Nasalla todisteita elämästä Marsissa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja humanpro
  • Aloitettu Aloitettu
Niin kukahan on ollut MTV3:n nerokas kaantaja, kun Nasa on kuulemma 'suuria' uutisia. Jenkkimedioissa se kaytetty sanaa 'significant' (merkittava).

Noiden kahden sanan valinen ero on merkittava, ellei jopa suuri! ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Löytyihän sieltä elämää.

mars_spiritcolor.jpg

Ne on löytäny itse Bin Ladenin! Tosissaan olishan sekin jo jotain, jos sieltä vettä olis antureiden eteen tupsahtanut. Mielenkiinnolla odotan.

Marsissa on vaikka mitä: joillakin vaan on tarkemmat silmät. Nojoo, mutta aika iso uutinen kuitenkin että vettä on joskus ollut normaalimuodossa. Monissa kuvissahan on todettu rantaviivoja, veden syövyttämiä kanjoneja jne. Nyt on aika varmat todisteet niistäkin. Vanhista vanhimmat historialliset kirjoitukset ja legendat kertovat maan ja marsin olleen sisarusplaneettoja ennen isoa katastrofia :-) Maalaiset jäi henkiin, mars laitettiin palasiksi.

apophis sanoi:
Vanhista vanhimmat historialliset kirjoitukset ja legendat kertovat maan ja marsin olleen sisarusplaneettoja ennen isoa katastrofia

Maa kiersi Marsia vai Mars kiersi Maata?

Anonymous sanoi:
No mun tiedot perustuu ainoastaan lukiossa opittuihin tietoihin eli samalla viivalla ollaan...mutta sen kyllä tiedän, että mitä enemmän tähtitiedettä lukee, sitä enemmän tuntee itsensä aika merkityksettömäksi tässä maailmankaikkeudessa. Loppupeleissähän me kaikki ollaan pelkkää vetyä ja hiiltä eli samoja alkuaineita joita syntyi maapallon syntyessä 4,6 miljardia vuotta sitten alkuräjähdyksessä (big bang).....seuraavaksi maapallon kohtalona on big crunch eli suuri luhistuminen, ellei mustataukot sitä ennen ehdi imaista tellustamme sisäänsä....

Enemmän tähtitiedettä.. lukio, maapallo big bangistä 4,6 miljardia vuotta sitten... jessus sentää!! Ja että sitten vielä luhistuminen... Nojoo, ei muuta kuin et eipä oo lukion tähtitiede hääppöstä jos väittäävät hiilen syntyneen alkuräjähdyksessä. Nojoo, ei tosta herneitä kannata ottaa :)

Minun mielestä marssin tutkiminen on saanut aika suuren uutisarvon siihen nähden mitä se loppujen lopuksi merkitsee tähtiteiteelle ja maailmankuvallemme. Ehkä tarkeintä olisi löytää sieltä kuitenkin vettä, et pääsee ne, ketkä sinne nyt meneekin jos meniee, takasin.

Se, et siel olis ollu elämää, ei kerro oikeastaan muusta kuin ehkä jotain planeettojen ja aurinkokunnan synnystä.

Isonpia ongelmia minun mielestäni on koko kosmologia ja sen vaillinaisuus. Tuntuu et koko ajan tulee vaan entistä suurenpia ihmeellisyyksiä. Ihan kuin ei olisi tarpeeksi ollut pimässä aineessa, nyt on jo pimeää energiaa :hyper: samalla kun säijeteoriat on viel ihan riekaleina..

Heavy-rock sanoi:
Tuntuu et koko ajan tulee vaan entistä suurenpia ihmeellisyyksiä. Ihan kuin ei olisi tarpeeksi ollut pimässä aineessa, nyt on jo pimeää energiaa

Hih, muistan kun joskus ammoisina aikoina lukion fysiikan tunnilla puhuttiin antimateriasta ja ope väitti että "tuolla jossain" saattaisi olla sellainen rinnakkaismaailma ja siellä sitten sellainen rinnakkaisprotsku jne.

Olisipa todella insipiroivaa kohdata oman itsensä kaksoiskappale ja sanoa vaikka "Hyvää päivää protsku"! :hyper:

protsku sanoi:
Hih, muistan kun joskus ammoisina aikoina lukion fysiikan tunnilla puhuttiin antimateriasta ja ope väitti että "tuolla jossain" saattaisi olla sellainen rinnakkaismaailma ja siellä sitten sellainen rinnakkaisprotsku jne.

Olisipa todella insipiroivaa kohdata oman itsensä kaksoiskappale ja sanoa vaikka "Hyvää päivää protsku"! :hyper:

Olishan se mielenkiintoista, mut käsipäivää ei kannata sanoa

Itse en ole mikään nero/tähtitieteilijä/matemaatikko, mutta etsin netistä tuon Draken yhtälön jolla lasketaan kommunikointiin kykenevien sivilisaatioiden määrää pelkästään tässä omassa galaksissamme.

Sivuilla selvitetään eri muuttujien merkitys ensin ja jokaisen selvityksen alla on tämänhetkinen arvio, jotka ovat ilmeisesti tutkijoiden tekemiä. Sivun alaosassa on sitten laskin jolla voi laskea itse tämän yhtälön tuloksen. Vakiona ovat nuo tiedemiesten arviot. En nyt tiedä mitä tuohon tulokseen voisi sanoa mutta aika hämmästyttävä se minun mielestäni oli. Käykää laskemassa jos ei ole muuta tekemistä ja sen jälkeen itse ainakin mietin että kuinka apinan tasolla ihmiskunta loppupeleissä on??

http://www.activemind.com/Mysterious/Topics/SETI/drake_equation.html

SnakeVee sanoi:
itse ainakin mietin että kuinka apinan tasolla ihmiskunta loppupeleissä on??
html[/URL]

Minäkin mietin tuota monesti mm. pakkista selaillessani... :päätään raapiva apina:

Heikko sanoi:
Minäkin mietin tuota monesti mm. pakkista selaillessani... :päätään raapiva apina:

joo eihä siit pitkää aikaa oo ku istuttii kaikki jossai majassa taisteltii karhujen kans... ja kun vertaa kuin kauvan ihminen tääl jo on ollut. Jos tässä nyt edes 2000 vuotta viel tätä kehitystä olis, niin mitäköhä siit tulee?!?!? saatikaan jos sitä jatkuisi 10.000 vuotta ( jota kuitenkin epäilen..)

Niin, olikohan tiede lehdessä juttu linnunradan 'elämän vyöhykkeestä'. Muut vyöhykkeellä olevat aurinkokunnat on noin miljardi vuotta meidän aurinkokuntaa vanhempia. Aika monta sivilisaatiota on voinut elää ja tuhoutua lukemattomia kertoja. Eli kun katsotaan linnunradan elämää pitkällä aikavälillä, siellä on sellaisia hyvin lyhyitä elämän piikkejä. Ei mikään ihme, että kaksi sivilisaatiota ei koskaan kohtaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom