Naisten painosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aya
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No voi ny jumalauta mikä idiootti tuo terkkari :curs: "Vaaka ei valehtele..." No ei varmaan joo, jos kunnossa on, mutta luulis nyt tyhmemmänkin tajuavan, mikä on aamun "kuivapainon" ja päiväruokailun jälkeen mitatun painon ero. Mutta ei sit vissiin :rolleyes:

Noita kyllä löytyy. :jahas: Mä tein yhteen aikaan niin, että olin koko aamupäivän syömättä, jos jonkun tarvitsi mittailla painoa päivällä/iltapäivällä. Ettei vaan olis yhtään ylimääräistä painoa, mistä moittia.. Kaikkien mielestä kun olis pitänyt laihduttaa, kun painoa 57-62 ja pituutta 168. :rolleyes: Kukin tyylillään. Joskus olis tehnyt mieli avautua asiasta.. :whip: :evil:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Minäkin muistan, että voimisteluaikoina nillitettiin lähes koko koulupäivä ja 2 h kovat treenit ilman ruokaa punnituksen pelossa. Jälkikäteen ajatellen se valmentaja oli kyllä aivan metsässä kun pisti varhaisteinit dieetille heti normaalien naisen muotojen ilmestyessä eikä kuitenkaan antanut mitään konkreettisia vinkkejä urheilijan ravitsemuksesta. Eihän se niitä kyllä olisi tiennytkään, kun oli itse aktiiviurheilu-aikoinaan varsinainen jojolaihduttaja. Minä olin meidän joukkueen paksuin kun olin 170/57-58 ja jatkuvasti vaakasyynissä. Meidän ex-joukkueessa on jälkikäteen juteltuna jäänyt monelle pahoja traumoja ja paskoja muistoja tästä painon syynäämisestä.

Edittiä vielä: Niin siis ja asiahan oli kaikkein naurettavin sen takia, ettei se menestyminen ollut todellakaan kenenkään painosta kiinni - oltiin me aikoinaan ohjelmien vaikeudessa ja suorituspuhtaudessa sen verran parempia kuin muut.

Viimeksi muokattu:
Hyvä esimerkki itseensä tyytyväisestä ihmisestä on eräs kaverini, kuusi vuotta sitten eräällä ravitsemusopin tunnilla laskeskeltiin noita painoindeksejä ja verrattiin sitten näihin taulukoihin. Opettaja siinä kiertää katsomassa mitä tuloksia kukin sai. Kaverin kohdalla aloittaa selittämisen siitä, että nyt on kyllä liian vähän painoa sulla kun olet nuori nainen jne. Kaveri puolestaan pistää vastaan, on täysin sitä mieltä että painaa juuri senverran mitä haluaa, harrastelee liikuntaan liittyviä juttuja ja jaksaa sekä syö riittävästi normaalia ruokaa. Hän ei kenenkään mielipiteen vuoksi painoaan minnekään siirrä. Mitenkään ei tapojaan tämänkään vuoksi muuttanut.

Pari vuotta sitten tapasin kaverin jota en ollut vuoteen nähnyt. Puolitoista vuotta oli seurustellut erään pulskemman puoleisen miehen kanssa ja painoa oli kaverillenikin kertynyt ainakin kaksinumeroisen luvun verran. Edelleen hän oli täysin tyytyväinen olemukseensa eikä keskustelua ollut mistään dieeteistä, tyttö yhä oma itsensä.

Mulle myös liikuntaa harrastamaton kaverini tokaisi "Ethän sä voi painaa niiiin paljoa" kun kerroin oikean lukeman otaksutun 45 kilon sijaan. Pituutta 155 cm ja paino 51,5. Olen päättänyt että peili ja vaatekoko ovat vaakaa parempia vaihtoehtoja.

Ei voi kyllä muuta kuin ihmetellä tuollaisia terveydenhoitajia... No, joillakin ei tunnu olevan tarpeeksi töitä (mitä hoitoalalla ihmettelen suuresti!) kun pitää tuollaisiin olemattomiin asioihin alkaa puuttumaan. Ala-asteella terveydenhoitaja pyysi mua muutaman kerran mittauttamaan itseni kun olin hänen mielestä vähän huolestuttavan lyhyt. Ok, en koskaan ole pitkäksi voinutkaan itseäni sanoa, ja lopulliseksi pituudeksi onkin jäänyt tää hurjat 160 cm. Mikä kuitenkin on naiselle melko normaali pituus. Enkä mä ala-asteella todellakaan ollut ainoa lyhyt. En sitten tiedä, mittailiko muitakin.:hyper:

Samoilla linjoilla olen minäkin kuten monet muutkin täällä: vaakaan ei kannata tuijotella, vaan peili kertoo paremmin totuuden. Jos hyvältä näyttää, niin mitä väliä painolla...;)

Kyllä olin minäkin pudota penkiltä kun näiden Suomen Neitosten pituuksia ja painoja katselin sen mainoksen aikana. Hoikassa kunnossa tytöt ovat, mutta eipä ollut kroppia turhalla kiinteydellä "pilattu". Niin oli roikkuvat perspakarat että ei käynyt yhtään kateeksi!

Samaa katselin mäkin. Ja satuinpa telkkarin ääreen itse finaaliakin seuraamaan muutamaksi minuutiksi..oli kyllä tosi löysiä peppuja, ja ne karseet uimapuvut ei varmasti korostanu mitään hyviä puoli tyttöjen vartaloissa. sit vielä teinitytöt ottaa kauneusihanteita sellaisista,ja vertailee omia painojaan näihin misseihin.:eek:
jonku pitäs kertoa että kiinteä peppu olis kivempi, vaikkakin olis sit kuinka isompaa kaliberia.:thumbs:

Mutta se muutos omissa silmissäni kyllä ällistytti minut. Suomen Neidot eivät enää näyttäneet hyviltä, vaan roikkuperseiltä (anteeksi provosoiva sanavalinta:nolo: ). Laihuudesta huolimatta (tai ehkä juuri sen takia: kai he ylläpitävät kroppaansa sillä kaalikeittodieetillä...) tytöillä oli selkämakkarat, jenkkakahvat ja pyllyt roikkuivat. Silti saattoi kylkiluut nähdä selvästi rintojen alla... Miten sellainen yhtälö on edes mahdollinen?! :eek:

Eksyessäni Kutrin sivuille tuossa en voinut uskoa, että olin joskus pitänyt sitä kroppaa lihaksikkaana ja timminä. (No, siis laihahan se on, eikä löysä, mutta lihaksikas? :love: ) Mun kauneusihanne tai tavoite on kadonnut jonnekin aivan toisiin ulottuvuuksiin. Ennen jotenkin ajattelin, että sellaisen "laiha läski" -kropan ehkä voisin saada - enkä tietenkään silloin nähnyt sitä näin negatiivisessa valossa - mutta että sellaista kivan lihaksikasta kroppaa en vain voi saada, vaikka miten yrittäisin. On asiat kyllä muuttunut. Nykyisin painostanikin on huolestunut lähinnä terveydenhoitaja! :lol2: Se on kyllä edistystä tällaiselle entiselle vaakanarkkarille.

No voi ny jumalauta mikä idiootti tuo terkkari :curs: "Vaaka ei valehtele..." No ei varmaan joo, jos kunnossa on, mutta luulis nyt tyhmemmänkin tajuavan, mikä on aamun "kuivapainon" ja päiväruokailun jälkeen mitatun painon ero. Mutta ei sit vissiin :rolleyes:

Mulle jos yksikään YO:n terkkareista uskaltaa jotain vastaavaa heittää, niin haastan ne oitis johonkin voimainkoitokseen ja kehotan miettimään sen jälkeen uudestaan, pitikö sitä painoa sittenkään pudottaa. :whip:

Edellisellä kerralla, kun olin flunssassa ja sanoin, että alaselkääni särkee aika kovasti, oli terkkarin vastaus: niin, niitä alaselän lihaksia kannattais välillä vahvistaa. Että kyllähän ne siitä (ainaisesta) makaamisesta menee huonoon kuntoon. :curs:
Suutuin ihan saatanasti ja rähähdin sille, että mä olen kyllä todella vahva ja ettei mun punttitreeniltä ole selkäkään jäänyt treenaamatta - että on lihakset kuosissa!
Terkkari ei oikein osannut perääntyäkään, vaan jatkoi vaan: Mutta kipeenähän nyt tulee maattua paljon ja mä sitten siihen, että niinjoo... En kehdannut olla niin raivoisa, kun se oli MUKAMAS niin hyväntahtoinen ja ajatteli vain mun parasta. Mun paras nyt kuitenkin olisi se, ettei kukaan puuttuisi mun painoon, heittelisi aliarvioivia kommentteja tai ihmettelisi syömisiä. Sillähän alunperin huonoon jamaan jouduttiin, kun palaute oli täysin ristiriitaista, eikä mikään kelvannut.

Jos ne näkisivät mun treeni/ruokapäiväkirjan, varmaan tippuisivat tuolilta! :whip:

Parin päivän päästä alkoi sitten hirvittävän kivuliaat kuukautiset ja alaselän säryn syy selvisi...

Mä vähän jännitin ekassa neuvolassa, että mitähän mun painosta sanotaan. En ollut käynyt vaa'assa aikoihin ja arvioin painoni 70 kilon kieppeille, pituutta on 170. Mun yllätys oli suuri, kun olin kertonut harrastuksestani, niin terkkari totesi vaan, että eihän sun painoindeksiä sitten kannata edes seurailla. Mut punnittiin kyllä eikä terkka sanonut painosta yhtään mitään, vaikka varmaan indeksi ollut ajat sitten lievän ylipainon puolella. Onneksi on järkeviäkin ihmisiä.

Zone-sarja -42%
Mun kauneusihanne tai tavoite on kadonnut jonnekin aivan toisiin ulottuvuuksiin.

Tää on hassu juttu...mullakin on kauneusihanne heittäny kuperkeikkaa. Ennen muinoin joskus pidin kauniina sellaista hoikkaa/kiinteää vartaloa... ja nykyään sitten kiinteetä/lihaksikasta. Oikeestaan bf/f tytöillä on aivan jumalaiset kropat mun silmiin. esim. kotkansalon jaanalla :lol2: ja siinä on tavotetta kerrakseen ;)
Joskus ehkä olis haaveillu sellasesta kropasta mitä nyt on...ja kun sen on saavuttanu, toivoo saavansa niitä lihaksia pirusti lisää...eikä pidä omaa varttansa muuta kuin normaalina.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kävin itsekin yliopiston eka vuonna, noin kuutisen vuotta sitten, terveydentarkastuksessa. Terveydenhoitaja mittas mun verenpaineen, joka oli hieman koholla ja tuumaili sitten siihen, että "laihduttaminenhan on tehokas keino hoitaa verenpainetta - vaikka eihän sulla varmaan paljoa ole ylipainoa". Painoin tuolloin 62kg ja olen 177cm pitkä.

Ei kuulostanut kivalta 19-vuotiaan tytön korviin.

Tuolloin en harrastanut punttia ja nykään paino onkin melkein 10 kg enemmän ja melkeen pelkkää lihasta kaikki... Niin ainakin uskottelen itselleni. :D

Edellisellä kerralla, kun olin flunssassa ja sanoin, että alaselkääni särkee aika kovasti, oli terkkarin vastaus: niin, niitä alaselän lihaksia kannattais välillä vahvistaa. Että kyllähän ne siitä (ainaisesta) makaamisesta menee huonoon kuntoon.

Suutuin ihan saatanasti ja rähähdin sille, että mä olen kyllä todella vahva ja ettei mun punttitreeniltä ole selkäkään jäänyt treenaamatta - että on lihakset kuosissa!

Terkkari ei oikein osannut perääntyäkään, vaan jatkoi vaan: Mutta kipeenähän nyt tulee maattua paljon ja mä sitten siihen, että niinjoo...

:lol2: :lol2: :lol2: Suomalaista viihdettä parhaimmillaan - eli ihan järkyttävä akka! Että kehtasikin, mutta kaikenlaisia sitä maa päällään kantaa.

Muuten, tuleepa vain mieleen miten yksilöllistä tämä kaikki onkaan. Kouluaikoina olin ihan aito läski ja sain luonnollisesti kuulla siitä joka hemmetin punnituksessa ja muutenkin ihan riittämiin. Omituista kyllä, en koskaan muista asian olleen itselleni mikään ongelma. Vaikka eipä se silmätikkuna (!) oleminen tietysti mitään herkkua ollut. Ennen kuin kymmenisen vuotta sitten jostain kumman syystä vain yksinkertaisesti lopetin syömisen muutamaksi kuukaudeksi. No siitäkin sitten tuli selvittyä kunnialla (eli tuloksena tämä nykyinen huoleton valas-look).

Toisaalta, ennen vanhaan kaikki oli paremmin, oli tarjolla muutakin vaatetta kuin jotain ihmeen mateennahka-läskipushuppeja. Ei ollut niin ahdistava olo koko ajan.

Latest posts

Back
Ylös Bottom