Nettiyhteys katkeaa omia aikojaan.

Ikä
38
Juuri kun olin kokemassa ahaa-elämystä pakkiksen syövereissä niin seuraava klikattu sivu ei auennutkaan pienen mietintä hetken jälkeen. Suljin selaimen ja avasin uudelleen yrittäen muita nettisivuja auki --> netti meni poikki.
Mulla on dsl, mutta nettiyhteys pitää aina avata erikseen "soittamalla" niinku vanhoilla modeemeilla aina piti. Työpöydällä klikkasin internet yhteys kuvaketta "soittaakseni" uuden yhteyden. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut, vaan työpöydällä välähtää nopeasti jokin ikkuna, mutta ei saa selvää mikä ennenkuin se jo katoaa. Yritän uudelleen ja uudelleen, mutta ikkuna on vain pari sekunnin murto-osaa näytöllä. Haiskahtaa virukselta, mutta mitään ei löydy ja muutenkin kone toimii ok.
Toivottavasti tämä viesti pääsee pakkikselle ennenkuin netti taas katkeaa :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuulostaa siltä että sinulla on HomePNA-yhteys, eikä oikeastaan dsl-yhteys. Tällöin juuri yhteys luodaan erikseen, dsl-yhteys kytkeytyy kun modeemi laitetaan päälle..
Enivei, vika kuulostaa siltä (jos toimii välillä ja välillä ei) että yhteyksissä on jotain vikaa. Eli palveluntarjoajan (Sonera?) päässä se vika. Jos vika ei ole parantunut päivän parin sisällä, ei muuta kun soittoa asiakastukeen ja kysyt onko heillä onkelmia.

Kuulostaa siltä että sinulla on HomePNA-yhteys, eikä oikeastaan dsl-yhteys. Tällöin juuri yhteys luodaan erikseen, dsl-yhteys kytkeytyy kun modeemi laitetaan päälle..
Enivei, vika kuulostaa siltä (jos toimii välillä ja välillä ei) että yhteyksissä on jotain vikaa. Eli palveluntarjoajan (Sonera?) päässä se vika. Jos vika ei ole parantunut päivän parin sisällä, ei muuta kun soittoa asiakastukeen ja kysyt onko heillä onkelmia.

Kuulin juuri, että aina kun on sisäinen dsl modeemi niin on pakko soittaa se yhteys, jos on ulkoinen niin netti on päällä kun kone on päällä?

mulla katkes just vähä aika sitt samallain :eek:

mulla ei oo välttämättä ihan sama vika, mutta netti lagas tässä parin tunnin sisään niin paljon, ettei mese edes toiminu.. tosin saatto johtua wlankortin antennin väärästä suuntauksesta.. :D mut ei sen niin väliä, ku nyt toimii.. eli.. tää viesti auttaa kaikkia elämässään :D:D:D

Kylläpä noita sisäisiä ADSL kortteja on olemassa. Ja osalla pitää soittaa kuin vanhalla modeemilla konsanaan. Onko sulla kenen liittymä? Onko käytössä PPPoE? Onko puhelinliittymä kytkettynä? Mikäli on puhelinliittymä samassa kuin ADSL tarvitaan häiriösuodin jokaiseen analogiseen laitteeseen (faxi, puhelin, modeemi jne).

Henkilökohtaisesti kuitenkin suosittelisin ulkoisen ADSL päätelaitteen hankkimista. Niissä on monessa jo sisäänrakennettu palomuurikin ja monessa WLAN tukiasema. Samalla esim. salaman lyömä dama rajoittuu siihen purkkiin kun taas sisäisellä kortilla on huomattavasti suurempi mahdollisuus paahtaa koko kone.

Ulkoisen purkin muita etuja on selkähköt diagnostiikkaledit ja ajurien tarpeettomuus (edellyttäen että koneessa on toimiva verkkokortti joka taas itsessään vaatii ajurit, mutta uusimmissa koneissa sekin on emolevyllä). Samalla saat liitettyä helposti useamman koneen samaan linjaan.

Mulla on VLP:n (Vaasanlääninpuhelin) Netikka liittymä. PPPoE:n varmistan kun käyn kotona. Tavallista puhelinliittymää meillä ei ole.
ADSL laitteena toimii TElewell IA 300C ja on ollut koko elinikänsä aivan paska. Jotain ihme linjaustehoja joskus täytynyt säätää ym paskaa.

No jos hakisin ulkoisen päätteen niin millaisen hakisin, alle 100€ olisi kiva selvitä.

No Zyxeli nyt vaikkapa. Samassa purtilossa myös WLAN tukiasema, palomuuri (ja NAT). Tukee myös PPPoE.

Verkkokaupasta

Varmaan uskaltaa linkittää ku Mike ei myy ADSL:liä :)

Telewietereistä mulla ittellä ei ole mistään päin kovin hyviä kokemuksia. Valitettavasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom