neuvoja kaivataan rintatreeniin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja artoo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kyllä mulla ainaki on vaikuttanu erilaiset rintalihas liikkeet hieman eripaikkoihin.
mutta kaitpa tämä on niitä geeni juttuja!

nigster: -Tee testi. Työnnä kätesi suoraksi kämmenien ollessa n. metrin etäisyydellä toisistaan ja purista rintalihas maksimaaliseen jännitykseen. Toista testi kämmenien etäisyyden ollessa alle puoli metriä. Kummalla tavalla supistus tuntuu voimakkaammin rintalihaksen "sisäosassa"?

En väitä että rintalihasta pystyisi (ainakaan paljoa) näin muokkaamaan, mutta kyllä se supistus rintalastaan kiinnittyvässä päässä on voimakkaampi mitä kapeampi ote on penkkipunnerruksessa.

Toimii se noin ilman painoa ja käsipainoilla tehtäessä, mutta ei penkissä tangolla tehtäessä.

Kunnon puristuksen saa tekemällä penkin/vinopenkin käsipainoilla tai sitten flyessejä tekemällä.

Vinopenkki käsipainoilla kädet ala-asennossa kunnolla sivuille levitettynä ja yläasennossa rintaa voimakkaasti supistaen. Se ala-asennon venytys on tärkeä ja siinä kannattaa tehdä 1-2sec pysäytys/venytys jos haluaa poltteen tissivakoon.

nigster: -Väitinkö etteikö käsipainoilla/pec dekillä/rinta vipareilla sitä supistusta saisi tehokkaammin kohdistettua haluttuun osaan rintalihasta?

Sanoin vaan että kyllä se kapeampi ote penkkipunnerruksessa rasittaa voimakkaammin sitä rintalihaksen "sisäosaa" kuin leveällä otteella suoritettu penkkipunnerrus. Kaiketi tämä perustuu siihen että kapean penkkipunnerruksen loppuvaiheessa koko rintalihas on voimakkaammin supistuneena kuin leveän penkkipunnerruksen loppuvaiheessa.

nigster: -Väitinkö etteikö käsipainoilla/pec dekillä/rinta vipareilla sitä supistusta saisi tehokkaammin kohdistettua haluttuun osaan rintalihasta?

Et, mä sanoin että niillä sen sinne saa kohdistettua jos jollain.

Sanoin vaan että kyllä se kapeampi ote penkkipunnerruksessa rasittaa voimakkaammin sitä rintalihaksen "sisäosaa" kuin leveällä otteella suoritettu penkkipunnerrus. Kaiketi tämä perustuu siihen että kapean penkkipunnerruksen loppuvaiheessa koko rintalihas on voimakkaammin supistuneena kuin leveän penkkipunnerruksen loppuvaiheessa.

En jaksa tästä inttää, mutta olen kyllä eri mieltä. Jokainen koittakoon ja todetkoon miten se itsellä toimii. :thumbs:

Minä taas sanoisin että tasa- ja vinopenkkiä sekä käsipainoilla että tangolla antaa perustreeniin parhaat tulokset. Eli itse en usko että millään kikkailuilla saa kasvamaan mitään ulko- tai sisäsyrjään. Treenaa niistä tisseistä ISOT niin ei tartte murehtiä mistään pienistä genetiikan puutteista. ;)

Itse olen tehnyt suht paljon rintatreenissä ristitaljaa, mutta se enemmän siksi että saa rasituksen menemään paremmin perille rintaan kun ei ojentajat ja olkapäät ole niin paljon mukana. Muuten tuo tuskin vaikuttaa muotoon millään tavalla.

Mitäs mieltä ihmiset on siintä melkein joka salilla olevasta "perhoslaitteesta" (en tiedä että mikä sen oikea nimi on)... eli onko se kuinka tehokas laite ja kannattaisiko se ottaa ohjelmaan mukaan jonkun muun rintalihasliikkeen tilalle? Sanokaa tuohon joku sellainen mielipide joka on myös tehnytkin jotain tuolla laitteella...

Peck deck. En pidä kyseistä laitetta juuri minään. Mielummin ristitaljaa tai flyesseja (punnerrusliikkeitä toki unohtamatta).

Peck deck. En pidä kyseistä laitetta juuri minään. Mielummin ristitaljaa tai flyesseja (punnerrusliikkeitä toki unohtamatta).

Samaa mieltä. Varsinkin, jos on (ollut) minkäänlaisia olkapäävammoja, unohtaisin kyllä tyystin koko pec-deckin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sillä kysyin tuosta kun en itse ole pitänyt tuosta laitteesta ikinä ja monet kaverini ovat sanoneet salilla samaa joten... ^^ en tule käyttämään laitetta sen enempää

En ole ylipäätänsä tavannut ketään, joka nauttisi pecdeckin tekemisestä saatikka kehuisi tehokkaaksi laitteeksi :down:

Miten muuten ristikkäistaljan saisi tuntumaan paremmin tisseihin? Itsellä tuntuu jostain syystä melko paljon hauiksissa :(

Yksinkertaisesti, teet sen väärin. Sitä on vaikea selittää, se pitäisi näyttää. Koita pitää koko liikkeen ajan pieni etukeno ja kädet vähän koukussa. Tosin ristitaljaakin voi tehdä monella eri tavalla, sun pitää hakea sellainen joka sulla osuu parhaiten rintaan.

Samaa mieltä. Varsinkin, jos on (ollut) minkäänlaisia olkapäävammoja, unohtaisin kyllä tyystin koko pec-deckin.
Sinällään jännä homma, mulla oikea olkapää kiukutellut pikkasen monta kuukautta ja aiheuttanut ongelmia vinopenkin (tai siis vinoprässin) kanssa muttei pec-deck:ssä. Tolkuton hierominen tossa pec-deck:ssä on että löytää oikeat painot ja tekniikan, sanoisin että tässä suhteessa ainakin mulle sieltä hankalimmasta päästä, monta kertaa meinas turhautuminen iskeä kun ei tuntunut vaikuttavan oikeaan kohtaan. Kun olkapää ei kestänyt vinopenkkiä oli kuitenkin melkein pakko säätää pec-deckin kanssa ja nyt se alkaa tuntuu jo aika luontevalta ja toimivalta.

Disclaimerina sen verran että mulla siellä pec-deck:ssä on max ~50 kg vastusta eli isojen poikien painoilla tilanne voi kenties olla erilainen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom