Naprapaatille vai hierojalle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saqu90
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kumman käsittelyyn varaisin mieluummin aikaa jos ongelmana on lihaskireys joka ilmenee kaularanagan alueella ja rinta on siitä syystä myös menny jumiin. Kipu säteilee joskus sormiin asti ja päätä kääntäessä tuntuu kun kaulan jänteet kiristyy ja painaessa tuntuu kipua eli jotai jumia siellä on mikä painaa hermoratoja kasaan?

Word: osteopaatti. Hieronta ei auta tuohon mitään, nikamat on rusautettava auki. Mene sellaiselle osteopaatille, joka osaa ja uskaltaa rusautella niskan ja koko rangan tarpeen mukaan.

En osaa vastata, kävin itse osteopaatilla joka paransi täydellisesti vuosien niskajumini kolmella 30min hoitokerralla, mistä on jo kohta 2 vuotta :)
Naprapaattia voi kehua joku, jolla on kokemusta.

Täytyy myöntää että itsellä ei ole varsinaista kokemusta osteopaatista tai naprapaatista, vain kiropraktikoista ja fysioterapeuteista, mutta aika paljon tuntuu menevän ristiinkin noissa erikoisaloissa. Paljon riippuu siitä henkilöstä jolla käyt, asiantuntevuus ja kokemus sekä hyvä diagnosointi ja ongelmanpaikannuskyky ratkaisevat, ei se mitä ovessa lukee.

Suosittelen myös kokeilemaan paria eri asiantuntijaa. Pelkälle hierojalle en menisi tuollaisen ongelman kanssa, vaan nimenomaan fysioterapeutille, tai sitten jollekkin muulle mainitulle erikoisosaajalle.

Mitä tulee tuohon ongelmaasi, niin niskan ja kaulan venyttelyä lähtisin itse kokeilemaan asiantuntijalla käynnin ohella. Tähän kuuluu paljon muutakin kuin pään kallistelu sivuille.

Täytyy myöntää että itsellä ei ole varsinaista kokemusta osteopaatista tai naprapaatista, vain kiropraktikoista ja fysioterapeuteista, mutta aika paljon tuntuu menevän ristiinkin noissa erikoisaloissa. Paljon riippuu siitä henkilöstä jolla käyt, asiantuntevuus ja kokemus sekä hyvä diagnosointi ja ongelmanpaikannuskyky ratkaisevat, ei se mitä ovessa lukee.

Suosittelen myös kokeilemaan paria eri asiantuntijaa. Pelkälle hierojalle en menisi tuollaisen ongelman kanssa, vaan nimenomaan fysioterapeutille, tai sitten jollekkin muulle mainitulle erikoisosaajalle.

Mitä tulee tuohon ongelmaasi, niin niskan ja kaulan venyttelyä lähtisin itse kokeilemaan asiantuntijalla käynnin ohella. Tähän kuuluu paljon muutakin kuin pään kallistelu sivuille.

Fysioterapiassa/omt fysioterapissa on käyty ja totesin turhaksi. Ne on ainakin pois suljettuja vaihtoehtoja.

Fysioterapia ei ole turhaa, olet vaan käynyt fysioterapeutilla jolla oli väärät metodit ongelmasi ratkaisemiseen. En sulkisi noita vaihtoehtoja pois.
Miten paljon istut päivässä? Mitä teet työksesi vai opiskeletko?

samaa mieltä henkkahein kanssa

mainittakoon, että itse kävin niska ja selkävaivojen kanssa parin vuoden aikana äkkiä laskettuna viidellä fysioterapeutilla, kahdella kiropraktikolla ja kahdella ortopedillä. Loppujen lopuksi yksi kiropraktikko sekä yksi fysioterapeuteista osasi oikeasti paikantaa vaivan, loput arvailivat mitä sattuu, osa hoiti oireita muttei aiheuttajaa.

Sen perusteella miten kuvailit vaivaa, yrittäisin toisella fyssarilla käynnin lisäksi kaulan venyttelyä esimerkiksi seuraavasti:

näiden lisäksi rinnan venyttely sekä mahdollisesti niskan ja kaulan vahvistaminen.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Kumoaisin kyllä tuon "ei pelkälle hierojalle". Hierojiakin on sekä koulutettuja, että kouluttamattomia. Urheiluhierojia ja klassisia hierojia. Itse tulee hoidettua paljonkin vastaavia oireita omaavia asiakkaita kuin ketjun aloittajalla on. Usein hierontaan on ohjannut nimenomaan fyssari tai lääkäri.

Komppaan kyllä jj09 siinä, että kokemus, perehtyneisyys sekä ongelmanpaikannuskyky ovat avainasioita ammattilaisessa. Kaikista aiemmin mainituista ammattilaisista löytyy varmasti paremmin ja heikommin ko asiaa hallitsevia. Osaamisalat menevät kaikilla limittäin. Urheiluhierojana kyllä sanoisin että ei ole mitään järkeä "rusautella" eli manipuloida jos ympäröivät tukikudokset ovat kireät. Ei se rusauttelu siihen kireyteen auta.

Itse suosittelisin asiantuntevaa koulutettua hierojaa ja lähtisin tilannetta purkamaan hartiarenkaan hieronnalla. Ensiapuna kotona kannattaa kokeilla lämmitettävää kaurapussia tms.

Kumman käsittelyyn varaisin mieluummin aikaa jos ongelmana on lihaskireys joka ilmenee kaularanagan alueella ja rinta on siitä syystä myös menny jumiin. Kipu säteilee joskus sormiin asti ja päätä kääntäessä tuntuu kun kaulan jänteet kiristyy ja painaessa tuntuu kipua eli jotai jumia siellä on mikä painaa hermoratoja kasaan?

Kokenutta OMT-terapeuttia suosittelisin. Vaihtoehtoisesti naprapaattia.

Back
Ylös Bottom