NBA is back!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Proteos
  • Aloitettu Aloitettu
rima sanoi:
Ja jos mies pystyy tekemään pisteitä, mutta ei halua, niin se ei ole ainoastaan tyhmä vaan myös todella huono joukkuepelaaja.

Ai niin, niinhän Rodman onkin :down:

Sun kommentti perustui täysin superjuhan olettamukseen, että "koska rodman teki collegessa 27 ppg ja NBA:ssa 10 ppg, ei se varmaan halunnut tehdä enempää". Nyt päästettiin oikein kunnon jöötiä...

Jos pistekeskiarvot laskevat NBA:han siirtymisen jälkeen, ei se kerro pelaajan asenteesta mitään, vaan sen tosiasian, että NBA:ssa on vain vaikeampi tehdä pinnoja. Sattumoisin n.90% NBA:han tulleista pelaajista on tehnyt yli 20 ppg yliopistossa ollessan...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Proteos sanoi:
Ei ollu Chicagon duo:a, mutta silloin San Antoiniossa vaikutti sellainen tuntemattomuus kuin David Robinson, joka takoi 30 ppg. Sitä ennen Detroitissa mies tekikin noin 10 ppg. Toisena San Antonion kaudella nimettiin vielä All-Defensive First Teamiin, joten puolustuksen erikoismies teki kaiken kuten pitikin, jopa enemmän. Täydelliseksi pelaajaksi en Rodmania ole väittänytkään, mutta täysin suvereeni pelaaja levyreissä.
OK, tiedät selväsi mistä puhut... Mun (ehkä hätäisesti laadittu) ensifiilis oli se, että oot taas yksi "Rodman-fani", joka on nähnyt kun se voittaa Chicagossa kasan mestaruuksia ja tykkäät kun sillä on siisti monivärinen ´do. Kiva sohia välillä muurahaispesää ;) Ja mun mielestä Oakley oli parempi kuin Rodman. Perustelut voin laittaa privana jos tästä jaksetaan vääntää :evil:

Anyway, mun mielestä San Antoniossa Rodmanin olisi ehdottomasti pitänyt tehdä enemmän pisteitä, vaikka Robinson olikin praimissaan ehdoton go-to mies. Menestystä ei Spurssille noina aikoina ihmeemmin tullut. Rodmanin 1-1 -puolustusta en lähde edes provomielessä arvostelemaan...
Proteos sanoi:
Rodmanin ponnistusvoima ilmoitettu Slamissa 43". Pitäisin merkittävänä, koska Spud Webbillä oli 47" kuten myös Pippenillä. Huom. Carterilla "vain" n.40".
<Reality check>Rodman on 6'8, ja sillä on helvetin pitkät kädet. Vince on 6'7. Mietipäs nyt vielä, että olikohan Rodmanilla oikeasti 43" pomppu... Jos sen pelejä oot nähnyt, niin kyllä aika hyvin onnistu pompustaan kätkemään sellaset 23"? Oikeesti, 43 tuuman pomppu on pakko näkyä ulospäin, jo 33" (käsittääkseni esim Scottie) näyttää aika hyvältä. Rodmania nyt ei kuitenkaan mun mielestä voi verrata esim. Kemppiin, McDyessiin, Larry Nanceen, jotka oli isoja miehiä joilla oli oikeesti kova pomppu. </reality check>

Vaikka SLAMin asema on varsin arvostettu, niin kyllä siellä on aika lailla paskaa seassa. Mulla ei valitettavasti oo tota Slam-Classickia, joten en voi tarinaa tsekata ja arvioida. Eli mutulla edelleen kommentoin.

Proteos sanoi:
Myönnän, että saatoin hypettää hiukan liikaa Rodmania, mutta vertaus että Rodmanilla olisi mestaruuksia, koska pelasi oikeaan aikaan oikeassa paikassa on hiukan liian paksua...
Provomielessä heitin... Detroitissa Rodmanilla oli iso rooli mestaruuksiin, se on selvä (ja vissiin munkin pakko myöntää). Silloin se vielä keskittyikin pelaamiseen ihan eri lailla. Mutta oon edelleen sitä mieltä, että Chicago voitti mestaruudet Rodmanista huolimatta, ei Rodmanin ansioista.

rima sanoi:
Anyway, mun mielestä San Antoniossa Rodmanin olisi ehdottomasti pitänyt tehdä enemmän pisteitä, vaikka Robinson olikin praimissaan ehdoton go-to mies. Menestystä ei Spurssille noina aikoina ihmeemmin tullut. Rodmanin 1-1 -puolustusta en lähde edes provomielessä arvostelemaan...

<Reality check>Rodman on 6'8, ja sillä on helvetin pitkät kädet. Vince on 6'7. Mietipäs nyt vielä, että olikohan Rodmanilla oikeasti 43" pomppu... Jos sen pelejä oot nähnyt, niin kyllä aika hyvin onnistu pompustaan kätkemään sellaset 23"? Oikeesti, 43 tuuman pomppu on pakko näkyä ulospäin, jo 33" (käsittääkseni esim Scottie) näyttää aika hyvältä. Rodmania nyt ei kuitenkaan mun mielestä voi verrata esim. Kemppiin, McDyessiin, Larry Nanceen, jotka oli isoja miehiä joilla oli oikeesti kova pomppu. </reality check>

Vaikka SLAMin asema on varsin arvostettu, niin kyllä siellä on aika lailla paskaa seassa. Mulla ei valitettavasti oo tota Slam-Classickia, joten en voi tarinaa tsekata ja arvioida. Eli mutulla edelleen kommentoin.

Puhut paljon asiaa. Spursseista sen verran, että kaudella 93-94 tuli sentään 55 voittoa runkosarjassa, joten sanoisin ettei se ihan kiville mennyt. Play-offsit on sitten aina asia erikseen ja siellä voi hyvällekin joukkueelle käydä välillä väärin. Tästä ei enempää minunkaan osalta...

Rodmanin pomppua voisi kommentoida siten, ettei se ole teoriassakaan voinut olla kovin huono. Lyhyt kaveri ei pärjää pelkällä sijoittumisellaan NBA:ssa, koska vastassa on +-220cm pitkiä kavereita ja joiden ulottuvuudella syliväliin mahtuisi vaikka pieni trabantti pitkittäin(kädet siis kuin orangilla). Tommonen kaveri sijoittuu väkisinkin aika hyvin... :)

Rodmanin pelejä olen nähnyt monia, koska samassa joukkueessa pelasi muutama mielenkiintoinen pelaaja. En nähnyt montaakaan levyriä, joissa alle olisi mahtunut ainoastaan hesarin kuukausiliite. Monta hyvää levyriä on jäänyt mieleen, kuten sellaisia joissa Rodman usealla nopealla peräkkäisellä ponnistuksella hoitaa pallon omalle tiimilleen. Tiedä sitten tosiaan onko maksimaalinen pomppu juuri tuo ilmoitettu, mutta vahva osa-alue oli nopeat ponnistukset peräkkäin pallon pomppiessa raudoissa/käsissä.

Mun osaltani voi loppua tarina... I´m out like Roope Mäkelä

Pelaajasiirrot

Mitäs jengi mieltä viimepäivien pelaajasiirroista? http://www.nba.com/transactions/current_month_transactions.html

Mun mielestä Portland vahvistui kun "pääsi eroon" Rasheed Wallacesta.. Ainut mikä voi vähän tuottaa tuskaa, on miten peluuttaa noita äijiä. Mun ehdotus ois:Stoudamire PG, Andersson SG, Abdur-Rahim SF, Randolph PF,Ratliff C.

NY Knicks myös vahvistui musta, kun anto monoa Van Hornille ja sai Tim Thomasin.

Rasheed Wallace saattaa olla vielä menossa uuteen jengiin tän kauden aikana. Detroit oli kiinnostunu, samoin Dallas vissiin.

Memphis haluis vaihtaa Swiftin ja Battierin GS:n Dampieriin.

Mielenkiintoista venata ku deadline menee umpeen kuka kaupataan ja mihin, vai kaupataanko ketään.

superjuha sanoi:
Mitäs jengi mieltä viimepäivien pelaajasiirroista? http://www.nba.com/transactions/current_month_transactions.html

Mun mielestä Portland vahvistui kun "pääsi eroon" Rasheed Wallacesta.. Ainut mikä voi vähän tuottaa tuskaa, on miten peluuttaa noita äijiä. Mun ehdotus ois:Stoudamire PG, Andersson SG, Abdur-Rahim SF, Randolph PF,Ratliff C.

NY Knicks myös vahvistui musta, kun anto monoa Van Hornille ja sai Tim Thomasin.

Rasheed Wallace saattaa olla vielä menossa uuteen jengiin tän kauden aikana. Detroit oli kiinnostunu, samoin Dallas vissiin.

Memphis haluis vaihtaa Swiftin ja Battierin GS:n Dampieriin.

Mielenkiintoista venata ku deadline menee umpeen kuka kaupataan ja mihin, vai kaupataanko ketään.

Portlandilla kävi hyvin myös omasta mielestäni. Wallace on hiukan ollut "jäässä" ja sitä vastoin Randolph on ollu hyvässä iskussa.

Mainitsemasi kenttä olisi aika kovan luokan setti... Abdur-Rahim todella hyvä vahvistus ja Ratliff blokkailee sentterinä hyvin. Darius Miles olisi kuudentena miehenä myös käyttökelpoinen kaveri.

Nykistä en ole varma, menikö parempaan vai huonompaan suuntaan. Thomas saattaa sopeutua paremmin Marburyn rinnalle kuin Van Horn, mutta aika näyttää.

Detroitin kiinnostuksen ymmärrän hyvin, mutta että Dallas kiinnostunut Wallacesta? WTF Niillähän olisi sitten penkillä Antawn Jamison ja Josh Howard (joka on aloittanut yleensä)... Small Forwardeina noi on tainnu pelata, mutta Walker on sitten taas PF. Mun mielestä Dallas ei tarvi mitään lisää tohon jengiin. Olisi älytöntä istuttaa joko Walkeria tai Wallacea, kuten on nyt Jamisonin tapauksessakin. Tosin joku edellä mainituista saattaisi muuttaa vaihdossa toiseen porukkaan.

Swift on ollu aika hyvä Memphiksessä, mutta Dampier tietty toisi lisää levyrivoimaa korin alle. Sitten kenties Gasol saisi hiukan enemmän tilaa kentällä...

Rasheed Wallace kaupattiin Detroitiin. Ihan hyvä diili Detroitilta. Nyt on kova aloitus-viisikko heittää kehiin ja idästäkin nousee taas kunnon haastaja lännen jermuille. :thumbs:

Jos ei tee yli sataa pojoa niin ei meikäläistä paljon vakuuta...
Oikeesti toi on kyllä jo aika käsittämätön lukema...
Jordanin parhaat pisteet kauttaaikojen on 69 ja tota listaa suvereenisti hallitsevan Wilt Chamberlainin enkka on siis se legendaarinen tasan sata(2.3 1962).
Wilt Chamberlain teki uransa aikana 32 kertaa yli 60 pistettä.

http://www.nba.com/media/Scoreboard600.jpg

Ittellä kokemusta koriksesta huipulta asti ja todella paljon kokenut,
pienen tauon jälkeen pyritään kesäks nousta takas kuvioihin..
Seuraan Nba:aata ja pienestä nappulasta asti suosikki jenginä on ollu MIAMI HEAT.

Voi prkl teijän kanssa, minä kerkesin jo iloita kun näin tällasen thredin tulleen, mutta sitten tajusin katsoa millon se oli postattu :wall:

Heh... joo näyttää olevan meikäläisen perustama tredi vuodelta miekka ja kirves. :) Bryant on kovassa vireessä... LeBron James tekee myös välillä hyviä 50+ lukemia.

81 poäng! Aivan käsittämätöntä nyky-NBA:ssa! Ja vielä ilman jatkoaikoja!

Tuo on pakko haalia torrena jostain!

odotan vaan sitä ennustettua lebron jamesin maagista tuloa ku siitähä povattii uus jordani, ei oo mun silmis ansainnu koko titteliä :S

Ja nyt laitetaa hiiltä kaminaan ja tää threadi kuhisee viestejä..

Sundado sanoi:
Ittellä kokemusta koriksesta huipulta asti ja todella paljon kokenut,
pienen tauon jälkeen pyritään kesäks nousta takas kuvioihin..
Seuraan Nba:aata ja pienestä nappulasta asti suosikki jenginä on ollu MIAMI HEAT.

Miami Heat joka 90 luvun lopussa kärsi parina kautena putkeen erittäin kirvelevät playoff tappiot New York Knicksille ai että silloin vitutti. Omia suosikkeja Miamin lisäksi ovat Detroit ja Portland.

Franco Begbie sanoi:
81 poäng! Aivan käsittämätöntä nyky-NBA:ssa! Ja vielä ilman jatkoaikoja!

Tuo on pakko haalia torrena jostain!

Kuinka niin käsittämätöntä nyky NBA:ssa? NBA:ssahan on tultu tasoltaan alaspäin selvästi verrattuna 90-lukuun. Tarkoitan siis lähinnä puolustuspäässä. Kun noita Koben koreja netistä katteli niin huomasi, ettei puolustus ollut lainkaan mukana. Tämä tietenkin johtuu osaltaan myös Koben taidoista, mutta kyllä Jalen Rosen luokattomalla puolustuksella oli myös suuri merkitys.

Joka tapauksessa 81 pistettä on aivan järkyttävän kova suoritus, olkoonkin että sen teki suuresti vihaamani Kobe Bryant

alkoholix sanoi:
Kuinka niin käsittämätöntä nyky NBA:ssa?

No niin, mutta verrattuna Wilt Chamberlainin aikoihin, kun mies oli 20 senttiä muita pitempi. Ja silleen. Olet toki oikeassa varmaankin. En ole seurannut aktiivisesti NBA:ta sitten 90-luvun lopun.

Franco Begbie sanoi:
No niin, mutta verrattuna Wilt Chamberlainin aikoihin, kun mies oli 20 senttiä muita pitempi. Ja silleen. Olet toki oikeassa varmaankin. En ole seurannut aktiivisesti NBA:ta sitten 90-luvun lopun.

Joo, verrattuna puujalka-wiltin aikoihin, tuo on helkkarin kova suoritus. Chamberlainhan on siitä kova jätkä, että hänen vuokseen NBA otti käyttöön kolmen sekunnin säännön. Mahtoi olla puolustajilla tekemistä ottaa kiinni päätä pitempää äijää joka odotti korin alla ohiheittoja ja mahdollisia syöttöjä.

Olet muuten lopettanut NBA:n seuraamisen juuri kulta-ajan lopulla, mikä on pirun hieno ajoitus. Ne ajat kannattaakin pitää mielessä.

Edit. kiitti torrenteista ripper81

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom