- Ikä
- 42
Laitan taas uuden keskustelun pystyyn, ja toivottavasti tällä kertaa viimeisen kerran, kun jaksan jauhaa samaa asiaa. Ketaukseksi vielä, olen 24v, kävin vuoden aikana salilla aktiivisesti (välissä oli pari pitkää taukoa). Olen 60kg luipero. Nyt 4kk tauon jälkeen palasin salille, penkkiharjoittelusta joutui 10kg tiputtaa pois. Aloin treenata yläkroppatreenin alussa olkapäätä, jonka jälkeen penkki "ei nouse ollenkaan". Tämä on varmaan virhe, kaverikin neuvoi tekemään massaliikkeet ensin, eli just rinta ja hauista varmaan tarkoitti.
Mutta asiaan, nyt kun paino ei tosiaan ole noussut vuoden aikana kun 3kg (ja tippui taas tauon aikana), niin olen valmis vääntämään massatreeniä koska en halua lentää tuulen mukana :jahas:
Pari kysymystä olisi;
1. kuinka paljon lisää painoja voin laittaa prosenttuaalisesti, kun aikaisemmin tein 10x4 ja nyt siirryn 5x5 ohjelmaan
2. mitä lisäravinteita minulle suosittelette ja miten paljon niitä pitää ottaa? Siis riittääkö pelkästään treenien jälkeen, vai pitäisikö vääntää jotain mömmöä myös ennen nukkumaanmenoa?
3. onko kolme kertaa viikossa tarpeeksi? Esim. ma-ke-pe, vaihdellen yläkroppa- ja alakroppa-päivä.
4. miten jalkoja kannattaa treenata että siihen saisi lisää massaa? Mulla on lihaksikkaat ruipelojalat, pitääkö mun tehdä maksimipainoilla 10 toistoa, vai kevyimmillä painoilla 20 toistoa? Miten suosittelette massatreeneissä?
5. miten pitkä massakausi voi olla? 3kk? Mitä sen jälkeen? Jos oletetaan että saan sen haluamani 10kg puolessa vuodessa, ja sen jälkeen lopetan salin kokonaan kun olen kroppaani tyytyväinen, niin mitä veikkaatte, palaanko mä aikaisempaan muotooni?
6. tässä ohjelmani jolla ajattelin aloittaa;
yläkroppapäivä
- penkki 5x3 (siis 5 toistoa, 3 sarjaa)
- rinta käsipainoilla maaten (5x3)
- hauis vinotangolla 5x5 (...jonkun sarjan voisi vetää keskitetyllä)
- olkapäät 5x5 (käsipainot nostetaan ylös istuvilteen)
- vatsat
alakroppapäivä
- yläselkä vetokoneella 5x5
- alaselkä 5x5
- kyykky 4x10
- etureidet 4x10
- takareidet 4x10
...elikkä ehdotelkaa ohjelmaan muutoksia yms. (kukaan ei siitä muuten tykkää).. ja mulla ei tosiaan ole hajuakaan missä sarjoissa jalkoja kannattaa treenta.
Mutta asiaan, nyt kun paino ei tosiaan ole noussut vuoden aikana kun 3kg (ja tippui taas tauon aikana), niin olen valmis vääntämään massatreeniä koska en halua lentää tuulen mukana :jahas:
Pari kysymystä olisi;
1. kuinka paljon lisää painoja voin laittaa prosenttuaalisesti, kun aikaisemmin tein 10x4 ja nyt siirryn 5x5 ohjelmaan
2. mitä lisäravinteita minulle suosittelette ja miten paljon niitä pitää ottaa? Siis riittääkö pelkästään treenien jälkeen, vai pitäisikö vääntää jotain mömmöä myös ennen nukkumaanmenoa?
3. onko kolme kertaa viikossa tarpeeksi? Esim. ma-ke-pe, vaihdellen yläkroppa- ja alakroppa-päivä.
4. miten jalkoja kannattaa treenata että siihen saisi lisää massaa? Mulla on lihaksikkaat ruipelojalat, pitääkö mun tehdä maksimipainoilla 10 toistoa, vai kevyimmillä painoilla 20 toistoa? Miten suosittelette massatreeneissä?
5. miten pitkä massakausi voi olla? 3kk? Mitä sen jälkeen? Jos oletetaan että saan sen haluamani 10kg puolessa vuodessa, ja sen jälkeen lopetan salin kokonaan kun olen kroppaani tyytyväinen, niin mitä veikkaatte, palaanko mä aikaisempaan muotooni?
6. tässä ohjelmani jolla ajattelin aloittaa;
yläkroppapäivä
- penkki 5x3 (siis 5 toistoa, 3 sarjaa)
- rinta käsipainoilla maaten (5x3)
- hauis vinotangolla 5x5 (...jonkun sarjan voisi vetää keskitetyllä)
- olkapäät 5x5 (käsipainot nostetaan ylös istuvilteen)
- vatsat
alakroppapäivä
- yläselkä vetokoneella 5x5
- alaselkä 5x5
- kyykky 4x10
- etureidet 4x10
- takareidet 4x10
...elikkä ehdotelkaa ohjelmaan muutoksia yms. (kukaan ei siitä muuten tykkää).. ja mulla ei tosiaan ole hajuakaan missä sarjoissa jalkoja kannattaa treenta.