Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by Jussin voima
, treenannut yli 10 v ja syö 7 kertaa päivässä
Originally posted by strong
Minulla tuon rajan(200kg) saavuttamiseen ilman penkkipaitaa kesti 4 vuotta. Eikä tarvinnut syödä 7 kertaa päivässä, eikä edes 6 kertaakaan. Päätä voi hakata seinään niin kauan kuin seinä/pää kestää, mutta järkevämpääkin tekemistä varmasti löytyy.
Originally posted by Hannibal
Millainen lähtötaso oli? Kerrotko yksityiskohtia; mitkä olivat mielestäsi suurimmat tekemäsi virheet vuosien varrella ja mitkä asiat teit mielestäsi oikein?
Tehdäänpäs tarinaan yllättävä käänne, eli pitää ensin hieman antaa että voi saada. Minä olen kyllästynyt siihen, että kerrottuani ensin itsestäni ja sitten kysyttyäni muilta samasta aiheesta, saan vastaukseksi "no comments", eli kerrotko itse itsestäsi ensin(kiinnostaa varmasti kaikkia pakkotoistolaisia) ja sitten minä jatkan omalta osaltani.
Ahaa, näinkö se maailma pyörii. Kuten olet varmaan huomannut, niin keskusteluilla on tapana loppua siinä vaiheessa, kun kerrot tehneesi eilen pystypunnerrusta 50 toistoa 55 kg:n käsipainoilla ja jalkaprässiä 3000 kg:lla. Kun on jauhot suussa heti kättelyssä, ei ketään huvita enää kertoa ultrapuhtaista supistuksista ylätaljassa 60 kg:n kanssa.
Sen takia kysyn, että kirjoitustesi perusteella tunnut tutkineen ja kokeilleen aika perusteellisesti eri tapoja kasvattaa lihaksia ja voimaa, ja olet ilmeisesti löytänyt ne itsellesi parhaiten toimivat menetelmät. Niistä minä kuulisin mielelläni, voisin oppia jotain.
Minun treenini on aina ollut enempi bodytyyppistä. Suurimmat virheeni ovat mielestäni olleet esim. nämä:
- jatkuvasti liian kova intensiteetti; aina sarjat loppuun saakka vaikka ei treeni kulkisikaan, ei suostunut ymmärtämään, että välillä kannattaa treenata kevyesti
- ei suostunut ymmärtämään, että penkkipunnerrus (eikä dippi) ei ole minun liikkeeni, eikä 200 kilon penkkitulosta kannata tavoitella näillä eväillä, välityksillä ja lääkityksellä (=ilman lääkkeitä) -> olkapäävammat ja pitkät treenitauot
Se mikä on mielestäni tullut tehtyä hyvin, on se, että alusta alkaen on treenattu jalkoja kovaa, kun kaverit ovat keskittyneet penkkiin ja hauikseen. Kun on kova pää eikä pelkää kipua, on siitä paljon apua jalkatreenissä.
Mutta vyöt ja siteet EHDOTTOMASTI reservissä suurimman osan aikaa.
tehosteita(pakot, autetut negatiiviset etc.) ja karsinut kaikki turhat hiomisliikkeet pois lisäämästä vaan turhaan rasitusta keskushermostolle. Liikkeet koostuu pääasiassa vain näistä raskaista peruslikkeistä
tarkoitus on todellakin lisätä sitä rautaa joka kerta sinne tankoon viime kerrasta. Volyymi vaihtelee, ja toistomäärät myös, mutta painotus on lyhyissä sarjoissa. Kiitos suotuisan lihassolujakauman ja vahvojen nivelien, tuollainen räjähtävä, repivä ja maksimaalinen suoritystyyli on toiminut minulla kuin junan vessa.
WSB:t ja muut on kokeiltu, mutta aina on joutunut palamaan "juurille". Kysehän ei ole pelkästä voimanostosta, vaan bodia samalla ja mahdollisimman vähällä treenimäärällä.
Dippi ja 1/4 dippi ovat oikeita main-liikkeitä minun agendalla! Rautaa vaan lisää vastukseksi ja menoksi! Mutta tuo vaatii tietysti luonnostaan vankat nivelet.
Tulipa taas hirveätä vuodatusta...