Naurettavan pienet rangaistukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja phy73
  • Aloitettu Aloitettu

phy73

VIP
Hohoijaa taas on asialliset tuomiot jaettu eläinrääkkäyksestä :curs:
Tämä lyhytaikainen kielto pitää eläimiä kruunaa kaiken, mulla olis takataskussa muutama parempi rangaistuskeino :whip:

Vetokoiria kaltoin kohdelleelle ehdollista vankeutta

Lohjalta kotoisin oleva vetokoiraurheilua harrastava mies tuomittiin Kuusamon käräjäoikeudessa tiistaina 60 päivän ehdolliseen vankeuteen ja 330 euron sakkoihin Kuusamossa ja Sallassa tehdystä eläinsuojelurikoksesta.
Mies oli rikkonut vuoden 2002 kevään ja kesäkuun aikana eläinsuojelumääräyksiä Oulangan vanhalla koululla Sallassa ja Kuusamon Kuntakkivaarassa tahallaan tai ainakin törkeästä huolimattomuudesta.

Oulangan koululla oli jäänyt hoitoa ja ravintoa vaille 19 erirotuista aikuista vetokoiraa, joista Sallan eläinlääkäri oli joutunut lopettamaan 12 pisimmälle nälkiintynyttä kesäkuussa tehdyn tarkastuskäynnin yhteydessä.

Myös koululla pidetyt neljä lammasta olivat olleet vailla tarpeellista hoitoa ja ravintoa. Ne saivat uuden hoitopaikan, mutta kaksi oli pitänyt lopettaa myöhemmin.

Kuntakkivaarassa Kuusamon eläinlääkäri oli todennut kesäkuussa 18 alaskanhuskyä kroonisesti aliravittuina ja ne kaikki oli täytynyt lopettaa. Koirat olivat Oulangan koululla pidettyjen koirien tapaan vain 2-3 metrin pituisissa ketjuissa ja ilman kunnollista suojaa.

Kuntakkivaarassa mies oli pitänyt lisäksi 2-3 kuukauden ikäisiä pentuja määräysten vastaisesti sulkemalla ne navettaan niin, ettei saatavilla ollut ruokaa ja juomaa.

Vastaaja kiisti syyllistyneensä rikokseen kertoen muun muassa palkanneensa hoitajan eläimille siksi aikaa, kun oli itse poissa. Oikeus kuitenkin katsoi eläinlääkäreiden lausuntoihin perustuen, että eläimiä oli pidetty eläinsuojelulain, -asetuksen ja rikoslain vastaisesti.

Tuomittu kertoi koirien olleen tilapäissijoituksessa, koska hänen aikomuksenaan oli ollut rakentaa koiratarha Kuntakkivaaraan.

Käräjäoikeus tuomitsi miehen myös menettämään oikeutensa pitää tai hoitaa eläimiä vuoden 2005 kesäkuun loppuun saakka.

http://www.kaleva.fi/html/JTpage382665.html

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nämä ovat melko omituisia tapauksia. Mikäköhän on ollut kyseisen herran motiivi yleensäkään pitää kotieläimiä? Onko niistä jotain iloa nälkiintyneinä, sairaina ja heikkoina?

Tapahtuu tätä lähipiirissäkin. Siskon kaveri vei edellispäivänä kissanpennun piikille, koska se kuseskeli nurkkiin. :( Nyt varmaan kaikki hyvin. Kissahan ei mene laatikolle, jota ei koskaan putsata. Mitäköhän se tyttö tekee lapsilleen kun muksuilla pörähtää joskus housuun... pelottaa ajatellakin. :piis:

Pitäis pistää toi äijä itse myös 2-3 metrin ketjuun kitumaan. Sitte kun se olis laihtunu 35 kiloiseksi käytäis antamassa sille lopetuspiikki :)

Dragon sanoi:
Tapahtuu tätä lähipiirissäkin. Siskon kaveri vei edellispäivänä kissanpennun piikille, koska se kuseskeli nurkkiin. :( Nyt varmaan kaikki hyvin. Kissahan ei mene laatikolle, jota ei koskaan putsata. Mitäköhän se tyttö tekee lapsilleen kun muksuilla pörähtää joskus housuun... pelottaa ajatellakin. :piis:

Saattaa kuulostaa kylmältä, mutta mä en vertais kuitenkaan eläimiä ja ihmisiä. Jos muistelee esim. sitä tapausta missä poliisi "lähetti" koiran ammuttavaksi siellä huoltoaseman pihalla. Siitä nousi hirveä haloo ja jotku vaati, että poliisin olis itse pitänyt mennä ym. Eläimet on kuitenkin vain eläimiä ja niitä saa aina lisää.

Dragon sanoi:

Siis kyllähän mä tiesin, ettet ihan tosissas tuota muksu-vertausta heittänyt. Ihan huvikseni tuossa yllä provosoin, jos täältäkin löytyisi näitä "musti on perheen jäsen"-tyyppejä :david: .

juu kyllä nykyään aika heppoisesti ihmiset ottavat kotieläimiä, varsinkin kissoja. Kuvitellaan, että kissa hoitaa itse itsensä jne mutta varsinkin kerrostaloissa joissa kissa ei pääse itse ulos (se pitäisikö kissa päästää ulos ensinkään on sitten taas asia erikseen), kissa tarvitsee ihmisen huomiota ja virikkeitä.
Ite eläinrakkaana ihmisenä en ymmärrä tätä elukoiden kiduttamista ja ammuskelua ensinkään. Jos joku miun kissaa ampuis, niin ampuisin takasin :)

Dragon sanoi:

Itse otin koiran joka oli menossa piikille samasta syystä, kusi sisälle lähes joka päivä, joskus paskoi, teki tuhoja. Mielenosoituksena tai huomion takia. Perheeseen josta koiran pelastin oli juuri syntynyt lapsi. Syyt olivat varmasti koiran kasvatuksessa, ja osaksi varmaan koiran huomion vähenemisessä.
Voin sanoa että vaati aikalailla itsepäisyyttä, hermojen hallintaa ja kirosanoja ja kusien siivoista ennen kuin se loppui.
Monta kertaa kävi mielessä että enää ei jaksa ja että kohta koira lähtee.
Joku täysjärkinen olisi varmasti vienyt koiran jo piikille, tätä jatkui n. reilun vuoden.
Olen vaan niin itsepäinen että koira antoi periksi ennen.
Tuhoja se tekee vieläkin jos unohtaa jotain väärään paikkaan, onneksi harvemmin..

screwdriver sanoi:
Itse otin koiran joka oli menossa piikille samasta syystä, kusi sisälle lähes joka päivä, joskus paskoi, teki tuhoja.

Minkä ikäinen toi oli sillon ku otit sen?

Ja sitten asiaan..

Vittu että ärsyttää tollaset saatanan kusipäät joilla ei ole minkäänlaista inhimillisyyttä. Sitten niille annetaan joku saatanan eläinten pitokielto jota ei mikään taho kykene valvomaan. Se äijä pitäs käyttää kuoleman rajamailla 12 kertaa ja sen jälkeen vielä kiduttaa sitä yhtä kauan ku se oli kiduttanut niitä omia eläimiään.
Edit: En lukenut ensin tota juttua loppuun asti kun alko vituttamaan jo eka riviltä..
Saatanan idiootti tapatti yhteensä 30 koiraa.. voi perkele ja sitten vielä ne pennutkin semmosessa ja pito kieltoa vain 2005 loppuun
ps. Olen vapaaehtoinen tähän toimeen. :curs:

Sääliksi käy noita eläin parkoja :itku:

Net Virgin sanoi:
Saatanan idiootti tapatti yhteensä 30 koiraa.. voi perkele ja sitten vielä ne pennutkin semmosessa ja pito kieltoa vain 2005 loppuun
ps. Olen vapaaehtoinen tähän toimeen. :curs:

Sääliksi käy noita eläin parkoja :itku:

me olemma samaa mieltä! :)

Liitteet

• kisut.jpg
    kisut.jpg
    92,7 KB · Katsottu: 200
metalman sanoi:
Jos joku miun kissaa ampuis, niin ampuisin takasin :)

Näinhän se arvoasteikko menee:
1. tutut ihmiset
2. tutut eläimet
3. vieraat eläimet
4. vieraat ihmiset

Kumma ettei noita eläimiä ole saanut vaikka myytyä, jos ei jaksa niitä ruokkia.

Onneksi tuo asia saatiin hoidettua..eläimet turvassa(taivaassa),eivät kärsi enää.
Mutta miten itse suhtautuisitte tilanteeseen,jossa tiedät hevostallin,missä hevoset pidetään hyvässä kunnossa,liikutetaan jne.
Pihalla on 1.5-2metrin ketjuissa 7-8koiraa,yksi pystykorva jolla hiukan enemmän turkkia,muut lyhytkarvaisia sekarotuisia.
Koirilla ei ole edes talvisin muuta suojaa kuin 3 seinäinen puulaatikko,jossa matonpala pehmikkeenä. Vedet jäätyvät,joten koirat syövät lunta,jos sitä riittää.Olisiko se niin kauheaa tuoda vaikka niitä olkia koirille sieltä tallista.
Nälkiintyneitä ovat kaikki,jopa pystykorvan kylkiluut näkyvät paksun turkin alta. :urjo:
Kesäisin koirilla ei ole varjopaikkaa,vaan paahtuvat auringossa..
Koiria ei lenkkeilytetä,aina narussa,paskoja ei siivota,joten osaatte kuvitella millainen pohja koirilla on.
Pentuja on syntynyt 2 kertaa,ne vieroitetaan emosta muutaman päivän ikäisinä,ja yllätys yllätys kaikki ovat kuolleet :(
Olen ollut kunnan eläinlääkärillä työharjoittelussa,ja hänkin oli tallilla käynyt. Asia vaan on kuulemma niin,että hän voi vain tehdä tässä tapauksessa varoituksen,mikä ei aikaisemminkaan ole johtanut mihinkään :curs: :curs: :curs:

Joskus ratsastin kyseisellä tallilla,mutta lopetin muutama vuosi sitten muuton takia.Touhu jatkuu edelleen vuodesta toiseen,ja mitään ei voi tehdä... Joskus olen käynyt koirat pesemässä ja ruokkimassa, ovat liian huonokuntoisia lenkille..
Eikö tosiaan suomen laki puutu näihin tapauksiin,pitääkö koiria leikella saksilla palasiksi ennen kuin asioihin puututaan!!
Muistan myös katselleeni Anja Eerikäisen ohjelmia silloin kun hän vielä eli,ei voi muuta sanoa kuin ihminen on sairas,ja lait päin vittua. suureksi suruksi Anja ei enää elä,eikä tee kallisarvoista työtään eläinten hyväksi..
Mutta mitä me voimme tehdä?

Voiskohan siitä ilmoittaa vaikkapa poliisille. Minkälainen äijä sitä tallia oikein pitää kun noin muutenkin elukoita kohtelee.

Meijän otukset nukkumassa jouluna 2003

Viimeksi muokattu:
Net Virgin sanoi:
Voiskohan siitä ilmoittaa vaikkapa poliisille. Minkälainen äijä sitä tallia oikein pitää kun noin muutenkin elukoita kohtelee.

Kyseessä on about 40+ nainen,jolla joku ihme tarve haalia kissoja(osaavat kuitenkin suht hyvin huolehtia itsestään),hevosia,koiria itsellen vaikka huolehtia hän ei niistä viitsi.
Onneksi tallilla käy paljon pikkutyttöjä hoitamassa ilmaiseksi hevosia ja ratsastamassa. En halua edes kuvitella mitä hevosille kävisi jos näin ei olisi..
Pistää todella vihaksi ja turhauttaa kun mitään ei ole tehtävissä.
Poliisia ei voi vähempää kiinnostaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom