Naksuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tobsi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Terska! Kysyisin nuista jalkojen/käsien naksumisesta. Kun minulla vasen nilkka naksuu pohjeliikkeessä seisten,kyynärpäät penkissä ja polvi jalkapräsissä:( Johtuuko se yliliikkuvista nivelistä vai tekniikasta? Ja onko siitä naksumisesta pitemmän päälle mitään haittaa?:david:

Kunnon lämmittelyt auttaa. Ota tavaksi tehdä treenin alkuun kevyt koko kropan lämmittely, sitten siihen päälle liikekohtainen lämmittely. Kaikilla lienee tyylinsä lämmitellä, itte tykkään tehdä lyhyitä nousevia sarjoja suht paljon.

Esim. jos teet prässiä ekana liikkeenä ja kovin sarja on vaikka 10x200kg:
1) kropan lämmittely, esim. kuntopyörällä
2) jalkojen (polvien) lämmittely, esim. polvenojennus 20 toistoa kevyellä painolla
3) prässi:
a) 2x5xkelkka
b) 1x5x60kg
c) 1x5x100kg
d) 1x3x140kg
e) 1x2x160kg
f) työsarjat

Prässissä älä paukauta polvia suoraksi/yliojennukseen vaan himmaa vauhtia juuri ennen polvien ojentumista.

EDIT: Niinhän sitä sanotaan ettei naksumista tarvii pelätä kunhan siihen ei liity kipua.

Terska! Kysyisin nuista jalkojen/käsien naksumisesta. Kun minulla vasen nilkka naksuu pohjeliikkeessä seisten,kyynärpäät penkissä ja polvi jalkapräsissä:( Johtuuko se yliliikkuvista nivelistä vai tekniikasta? Ja onko siitä naksumisesta pitemmän päälle mitään haittaa?:david:

Itsellä on vasen olkapää ja vasen kyynärpää naksunut siitä lähtien kun olen salilla käynyt(noin kuutisen vuotta) ja kumpikaan niistä ei ole kertaakaan kipeytynyt, mutta sitten oikea olkapää joka ei ole koskaan naksunut niin sitten vihoittelee:curs:
Kuusi vuotta ei ole paljoa, mutta luulisin että olisi kipeytynyt tai varotellut edes jos kauheasti haittaa on...

Jep lämmittelyt auttaa siihen kovasti itsellä polvi naksuu jos ei lämmitä, mutta kyllä se joillain paukkuu vaikka miten ois lämpimät. Ei se välttämättä vaarallista ole jos ei kipua tunnu

Mulla naksuu kaikki nivelet oikeastaan koko ajan ja joka välissä, paitsi treeneissä. Kiropraktikolta kysyin niin sano sen menevän vanhemmiten ohi.

En oo mikään asiantuntija mutta itte oon kuullu tällästä että se johtuu ilmasta. Jep. Jotain että ilmaa menee sinne nivelen väliin tms ja poksahtelee pois tms.. siis näin olen kuullut.

Ja että sen ei pitäs olla mitenkään vaarallista. Joskus itellä nilkat naksunu ja sen venyttely/treenaaminen on auttanu.

Meikänki polvet ja olkapäät naksuu aika tehokkaasti.. Polvet saan naksumaan melkeinpä kun vain suoristan jalan. Kipuja ei naksumiseen liity joten olen antanut asian olla

jepu olkapäät ne kovimmat naksujat mullkain ovat..mutta nyt venyttelen ja lämmittelen olkapäitä ennen reenin alkua hyvin paljon ja eipä oo sen jälkeen naksunu.:rock:

Meikäläisellä naksuu polvet melkoisesti syväkyykyssä, mutta siihen ei kyllä liity minkäänlaista kipua... tai sitä "hyvää" kipua kyllä.

Meikäläisellä naksuu polvet melkoisesti syväkyykyssä, mutta siihen ei kyllä liity minkäänlaista kipua... tai sitä "hyvää" kipua kyllä.

Sama homma meikäläisellä, ennen ei polvet naksunnu kyykätessä mut nykyään sama millä tavalla meet kyykkyyn niin oikea polvi naksuu. Antaa naksua niin kauan kun kipua ei tunnu. En kyllä tykkää edes kyykätä mutta ei sitä viiti lopettaakaan ku ei tunnu löytyvän korvaavaa liikettä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom