattelet ittelles ohjelman ja vähä ruokavinkkejä..Tsemppiä treeneihin!! :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tumb1 sanoi:
Joo..no enhän mikään hirveä lihasmöykky olekkaan,mutta se rasva mitä lihasten päällä on,ei ole mikään hirveä määrä vaan sellainen tasainen "pinta".

Ja kun itekkin mietin niin alan nyt reenaamaan ja laihdutus vasta joskus myöhemmin.

Pitää selailla noita eri ohjelmia,kiitos kaikille jotka ovat vastanneet.
Jep jep...Oot vielä varsin nuori ja kasvat todennäköisesti vielä pituutta jonkin verran niin ei mitään laihdutuksia kannata vielä miettiä. Lihasta vaan niin perkeleesti!!! :D Kyllä se siitä lähtee, kun alkuun pääset. Rasvaa tulee väkisinkin, jos meinaa massaa hankkia. Jos sitten tuonnempana näyttää että alkaa helposti kertymään vyötärölle niin voit harkita jotain erilaisia syklittämisvaihtoehtoja mutta se on sen ajan asia ja pakkikslaiset neuvoo siinäkin :)

Back
Ylös Bottom