Nelijakoinen ohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja elasto
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Angel of Death sanoi:
Joo anna mennä vaan jos tuntuu hyvältä. Itselleni kyllä riittää hyvin 6 sarjaa haballe.
Tänään kun heräsin niin tuntuu pitkästä aikaa, että sillä hauiksella on jopa tehty jotain. :D Oon ennen tehny just ton 6 sarjaa hauikselle, mutta nyt kun tein 8, niin sain pitkästä aikaa hauikset kipeeks. :rock:

elasto sanoi:
Tänään kun heräsin niin tuntuu pitkästä aikaa, että sillä hauiksella on jopa tehty jotain. :D Oon ennen tehny just ton 6 sarjaa hauikselle, mutta nyt kun tein 8, niin sain pitkästä aikaa hauikset kipeeks. :rock:

Aloittelija tarvitseekin yleensä enemmän sarjoja saadakseen lihaksistaan kaiken irti, myöhemmässä vaiheessa et ehkä teekkään enää kun se 6 sarjaa hauikselle ja silti saat ne kipeiksi. Mutta myös tämä sarjamäärä on kovin yksilöllistä, kyllä sitä itsekin tulee yleensä se 7-8 sarjaa niille hauiksille 4-jakosella tehtyä.

Kumpi on parempi:

Rinta+Hauis vai Selkä+Hauis.

Selkä päivänä ainakin tulee sitä hauista siinä sivussa, varsinkin alataljassa.

Riippuu jaostasi ja kierron pituudesta. Oman kokemuksen perusteella jos kierto on väh. 7 päivää voi hauikset siirtää huoletta eri päivälle selän kanssa niin sillon niille tulee yksi epäsuora ja yksi suora treeni.

fore sanoi:
Kumpi on parempi:

Rinta+Hauis vai Selkä+Hauis.

Selkä päivänä ainakin tulee sitä hauista siinä sivussa, varsinkin alataljassa.

Jos treenaat 4-jakosella niin rinta-hauis, mutta kolmijakosessa taas toi selkä, hauis on ihan hyvä jako. Ja Angelilta jo tulikin tuo suora ja epäsuora rasituspointti.

Juzzi87 sanoi:
Mitäs sanotte tälläisestä jaosta.Alotin väsäämään tätä tällä viikolla ku kyllästyin tohon jakoon jolla elasto alkaa treenaamaan.Tein sitä yli vuoden joten vaihtelu ei olis pahitteeksi.Tossahan ojentajat saa huilii ihan tarpeeksi ku on kaks täyttä lepopäivää.Ainut mikä vähän epäilyttää on toi että vaikuttaakohan tuo selkätreeni seuraavan päivän hauistreeniin?

MA Rinta & olkapäät
TI Jalat
KE lepo
TO Selkä
PE Kädet
LA lepo
Su lepo

mulla on sama joka paitti teen eripäivinä vain...
MA Rinta & olkapäät/
TI Selkä+vatsat
KE lepo
TO Kädet+vatsat
PE Jalat
LA Aerobinen+vatsat
Su lepo
teen kädet jo torstaina että ne palautuu maanantain penkkiin.... :D
mulle ei riitä kaksi päivää ojentajiin että ne palautuu..

Mutta rautavuori eikös tossa penkin jälkeenkin ole vain kaksilepo päivää? :P Vai eikö sulla rasitu ojentajat rinta- ja olkapäätreenissä?Joo mä vaihdoin jalka- ja selkätreenin paikkaa.Eli selkä tiistaina ja jalat torstaina.Jos ei kädet palaudu maanantain penkkiin niin vaihdan sitten ton käsitreenin torstaille.Kokeilemalla se selviää.

Juzzi87 sanoi:
Mutta rautavuori eikös tossa penkin jälkeenkin ole vain kaksilepo päivää? :P Vai eikö sulla rasitu ojentajat rinta- ja olkapäätreenissä?Joo mä vaihdoin jalka- ja selkätreenin paikkaa.Eli selkä tiistaina ja jalat torstaina.Jos ei kädet palaudu maanantain penkkiin niin vaihdan sitten ton käsitreenin torstaille.Kokeilemalla se selviää.
tottakai ne rasittuu käsireenistä enemmän... joten sen jälkeen on enemmän aikaa palautua rintareeniin... tottaikai ojentajat palautuu nopeemmin rintareenistä kuin niille tarkoitetusta reenistä...

Ja neuvoihan Mikekin tekemään juuri noin systeemissään, että jos rintatreeni on maanantaina niin ojentaja kannattaa pistää torstaille. Itsellä juuri näin, päivät ovat vain lauantai ja tiistai ja hyvin kerkee ojentajat palautumaan kummastakin treenistä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu kyllä siirrän torstaille käsitreenin.Kyllähän ihan hyvin voi treenata vatsat kolme kertaa viikossa.Kuhan ei tee peräkkäisinä päivinä.

Miten paljon mave ottaa yläselkään? Jos siirtäisin ton normaalin maven tiistaiks jalkatreenin yhteyteen, enkä tekis ollenkaan SJMV:tä. Ja sitten perjantaina selkäpäivänä tekis kaikki muut selkäliikkeet tavallisesti jotka ottaa yläselkään. Mulla ei ainakaan jalat palaudu tosta tiistain jalkatreenistä millään perjantaiks, että voisin tehdä mavea.

"Kerro oma nelijakoisesi"

wbbn ehdotusten mukaisesti on nykyinen jako kutakuinkin

1) rinta+olkapäät
2) hauis, forkut, takareidet
3) ojentajat, pohkeet, etureidet
4) selkä, vatsa

Syynä jakoon oli pitkälti "jämähtämisen" tunne edellistä jakoa käytettäessä (gym burnout?), sekä järjetön vitutus mikä jalkapäivää edelsi. Nyt kun jalat (ja kädetkin) on molemmat jaettu kahtia, ei tuska tunnu niin suurelta. Ja tuntuisi jaksavan vääntää kovempaakin molemmat.

Back
Ylös Bottom