Naistenpäivä tänään 8.3

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MerZi
  • Aloitettu Aloitettu
Eli hyvää naistenpäivää kaikille pakkiksen mimmeille!

Onko tällaisella "merkkipäivällä" kuin naistenpäivä minkäänlaista merkitystä teille? Huomioiko miehesi/poikaystäväsi sinua jotenkin erityisesti naistenpäivän kunniaksi?

Entäs miehet, yllätättekö naisenne jollakin tavalla, vai onko naistenpäivä yhtä tyhjän kanssa?

Oma avokkini tuskin juurikaan huomioi, tuskin tietäisi koko päivästä, ellen olisi ohimennen aamulla maininnut että "hei, tänään onkin näköjään naistenpäivä.." Olisihan se kiva jos avo toisi vaikka kukan töistä tullessaan, kuka tietää. Ei meillä kyllä tällaisia merkkipäiviä sen kummemmin juhlita. Minulle tämä on samanalainen tiistai muiden joukossa. Vietän tämänkin päivän kirjojeni kanssa, menen salille, lenkille ja illalla pilatesta, tosin voisihan tuota vaikka pyöräyttää jotain leivonnaisia ja juoda miehen ja ystävättären kanssa illalla kahvit kaikkien meidän naisten kunniaksi.. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse "vapautan" tyttöystäväni tänään maallisista velvoitteista (tiskaus, siivous, pyykkäys)...

Jos omasta työpanoksestani ei ole muuta hyötyä niin ainakin muistuttaa minua siitä, mitä tyttöystäväni tekee joka päivä. Ehkä olisi muillekkin palstan miehille hyvä muistutus vaikka näin naistenpäivän kunniaksi?

nevahood sanoi:
Itse "vapautan" tyttöystäväni tänään maallisista velvoitteista (tiskaus, siivous, pyykkäys)...

Jos omasta työpanoksestani ei ole muuta hyötyä niin ainakin muistuttaa minua siitä, mitä tyttöystäväni tekee joka päivä. Ehkä olisi muillekkin palstan miehille hyvä muistutus vaikka näin naistenpäivän kunniaksi?

Nevahood, olet ehdottomasti oikeassa. Monesti tulee mieleen, etteivät miehet oikein arvosta sitä, kuinka paljon vaimot/tyttöystävät tekevät kotona. Kyllä siinä on työn tai opiskelun lisäksi ihan mukavasti hommaa kun laittaa kotona ruokaa, pyykkää, siivoaa... Onneksi oma mies auttaa jonkin verran muutenkin, olisi silti kiva saada kokonainen ilta vapaata kaikista kotihommista. :haart: Olisihan se myös kiva, jos mies mies toisi tullessaan vaikka sen kukkasen... En tosin tiedä, onko kukkien tuonti naiselle jo sukupuuttoon kuollut ele, itse en ole ainakaan koskaan avoltani kukkia saanut. :(

Tää naistenpäivä ei meillä oikein toimi (paitsi ehkä päinvastoin) kun rakkaallani on syntymäpäivä juuri silloin! Että se olen lähinnä minä, joka joutuu lahjoja ostamaan... Maaliskuu on niin kiireistä aikaa, että juhlitaan sitten kaikki juhlat (molempien synttärit, vuosipäivä, naistenpäivä) kerralla vaikka mun synttäripäivänä :D

Huomasin aamulla lehdestä, että tänään on naistenpäivä ja sanoin siitä miehelle. Tämä sanoi, että niin on, ja niin on huomennakin, ja eilenkin oli... ja se sitten siitä aiheesta :) Kukkaa mies ei varmasti tuo, mutta voi kyllä tuoda sellaisen jonain aivan muuna päivänä ja yllättäen :) En ole oikein koskaan osannut arvostaa tällaisia sovittuja päiviä, jolloin pitäisi sitten joukolla juhlistaa jotain asiaa.

MerZi sanoi:
Monesti tulee mieleen, etteivät miehet oikein arvosta sitä, kuinka paljon vaimot/tyttöystävät tekevät kotona. Kyllä siinä on työn tai opiskelun lisäksi ihan mukavasti hommaa kun laittaa kotona ruokaa, pyykkää, siivoaa...

Meillä taas minä olen se, joka siivoaa, pyykkää ja tekee ruuat. Vaimo taas hoitaa kaikki meidän raha, vero yms. asiat. Tämä jako on meillä ihan luonteva, tykkään tehdä ruokaa ja vaimo hoitaa raha-asiat paljon paremmin. Vai olenkohan sittenkin huomaamattani tossun alla :jahas: .

emex sanoi:
Meillä taas minä olen se, joka siivoaa, pyykkää ja tekee ruuat. Vaimo taas hoitaa kaikki meidän raha, vero yms. asiat. Tämä jako on meillä ihan luonteva, tykkään tehdä ruokaa ja vaimo hoitaa raha-asiat paljon paremmin. Vai olenkohan sittenkin huomaamattani tossun alla :jahas: .

Toimiihan se noinkin päin :)
Eiköhän nämäkin ole ihan tottumiskysymyksiä. Meillä on taas ihan luontevaa se, että teen valtaosan kotitöistä, mies auttaa sen minkä osaa ja töiltään ehtii. Minä laitan mielelläni ruokaa, koska osaan sen paremmin. Miehelle taas jätän suosiolla nämä "maskuliiniset hommat", eli en mene ominpäin tekemään sähkökytkentöjä tai vastaavia... :) Kun molemmat tekee parhaansa tasapuolisesti ja hommat tulee hoidettua, niin eiköhän se riitä.

Meikäläinen aloitti aamun jakamalla puolisen tuntia ruusuja töihin tuleville naisille. Tämän jälkeen kävelin tupatentäyteen kahvihuoneeseen ja kysäisin leppoisasti että koskas se miestenpäivä on, näin tasa-arvon aikaan :whip:

Mielestäni olisi parempi pitää sellaista naistenpäivää pikkuisen jokapäivä mieluummin kun näin että allakasta katsotaan koska "pitää" se kukkanen viedä. Itse olisin ainakin enemmän otettu spontaanista välittämisen osoituksesta kun tälläisestä "lakisääteisestä". Toki tämäkin varmaan mieltä lämmittää jos ei muuten kukkasta saa, mutta silloin tilanteessa on parantamisen varaa ;)

Millos on miestenpäivä?
Mä vapautan emännän ruuan laitosta kun vaan on pilkkonu salaatin,tomaatit,kurkun ja paistanut kanasuikaleet. Tänään sitten ei enää tarvia laittaa ruokaa:)
Meillä eilen juuri imuroin, pesin vessan ja tänään olen pessyt pyykkiä jne. Emännällä on opiskelua joku 4-7 tuntia viikossa tämän vuoden ajan joten joutaa se kotona jotain tekemään. Mä käyn duunissa 8 tuntia per pvä ja siihen kaikki muut projektit.
Kun sitten on miestenpäivä niin mä makaan sohvalla ja piereskelen....

En tiedä taustoja miksi naistenpäivää vietetään, mutta kai se liittyy jotenkin tasa-arvoon tai jotain sinne päin.
Pidemmässä suhteessa yleensä olen yhden kukan ostanut jos on olen päivän muistanut.
En nyt niin tärkeänä päivänä tuota itse pidä, ja tärkeämpänä olenkin pitänyt sitä on ostanut tasaisesti pieniä lahjoja ja järjestänut jotain extrahuomiota naiselle jos suhde on vähän pidempi.

Joskus se vaan tuppaa menemään niin, että nainen ei sitten tajua että miehestäkin on kiva joskus saada joku lahja/huomiota ja asiasta pitää yrittää puhua hienovaraisesti.
Alkaa ne munkin lahjojen ostamiset vähenemään siinä vaiheessa jos nainen unohtaa mun synttärit ja ei edes kiitä saamistaan lahjoista vaan pitää itsestäänselvyytenä sitä.

Miestenpäivä on joka päivä :D no ei nyt hyvää naistenpäivää kaikille punttimimmeille, kesä lähestyy ja kaikki beibet kovempaan kondindikseen kuin viime kesänä :rock:

MerZi sanoi:
Nevahood, olet ehdottomasti oikeassa. Monesti tulee mieleen, etteivät miehet oikein arvosta sitä, kuinka paljon vaimot/tyttöystävät tekevät kotona.

Minä elän siinä mielessä onnellisesti,että meillä kotityöt jaetaan. Tai siis ei sillä tavalla, että mies aina imuroi ja minä aina tiskaan, vaan sillai tasapuolisesti. Kun toinen on viimeksi tiskannut, niin seuraavan kerran on sitten toisen vuoro jne. Yksi syy, miksi pidän avokistani niin paljon, on varmaan se, että hän tekee todella paljon kotitöitä! Ja arvostan sitä todella paljon! :worship: Ja muitakin syitä tietysti on! Eli en pidä avokkia talossa vain siksi, että hän tekee kotitöitä. :hyper: Mutta pakko myöntää, että välillä on kiva maata sohvalla, kun toinen tekee kotityöt. Voisi kutsua jo hemmotteluksi. :thumbs:
Meni ehkä jo hiukan :offtopic: , mutta naistenpäivästä..
Mies laittoi tosi mukavan viestin töistä mulle! Piristi todella kivasti, kun toivotettiin hyvää naistenpäivää ja muistutettiin taas syvästä rakkaudesta jnejne.. :haart:

Nautinnollista naistenpäivää vielä minunkin puolesta!

Naistenpäivä lienee kehitetty alunperin sovinistien toimesta naisten kusettamiseksi, ja hyvin on näköjään onnistunut. Kerran vuodessa viedään kukka ja laitetaan ruokaa, niin loppuvuosi voidaan kohdella kuin paskaa, eikä nainen edes tajua vaatia enempää.

Ööö... jotenkin tuntuu turhalta tällanen päivä. Eiks kuitenkin sen naisen, eläinten ja miksei miehenkin päivä pitäis olla joka päivä, eikä vain joku päätetty viettopäivä?
Tiukkiksella on kyllä oikee asenteinen ukko ja itsekkin toimin samalla lailla kun seurustelin eli en ostanut sitä kukkaa päivänä jolloin se "pitää" ostaa kauhean pakon omaisesti, vaan toin kukan vaikka viikon päästä tai muuten satunnaisesti ja yllätys oli silloin paljon mielekkäämpi. Se on kuitenkin fakta että suomalainen mies ei paljon kukkia ostele muuten kuin sovittuna päivinä yhteisön painostuksesta. Ehkä siksi suomalainen nainen tarvii tällasen turhan päivän saadakseen niitä propseja.
Anyway. Arvostakaa pojat tyttöjänne ja tytöt poikianne koko vuosi perkele :haart:

Oli huvittavaa, kun kävin hakee kukkakaupasta murulle tulppaaneja. Siinä yks mies, joka vaikutti kauppaan pakotetulta, otti yhden ison kukan ja kun myyjä kysyi laitetaanko jotain mukaan, niin se sano, että no sinähän se nämä jutut tiedät, laita jotain!

Mut on se ihan kiva muistaa kerran vuodessa, vaikka jos ei ostais kukkia, tulis ehkä vähän sellainen olo, ettei muija tykkäis, ku en muista. Mutta kyllä mä joskus muulloinkin ostan sille sen lempikukkia tulppaaneja, jos opiskelijan budjetti on reilusti ylijäämäinen. Arkipäivinä huomioiminen tapahtuu sitten teoin. Meillä on kiva yllättää, jos ois ollu vaikka toisen vuoro tiskata, ja kun se tulee väsyneenä illalla kotiin, onkin allas tyhjä ja kamat järjestyksessä. Se on ehkä paras ylläri, kun ei sekoiteta seksiä tähänkin. Ja meilläkin jaetaan kaikki hommat, vaikka olenkin sitä mieltä, että nainen on talossa se, joka viime kädessä vastaa siisteydestä (mikä ei meillä onnaa). Se, kumpi on enemmän kotona, tekee enemmän. Esim. minä laitan meillä enemmän ruokaa, pesen ja kuivaan pyykkiä.

Mun mielestä se ei tarkoita sitä, että loput päivät vuodesta on miehen, vaan sehän näissä nimikkopäivissä on ideana, että nostetaan huomioon eri asioita, Eurooppapäivä, vihannespäivä jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom