Neste siepparit

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuulostaa samanlaiselta hömpältä kuin rasvasiepparit. Juo mielummin kahvia tai syö kofeiinipillereitä, ne poistavat varmasti paremmin nestettä kehosta kuin mitkään "siepparit".

Ja uskomatonta kyllä, runsas vedenjuominen poistaa myös nestettä kehosta.

Ei oo kokemuksia ainakaan tuon nimisestä tuotteesta, vaikka nesteenpoistoa oonki joskus harjottanu. Mut siis noin yleisesti ottaen nesteenpoistostahan ei ole mitään pitkäntähtäimen hyötyä.

Originally posted by kanijeans
Niin onko kellään kokemuksia moisista pillereistä?
Ajattelin vaan että ei turhaa ostais...
-Kiitos

Koivunlehtitee on aika hyvää/turvallista diureettia. Ja ainakin henk.koht oon kokenu sen hyväks. Ja tää ei ollu vitsi.:)

Originally posted by Nitsku
Kuulostaa samanlaiselta hömpältä kuin rasvasiepparit. Juo mielummin kahvia tai syö kofeiinipillereitä, ne poistavat varmasti paremmin nestettä kehosta kuin mitkään "siepparit".

Ja uskomatonta kyllä, runsas vedenjuominen poistaa myös nestettä kehosta.

Totta, eli lisää vaan vedenjuontia, niin lähtee paremmin "kiertämään"
Noissa nesteenpoistajissa ei ole yleensä kuin magnesiumia, kaliumia jne. suhteessa toisiinsa oikeanlainen määrä ja sen pitäis auttaa nesteenpoistossa. En sitten tiedä kuinka tehokkaita ovat.

Myös hiilareita vähentämällä lähtee kropasta turvotusta ja nestettä pois. Itse olen tässä kolmatta viikkoa dieetillä ja melkein 4 kiloa on jo tipahtanut pois, vaikka olen vähentänyt kaloreita aika maltillisesti.

Originally posted by Raven
Totta, eli lisää vaan vedenjuontia, niin lähtee paremmin "kiertämään"
Noissa nesteenpoistajissa ei ole yleensä kuin magnesiumia, kaliumia jne. suhteessa toisiinsa oikeanlainen määrä ja sen pitäis auttaa nesteenpoistossa. En sitten tiedä kuinka tehokkaita ovat.
Täysin samaa mieltä Ravenin kanssa. Kerran olen kokeillut "nestesieppari" tabletteja ja eikä tarvinnut sen enempää käydä vessassa kuin ennenkään.
Lisäät vain veden juontia niin johan alkaa nesteet lähtemään.

"Totta, eli lisää vaan vedenjuontia, niin lähtee paremmin "kiertämään"

Ei ne sieltä mihinkään lähde kiertämään.

Hiilareiden vähentäminen toki vähentää nesteenmäärä, sillä yksi gramma glykogeenia sitoo n. 2,7 g vettä.

Originally posted by Anssi
"Totta, eli lisää vaan vedenjuontia, niin lähtee paremmin "kiertämään"

Ei ne sieltä mihinkään lähde kiertämään.

Hiilareiden vähentäminen toki vähentää nesteenmäärä, sillä yksi gramma glykogeenia sitoo n. 2,7 g vettä.

Oletko joskus kokeillut. Ainakin mun ja monen muun kokeiltuna reilumman veden juonti vaikuttaa nesteenpoistoon.

Myös hiilareita vähentämällä lähtee kropasta turvotusta ja nestettä pois. Itse olen tässä kolmatta viikkoa dieetillä ja melkein 4 kiloa on jo tipahtanut pois, vaikka olen vähentänyt kaloreita aika maltillisesti.

Minkälainen dietti sulla on jos noin hyvin paino lähtee?
Siis meinaatte että noin "seipparit" on taas yks turha keksintö?
Ja kuinka runsas nesteen juonti voi vähentää nesteen määrää? En ymmärrä.... :rolleyes:

Ja kuinka runsas nesteen juonti voi vähentää nesteen määrää? En ymmärrä.... :rolleyes:

Jospa se vesi vie suolaa mukanaan, jolloin veden määrä kehossa vähenee, koska suola (natrium) sitoo vettä. Ja lisäksi keho käyttää energiaa sen veden kuljettamiseksi pönttöön, jolloin voi olla mahdollista, että se energia otetaan rasvoista. Ja rasvan palaessa vapautuu muistaakseni 1 g vettä per käytetty rasva g.

Veden juonnilla voi vaikuttaa hieman mutta se vaikutus on hyvin pieni loppujen lopuks. Enemmän käytännön hyötyä vedenjuonnin lisäämisestä voi olla jopa esim ihon hyvinvoinnille kuin nesteenpoistolle.

Järjettömiä määriä vettä ei ole syytä juoda koska se aiheuttaa hivenaineiden katoa mikä tietenkään ei ole terveellistä. Muutama litra päivässä on vielä ok mutta isollekin äijälle 5 litraa on jo paljon, jos ei jotain kestävyysurheilua harrasta jne.. Tarpeen mukaan.

kannattaa käydä lekurista hakemassa reseptillä saatavia nestesieppareita,mua ne ainakin jeesas,sitä ennen kokeilin noita luontaistuotekaupasta saatavia jotka oli aika tyhjän kanssa..lienee selvää että että suolankäyttö,alkoholi,kreatiini jne kerää nestettä kehoon joten niiden käyttöön kannattaa kiinnittää huomiota.

Originally posted by Sakkeus

Järjettömiä määriä vettä ei ole syytä juoda koska se aiheuttaa hivenaineiden katoa mikä tietenkään ei ole terveellistä. Muutama litra päivässä on vielä ok mutta isollekin äijälle 5 litraa on jo paljon, jos ei jotain kestävyysurheilua harrasta jne.. Tarpeen mukaan.

Virtsan väristä huomaa onko juonut tarpeeksi nesteitä. Ja mitään mahdottomia määriä ei kannata juoda niin kuin Sakkeus jo totesikin.

Minkälainen dietti sulla on jos noin hyvin paino lähtee?
Siis meinaatte että noin "seipparit" on taas yks turha keksintö?

Veikkaisin että lähtenyt paino on tähän mennessä ollut glukoosia (siis hiilareita ?) ja nestettä, koska se on lähtenyt niin äkkiä. Käsittääkseni dieetin ensimmäisinä viikkoina painoa lähteekin nopeasti ja paljon, mutta sitten viimeisten rasvojen poltteleminen onkin työn takana.

Nesteen juomisesta tässä olikin jo hyviä vastauksia. Lähestyn vielä asiaa toisesta suunnasta.

Jotkut yrittävät poistaa nestettä olemalla juomatta juuri lainkaan. Tämä taas saa aikaan sen, että keho pitää viimeiseen asti kiinni sisällään olevasta nesteestä, mikä sitten ilmenee turvotuksena ja "vetisenä" ulkonäkönä. Olet varmaan huomannut miten esimerkiksi aliravitsemuksesta kärsivät afrikkalaiset lapset turpoavat kuin pallot ?

Olet varmaan huomannut miten esimerkiksi aliravitsemuksesta kärsivät afrikkalaiset lapset turpoavat kuin pallot ?

Tämä johtuu valkuaisaineiden puutoksesta - ehkä tosin tarkoititkin niin..

Originally posted by Sakkeus
Tämä johtuu valkuaisaineiden puutoksesta.

Joo, huomasin virheeni, mutta en ehtinyt editoimaan.

Mutta käsittääkseni veden juomisen välttäminen saattaa johtaa turvotukseen ? Kysymys on ilmeisesti samasta ilmiöstä kuin liian nopeasti dieetatessa, eli keho menee säästöliekille ja pitää kiinni siitä aineesta josta on "pula" ?

Joo, huomasin virheeni, mutta en ehtinyt editoimaan.

Mutta käsittääkseni veden juomisen välttäminen saattaa johtaa turvotukseen ? Kysymys on ilmeisesti samasta ilmiöstä kuin liian nopeasti dieetatessa, eli keho menee säästöliekille ja pitää kiinni siitä aineesta josta on "pula" ?

Voi johtaa. Se johtuu siitä että koska vettä (ja natriumia) on liian vähän, munuaiset alkavat säästää natriumia jottei vettä poistuisi hikoamalla ja virtsanmuodostuksella. Ja koska natriumia on sitten veressä enemmän, siirtyy kudoksista vettä vähemmän vereen ja tämä aiheuttaa ödeeman kudoksiin, lähinnä raajoihin ja vatsaan.

Vastaavasti jos hikoilee suuria määriä niin sen takia juomaan pitää lisätä ruokasuolaa jotta neste pääsee tehokkaasti kudoksiin.

Veden nestettä poistava vaikutus bodareilla johtuu siis minun käsitykseni mukaan liiasta natriumin määrästä ruokavaliossa, mutta liikaa vettä ei siis pidä nesteenpoistamisen takia juoda koska se sitten vähentää natriumia ja muita elektrolyyttejä kehosta ja kuten todettu, se ei todellakaan ole terveellistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom