Natunako?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by Jussin voima
, treenannut yli 10 v ja syö 7 kertaa päivässä

Minulla tuon rajan(200kg) saavuttamiseen ilman penkkipaitaa kesti 4 vuotta. Eikä tarvinnut syödä 7 kertaa päivässä, eikä edes 6 kertaakaan. Päätä voi hakata seinään niin kauan kuin seinä/pää kestää, mutta järkevämpääkin tekemistä varmasti löytyy.

Maastavedon pidemmän ajan tavotteena ois sellanen 3.7-3.8 kertaa oma paino. Penkkistä 200 kuullostais myös hyvältä:D

:evil: NO LIMITS!:evil:

Helpotus

... ja minä kun meinasin hermostua, kun ei vajaan vuoden treenillä se 200 edes irtoa rinnasta;)
Palataan asiaan vuoden päästä. Silloin vetokin on mallillaan.

Originally posted by strong
Minulla tuon rajan(200kg) saavuttamiseen ilman penkkipaitaa kesti 4 vuotta. Eikä tarvinnut syödä 7 kertaa päivässä, eikä edes 6 kertaakaan. Päätä voi hakata seinään niin kauan kuin seinä/pää kestää, mutta järkevämpääkin tekemistä varmasti löytyy.

Kehitys on ollut vauhdikasta. Mikäli et ollut sen kuuluisan metsurin vähemmän tunnettu pikkuveli, joka penkkasi ensiyrittämällä vain 180 kg. Millainen lähtötaso oli? Kerrotko yksityiskohtia; mitkä olivat mielestäsi suurimmat tekemäsi virheet vuosien varrella ja mitkä asiat teit mielestäsi oikein?

Originally posted by Hannibal
Millainen lähtötaso oli? Kerrotko yksityiskohtia; mitkä olivat mielestäsi suurimmat tekemäsi virheet vuosien varrella ja mitkä asiat teit mielestäsi oikein?

Tehdäänpäs tarinaan yllättävä käänne, eli pitää ensin hieman antaa että voi saada. Minä olen kyllästynyt siihen, että kerrottuani ensin itsestäni ja sitten kysyttyäni muilta samasta aiheesta, saan vastaukseksi "no comments", eli kerrotko itse itsestäsi ensin(kiinnostaa varmasti kaikkia pakkotoistolaisia) ja sitten minä jatkan omalta osaltani. :)

Tehdäänpäs tarinaan yllättävä käänne, eli pitää ensin hieman antaa että voi saada. Minä olen kyllästynyt siihen, että kerrottuani ensin itsestäni ja sitten kysyttyäni muilta samasta aiheesta, saan vastaukseksi "no comments", eli kerrotko itse itsestäsi ensin(kiinnostaa varmasti kaikkia pakkotoistolaisia) ja sitten minä jatkan omalta osaltani. :)

Ahaa, näinkö se maailma pyörii. Kuten olet varmaan huomannut, niin keskusteluilla on tapana loppua siinä vaiheessa, kun kerrot tehneesi eilen pystypunnerrusta 50 toistoa 55 kg:n käsipainoilla ja jalkaprässiä 3000 kg:lla. Kun on jauhot suussa heti kättelyssä, ei ketään huvita enää kertoa ultrapuhtaista supistuksista ylätaljassa 60 kg:n kanssa. :)

Sen takia kysyn, että kirjoitustesi perusteella tunnut tutkineen ja kokeilleen aika perusteellisesti eri tapoja kasvattaa lihaksia ja voimaa, ja olet ilmeisesti löytänyt ne itsellesi parhaiten toimivat menetelmät. Niistä minä kuulisin mielelläni, voisin oppia jotain.

Minun treenini on aina ollut enempi bodytyyppistä. Suurimmat virheeni ovat mielestäni olleet esim. nämä:

- jatkuvasti liian kova intensiteetti; aina sarjat loppuun saakka vaikka ei treeni kulkisikaan, ei suostunut ymmärtämään, että välillä kannattaa treenata kevyesti
- ei suostunut ymmärtämään, että penkkipunnerrus (eikä dippi) ei ole minun liikkeeni, eikä 200 kilon penkkitulosta kannata tavoitella näillä eväillä, välityksillä ja lääkityksellä (=ilman lääkkeitä) -> olkapäävammat ja pitkät treenitauot

Se mikä on mielestäni tullut tehtyä hyvin, on se, että alusta alkaen on treenattu jalkoja kovaa, kun kaverit ovat keskittyneet penkkiin ja hauikseen. Kun on kova pää eikä pelkää kipua, on siitä paljon apua jalkatreenissä.

maanviljelijöistä...

olin salilla parikuukautta sitten isän kyytillä kun oma auto oli huollossa..
isä tuli sitten hakemaan vähän etukäteen ja se meni siihen penkin alle makoilemaan..isällä ikää 46 ja kunnon maha...kiusasin sitä sitte siinä että eikö vanha jaksa enää muutaku tankoa nostella..ni se sano että laita poika levyjä tankoon..ensin laitoin siihen 60kg ja se teki sillä kevyesti ykkösen ja käski laittaa lisää..
näytti niin kevyeltä että laitoin suoraan 100 kg seuraavaks ja taas tuli käsky laittaa lisää...
aattelin siinä sitten että laitampa heti kerralla tarpeeks ja pistin tankoon 150 kg..no se nosti sen ja mä jäin huuli lattiassa kattoon että mitä helvettiä:eek:
kun järkytykseltäni kykenin ni kysyin että laitetaanko lisää se vaan sano: "ei täällä kuitenkaan raudat riitää..pakkaa tavaras ni mennään.."

isäni on maanviljelijä...
:cool:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joopajoo..

Jokaisellahan on oma maksimisuorituskykynsä. Eri keinoilla maksimi on eri kohdassa. Esim jollain tietyllä treenimäärällä max on eri kuin jollain toisella...

Loppujen lopuksi naturellina (täysin optimaalisella treenillä (?!)) se maksimi voi jollain henkilöllä olla penkissä vain 130kg. Toisella äärettömän "lahjakkaalla" jannulla se voi olla vaikka se 200kg. Melkein kaikki punttitulokset riippuu raajojen vipuvarsien pituudesta ja lihassolujen laadusta (hitaat/nopeet). Et siinä mielessä tärkeintä on kilpailla omia entisiä tuoksia vastaan. Eikä koskaan saa olla (täysin) tyytyväinen tuloksiinsa jos meinaa kehittyä.

heh... näillä perusteilla jaksan treenata vaikka olen niin säälittävän heikko.

p.s. tullu luettua varmaan liikaa Peter Grönforsin kirjoja:lol1:

p.p.s. eikä noita 200kg natupenkkaajia ihan pilvin pimein täälläkään hiippaile;)

Itselläni on ollut alusta saakka tähtäimessä ensin 180kg:n ja sitten 200kg:n penkki natikkana. Noin vuosi sitten kaikki oli hyvin ja tähtäimessä edelleen samaiset lukemat. Silloinen salipenkki oli 165 n. 3 vuoden treenauksella ja ikää 18. ennen inttiä oli tarkoitus olla lähempänä 180kg:ta kuin 170kg:ta, mutta. Sitten kaikki menikin täysin perseelleen ja nyt penkki on sen puolet tuosta joskus nostetusta. Olkapää hajosi (ei siis salilla) ja takapakki on ollut melkoinen. Kirvestä en kaivoon heitä, vaan aion vielä toteuttaa unelmani jonain päivänä. Toisaalta, tekis mieli kisaamaankin asti ja silloin natuna pysyminen ei hamaan tulevaan ole "fiksua", koska huippuluokan geenejä en omaa.. Sanottakoos nyt sekin, etten treenaa pelkää penkkiä, enkä ole koskaan treenannut. Parhaat treenit on aina jalka- ja selkätreenit!
Elikkä kyllä mä ainakin uskon itseeni natuna.

:)

Onhan niitä moniakin. Itselleni ainakin antaa potkua reeneihin kun tietää ,mitä malisen hannu on nostanut ja sen nosto historian ja minkä näkönen äijä on. Ei tosiaan isoja lihaksia voiman saavuttamiseen tarvitse.

Ahaa, näinkö se maailma pyörii. Kuten olet varmaan huomannut, niin keskusteluilla on tapana loppua siinä vaiheessa, kun kerrot tehneesi eilen pystypunnerrusta 50 toistoa 55 kg:n käsipainoilla ja jalkaprässiä 3000 kg:lla. Kun on jauhot suussa heti kättelyssä, ei ketään huvita enää kertoa ultrapuhtaista supistuksista ylätaljassa 60 kg:n kanssa. :)

Heh, joskus vaan tuntuu kummalliselta kun keskustelu loppuu ennen kuin se on alkanutkaan...:)

Sen takia kysyn, että kirjoitustesi perusteella tunnut tutkineen ja kokeilleen aika perusteellisesti eri tapoja kasvattaa lihaksia ja voimaa, ja olet ilmeisesti löytänyt ne itsellesi parhaiten toimivat menetelmät. Niistä minä kuulisin mielelläni, voisin oppia jotain.

Taidetaan olla kuitenkin hyvin pitkälti samoilla linjoilla. Mulla tyylisuuntana on tulos(paino)-orientoitunut powerbodybuilding/RAW-voimanosto höystettynä räjähtävällä voimalla ja jakona on olen päätynyt samaan kuin Vaasan miehetkin, eli maksimissaan kolme treeniä/viikko =>kyykky, penkki ja maastaveto eri päivinä noin niin kuin pelkistettynä. Hyvinkin samantyyppistä treeniä kuin Ronnie Colemanilla nuorempana, eli silloin kun se treenasi vieläkin enemmän voimanostotyylillä. Mutta lihasryhmät vain kerran viikkoon, Ronniella taisi olla parikin kertaa.

Suoritustyyli on hyvin samantyyppinen kuin mitä Ronniella on siinä videossa, rautaa vaan tankoon perkeleesti, räjähtävästi ylös ja kontrollissa alas, mutta ei liian puhtaasti ja pitää vielä painottaa, että tarkoitus on todellakin lisätä sitä rautaa joka kerta sinne tankoon viime kerrasta. Volyymi vaihtelee, ja toistomäärät myös, mutta painotus on lyhyissä sarjoissa. Kiitos suotuisan lihassolujakauman ja vahvojen nivelien, tuollainen räjähtävä, repivä ja maksimaalinen suoritystyyli on toiminut minulla kuin junan vessa. WSB:t ja muut on kokeiltu, mutta aina on joutunut palamaan "juurille". Kysehän ei ole pelkästä voimanostosta, vaan bodia samalla ja mahdollisimman vähällä treenimäärällä.Let the mind stay hungry, eli ainakin minulla useamman kuin kolmen treenipäivän viikossa tekeminen aiheuttaa kyllästymisen koko lajiin. En ymmärrä niitä Sheikoja ja muita Papazoveja jotka melkein asuvat salilla.:confused:

Niin, ja varusteet jätetään sitten pois, tarkoituksena on treenata funktionaalista voimaa. Vetoremmit nyt saattaa olla kulmasoudussa, kun aika ikävää olisi pidellä näpeissä 200kg+ ilman remmejä. Mutta vyöt ja siteet EHDOTTOMASTI reservissä suurimman osan aikaa.

Minun treenini on aina ollut enempi bodytyyppistä. Suurimmat virheeni ovat mielestäni olleet esim. nämä:

- jatkuvasti liian kova intensiteetti; aina sarjat loppuun saakka vaikka ei treeni kulkisikaan, ei suostunut ymmärtämään, että välillä kannattaa treenata kevyesti
- ei suostunut ymmärtämään, että penkkipunnerrus (eikä dippi) ei ole minun liikkeeni, eikä 200 kilon penkkitulosta kannata tavoitella näillä eväillä, välityksillä ja lääkityksellä (=ilman lääkkeitä) -> olkapäävammat ja pitkät treenitauot

Se mikä on mielestäni tullut tehtyä hyvin, on se, että alusta alkaen on treenattu jalkoja kovaa, kun kaverit ovat keskittyneet penkkiin ja hauikseen. Kun on kova pää eikä pelkää kipua, on siitä paljon apua jalkatreenissä.

Ylikunnon puolelle ollaan täälläkin menty ja monesti, mutta onpahan ainakin ollut "nälkää" treenata. Parempi sekin kun että ei treenaisi ollenkaan. Kun tajusi miten paljon vaatii aikaa palautuakseen, niin lähti menemään ryminällä ylöspäin. Myös lihassolujakauman ymmärtäminen helpotti sarjojen pituuksien valintaa huomattavasti, esim. täällä kirjoittelevä Tonza luultavasti on näitä maratoonareita jotka vain särkisivät itsensä, mikäli treenaisivat lyhyttä sarjaa kaiken aikaa. Niin olen hänen kirjoituksistaan ymmärtänyt.

Nykyisin olen yrittänyt tehdä kaikki liikkeet ilman tehosteita(pakot, autetut negatiiviset etc.) ja karsinut kaikki turhat hiomisliikkeet pois lisäämästä vaan turhaan rasitusta keskushermostolle. Liikkeet koostuu pääasiassa vain näistä raskaista peruslikkeistä(multi-joint exercises) ja tyylillä jonka jo mainitsin tuolla aikaisemmin. Dippi ja 1/4 dippi ovat oikeita main-liikkeitä minun agendalla! Rautaa vaan lisää vastukseksi ja menoksi! Mutta tuo vaatii tietysti luonnostaan vankat nivelet.

Tulipa taas hirveätä vuodatusta...

Mutta vyöt ja siteet EHDOTTOMASTI reservissä suurimman osan aikaa.
tehosteita(pakot, autetut negatiiviset etc.) ja karsinut kaikki turhat hiomisliikkeet pois lisäämästä vaan turhaan rasitusta keskushermostolle. Liikkeet koostuu pääasiassa vain näistä raskaista peruslikkeistä

Juuri näin mullakin! Palautuminen ja kehitys yleensäkin (voiman osalta) on ollut paljon parempaa kuin ennen sillä silmät-meinaa-pullistua-kuopistaan-otsasuoni-tykyttää-pikkurillin-paksusena reenillä, eli joka kerta niin kovaa kuin vaan millään jaksoi.

Toissapäiväisen jalkareenin jälkeen on vieläkin vatsalihakset kipeenä. Tein siis VAIN kyykkyä (neljä kovaa vitosta) ja maastanostoa (kolme sarjaa, kaksi kutosta ja yksi kasi). Ei ollut vyötä, eikä muitakaan rensseleitä käytössä. Täten alan pikkuhiljaa uskoa sen Ed Coanin jossain haastattelussa laukoman mielipiteen, että jos tekee säännöllisesti suht raskasta kyykkyä ja maastanostoo ilman vyötä, ei tartte erikseen vatsiksia reenatakaan. Ilmeisesti tukilihakset (vatsa ja selkä) joutuvat sen verran koville noissa liikkeissä, vars. ilman vyötä. Onko tuommosessa vatsalihasten kipeytymisessä kyykyssä & mavessa jotain kummallista (mahdollisesti heikot vatsalihakset?) vai tapahtuuko moista muillekin? Ko reeni kyllä tuntuu reiskoissakin (ja kannikoissa), mutta yllättävän paljon vatsalihaksissakin.

tarkoitus on todellakin lisätä sitä rautaa joka kerta sinne tankoon viime kerrasta. Volyymi vaihtelee, ja toistomäärät myös, mutta painotus on lyhyissä sarjoissa. Kiitos suotuisan lihassolujakauman ja vahvojen nivelien, tuollainen räjähtävä, repivä ja maksimaalinen suoritystyyli on toiminut minulla kuin junan vessa.

Nämä ovat sellaisia juttuja, mitkä olisin voinut aikaisemmassa vaiheessa sisäistää ja treenata sen mukaan. Maratoonarina en suostu itseäni pitämään, mutta alle 5 toiston kovat sarjat tuntuvat kyllä minulla kipeyttävän nivelet ja tukikudokset liiaksi.

WSB:t ja muut on kokeiltu, mutta aina on joutunut palamaan "juurille". Kysehän ei ole pelkästä voimanostosta, vaan bodia samalla ja mahdollisimman vähällä treenimäärällä.

Kokeilin minäkin vähän soveltaa WSB:tä. Nopeuspenkki auttoi penkkipunnerrusta, mutta niin vaan kipeytyi taas vanha kunnon AC-nivel. Ei vaan tykännyt räjähtävästä toiminnasta. Box-kyykky tuntui auttavan kyykkyä. Mutta varmaan esim. jullen tekeminen antaa ihan vastaavan hyödyn.

Dippi ja 1/4 dippi ovat oikeita main-liikkeitä minun agendalla! Rautaa vaan lisää vastukseksi ja menoksi! Mutta tuo vaatii tietysti luonnostaan vankat nivelet.

Justiinsa, minulta irtoaa varmaan yläraajat olkapäistä, jos edes kosketan dippitelineen kädensijoja...:)

Tulipa taas hirveätä vuodatusta...

Asiapitoinen vuodatus. Vahvisti taas mm. ajatuksiani siitä, kuinka hyödyllistä on ottaa asioista kunnolla selvää ja ymmärtää esim. oma lihassolujaukauma ja nivelten vahvuus ja treenata näiden rajoitusten/etuuksien mukaisesti mahdollisimman järkevästi ja kovasti.

Hola,

tuosta vatsojen/tukilihasten kipeytymisestä kyykyssä..
Eli tein 3pv sitten rankan jalkatreenin (kyykky, hyväähuom ja pohkeet) ja otin kyykkyenkan (210, hyvä Subotai!)
No how ever mulla on vieläkin vatsat ja kyljet kipeät ku esim. yskin..:rolleyes:
Elikkäs jos väsää noita megaraskaita kyykkytreenejä voi kyllä huolettomasti vähentää vatsatreenejä..?
Tällähetkellä ei edes pystyisi katsomaan voimapyörän suuntaan.
Auts.

Ja kääntäen kyykkyongelmat johtuvat usein heikoista tukilihaksista. Esim itselläni ei lähde kyykky kulkemaan, tällä hetkellä epäilen vatsoja syypäiksi (en ole treenannut aikoihin vatsoja lisäpainoilla). Anyway, alaselkä huutaa hoosiannaa kyykkytreenissä.

öh

Siitäkö se johtuu? Mulla meni alaselkä viimekertaisen kyykkytreenin jälkeen niin jumiin että melkein itketti kun kaupassa yritti ottaa maitopurkkia hyllystä. On niitä vattoja tullut tehtyä pari krt viikossa, mutta aika pitkiä sarjoja (10-15 toistoa). Kannattaisiko tehdä jotain kutosia isommilla painoilla? Vai pitäisikö heittää se vyö hevon helvettiin?

Toinen vaihtoehto mitä epäilen on se että otan joka toinen viikko samalla viikolla maastavedon ja loppuviikosta vielä kyykyn. Tällöin alaselkä on ollut yleensä erityisen tohjona. Johtuisiko tämäkin vatsalihasten heikosta kunnosta?

En siis osaa yhtään sanoa että johtuuko alaselän jumiutuminen juuri heikommista vatsoista, mutta yleisesti ottaen useat kyykkyongelmat johtuvat heikoista tukilihaksista. No kuulostellaan nyt jonkun aikaa omaa kroppaa, ehkä se siitä selviää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom