neuvoja kaivataan

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
terve. olen 16v poika ja olisi tarkoitus alottaa treenaan kotona,olen 171cm ja painan 65kg ,kotoa löytyy 2x 15kg käsipainot (säädettävät) ja 24kg paino + leuanvetotanko,olisikohan noilla mahdollista treenata yläkroppaa tasaisesti? ja mikälaisia liikkeitä? sitten vielä minulla on skolioosi alaselässä,saan sairaalasta "yökorsetin" kuukauden päästä,joudun pitämään sitä siihen asti kun pituuskasvu on loppunut. Onko skolioosilla mitään haittavaikutuksia treenaamiseen? jos saan vastauksia olen kiitollinen :)

Mielestäni sinun ei kannattaisi rasittaa selkää kauheasti, joten habaa kannattaa reenata hauiskäännöllä ja rintalihaksia pystypunnerruksella. Muuta en oikein osaa neuvoja, mutta katsoo nytten.

Mielestäni sinun ei kannattaisi rasittaa selkää kauheasti, joten habaa kannattaa reenata hauiskäännöllä ja rintalihaksia pystypunnerruksella. Muuta en oikein osaa neuvoja, mutta katsoo nytten.

Eihän pystypunnerrus ole rintaliike!:hyper:

terve. olen 16v poika ja olisi tarkoitus alottaa treenaan kotona,olen 171cm ja painan 65kg ,kotoa löytyy 2x 15kg käsipainot (säädettävät) ja 24kg paino + leuanvetotanko,olisikohan noilla mahdollista treenata yläkroppaa tasaisesti? ja mikälaisia liikkeitä? sitten vielä minulla on skolioosi alaselässä,saan sairaalasta "yökorsetin" kuukauden päästä,joudun pitämään sitä siihen asti kun pituuskasvu on loppunut. Onko skolioosilla mitään haittavaikutuksia treenaamiseen? jos saan vastauksia olen kiitollinen :)

Etköhän sä voi myös tehdä vipareita maaten, jos löytyy sellanen penkki, tai joku muu sen tapanen ja sit viparit sivuille ainakin.

Mulla oli just noita skolioosiongelmia kanssa tuon ikäisenä, silloin toiset varoitteli treenaamasta ja toiset suositteli. Kannattaa kysellä lääkäriltä, joka sen korsetin on sulle suositellut (mulle ei sitä koskaan laitettu), mutta mielestäni ehdottamasti kannatta treenata sitä selkää, sun tapauksessa vaikka leuanvedoilla, jos pystyt. Ja tietysti käsipainoilla voit tehdä kulmasoutua, vipunoistoja taakse vaikka niin että, rinta on penkissä ym.,

hauksia voit treenata useimmilla liikkeillä, samoin ojentajia, rinnalle esim.vipunostoja maaten ja käsipainopenkkiä, olkapäille pystypunnerruksia ja vipunostoja, jaloille voit tehdä käsipaino- ja askelkyykkyjä etc.

Kysy kuitenkin siltä lääkäriltäsi ensin, en halua ottaa vastuuta terveydestäsi.
Minulla on kuitenkin skolioosivaivat pysyneet kuosissa treenaamalla, vaikka selvästi esim. hieronnassa aina huomauttelevat selän toispuoleisuudesta, minkäs sitä rangalleen voi. En edes muistanut kyseistä vaivaa, ennen kuin rupesin lukemaan sun postausta. Tsemiä sen selän kanssa, kyl se siitä;)

:D Pystypunnerruksesta tulee hyvin olkapäille rasitusta.. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom