Nelosen digikanava kusee!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja onion
  • Aloitettu Aloitettu
Onko muilla samoja ongelmia nelosen digikanavan kanssa? Välillä näkyy ja välillä heittää ruudun pimeäksi, vaikka signaali on olevinaan tapissaan. Kanavien uudelleenhaku ei auta. Täällä Turun seudulla kusee niin maan julmetusti koko hoito! Tikiboxina Digit-All World TFT-900 ja ainoastaan nelonen kuseksii! :curs:

Ps. Vituttaa!!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt kun oli se kanavien uudelleen asettelu, niin digiboxi jää vaan scannaamaan eikä löydä sen uudistuksen jälkeen mitään kanavia.... :curs:

En ole vielä hankkinut digiboksia, enkä luultavasti sitä ihan lähiaikoina hanki. Viimeistään 5 vuoden päästä kaikki ne Digilähetyksiin liittyvät lapsenviat on ehkä korjattu, ääni- ja kuvastandardit vakiintuneet ja sitten Rikipoksin voisikin ostaa.

Net Virgin sanoi:
Nyt kun oli se kanavien uudelleen asettelu, niin digiboxi jää vaan scannaamaan eikä löydä sen uudistuksen jälkeen mitään kanavia.... :curs:
Zisus! Ei löydä mitään kanavia? Mikä poksi sulla on? Ootko päivittäny poksia? :eek:

Ootko Net Virgin käynnistänyt uudelleen? Insinööriopiskelijan vinkki. :D

onion sanoi:
Zisus! Ei löydä mitään kanavia? Mikä poksi sulla on? Ootko päivittäny poksia? :eek:

Mulla on se kaapeliverkkoon käyvä saloran 420 sarjan boxi.... Vähän ennen tota muutosta päivitin sen softan ja se toimi moitteettomasti...

Scud sanoi:
Ootko onion käynnistänyt uudelleen? Insinööriopiskelijan vinkki. :D
Juu kyllä mä kaikki rituaalit olen käynynnä läpi. Skanasin kanavat uudestaan läpi, buuttasin laitteen ja kokeilin vielä kielellä pistorasiaa, että tuleeko virtaa. Näköjään on noiden kanavajärjestelyjen takia kussu muillakin nelonen. Toivotaan että rupee pelittämään piakkoin. :)

onion sanoi:
Juu kyllä mä kaikki rituaalit olen käynynnä läpi. Skanasin kanavat uudestaan läpi, buuttasin laitteen ja kokeilin vielä kielellä pistorasiaa, että tuleeko virtaa. Näköjään on noiden kanavajärjestelyjen takia kussu muillakin nelonen. Toivotaan että rupee pelittämään piakkoin. :)

Joo kusee täälläkin. Johtuu tosiaan noista verkonlaajennustöistä. Digitan sivuilla pahoittelevat häiriöitä.

Onneksi toi nelonen näkyy kuitenkin vielä analogisena...

mullakin katosi nelonen, mtv3+, urheilukanava ja jotain muita kanavia viime viikolla. kone herjasi huonoa signaalia vaikka mittari sitä parhaaksi mahdolliseksi kehuikin. lopuksi tajusin hakea kanavat uudelleen ja "poimia" näkyvät kanavat vanhojen paikkojen tilalle.. vissiin taajuus oli muuttunut, mutta vanhalla paikalla oli "tunniste" tai jotain..
nim. mä VIHAAN digiboksia!

oon tomin kanssa samoilla linjoilla. Kannattaa odotella rauhassa se viitisen vuotta että kehittäävät nuo laitteet kuntoon. Niistä kehittyy vielä sellaisia, että yhdestä boxista voi katsoa montaa kanavaa (nauhoittaa yhtä - katsoa toista), tulee tv-laitteisiin yhdistettyjä dokoodereita jne.

tietty jos ei oo pikkurahan puutetta niin mikäs siinä :)

Tomi sanoi:
En ole vielä hankkinut digiboksia, enkä luultavasti sitä ihan lähiaikoina hanki. Viimeistään 5 vuoden päästä kaikki ne Digilähetyksiin liittyvät lapsenviat on ehkä korjattu, ääni- ja kuvastandardit vakiintuneet ja sitten Rikipoksin voisikin ostaa.

Samoilla linjoilla Tomin kanssa. Luulen että standardit ehtii vielä muuttua pari kertaa 5 vuodessa ja sen takia katselen tavallista kaapelikanavaa siihen asti kun kaikki sitten muuttuu digiksi...

:rolleyes:

onion sanoi:
Onko muilla samoja ongelmia nelosen digikanavan kanssa?
Nokian ensimmäisiä pokseja on minulla,
ja kanavoiden uudelleenasettelun jälkeen
nelonen pimeni.

Uudelleen skannaus ei auttanut. Poistin
vanhan nelosen muistista, ja skannasin.
Ei auttanut. Lopulta uudelleenasensin
koko härpyttimen, eli laitoin kaikki asetukset
uudestaan ja etsin kanvat alusta alkaen.
Vaati pari minuuttia enemmän aikaa, mutta
jo pelittää.

Tomi sanoi:

Sama täällä ja kun on kaapelikin niin paskaakos sillä ees tekee?? Mua ei se kuvanlaadun "paraneminen" niinpaljoo kiinnosta että siitä maksasin ja jaksasin vielä tapella kaupan päälle sen boxin kanssa, ne vähän ohjelmat mitä kattelen menis kyllä vaikka huonommallakin kuvalla. Ja eniten vituttaa toi yksikanavaisuus...bokseja ollu jo monta vuotta ja tätäkään ei vielä oo ratkottu... :curs: :wall:

Saattaa olla tuttua juttua useimmille, mutta kerrataan nyt kuitenkin. Se, että nauhoittaessa pitää katsoa samaa digikanavaa johtuu siitä, että on käytössä vain yksi viritin. Normaalivideoissahan on analogiviritin kuten telkkareissakin, ja sen takia niillä pystyy katsomaan eri kanavaa kuin nauhoittaa. Ratkaisuna tähän digiongelmaan olisi tietenkin digivideot, mutta kannattaneeko enää tavan VHS-videoita tukea, vai tuleeko joku uusi hienompi tilalle.
Kuvanlaatu on tosiaan pahimmillaan digiverkossa paljon huonompi kuin häiriötön analogikuva. Parhaiten tuon olen huomannut urheilua katsoessa (jalkapallo, jääkiekko). Kohinaahan digikuvassa ei yleensä ole, mutta digikuva ei ole yhtä tarkkaa. Hieman kauempaa kuvattuna jalkapalloilijoiden kasvot ovat suurin piirtein yhtä väriä. Kuvanlaatu toki vaihtelee eri kanavilla, mutta pahimmillaan näin.

Onkos muilla sellasta ongelmaa, että ohjelmissa tulee ääni myöhässä? Mulla käy välillä niin, että puhe tulee ennen kuin ohjelmassa suu edes liikkuu ja päinvastoin. Kerran jopa kävi niin, kun katoin SmackDownia, että selostajien äänet puuttui koko lähetyksestä. Ohjelmat tulee myös analogiin verrattuna myöhässä. Vanhemmilla ei nimittäin ole omassa telkkarissa boxia ja välillä, kun katsovat samaa ohjelmaa niin kuulee n. 2-5 sekuntia aikasemmin sieltä mitä tapahtuu. Lisäksi mulla heittelee välillä tekstitykset ohi samalla tavalla kuin ääni. Välillä käy kans niin, että kuva rupee pätkii tai pysähtyy pariks sekunniks tai sit menee ihan pimeeks ja lukee, että signaalissa on jotain häiriötä tjtn, mutta sit taas jatkuu normaalisti. Kaikkea kivaa se digiboxi aiheuttaa :wall: :wall: . Vastaavia ongelmia muilla?

mulla taas ei meinaa subtv välillä näkyä ollenkaan.sitten kun niitä kanavia hetken aikaa siinä tarpeeks vaihtelee niin alkaa näkyä. :|

Sabin sanoi:
Kuvanlaatu on tosiaan pahimmillaan digiverkossa paljon huonompi kuin häiriötön analogikuva. Parhaiten tuon olen huomannut urheilua katsoessa...

Tää on just se kaikista ärsyttävin piirre eli ihan selvästi nykyinen standardi on täynnä lastentauteja. Nämä pitää fiksata ennen kuin kaikki voi siirtyä digiboxiin.

protsku sanoi:
Tää on just se kaikista ärsyttävin piirre eli ihan selvästi nykyinen standardi on täynnä lastentauteja. Nämä pitää fiksata ennen kuin kaikki voi siirtyä digiboxiin.

Toiseen foorumiin kirjoittamani viesti tännekin:

Aihetta sivuten, jotta koko digi-ratkaisun tekninen säälittävyys ei unohtuisi:

Tällaiseen laatuun päästään JOPA silloin kuin lähdemateriaalina käytetään HDTV-materiaalia. Alla olevassa pätkässä on lähteenä ollut NTSC 1920x1080 HDTV kaappaus. Pakkauksessa 2 pass ja ~3000kbps bittivirta. Huomioi myös resoluution laskeminen. Tästä seuraa se, että tätä materiaalia mahtuisi noin 150 minuuttia yhdelle DVD(-/+)R(W) -levylle. Laatua laskevia tekijöitä on siis lukuisia, mutta silti tuolla bittiviralla päästään tuollaiseen laatuun. Verratkaa tuota suhdetta tähän meidän mahtavaan digi-tv:seen. Kuka väittää, että tämä meidän tekninen ratkaisu ei ole kuolleena syntynyt?

Etenkin kun teräväpiirtotekniikka tulee näyttölaitteissa jossain vaiheessa varmasti myös meille DVD:n seuraajan myötä. Tykkikauppa kasvaa koko ajan, joten riittävään resoluutioon pystyviä näyttölaitteita alkaa jossain vaiheessa olemaan paljon. Sitten kysytäänkin, että miksei meillä ole HDTV:tä.

Niin ja tuo video ei ole minun tekemäni jos joku sellaista päätteli tuosta tekstistä.

Sample video 17Mt

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom