Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hesari su 15.4. sanoi:Nerg ei jaksa innostua esimerkiksi hurjasta vapaaottelusta, joka on kasvattanut suosiotaan.
"Ehkä olen jo vähän vanha, mutta en pidä enää kovin urheilullisena ja turvallisena, jos saa istua vastustajan päällä ja mätkiä turpaan. Se touhu onkin ehkä enemmän jotain muuta kuin urheilua."
Joo kaket kungfut sun muut on kauraa, ne ninja myytit on kyl kaadettu jo jonkin aikaa sitten ja todistettu moneen otteeseen tähän päivään saakka että niillä ei enää pärjää mitenkää, shoot and doubleleg takedown gNp!
Taitaa kaveria vähän harmittaa! Karatella ei kauhean pitkälle pärjää nykyään. Vastaan tulee kaveri joka omaa taustaa painista,thai-nyrkkeilystä ja ju-jutsusta ja sen lisäksi pumppaa siitä kuuluisasta penkistä 100kg enemmän! ;)
Siinä irtoaa karatekalta samassa ryrinässä pää,jalat ja kädet :D
Eihän niillä pärjää mitenkään vaparikehässä. Mutta ihan itsepuolustukseen ovat tietyt tyylisuunnat varsin pätevää kauraa. Esimerkkinä nyt karaten puolelta Shorin-ryu Seibukan.
Eihän Krav Magalla, Defendolla tai Systemalla pärjää vaparikehissä, koska ne eivät ole vapaaottelua. Silti nämä lajit näyttävät saavan tämän palstan lukijoilta hyväksynnän.
UFC 1 meni jo, enää ei ole kysymys laji vs. laji-turnauksesta vaan siitä että vapaaottelijat ottavat toisistaan mittaa. Tämä tarkoittaa mielestäni sitä, että vapaaottelu-kortti on melko hyödytön todistamaan lajin x hyvyyttä. Sitä en kiistä, etteikö vapaaottelija olisi kova sana myös siellä mystisessä nakkikioskin jonossa, mutta siinä ei ole ottelusta kyse.
Vapaaottelu vapaaotteluna, urheilukarate urheilukaratena, judo judona, oikea karate oikeana karatena, itsepuolustus itsepuolustuksena, kreko krekona ja niin edelleen. Ei nyrkkeilykään paska laji ole, vaikka ei nyrkkeilijä pärjää potkunyrkkeilysäännöillä taitavalle potkunyrkkeilijälle.
Tätä on tässä porukka pitänyt naurettavana itkemisenä. Ööööö, ja mistä kohtaa. Kertoo vaan mielipiteensä ja sillä selvä. Enempi sitä itkemistä on tässä ketjussa havaittavissa.Hesari sanoi:"Ehkä olen jo vähän vanha, mutta en pidä enää kovin urheilullisena ja turvallisena, jos saa istua vastustajan päällä ja mätkiä turpaan. Se touhu onkin ehkä enemmän jotain muuta kuin urheilua."
Miksi ois pitänyt? Mää en lajiaan puolustavia jeesustelijoita kyllä oo koskaan käsittänyt. "älkää mustatko mun lajin mainetta, tää on kunnioitettavin laji ikinä, byääääh" "kehonrakennus on urheilulajeista jalointa ja karuinta, miksi ihmiset ei pidä sitä minään, byääääh".Mutta ei tuo morkkaaminen ja negatiivisen julkisuuden tuominen jollekkin toiselle kamppailulajille tuo hyvää kenellekkään. Olisi voinut Nerg pitää suunsa supussa.
Ilmeisen kova paikka Nergille tunnustaa, että musta vyö karatessa ei ole nykyään mitään. Kuulostaa jotenkin katkeran veteraanin muistelulle: "Mä olin joskus rillin kovin kundi". Joo, nykyään kakemiehet ei grillijonossa pahemmin etuile
En tiedä miten ymmärsit mun tekstin, mutta lähinnä en verrannu vapariin, kyllä varmaan aika moni muukin osaa shoottaa jalkoihin ja tehä sen kahen jalan kaadon ennen kun tää kakebiitti kerkee sua potkasta ja jos potkasee niin kyl se vastaa aina voi ottaa..Ja lähinnä tarkotin sitä että kun ennen sanottii kung fua jne..ylivoimaseks niin se on todistettu monta kertaa että se on lähinnä vaan taidetta
Joni K. sanoi:Tuo asenne johtuu ymmärtämättömyydestä lajia kohtaan. Ei tunne tekniikoita, eikä ylipäätänsä koko lajia.
Joni K:n postin kaksi ensimmäistä lausetta pätee myös tässä. En tiedä sinun kamppailutaustastasi, mutta sanoisin että kommenttisi kumpuaa ymmärtämättömyydestä muita kamppailulajeja kohtaan.
Mitä sä nyt horiset?
Vastas scratchille siteeraten Joni K:ta.
Tuo asenne johtuu ymmärtämättömyydestä lajia kohtaan. Ei tunne tekniikoita, eikä ylipäätänsä koko lajia.
Mua henk. kohtasesti ärsyttää se, että jos treenaa jopa 10-12 kertaa viikossa, syklittää harjotteluansa peruskuntokauteen, kilpailuihin valmistavaan kauteen ja kilpailukauteen. Käyttää niin voima- kuin kestävyysharjoittelua tukemaan lajissaan. Syö terveellisesti jotta se tukisi harjoittelua mahdollisimman hyvin ja tarvittaessa pysyisi painoluokan rajoissa. Pudottaa painoa punnitusta varten. Kilpailee lajin sääntöjen määräämällä tavalla toista samaa lajia harrastavaa vastaan.
Kaiken sen veren, hien ja kyynelien vuodatuksen jälkeen joku tulee sanoon ettei tuo oo urheilua?