Neuvoja ja vinkkejä tyttöystävälle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jute
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tyttöystäväni on moneen kertaan valitellut omaa kroppaansa ja sitä ettei saa aikaseksi aloittaa laihdutusta ja treenausta.
Hän haluiaisi tiputtaa muutaman kilon, omien sanojensa mukaan mahasta ja jaloista.
Hän on noin 168cm pitkä ja painoa ~65-70kg.
Tarkkaa painoa en tiedä, koska ei suostu sitä minulle kertomaan :(
Hän on tähän asti harrastanut kävelylenkkejä ja sillon tällöin myös jumppaa/punttisalia.
Lenkit ovat pelkästään kävelyä, koska juokseminen ottaa henkeen (astmapiippu on aina välillä tarpeen, ihan siis normaalissa elämisessä).
Rasitusastmaa on tutkittu nuorempana.

Syömispuolesta sen verran, että hän sortuu usein karkin yms. makean syöntiin.
Myös ruokailujen välit kasvavat usein liian pitkiksi. Esim. töissä hänen syömisensä on välillä aika huonoa. Olen kyllä koittanut sanoa hänelle, että töissäkin pitäisi kunnon ateria syödä.
Tuntuu vaan olevan asenne se, että laihtua voi vain niin, että ei syö mitään.
Tyttöystävälläni on laktoosi-intoleranssi. Myös omena on kuulemma sellainen, jota ei voi syödä.

Mitä neuvoja antaisitte?
Mitä kannattaisi syödä, että tulisi tarpeeksi proteiinia jne.
Rahkaa kun ei esim. tuon intoleranssin takia voi vetää.
Noi karkit ja muut herkut pitäisi kyllä saada pois ruokavaliosta. Sanoinkin hänelle, että söisi sitten vaikka joka lauantai sitä makeaa, jos mieli tekee ja viikolla pitäisi mielihalunsa kurissa.

Reenistä vielä sen verran, että noita kävelylenkkejä hän kyllä tykkää tehdä, mutta noitakin rajoittaa välillä vihoitteleva kantapää.
Punttisalille tyttö pitäisi saada hieman useammin kun kerran kuussa :rolleyes:
Ja niin, että ne toistomäärät eivät olisi sitä Cosmopolitan -luokkaa :david:

Pistäkäähän vinkkejä ja neuvoja!
-Kiitos-

Jute sanoi:
Hän haluiaisi tiputtaa muutaman kilon, omien sanojensa mukaan mahasta ja jaloista.
Hän on noin 168cm pitkä ja painoa ~65-70kg.
Tarkkaa painoa en tiedä, koska ei suostu sitä minulle kertomaan :(

Heh, tarkan painon saat selville, kun kannat morsiammesi puntariin ja katsot. Ja toinen fakta on se, että pelkästä mahasta ja jaloista EI voi "painoa" pudottaa, toisinsanoen vähentää rasvakudosta. Se lähtee ympäri kehoa. Muuta en osaa tähän hätään sanoa.

Paitsi ostoskanavan SAUNABELT voisi olla kova sana tuohon paikalliseen laihdutukseen, olisi itsellekin sellainen hommattava :D

Anteeksi väsynyttä, mutta ymmärtänet alun pointin?

EDIT: kaikki siis lähtee siitä, että kulutusta lisätään (esim. kävely ja pyöräily, ihan vaikka arkisesti, päivittäisessä elämässä) ja turhan mässyn poisjättö. Siihen kun lisätään saliharjoittelua esim. 3 kertaa viikossa KOVALLA teholla (mikä kauhistuttaa usein aloittelevia naisia) ja aletaan syömään vähintään 3 - 4 kertaa päiväsässä jotain perusterveellistä ruokaa, alkaa 1/2 vuoden kuluttua jotain jo tapahtumaan - ei välttämättä PAINON laskua, mutta sitä toivottua "kiinteytymistä / lihaksi muuttumista.

Jute sanoi:
Tyttöystäväni on moneen kertaan valitellut omaa kroppaansa ja sitä ettei saa aikaseksi aloittaa laihdutusta ja treenausta.
Jute sanoi:
Syömispuolesta sen verran, että hän sortuu usein karkin yms. makean syöntiin.
Myös ruokailujen välit kasvavat usein liian pitkiksi. Esim. töissä hänen syömisensä on välillä aika huonoa. Olen kyllä koittanut sanoa hänelle, että töissäkin pitäisi kunnon ateria syödä.
Tuntuu vaan olevan asenne se, että laihtua voi vain niin, että ei syö mitään.
Jute sanoi:
Noi karkit ja muut herkut pitäisi kyllä saada pois ruokavaliosta. Sanoinkin hänelle, että söisi sitten vaikka joka lauantai sitä makeaa, jos mieli tekee ja viikolla pitäisi mielihalunsa kurissa.
Jute sanoi:
Punttisalille tyttö pitäisi saada hieman useammin kun kerran kuussa :rolleyes:
Ja niin, että ne toistomäärät eivät olisi sitä Cosmopolitan -luokkaa

Sanot itse jo kaiken oleellisen tuossa yllä: Tyttöystäväsi kaipaa tietoa (jota voit hänelle antaa, kenties myös houkutella häntä hankkimaan sitä itse, hyviä sivuja ovat kutri.net ja stumptuous.com, puhumattakaan pakkiksen mimmiosiosta), ja motivaatiota (jota sinä et voi hänelle antaa, vaan hänen on se itse löydettävä).

Koeta saada tyttösi ymmärtämään, että syömättömyys ei laihduta (varmasti vaikeaa, tiedän), ja että ruokailujen viilaamisella makeanhimokin todennäköisesti häviäisi (tuskin helppoa tämäkään).

Miten muuten HYLA-tuotteet, kestääkö tyttiksesi vatsa niitäkään?

EDIT: Hyviä pointteja Tapelta. Lisäisin vielä sen, että yritä suostutella tyttiksesi luopumaan vaa'asta, ulkonäkö kun voi parantua huomattavastikin ja sentit huveta, vaikkei vaa'an viisari mainittavasti värähtäisikään - ja tämä taas on omiaan masentamaan vaakauskovaisen peruslaihduttajan, peilikuvan muuttumisesta huolimatta.

Mä veikkaan, että jos koitan kantaa tyttöö väkisin puntarin päälle, niin voi olla yks ilta murjotusta sen jälkeen :jahas:
Ja mulle on kyllä ihan sama, mitä se puntari sanoo. Hän siitä puntarin lukemasta vaan jaksaa aina murehtia.

Hylasta sen verran, että kyllä hän ainakin Ingmannin into-jogurttia syö.

Täytyy tosiaan koittaa saada häntä vähentämään kaiken roskan syömistä ja jos saisi vaikka houkuteltua käymään mun kanssa punttiksella samaan aikaan. Vois munkin motivaatio parantua salille lähtemisen suhteen.

Tunaa ja kanaa naamarii niin että, napa rutisee. :)
Treenin jälkeen riisi tai soijaprotskua palkkariin.

Tape sanoi:
Paitsi ostoskanavan SAUNABELT voisi olla kova sana tuohon paikalliseen laihdutukseen, olisi itsellekin sellainen hommattava :D

Hittokun repesin. :lol2:

rahkanaama sanoi:
Treenin jälkeen riisi tai soijaprotskua palkkariin.

... en suosittele (vai heititkö tuon ihan läpällä...?), siksi, että kumpikaan näistä ei ole kovin hyvän makuista (riisiproteiinia en tosin ole maistanut, mutta perustan mielipiteeni pakkikselta lukemaani). Tottakai tytölle voi lisäravinteita antaa, jos hän vain suostuu niitä syömään, mutta mielestäni kannattaisi aloittaa jostain mahdollisimman hyvänmakuisesta jauhosta.

Salilla käymistä ja nimenomaan kunnolla treenaamista voit yrittää perustella sillä, että kun treenataan kunnolla, saa laihdutusaikanakin syödä enemmän verrattuna siihen, että vain kävelylenkillä kävisi. ;)

Gillyanne sanoi:
... en suosittele (vai heititkö tuon ihan läpällä...?), siksi, että kumpikaan näistä ei ole kovin hyvän makuista (riisiproteiinia en tosin ole maistanut, mutta perustan mielipiteeni pakkikselta lukemaani).
Itse olen kohta 40kg syöny riisiproteiinia, josta voit päätellä sen heitinkö läpällä. :lol2: Eihän tuo mitään parasta palautumiseen ole, mutta laktoosivammaselle en oikein tiedä muutakaan.
mielestäni kannattaisi aloittaa jostain mahdollisimman hyvänmakuisesta jauhosta.
Tuo on totta, toisaalta jos alottaa hyvän makuisista jauhoista niin paluuta vehkeemmän makuisiin tuskin on?

rahkanaama sanoi:
Eihän tuo mitään parasta palautumiseen ole, mutta laktoosivammaselle en oikein tiedä muutakaan.

Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eivät ainakin jotkut heraisolaatit ole ainakin käytännössä laktoosittomia? Toisaalta, jos laktoosi-intoleranssi on oikein paha, niin nekään eivät ehkä käy... Oli miten oli, pysyn silti kannassani, että herkkusuiselle tavislaihduttajalle tuskin kannattaa väkipakolla jotain pahanmakuista jauhoa syöttää, voipi olla että motivaatio koko hommaan lopahtaa sen siliän tien. Ilmankin jauhoja kyllä pärjäilee, vaikka ne eittämättä käteviä ovatkin.

rahkanaama sanoi:
Tuo on totta, toisaalta jos alottaa hyvän makuisista jauhoista niin paluuta vehkeemmän makuisiin tuskin on?

Miksi edes pitäisi olla? :confused:

Jute sanoi:
Mä veikkaan, että jos koitan kantaa tyttöö väkisin puntarin päälle, niin voi olla yks ilta murjotusta sen jälkeen :jahas:
Ja mulle on kyllä ihan sama, mitä se puntari sanoo. Hän siitä puntarin lukemasta vaan jaksaa aina murehtia.

Hylasta sen verran, että kyllä hän ainakin Ingmannin into-jogurttia syö.

Täytyy tosiaan koittaa saada häntä vähentämään kaiken roskan syömistä ja jos saisi vaikka houkuteltua käymään mun kanssa punttiksella samaan aikaan. Vois munkin motivaatio parantua salille lähtemisen suhteen.

Hauskaa kun tämä kuulostaa lemmikkieläinpalstalta...
"mulla on tällanen SUKLAAMONNI. Sille syötetään nakkeja ja katkarapukeittoa ja välillä voi vähän rapsuttaa." :D

Ei mutta Kummelit sikseen, ongelma on selvästi auktoriteetin puute = ei luota sanoihisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom