Negatiivisten toistojen oikeaoppinen käyttö?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jay82
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Ajattelin palauttavan viikon jälkeen alkaa tekemään parin kuukauden jakson ajan negatiivisia toistoja. Kuinka monessa sarjassa per treeni näitä kannattaisi tehdä?
Keskimäärin teen lihasryhmälle 3 liikettä joissa aina kaksi kovaa sarjaa. Jokaiselle lihasryhmälle aina kaksi ns. perusliikettä.

Eli kannattaisiko näiden perusliikkeiden MOLEMMISSA sarjoissa tehdä negatiivisia toistoja? ja kannattaako niitä tehdä 1 vai 2? (tuskin enempää..)

Vai kannattaisiko tehdä aina liikkeen viimeisessä sarjassa vain muutama?

Uupps mikä moga...tarkoitus oli kysyä PAKKOTOISTOISTA...eli sama kysymys, mutta kyseessä siis nimenomaan pakkotoistot..;)

Niiden perusliikkeiden viimeisessä sarjassa ja tunteella, pakkotoistojen jälkeen sulla ei enää riitä puhti yhteenkään toistoon jos ne kunnolla on onnistunut... :)

kannattaa tehdä perusliikkeen ekassa kovassa sarjassa,silloin saat kaiken irti niistä.apuliikkeissä ei kannata käyttää.

Meinaatko jackass, että jos tekee kaksi sarjaa per liike ja ottaa jo ekassa sarjassa muutaman pakkotoiston. Ei kuulosta ainakaan minusta järkevältä tämä. Itse tekisin ensimäisen sarjan loppuun asti omin voimin ja toisessa sarjassa muutama pakkotoisto. Ja niitä pakkotoistoja 2-3, jos haluaa enemmän niin tekisin pudotussarjan, koska mitä järkeä on tehdä hirveillä painoilla monta pakkotoistoa, jossa avustaja tekee päätyön.

Pakkotoistoja on ne toistot jotka eivät omilla voimilla enää nousisi ja avustaja puuttuu peliin. Käytä näitä todella harkiten, ehkä 2-5 liikkeessä/ reenikerta.

No en tiedä mitä jackass ajattelee mutta itse teen erikoistekniikat yleensä ekassa sarjassa, jossa mul on myös isoimmat painot.

Tämä siis jos käytän erikoistekniikoita, jos en, teen toisella tavalla.

Kannattaa kokeilla mikä toimii ja tuntuu hyvältä itellä...

joo kyllä näin meinasin.tekee esim.penkkiä 100kgx6+2 pakkotoistoa.seuraavaan sarjaan vaikka vähentää sit painoja.näin se mulle opetettiin,ja ihan hyvin on toiminut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom