Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Se törmäytys onnistui suunnitellusti. Tuloksia vedestä tulee varmaan tässä lähipäivinä, kun aineisto on analysoitu.Mitä siinä ny kävi, räjähtikö se kuu paskaks? nousko alieneita kraaterista? löytykä vettä vai mitä vittua?
Eiköhän NASA tule ennen seuraavia kokeita konsultoimaan bispingiä onko budjetti ja mahdolliset tulokset nyt tasapainossa.Minun mielestäni saa tutkia ihan mitä vaan jaksaa, eri asia on vaan se onko tutkimuksesta loppujen lopuksi niin paljon hyötyä verrattuna aikaan ja rahaan mitä siihen palaa.
Eli ilmeisesti joillakin vehkeillä on näkynyt maahan asti. Paljaalla silmällä varmasti ei. Ja tosiaan viikkoja menee, ennen kuin tulee varmoja tuloksia siitä, onko siellä vettä.Other observatories reported capturing both impacts. The data will be shared with the LCROSS science team for analysis. The LCROSS team expects it to take several weeks of analysis before it can make a definitive assessment of the presence or absence of water ice.
Jos siellä olisikin vettä, niin mitä sillä tehtäisiin?
Ei niin. Avaruuden tutkiminen on hyväksi, tulevaisuudessa voidaan varmasti hyödyntää paremmin esimerkiksi kuuta. Kyllä minä nuo rahat mieluummin kuun tutkimukseen laitan kuin moneen turhempaan kohteeseen. Miten tuossa ne rahat menisi hukkaan?Ei menny hukkaan varmastikaan noi vajaat sata miljoonaa dollarii..
Tää on kyllä nyt aika puhdasta mutua, mutta veikkaan seuraavaa:Jos siellä olisikin vettä, niin mitä sillä tehtäisiin?
Hyvä tutkimustyön ja rahoituksen asiantuntija. Laadi toki formaalinen kirje NASAlle, jossa ehdotat tutkimusrahoituksen uutta allokointia perusteluineen.Minun mielestäni saa tutkia ihan mitä vaan jaksaa, eri asia on vaan se onko tutkimuksesta loppujen lopuksi niin paljon hyötyä verrattuna aikaan ja rahaan mitä siihen palaa.
Ei ne tiedä vielä. Mittaustulosten analysoimiseen menee viikkoja, ja sitten vasta tiedetään varmasti.Löytiköhän ne sieltä vettä, jos se kerta oli tämän kaiken tarkoitus:D
"Hintaa hankkeelle on kertynyt 79 miljoonaa dollaria." Hehheh.
Selvä se.