Naisten Classic Bodybuilding

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kcuf
  • Aloitettu Aloitettu
No eiköhän noin pääasiallisesti voida sanoa, että pistätte kroppanne vaan kunnolla kireäksi, varustatte sen pyöreillä lihoilla hyvän malliseen ja rakenteeltaan ihanteelliseen kroppaan, kisassa fiksaatte poseeraukset oikein ja stailaatte itsenne hyvällä maulla, pukeudutte omaan fysiikkaan sopiviksi leikattuihin biksuihin, esiinnytte hyvin, fiksaatte värit kuntoon.. ni eiköhän se ala olla siinä, mitä haetaan. Kuten vilmis tuolla aiemmin jo totesikin :) Mutta menkää leireille, niin siellähän se selviee! :)

Joo..täällä on kans yks rimppakinttu joka on tulossa leirille mukaan. Tänään siis ilmoittauduin. Matka cbb-lavalle on vielä pitkä ja hikinen, mutta aikomus on mennä tosiaan oppimaan ja katsomaan mitä tuo touhu on.
Ja kun muakaan ei yhtään kiinnosta tuo korkkareilla sipsuttelu, kun en edes pysy niitten kanssa pystyssä...enkä muutenkaan ole niin kovin naisellinen niin ehkäpä tuo cbb olisi hyvinkin mun juttu. (Onpa muuten kiva että täältä löytyy muitakin, jotka ajattelevat kenties samoin.):rock:

Montakos täältä on nyt sinne lähdössä?

8!!

Kiinnostaisi kyllä kovasti minuakin, mutta kun en tosiaan ole yhtään varma onko tästä kropasta siihen lajiin. Eniten epäilyttää suostuuko tuo vatsanahka koskaan kutistumaan inhimillisen näköiseksi, nyt näyttää lähinnä sinivalaan leukapussilta vaikka mukula on kohta jo 6. Tietty kyllähän sitä rasvaakin on mukana kilotolkulla, mutta jos vatsanahka jää arpien kohdalta ikuisesti ruttuiseksi niin ei ole jakoa. Eikä ole niin kaunista katseltavaa että sitä kehtais julkisesti näytellä, mutta jos jättäis posettelut väliin.

Lajina kyllä äärettömän mielenkiintoinen. Lihaa sais hankkia niin paljon kun sielu sietää koska pituutta löytyy 172cm. Olishan se kiva kokeilla onnistuisko vetämään itsensä niin tiukkaan kuntoon ja kestäisikö pää sen kisarääkin.

Mitä tykkäsitte leiristä? Rupesko laji kiinnostamaan? Mie olin ainakin tosi häpi, kun meitä oli niin paljon. Ois kiva ku kisaaminen sais samanlaista suosiota! Aika moni siel meinas, et ensin bodyfitnessiin mut CBB-kisoissahan olis PALJON isompi mahku saada pokaali kotiin vietäväx. Minuu vähä ihmetyttää tuo suunnattoman korkea kynnys lähteä lavalle viemään meidän mimmienkin osalta lajia eteenpäin.. Mukaan vaan!!

Mukavaahan siellä leirillä oli. Se odottelu vähän nyppi, mutta ehtipähän juoruilla. Aika vähän nousi käsiä kun kysyttiin ketkä on lähdössä ensi syksynä tai ensi keväänä kisaamaan. Ainakin kolme kättä olisi noussut enemmän jos olisi kysytty syksystä 2008.

Kynnystä varmaan nostaa jokainen itse jo pelkästään sillä että kyse on kuitenkin kehonrakennuksesta. Itse haluan ainakin myös näyttää enemmän kehonrakentajalta kuin fitnesstytöltä ja se vie aikaa. Laji on sen verran uusi, että suurin osa halukkaista kilpailijoista joutuu ensin rakentamaan sitä fysiikkaansa lajiin sopivaksi ennen kuin hyppää kisadietille.

Osa haluaa myöskin varmaan hakea sitä kisakokemusta sieltä bodyfitness-lavalta, jossa ei tosiaan tarvitse koskaan seistä yksin tuijotettavana. CBB-kisaaja saa kuitenkin vähintään sen minuutin jolloin kaikki tuijottaa herkeämättä tai ainakin intensiivisemmin kuin bodyfitness-kisoja.

Leiriläisten perusteella vois ennustaa että tiukkaa kisaa on tulossa. Osa on nyt vähän kireämmässä kunnossa ja osa löysemmässä, osalla on enemmän pattia ja osalla vähemmän. Kuitenkin aikaa on vielä paljon ja pelkkä fysiikkahan ei kuitenkaan kisaa ratkaise. Oikeastaan osa kisastahan käydään jo nyt.

Oli todella mukava leiri. Odottelu todellakin on tylsää, mutta mä nyt tyypilliseen tapaani sähläsin edestakas eli en kerennyt pitkästymään.
Laji kiinnostaa entistä enemmän. Hirvee työ edessä ennenkuin voi lavalle nousta.:jahas:

Mä tykkäsin kans kovasti. Toivon NIIN paljon, että tää laji ottaa tulta (vai onko se tuulta :D) alleen. Itse ajattelin tähdätä syksyyn 2008 tai 2009 (tai kevääseen 2009 jos keväällä myös mimmeille tulee sarja), jos pattia siunautuu riittävästi. Poseerausopetus oli kullankallista, mutta harmittaa vietävästi toi järjestely, että kundeja oli vähemmän ja heidän kanssa huseerasi sitten kaksikin poseopettajaa kun meille mimmeille oli vain yksi (toisaalta Aki oli hyvin perusteellinen opettaja ja vimpan päälle tarkka). Odottelua oli siis suurin osa ajasta. Mutta se pieni hetki minkä sai Akin opastamana harjoitella poseerauksia, oli tosi tärkeää ja motivoivaa. Kiva, että meitä tyttösiä oli niin paljon messissä :):thumbs:

Kivaa kyllä oli, ja Akin neuvot olivat kullanarvoisia. Pitkä tie sinne lavalle kyllä itselläkin vielä on, mutta tällaiset leirit on tosi jees ihan senkin takia, että pysyy mukavasti maan pinnalla mutta tsemppi korkealla:D

Kuten Törppö tuossa jo sanoikin, niin kilpailu tulee olemaan todella kova tässä parin vuoden säteellä. Ja vaikka ihan pelkkä lihaksen määrä ei ratkaisekaan, niin itsekin toivoisi omaavan enemmän bodia kuin mitä fitnesslavalla tarvitaan. Ei auta kuin tehdä vaan kovaa työtä:whip: Katsotaan sitten milloin lavalle noustaan, parempi etten sano omalta kohdaltani vielä tässä vaiheessa mitään, kun riippuu niin paljon miten pääsee reenailemaan, pysyy terveenä yms..

Olis muuten tosi kiva jos jossakin vaiheessa ensi syksyä olisi taas vastaavanlainen leiri, dieettipuolen asioita yms. olisi myös kiva käydä läpi, samoin hieman tarkemmin vaparin rakentamista..

Hei naiset, etenkin lyhyet sellaiset. Ootteko huomanneet, että sitä painorajaa on hilattu vähän ylöspäin? Miten kukaan ei ole tästä tän enempää huudellut?

Onko kellään muuten tietoa, että miten se kisaajan pituus lasketaan? Otetaanko puolet sentit huomioon, vai pyöristetäänkö ylös tai alaspäin lähinpään tasasenttiin? Esim jos oon tasan 153.5, niin mistä luvusta tuo 108 vähennetään?

Jos se vaikka pyöristettäis seuraavaan tasalukuun, niin saisin painaa lavalla 46kg, ja se saattais olla todennäköisesti ihan ideaalipaino meikäläiselle.

Arvatkaa oonko innoissani? :)
Lainaus fitnessliiton sivuilta löytyvistä cbb-säännöistä:

"Naisten classic bodybuildingissa kilpaillaan kahdessa eri sarjassa:
Sarja alle ja tasan 163 cm: maksimikehonpaino = pituus sentteinä - 108
(esimerkki: kilpailija, joka on 163 cm pitkä, voi painaa maksimissaan 55 kiloa)
Sarja yli 163 cm: maksimikehonpaino = pituus sentteinä - 106
(esimerkki: kilpailija, joka on 163 cm pitkä, voi painaa maksimissaan 57 kiloa)"

Mä olen kanssa pyöritellyt kilpailuajatusta mielessäni ja mitä enemmän luen tästä cbb-luokasta sen innostuneempi lajsita olen. Eli laitan lisää höyryä koneeseen ja treenaan tosissaan muutaman vuoden ja katsotaan saadaanko tästä tytöstä lisä cbb-lavalle :D

Mitkä ovat tämän hetkiset (2011/2012) painorajat naisten/naisjunnujen classicissa? Yritin IFBB:n sivuilta etsiä, mutta en löytänyt säännöistä kuin miesten painorajoja.

Itsellä olisi harkinnassa kisat ensi tai sitä seuraavalle keväälle. Haluaisin kisata kehonrakennuksessa, mutta mietin, että kannattaisi ei-niin-super-suurella lihasmassalla ennemmin dietata itsensä classiciin ja sit myöhemmin siirtyä kehoon. Lajit kuitenkin teknisesti aika samanlaiset lukuunottamatta painorajoja. Olen 170-171 senttinen mimmi ja ikäni puolesta vielä junnusarjalainen. Paino nyt n. 70 kiloa, mutta varmaan kymmenisen kiloa saisi kiristeltyä.

Junnuissa ei varmaan kummassakaan lajissa ole juuri naisia, joten on todella vaikea verrata itseään mihinkään ja miettiä, kuinka massiivinen pitäisi olla kehossa tai classicissa. Help! :)

Korjatkaapa jos olen väärässä.. Ymmärtääkseni naisjunnuilla on samat painorajat,kuin naisten yleisessäkin sarjassa. Eli pituus cm- 106. Eli 170-106=64kg.

Mua kanssa kiinnostaisi tietää nuo painorajat naisten classicissa, ihan yleisessä sarjassa myös :)

muoks. vieläkö ne on ne samat kuin ketjun alussa oli mainittu vai onko muuttuneet?

Joo, juurikin näin.

Mut luvut kannattaa tarkistaa liitosta. Tuohon painoon muuten mahtuu ihan sikana kireetä lihaa. Voitte katsoo vaikka Hanna-Mari Kärkkäisen kuvia Jyväskylän skaboista tältä vuodelta, ja hannalle mahtus vielä joku 4-5kg lisää lihasta ja silti olis painorajoissa.

^ihan niin paljoo ei jäänyt varoja painorajaan, mutta 2,5kg kuitenkin. Ois sekin määrä lisälihhoo pienessä akassa paljon.:) ennenhän painorajat oli pikkasen nykyisiä alhaisemmat, nyt ne on hieman muuttuneet, kiva juttu!:)

^ihan niin paljoo ei jäänyt varoja painorajaan, mutta 2,5kg kuitenkin. Ois sekin määrä lisälihhoo pienessä akassa paljon.:) ennenhän painorajat oli pikkasen nykyisiä alhaisemmat, nyt ne on hieman muuttuneet, kiva juttu!:)

Ainiin kun olet senverran lyhkäisempi. My bad :) Mutta tosiaan, näyttävä määrä kireää lihaa siis mahtuu noihin painorajoihin. Itsellä olisi varmasti se 9kg varaa hankkia lihasta lisää :D

Hei kaikille kehonrakentajamimmeille!

Tämä saattaa nyt mennä ehkä hitusen ohi aiheen, mutta ajattelin, että tällainen keskustelu olisi paras tapa löytää bodaavia mimmejä haastatteluun :) Eli siis: teen radio-ohjelmaa tamperelaiseen paikallisradioon ja haluaisin lähetyksen teemaksi naistenkehonrakennuksen. Aihetta valittaessa minulla oli oma lehmä ojassa, sillä olen itsekin kiinnostunut kehonrakennuksesta ja tavoitteellisesta treenauksesta. Haluaisin kysyä bodybuilding-naisilta, miksi he ovat innostuneet lajista, mikä motivoi ja (ennen kaikkea) mitä mieltä he ovat stereotypisista kauneusihanteista. Oletteko siis saaneet kommentteja ulkonäöstänne ja millaiseen sävyyn?

Ja nyt suurin probleema: asuuko kukaan teistä Tampereella tai lähialueella tai tiedättekö täällä asuvia kehonrakentajanaisia? Ja vieläpä sellaisia kehonrakentajanaisia, jotka suostuisivat vieraiksi puolen tunnin radio-ohjelmaan :) Ohjelma siis perustuu rentoon keskusteluun sekä musiikkiin, ja kuuluvuusalue on melko pieni (kuuluu ainoastaan Tampereen alueella). Kanava ei ole kaupallinen. Olisin kiitollinen, jos joku uskaltaa lähteä mukaan!

Back
Ylös Bottom