Natulle maximi aika salilla?

Status
Viestiketju on suljettu.
Ohjelmani on 3-jakoinen ja olen tässä pähkäillyt kauanko salilla voi olla yhteen mittaan, että siitä ei ole "haittaa"? Tänään olin 1,5 h ja olen käsittänyt sen olevan aika maximi. Yritän saada mahtumaan ohjelmaan mahd. monta liikettä, joten silloin aikaa vierähtää. Ohjelmassani olen yrittänyt keskittyä enimmäkseen hyvään ryhtiin, koska olkapääni on liian edessä. Ja sivuolkapäitä ei ole tullut tehtyä ennen tarpeeksi. Tuo 3.päivä venyy melko pitkäksi. Pitäisiköhän kokeilla tehdä ojentajat 1.päivänä?

Ohjelma:
1.päivä
Kyykky 3*8-10
Prässi 3*8-10
Mave 3*8-10
Pohkeet yht 3-5*10

2.päivä
Alatalja 3*8-10
Kulmasoutu 3*8-10
Alatalja 3*8-10
Hauis suoralla tangolla 3*8-10
hauis käyrällä tangolla 3*8-10
Hauis taljojen välissä x-asennossa 3*8-10

3.päivä
Penkki 3*8-10
Vinopenkki 3*8-10
Vipunosto 3*8-10
Vipunosto eteenpäin nojaten 2*8-10
Yläsoutu 3*8-10
Takaolkapäät 3*8-10
Ojentajat taljassa 3*8-10
Kapea penkki smithissä 3*8-10

Yritä tuntiin mahduttaa. Vähennä sarjoja/liikeitä tai sarjataukoja.

alikkiiski sanoi:
Ohjelma:
1.päivä
Kyykky 3*8-10
Prässi 3*8-10
Mave 3*8-10
Pohkeet yht 3-5*10

2.päivä
Alatalja 3*8-10
Kulmasoutu 3*8-10
Alatalja 3*8-10
Hauis suoralla tangolla 3*8-10
hauis käyrällä tangolla 3*8-10
Hauis taljojen välissä x-asennossa 3*8-10

3.päivä
Penkki 3*8-10
Vinopenkki 3*8-10
Vipunosto 3*8-10
Vipunosto eteenpäin nojaten 2*8-10
Yläsoutu 3*8-10
Takaolkapäät 3*8-10
Ojentajat taljassa 3*8-10
Kapea penkki smithissä 3*8-10
Ekalle päivälle pitäs saada enemmän takareisiä, ainakin toi mave vois olla sjmave.

Hauikselta voit ollaa yhen liikkeen surutta pois. Ja toinen liikkeistä vois olla hammer-, keskitetty taikka scott-penkissä hauiskääntö.

Mikä on yläsoutu? Jos se on pystysoutu, niin tulee liikaa sarjoja sivuolkapäille. Pystypunnerrus olis hyvä liike kanssa olkapäille. Niin ja kapea penkki ois hyvä tehdä ennen noita ojentajia taljassa.

IMO toi 1h raja ei nyt ole niin tarkka. Itellä ainakin jos ohjelmaa on juuri vaihtanut niin menee se 75-90min, parin viikon jälkeen sitten 60-75min, joka on varmasti ihan passeli. Varsinkin jos tuohon sisältyy lämmittelyt jne.

TheLORD sanoi:
Yritä tuntiin mahduttaa. Vähennä sarjoja/liikeitä tai sarjataukoja.

Siis täh. Suositushan on just sen 45-90 min. Miks pitäs tunnin sisään saaha, en nyt varsinaisesti haluaa väitellä haluan vaan kuulla perusteluita. Ite treenaan 2-jakosella ja yleensä venyy tonne 90 min ja pahoissa tapauksissa ylikin, yritän pitää sarja tauot suosituksien sisässä eli 1-3 min (massaa&voimaa ja pakkiksella yleisesti tonne päin (eikö? Kyllä sen perusteella mitä minä olen lukenut, riippuu tietty postaajasta, mutta jos kaikki pakkisksen viiisaimmat (ketkä) pistetään asiaa pohtimaan vastaavat he jotakuinkin samalla tavalla)) ja järkevältähän toi kuulostaa ja tuntuu. En reenaa kello kädessä, mutta ei se arvio nyt hirveesti voi menna pieleen.

Ja eikö toi reenin pittus riipu ohjelmastaki. Ihan ymmärrettävästi 2-jakosen treenin tekemiseen menee kauemmin ku vaikka 4-jakosen, jossa kokonais sarjamäärä on yleisesti ottaen (btw. tuleeko erikseen tuo yleisesti ottaen) pienempi kuin 2-jakoisessa

pikku kirppu sanoi:
Siis täh. Suositushan on just sen 45-90 min. Miks pitäs tunnin sisään saaha, en nyt varsinaisesti haluaa väitellä haluan vaan kuulla perusteluita.

Jos sarja kestää 1 minuutin ja lepää sarjojen välissä 2 minuuttia (jossa ajassa ATP-CP tasot palautuvat kehonrakennuksellisesti riittävästi (94%)), ehtii tunnissa tehdä 20 sarjaa. Tuskin kenenkään on tarpeen tehdä yli 20 sarjaa per treeni. Testosteronitasot alkavat laskea 45-60 minuutin jälkeen.

pikku kirppu sanoi:
Siis täh. Suositushan on just sen 45-90 min. Miks pitäs tunnin sisään saaha, en nyt varsinaisesti haluaa väitellä haluan vaan kuulla perusteluita.
Ainut treeni mulla joka venyy yli tunnin on jalka treeni. Mulla meni tänään tunti ja 20 min kun treenasin jalat. Pitäisi muutama sarja jättää välistä, niin pääsisi tunti ja 15 min. En ole varma, että miksi noi treenit pitäisi olla tuon pituisia, mutta ihan kuin olisin joskus kuullut, että jos treenaa 45-60 min jotakin hormoonia on paljon, jos treenaa pitempää, niin sitä hormonia ei erity, mutta luulen, että on 50% väärässä tässäkin asiassa. :rolleyes:

Tuossa Ribee jo lämmitelyjen sisällytyksestä mainitsikin, itse lasken treenin alkaneeksi ensimmäisestä kovasta sarjasta. Lämmittelyihin menee kuitenkin aina sen verran aikaa että jos pitäis jonkun aikataulun mukaan mennä niin kyllä kiire vois tulla. Nyt kiire loppuu siihen kun salin ovesta astuu sisään.

Omat treenit kestää sellasen 60-90min ja tuo on aika ensimmäisestä kovasta sarjasta palautusjuoman juontiin :)

Tämä thread on tuplana, joten tämä lock! Jatkakaa siinä toisessa....

Status
Viestiketju on suljettu.
Back
Ylös Bottom