Navigaattoriohjelmisto matkapuhelimeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Flesh
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
45
Itselläni on matkapuhelimena Nokian E70 ja olen ajatellut hankkivani navigaattoriohjelmiston puhelimeen.

Minkälaisia vaihtoehtoja markkinoilla on tuohon puhelimeen?

Mistä ohjelmisto kannattaa hankkia?

Muuta aiheeseen liittyvää...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on ollu navicore + Insmat InsSiRF III GPS-paikannin käytössä jonkin aikaa ja aina on löytänyt perille. Muutaman kerran se on neuvonut vähän hassua reittiä, mut kai sillä on joku syy siihen ollu.. Tai sitten ei.

Näyttää reitin lisäks nopeuden yms.. osoitteiden lisäks voi tallentaa omia kohteita kartalle. Yks hyvä ominaisuus on myös se et voi kartalta osottaa että tonne ajetaan jos ei tiedä osotetta.

Löytyy myös netistä jos haluaa testata ensin... kunhan ostaa gps-paikantimen.

mulla on tomtom 6 ja käytössä nimenomaan toi samainen E70. ei voi kun kehua, helvetin hyvä ja toimii kuin häkä. Suosittelen.. Ihan järkevän hintanenkin. Kiva kun on saatu tehtyä vakaa ja toimiva softa hieman epävakaaseen ympäristöön.

näyttää kaiken mitä muutkin tomtomit, eli nopeuden, ajan, saapumisajan jne jne.

Itsellä E70:ssä TomTom 6:nen ja toimii vallan mainiosti InsSiRF III piirillä varustetun GPS palikan kanssa.

GPS palikka nav4all:lta tilattuna 69,50€.

Toimii vallan mainion oloisesti, tosin näppäimistö käännettynä ei tainnut ihan kaikki mennä kuten oletti.

Suosittelen.

mulla on toi nokian gps-palikka. en tiiä kun ei ole kokemusta muista, mutta tää on toiminut tosi hyvin ja etuina ehdottomasti se, että toimii nokian laturilla (vaatii tosin adapterin koska tossa on tollanen pienempi reikä, sama kun n70:ssä).

Joka joka ymmärtää näistä piireistä jne tietää varmaan sanoa onko toi noksun palikka laadukas vai nöy?

Kiitos vastauksista, onko noissa GSP-palikoissa merkittäviä eroja satunnaisen käyttäjän kannalta?

Tällä hetkellä tärkeintä lienee, että GPS-palikassa on Sirf III siru. Nokian ja Insmatin uusimmissa laitteessa se ainakin on. Tällä pitäisi olla pykälän verran parempi kuuluvuus eikä tarvitse aina palikkaa asetella lähes näkyvälle paikalle.

Tällä hetkellä tärkeintä lienee, että GPS-palikassa on Sirf III siru. Nokian ja Insmatin uusimmissa laitteessa se ainakin on. Tällä pitäisi olla pykälän verran parempi kuuluvuus eikä tarvitse aina palikkaa asetella lähes näkyvälle paikalle.

Ok, kiitos tiedosta.

Vaikka olen tietotekniikan kanssa tekemisissä jossain määrin työnikin puolesta, on tämä osa-alue sen verran tuntematonta, että vinkit ovat tarpeen!

Kaverini oli hankkinut Nokian N-sarjan puhelimeen (N60???) navigaattoriohjelmiston, mutta ei saanut sitä siirrettyä uuteen puhelimeensa E70. Mistä tämä johtuu? Onko ohjelmistoalusta muuttunut, ja siksi ohjelmiston käyttö ei uudessa puhelimessa onnistu, vai mistä mahtaa olla kyse?

Onko ohjelmistoalusta muuttunut, ja siksi ohjelmiston käyttö ei uudessa puhelimessa onnistu, vai mistä mahtaa olla kyse?
N60 mallia en löytänyt, mutta jos se on esim. N70, niin siinä on Symbian v.8.1 (2rd) ja E70 on v.9.1 (3rd) ja ohjelmat ei sovi yhteen, eli todennäköisesti oikein päättelit.

Tuosta Nokian GPS-palikasta senverran, että siinä on herkkyys todella hyvä.
Itselläni se on keskikonsolissa melkein lattianrajassa ja toimii todella hyvin.
Miinuspuolena kuulemma on se, että jos sitä aikoo käyttää retkeilykäytössä (jalan), niin sillä on taipumusta vetää "mutkat suoriksi" eli ei reagoi nopeisiin käännöksiin kovin nopeasti vaan heittoa voi tulla jopa 100m. En kyllä ole vielä ehtinyt kokeilemaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom