Navigaattorit (puhelin)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hookoo
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
50
Laitoin nyt tänne. Miten pirussa noi puhelimen asetukset pitäs olla että navigointi tapahtuu pelkästään GPS voimin eikä datayhteyttä käytetä? Suomessa ei haittaa mutta ulkomailla voi tulla kiva lisälasku.

Koetin tosissani parin tunnin verran säätää tuota erinäisillä netistä löytyvillä ohjeilla eikä saamari onnistu!!

Tein seuraavat, jätin vain sisäinen ja avustettu gps päälle (paikannuksissa) ja verkkoyhteyksiin laitoin datasiirto kotimaassa/ulkomailla "vain WLAN" sekä wlan yhteyteen asetin "tee itse" näin pystyn varmistamaan että dataa ei käytetä.

Navigaattori aukee mutta se ruikuttaa ei yhteyttä.. Malli Nokia N8 ja viimeisin päivitys ajettu *#0000# kautta

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Semmoinen huomio, että avustettu GPS, eli aGPS on just se mikä käyttää sitä datayhteyttä, eli ulkomailla se kantsii ottaa pois päältä!

Ei silti toimi. Eli nyt on vain sisäinen gps käytössä, vain wlan verkkoa käytetään ja pitää itse kirjautua. ja gps ei toimi. Kumma juttu, kait tossa on vaan jokin rikki.

Ei silti toimi. Eli nyt on vain sisäinen gps käytössä, vain wlan verkkoa käytetään ja pitää itse kirjautua. ja gps ei toimi. Kumma juttu, kait tossa on vaan jokin rikki.
Ainakin omassa E75:ssä puhelin on todella hidas löytämään gps-signaalia ilman avustettua gps:ää. Pilvisellä säällä ei ainakaan kovin helposti löydä ja aurinkoisellakin vain ulkona ja avoimella paikalla. Toki sen fixin saatuaan yhteys pysyy hyvin päällä. Esim. Tomtomin autonavi löytää kyllä sisälläkin ikkunan vieressä fixin nopeasti ja ulkonakin paljon nopeammin kuin Nokia.

Nokialaisten osalta olen huomannut, että kartat kannattaa ladata ensin puhelimeen, jolloin niistä ei tule lisäkuluja. Fiksin saamiseksi voi käyttää internet-yhteyttä, mutta sen voi fiksin ja tavoiteosoitteen löytämisen jälkeen ottaa pois päältä kokonaan. Sitten loppumatka onkin pelkästään gps:n varassa matkustamista. Hyvin toimi Saksassa ja Itävallassa, ja täällä kotona Ateenassa myös.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom