Natrium ja lihasten repeily

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Se tuo nesteen määrä kun alkaa olla siellä 4 litraa ja yli niin se on aika raju huuhtelu niin sitä suolaa häviää reilusti. Jos makua haluaa niin nakkaa 100% c-vitamiini jauhetta mitallinen suolan kanssa veteen niin maistuu sitruunalle ja on aika riittoisa verrattuna että ostaa sitruunat sellaisenaan.

Hyvät paineet. 👍🏼 Ei muuta kun seuraa niitä jos suolaa lisää.

Lääkärit toki ajattelee että vähä suolaa kaikille mutta se vähän toiselle voi olla ihan mitätön määrä jos katsoo päivän aktiivisuutta jne mutta kuten sanoit pansuolaa gramma jos joku kysyy. 😁
Tuota Nutriworksin C-vitamiinia lisäilen vaihtelevasti (miten muistaa) nesteeseen päivittäin, käytännössä 1-3 grammaa. Tänään olen jo veteni juonut suolattuna, eli vuorokausimäärä pysyy suunnilleen samana, mutta otan suolat veden joukossa.

Suolasta sen verran, että jos syön vaikka pakastepitsan, sellainen joku iso perhemalli yleensä. Niin sillä saan hetkellisen turvotuksen lihaksen ja ihon väliin aikaiseksi, mutta kun käytän tuota oikeaa suolaa puhtaan ravinnon lisänä, niin nestettä ei kerry vahingossakaan, vaikka sitä menisi kuinka paljon. Eli omalla kohdallani voin vakuuttaa että kaikki perkeleen Pansuola paskat on silkkaa kusetusta, jos miettii terveysnäkökulmasta. Ihon ja lihaksen välisestä nesteestä kun ei ole mitään hyötyä, vain mahdollisesti korkeampi verenpaine, vaan se pitäisi saada sille lihakseen ahdettua.

Tuota Nutriworksin C-vitamiinia lisäilen vaihtelevasti (miten muistaa) nesteeseen päivittäin, käytännössä 1-3 grammaa. Tänään olen jo veteni juonut suolattuna, eli vuorokausimäärä pysyy suunnilleen samana, mutta otan suolat veden joukossa.

Suolasta sen verran, että jos syön vaikka pakastepitsan, sellainen joku iso perhemalli yleensä. Niin sillä saan hetkellisen turvotuksen lihaksen ja ihon väliin aikaiseksi, mutta kun käytän tuota oikeaa suolaa puhtaan ravinnon lisänä, niin nestettä ei kerry vahingossakaan, vaikka sitä menisi kuinka paljon. Eli omalla kohdallani voin vakuuttaa että kaikki perkeleen Pansuola paskat on silkkaa kusetusta, jos miettii terveysnäkökulmasta. Ihon ja lihaksen välisestä nesteestä kun ei ole mitään hyötyä, vain mahdollisesti korkeampi verenpaine, vaan se pitäisi saada sille lihakseen ahdettua.
Sitten milloinkas olet viimeksi ruoka määriä nostanut? 50/100g hiilaria lisää kuitenkin varmasti riittävän rapeassa kunnossa olet. 👍🏼

Sitten milloinkas olet viimeksi ruoka määriä nostanut? 50/100g hiilaria lisää kuitenkin varmasti riittävän rapeassa kunnossa olet. 👍🏼
Syön periaatteessa joka päivä samalla tavalla, mutta näläntunne ja sosiaaliset tilanteet vaikuttaa silloin tällöin. Olisi kyllä varaa nostaa säännöllisesti tuon verran hiilaria, ja se voisi olla myös kokeilun arvoista. Mulla tuon hiilarin kanssa vaan helposti niin että nälkä kasvaa syödessä, dramaattisesti. Pystyn syömään, ja syönkin, ihan hillittömästi ilman että varsinaisesti kerään rasvaa. Tällä hetkellä kalorit 3500-4000 paikkeilla ja teen istumatyötä. Viimeksi eilen tuli ihan järkyttävän karmea nälkä illalla, ja ylimääräinen ateriani sisälsi 300g keitettyä riisiä, kolme kananmunaa ja 100g nautaa sekä reilut 150g kaalia. Tätä kun jatkaisin pari päri päivää niin nälkä vaan kasvaa ja joutuin päivittäin syömään tuon ja kohta muuta lisää. Ketoosia koitin muutama vuosi sitten, ja se oli ihan ok joo, voimat ok, mutta yleisolotila harmaa ja voimaton. En aio palata ketoosin pariin mielellään, mutta VHH on omiaan pitämään näläntunteen loitolla. Parhaat tehot saan korkeahiilarisella ruokavaliolla, mutta terveyteen perustuen koitan hillitä ylilyöntejä.

Nyt kun tässä laskeskelen, niin tämän hetken hiilarit vuorokaudessa (ilman ylisyömistä) on noin 400g ja proteiinit siinä 220g. Rasvaa tulee noin 150g. Jotain radikaalia tietty voisi koittaa, en minä siinä mitään menetäkään. Ja voisi olla mielenkiintoista tietää vaikutuksia?

Syön periaatteessa joka päivä samalla tavalla, mutta näläntunne ja sosiaaliset tilanteet vaikuttaa silloin tällöin. Olisi kyllä varaa nostaa säännöllisesti tuon verran hiilaria, ja se voisi olla myös kokeilun arvoista. Mulla tuon hiilarin kanssa vaan helposti niin että nälkä kasvaa syödessä, dramaattisesti. Pystyn syömään, ja syönkin, ihan hillittömästi ilman että varsinaisesti kerään rasvaa. Tällä hetkellä kalorit 3500-4000 paikkeilla ja teen istumatyötä. Viimeksi eilen tuli ihan järkyttävän karmea nälkä illalla, ja ylimääräinen ateriani sisälsi 300g keitettyä riisiä, kolme kananmunaa ja 100g nautaa sekä reilut 150g kaalia. Tätä kun jatkaisin pari päri päivää niin nälkä vaan kasvaa ja joutuin päivittäin syömään tuon ja kohta muuta lisää. Ketoosia koitin muutama vuosi sitten, ja se oli ihan ok joo, voimat ok, mutta yleisolotila harmaa ja voimaton. En aio palata ketoosin pariin mielellään, mutta VHH on omiaan pitämään näläntunteen loitolla. Parhaat tehot saan korkeahiilarisella ruokavaliolla, mutta terveyteen perustuen koitan hillitä ylilyöntejä.

Nyt kun tässä laskeskelen, niin tämän hetken hiilarit vuorokaudessa (ilman ylisyömistä) on noin 400g ja proteiinit siinä 220g. Rasvaa tulee noin 150g. Jotain radikaalia tietty voisi koittaa, en minä siinä mitään menetäkään. Ja voisi olla mielenkiintoista tietää vaikutuksia?
Jos olet kosmeettisesta kunnosta valmis hieman tulemaan ”alas” päin ainakin hetkeksi niin suosittelen lisäämään ruokaa. Iso ukko olet karvan alle 190 ja painoakin sen 110 niin kestää varmasti ottaa ravinteita sisään TAI sitten teet tankkaus päivillä lisää sinne kerran pari viikkoon luulen että olet tuolla nykyisellä ravinto määrällä vieläkin ”ihmeellisellä” tavalla kylläkin jonkin asteisessa vajeessa. Ei riitä täyttämään sun varastoja juurikaan.

Jos olet kosmeettisesta kunnosta valmis hieman tulemaan ”alas” päin ainakin hetkeksi niin suosittelen lisäämään ruokaa. Iso ukko olet karvan alle 190 ja painoakin sen 110 niin kestää varmasti ottaa ravinteita sisään TAI sitten teet tankkaus päivillä lisää sinne kerran pari viikkoon luulen että olet tuolla nykyisellä ravinto määrällä vieläkin ”ihmeellisellä” tavalla kylläkin jonkin asteisessa vajeessa. Ei riitä täyttämään sun varastoja juurikaan.
Vajetta on, koska tällä satunnaisella ohi syömiselläkin paino pysyy samana ja kova nälkä hiipii säännöllisesti aika ajoin.

Ja hei tämä unohtui kirjoittaa!!!!! —> Muuna aikana (vapaa syönnin ulkopuolella) sitten syöt kuten olet tähänkin asti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nestettä menee tällä hetkellä ja pääsääntöisesti noin 4-5 litraa veden muodossa ja kahvit päälle. Helppo seurata kulutusta kun työskentelen kotona ja muki aina läsnä. Kokeilin joskus juoda jopa 7-8 litraa mutta ei siitä ollut kuin ylimääräistä vaivaa. Suolaa käytän meri/vuorisuolan muodossa noin 15-20g päivässä ja piilosuolaa ei tule juuri mistään. Rasva-% noin 12. Kahvin jätin myös kokeeksi pois kuukaudeksi, mutta sekään ei tuonut juuta eikä jaata tilanteeseen.

Treenaan punttia 2-4 kertaa viikossa, noin 45-60 minuuttia kerrallaan. Aerobista todella kevyenä 1-2 kertaa ja se usein ulkona kävelyä 40 minuuttia tai kuntopyöräilyä 20 minuuttia. Liikeradat ovat maltillisia, enkä todellakaan tee koko nivelen sallimalla liikelaajuudella, vaan pyrkimyksenä on lihaksen ehdoilla tekeminen. En todellakaan ole mikään geenifriikki, mutta aikoinaan pientä voimanostoakin harrastellut ja maltillisella treenaamisella ihan ok tuloksia tullut. Eli täysin poikkeuksellisen surkea roppa ei alunperin ole ollut. Full rande of motion on itselle samantyylinen asia kuin ilmeisesti sinullekin ja panostankin enemmän lihaksen vahvaan alueeseen hyvällä tuntumalla. Stopit kuuluu lähes jokaiseen työsarjaan ja toistoon. Failurea vältän tietoisesti, koska en palaudu niistä eli RIR1-4 on se alue missä toimitaan. Työsarjamäärät kiertoa kohden esimerkiksi rinnalle on 4-8, selälle 6-9 ja reidet 4-8. Pienet lihakset kuten olkavarren ojentajat selvinee 2-4 sarjalla ja treenikierto kestää 5-6 päivää.

Niskaleikkauksesta alkoi tämä saakelin kuivuminen, ja paras teoria mitä olen kuullut lääkäriltä, niin leikkaus (trauma) saattaa aiheuttaa tällaisen reaktion. Mitään korjaavaa liikettä tai parantavaa toimenpidettä siihen ei ole ehdotettu, koska eihän ihmisen nyt tarvitse punttia nostella, herran jumala sentään! Elän muutenkin säännöllistä ja seesteistä perhe-elämää, onni kukoistaa ja töitä on eli ei varsinaisia murheita mitkä voisi aiheutta vaikka masennusta ja sitä kautta ongelmia. Rima on laskettu treeneissä pirun matalalle, mutta kohta se on niin alhaalla että siihen jo kompastuu :sneaky:

Hyviä asioita toit esille, ja olipa syy kuivuuteen mikä tahansa, ja liittyikö se sitten lihasten ongelmiin tai ei, niin aina voi kaikkea parantaa ja tehostaa.
Tuo juodun nesteen määrä kuulostaa omaan korvaan melko suurelta, toki nämä ovat yksilöllisiä mutta voisit kokeilla vähentää nesteiden saantia reilusti vaikka kahella litralla.
Veren alhainen natriumipitoisuus johtuu joko liiasta nesteidensaannista eli suolat huuhtoituu pois tai siitä että suolaa poistuu liikaa, joten tuo vedenjuonnin rajottaminen olisi ainakin helppo kokeilla tapahtuuko muutosta ja mihin suuntaan.
Jos terveydentila pahenee niin sitten vaan palaat aikaisempiin nestemääriin.

15-20grammaa suolaa päivässä isolla miehellä pitäisi olla enemmän kuin tarpeeksi joten tuskin kyse on siitäkään etteikö sitä saisi tarpeeksi.

Aivan. Eli käytännössä sitä mitä nyt olen harraasanutkin. Lähtötasoa vain korkeammalle.
Ja tosiaan jos on kroppa kovin tyhjä niin abel piti keskiviikkona muistaakseni yhden tai pari ruokaa mitä lystää ja niin paljon kun lystää ja sunnuntaina sitten kokonainen päivä 5-6 ruokaa. Eli tarpeen mukaan melko laajasti sovellettavissa. 👍🏼

Tuo juodun nesteen määrä kuulostaa omaan korvaan melko suurelta, toki nämä ovat yksilöllisiä mutta voisit kokeilla vähentää nesteiden saantia reilusti vaikka kahella litralla.
Veren alhainen natriumipitoisuus johtuu joko liiasta nesteidensaannista eli suolat huuhtoituu pois tai siitä että suolaa poistuu liikaa, joten tuo vedenjuonnin rajottaminen olisi ainakin helppo kokeilla tapahtuuko muutosta ja mihin suuntaan.
Jos terveydentila pahenee niin sitten vaan palaat aikaisempiin nestemääriin.

15-20grammaa suolaa päivässä isolla miehellä pitäisi olla enemmän kuin tarpeeksi joten tuskin kyse on siitäkään etteikö sitä saisi tarpeeksi.
Juon sen verran kun janottaa, eli mitään vesitankkausta en pyri tekemään. Ehkä siksi myös janottaa paljon, kun roppa on kuiva kuin mikäkin ja kusi ihan tummaa. Olen koittanut myös juoda vähemmän, mutta jeesus että kuivuu suu! Lääkärit yksiselitteisesti sitä mieltä että madaltunutta natriumarvoa ei saa ruokavaliolla, vaan siihen on jo muu syy. Itseki kallistun tämän puolelle ainakin siinä mielessä, että suurin osa ihmisista ei panosta suolan tai veden käyttöön millään tasolla, mutta Na-arvot ovat silti kohdillaan. Itsellä ainakaan natriumin nauttiminen ei muuta kehon natrium pitoisuutta, ainakaan näissä raameissa missä sitä nyt nautin. Ja olen samaa mieltä että tämän suolamäärän mitä käytän, pitäisi riittää kenelle tahansa. Kalium on hyvissä arvoissa, ja sen osalta en tee mitään. En siis nauti kaliumia erikseen ja ruuasta saan sitä noin 6000mg, Finelin mukaan. Eli melko perusmäärä jos vertaa saantisuositukseen...

Sokerit, munuaiset, maksa ja verenpaine tosiaan hyvät, sekä muut mitä laajassa verenkuvassa otetaan, paitsi Na ja Hb. Siksi se hiukan huolestuttaakin, että mikä aikapommi siellä tikittää...

En kyllä ole huomannut. 10-15g menee päivässä. 15 tuntuu jo hieman liialta ja ehkä nostaa hieman verenpaineita, mutta en ole siitä aivan varma, kun stressikin saattaa niitä nostaa. Jodioitua merisuolaa käytän.
Samoilla linjoilla. En ole ikinä oikeastaan mittaillut hormoonitasoja, mutta voisihan sitä testauttaa estrogeenit yms. myös kun tuntuu sitä kuivuutta kehossa riittävän. Olen ymmärtänyt että estrojakin tarvitaan. Niin monta muuttujaa tosin että aika arpominen...

Mulle tuli mieleen tällainen villi ajatus, minkä arviointiin mun tiedot ei kylläkään riitä. Mutta se kuuluu niin, että voiko noin hurjat suolamäärät olla juuri se ongelman aiheuttaja? Se ei mene aina niin, että asia korjaantuu lisäämällä jotain, vaan se voi pahentaa sitä asiaa ja sit ollaan ikävässä noidankehässä. Nämä on aika hölmöjä esimerkkejä, mutta en nyt keksi muutakaan, mutta esimerkiksi nenäsumute auttaa tukkoiseen nenään, mutta pitkään käytettynä nokka tottuu siihen ja sitä pitää vetää koko ajan ettei nenä ole tukossa. Se siis tavallaan aiheuttaa sen, että nenä on tukossa ja asia korjaantuu vähitellen kun lopettaa sen käytön. Tai joku vetää päänsärkyyn jatkuvasti buranaa, koska päätä alkaa särkeä jos ei saa buranaa.

Mulle tuli mieleen tällainen villi ajatus, minkä arviointiin mun tiedot ei kylläkään riitä. Mutta se kuuluu niin, että voiko noin hurjat suolamäärät olla juuri se ongelman aiheuttaja? Se ei mene aina niin, että asia korjaantuu lisäämällä jotain, vaan se voi pahentaa sitä asiaa ja sit ollaan ikävässä noidankehässä. Nämä on aika hölmöjä esimerkkejä, mutta en nyt keksi muutakaan, mutta esimerkiksi nenäsumute auttaa tukkoiseen nenään, mutta pitkään käytettynä nokka tottuu siihen ja sitä pitää vetää koko ajan ettei nenä ole tukossa. Se siis tavallaan aiheuttaa sen, että nenä on tukossa ja asia korjaantuu vähitellen kun lopettaa sen käytön. Tai joku vetää päänsärkyyn jatkuvasti buranaa, koska päätä alkaa särkeä jos ei saa buranaa.
Suomessa vähä turhan paljon porukkaa millä menee suolaa paljon ja heittämällä yli Vesan määrät. Treenaajia/lihavia.

Back
Ylös Bottom