Sellanen tuli tässä mieleen, että mites teillä, joilla kotityöt jaetaan, lapsuuden kodissa hommat tehtiin? Jaettiinko samalla tavalla? Voisin kuvitella, että ne taloudet, joissa äiti laittoi ruoat ja pyykkäsi jne. miespuoliset tottuivat passailuun.QUOTE]
Mun kotona kyllä äiti tekee aika pitkälle kotihommat. Aivan liian paljon mun mielestä.. Isä puolestaan tekee aivan liikaa töitä, että sikäli ymmärrettävää ettei hän ole osallistumassa kodinhoitoon. Kyllä se äippää auttelee silloin kun on yleensä on kotona ja jaksaa. Silloin kun minä vielä asuin kotona, tein kyllä aika paljon äidin apuna kaikkea mahdollista.
Avon perheen kotitöiden jaosta en kyllä tiedä mitään, mutta hyvinhän tuo on mun kanssa asettunut asumaan. Aikuinen mies, on ennen meidän yhteistaloutta asunut vuosia itsekseen, ei odota enää saavansa kaikkea eteen valmiina, vaikka aika paljon saakin..
Minusta on ihan mukava välillä passata ja laittaa valmiiksi, tulee hyvä mieli itselle kun tietää että toinen tulee väsyneenä töistä kotiin, ja täällä odottaa ruoka tai sauna tai mitä muuta vain.. ;)