mä olen tosi muodokas (siis en tisseistä, mutta muuten) ja kaarta ja kumpua löytyy jokaiseen suuntaan. paksut pyöreät reidet, iso suht ulkoneva perse, ei mikään pömppömaha varsinaisesti mutta kuitenkin fläsää massussa jonkin verran, B-kuppi, levenevä selkä, olkapäissä ja epäkkäissä tavaraa, varsinainen hartialinja ei sinänsä kovin leveä.
olen vuosien kuluessa hokannut seuraavat asiat:
FARKUT
parhaat löydän
seppälästä linkin valikoimasta. ostan yleensä kokoa 42 tai 44 ja lyhennytän lahkeet ompelijalla (mulla on helsingissä ompelija, joka lyhentää niin että säästää alkuperäisen farkkusauman, joten housut on tosi hyvät myös lyhennettynä). joskus olen ajatellut ostaa samat housut kaksi kertaa, jotta toiset voin lyhentää korkkaripituuteen ja toiset lenkkaripituuteen. käytän siis molempia ja korot aina vähintään sen 7 cm.
muita hyviä farkkuja ovat olleet tosiaan se tarjoustaloissa ja robinhoodeissa myytävä
janina frostellin mallisto, tosin niissä jää auttamatta vyötärö liian leveäksi mutta vyöllä sitten kirrailen paikoilleen. tosi hyvät mitoitukset kuitenkin paksuperäiselle.
espritillä monesti löytyy myös päälle sopivia farkkuja, mutta ovat sitten sen verran tavallisia ja tylsiä muuten että harvoin ostan. juuri tällä hetkellä mallistossa on kuitenkin erityisen hyvä läppätaskullinen malli, jossa mitoitus itselleni ihan perfect. en kuitenkaan ostanut, mutta suosittelen että kipaiskaa kysymään sitä myyjältä.
denimbirdillä (naisten Nudie) on yksi hyvä malli, joka melkein menee päälle. näitä saa carlingsilta ja stokkan one waysta. kantsii käydä kysymässä. ite olin näihin vielä ihan pikkuisen liian lihava, mutta näin heti mallista että sopisi podailleellekin. en muista mallin numeroa, mutta jos pyydätte denimbirdsin valikoimaa nähtäville niin erottuuhan se sieltä emorokkaripillien joukosta.
joskus olen ostanut myös miesten jack&jonesia jos olen halunnut leveämmät ja ilman stretchiä. pientä kokoa vaan sovituskoppiin ja testailemaan.
MUUT HOUSUT
töissä käytän
your facen ziri-mallia. sopii hyvin paksuperseiselle, koska vyötärö ei ole siltikään liian leveä. eri pituuksia löytyy, joten edes ompelijaa ei tarvitse vaivata.
espritillä myös loistavia suoria housuja. mitoitukset pääosin ollut mulle ihan ookoo, mutta kannattaa tsekata aina kun käy espiritin myymälöissä. itsellä suosikit tällä hetkellä juurikin
espritin mallistosta. istuu kuin valettu ja ihanan pehmeä stretch.
better bodiesin vapaa-ajan housuja käytän myös. camoja ja puuvillaisia siis. niissä on narut lahkeissa, joten kun ostan L-koon niin narut kinnaamalla saan housuista juuri sopivat pussimaisilla lahkeilla varustetut pöksyt. mitoitukset valitettavasti vaihtelee, eli toisen mallin M vastaa toisen mallin L, joten en ostaisi netistä vaan menisin sovittamaan.
treenihousuina
bahian mina fina ja brasil sul ihan ykkösiä. mina finoja ei tarvitse ees lyhentää (olen 164 cm), brasil sulit pikkuisen pitkiä mutta ei haittaa menoa. nämä pöksyt myötäilee kroppaa niin täydellisesti että ei voi uskoa ennen kuin kokeilee. ja lisäksi kankaan napakkuus vie sellukuhmurat pois näkuvistä, mitä ei voi sanoa mistään muusta trikoomerkistä. lisäksi esim. salilla juostessa tms. ei läskit hylly, eli on kiinteä ja tukeva olo.
PAIDAT
työkäytössä
gantin tyköistuvat puuvillaiset stretch-paitapuserot. klassinen malli, mutta aivan ihanasti tilaa selässä ja hartioissa. silti masun kohdalla ei pullota liikaa. toki pienesti ylimääräistä kangasta varsinkin kun laitan aina paidan housun sisään, mutta ei liikaa. näissä paidoissa on mieletön laatu. voi pestä ja pestä eikä mene miksikään. käsivarsista hauiksen kohdalta kiristää hiukan, mutta kun kangas joustaa ihan älyttömän hyvin niin ei tunnu yhtään pahalta.
vapaalla olen tykästynyt
tommy hilfigerin slim fit-mallin pikeisiin pitkällä ja lyhyellä hihalla. taas on tilaa hengittää, mutta ainakin mulla massu on sopivat piilossa mutta ei kiristä. samoin on
peak performancen pitkähihaiset samettipintaiset t-paidat. hartiat mahtuu, mutta ei löpötä masusta.
lyhythihaisista paidoista kehun taivaisiin
niken t-paidan, jossa kaksikertainen etumus ja sellainen jännä v-leikkaus kaula-aukossa. lisäksi tosi lyhyet hihat. tuo kaikki muodot ja lihakset hyvin esiin ja selkä mahtuu ilman kinnaamista sisään. näitä stetch-trikoisia peruspaitoja on joka kaupassa stokkasta budget sportiin asti. näitä mulla on kans monta eri värinä :
http://www.nike.com/nikeos/p/nikewo...ct=FI&pid=183825&cid=102001&pgid=183827&p=PDP
body actionin hupparit istuu hyvin. sopivan lyhyitä, hyvät kankaat ja riittävän tilavat hartioista. näitäkin suosittelen mielelläni.
biletopeista jne en osaa sanoa mitään kun niin harvoin missään käyn ja tosi harvoin shoppailen mitään vonkausvaatteita. iltapuvut
ja juhlavaatteet ostan in wearin mallistosta. niillä on esim. kotelomekot just täydellisen istuvia mun mallille ja lisäksi nämä paksut satiiniset kankaat on materiaaliltaan yhtä vaikuttavia kuin bahian trikoot
ja juhla- ja coctail-dressissä itse arvostan eniten sitä että vaate on mukava päällä. kun koko illan joutuu patsastelemaan tai istumaan dinnerillä, niin kummasti sitä arvoa antaa materiaalille ja joustolle ja istuvuulle.
ALUSVAATTEET
maidenformin vaahtomuovirintiskat ihan perfect. nostaa ja kohottaa, mutta koska ei ole saumoja, niin ei jää kupruja selkään. käytän myös sporttitoppeja ihan töissäkin paitapuseroje alla. painotan alusvaatteissa mukavuutta. muutenkin suosin myös makkarihommissa sileitä ja siistejä pintoja, joten ei ole tarvetta ostella epäkäytännöllisiä pitsiunelmia arkeen tai juhlaan.
parhaat pikkuhousut on
lindexillä. ne mikrokuitukankaiset stringit on täydelliset. riittävän matalat, ettei kurkkaa housunkauluksesta ulos. toisaalta, ei myöskään kiristä haarukasta, eli on riittävän väljä mitoitus siinä persnarussa.
kertakäyttövaatteita ostan henkkamaukasta, mutta muuten kuljen lähinnä näissä esittelemissäni perusvaatteissa. erilaisuutta ja näköä tuon sitten jonkun mielestä ehkä perinteiseen ja tylsään gant/hilfiger/in wear/peak-lookiin erikoisemmilla kengillä, merkkilaukuilla ja -vöillä. ei tee tiukkaakaan yhdistää seppälän farkut ja tois-laukku tai calvin klein-vyö. kukin tavallaan.