Naisille vaatteita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Basin
  • Aloitettu Aloitettu
Mä oon viime aikoina käyttänyt lähinnä mekkoja, kun en vaan jaksa etsiä sopivia housuja. Farkut varsinkin on työn ja tuskan takana.

Yksi jakku ja yksi kotelomekko on jo revennyt hihan takaosan saumasta tässä parin kuukauden sisään, eli ilmeisesti jotain on selässä tapahtunut. Muutenkin tosin on isojen buubsien takia vaikeaa löytää istuvia yläosia (siis sellaisia jotka ei sitten jää löpöttämään vyötäröltä) niin ehkä selän kasvu saa jo riittää. Joudun kohta muuten ompelemaan itse kaikki vaatteeni.

Espritin vaatteita käytän mäkin aika paljon. Niistä vaan tuppaa napit ym. irtoilemaan heti ensimmäisen käyttöviikon aikana, mutta kaipa se on sitten kestettävä kun muuten istuu tosi hyvin.

Edit. Niin ja pari paitapuseroa on revennyt myös hauiksen kohdalta, mutta vaikka haluaisin ajatella sen johtuvan pullistuneista lihaksistani niin totuus taitaa piillä huonolaatuisissa kankaissa.

Tulipas paljon juttua :)
Itse en niin kauhean lihaksikkaalta ulospäin näytä, pituutta vaan on kertynyt 171cm ja kovin ruipelokaan en ole. Varsinkin kun on keväällä vuoden treenannut oikein kunnolla voimanostoa niin vaateongelma on valmis.

Heh, omakin kaappini pullottaa Espritin vaatteita, vaikken ole edes reenannut mitään vuosiin. Ne vain on mukavia ja sopivia. Nyt kun olen ruvennut reenaamaan, ne onkin kohta ainoat vaatteet mitkä sopii... koko ajan paremmin lisäksi. Jotkut muunmerkkiset paidat on jääneet pieniksi hartioista ja rinnasta. Valehtelen itselleni, että se johtuu lihasten kasvusta.

Minullakin muuten A-kuppi, ja kuten joku toinen ihmetteli, niin on tosi vaikea löytää paitapuseroita jotka ei kirrais tisseistä. En tajua???

Se on se ryhti kun kirraa pienistäkin tisseistä! Suurin osa paidoista kumminkin tehdään ajatellen perusnaikkosia, joiden ryhti poikkeaa huomattavasti punttia vääntävistä naisista. Ei tarvi edes paljon vääntää, kun alkaa hartiaosasto muokkautua ihan uuteen uskoon. Lopputuloksena kirraavan etupuolen lisäksi saattaa bonuksena olla vielä karmea pussitus selän puolella. Ainakin itellä näin. Ompelutaidot on hyvä olla olemassa...

Mistähän löytäs superstretchejä farkkuja... Mieluiten sellasta paksumpaa farkkua. Kaikki muut, myös normistrechfarkut, latistaa perseen tai en ainakaan ole löytänyt persuuksista sopivan tilavia! Eikä edes ole kunnon hyppyriä. Ja taskutkin saisi olla ylhäällä niin persuskin näyttäs paljon terhakammalta.

Ei nyt tullut tältä suunnalta vinkkejä mistä löytäisi mitään kivaa... Mutta olen aiemmin lueskellut punttimimmien housuongelmista ja taitaa edelleen jatkua, kuin myös itsellä. Mielessä onkin pyörinyt pikku projekti joskus tehtäväksi, tavoitteena täydelliset farkut muhkupyllyille- ja reisille! Itse olen vaatesuunnittelija (ammattikorkeasta), kaavoitusta on kyllä tullu itsekin tehtyä mutta paras olisi tehdä pieni yhteistyöprojekti jonkun mallimestarin kanssa. Voisin ehkä tehä tästä jossain vaiheessa oman topicinkin, niin voisin kysellä mielenkiintoa asiaan ym...

No minulle ne Espritin housut sopii järkiään, samoin laihalle mutta pepukkaalle pikkusiskolleni. En ole jaksanut hetkeen muita edes sovitella. Eri asia onko ne "kivaa" ;-) Espritin vaatteet tahtoo olla sellaisia tylsiä perusriepuja. Muista merkeistä sopii aina vain satunnaisia malleja.

Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi tuota ryhtijuttua, mutta olen saanut kehuja ryhdistäni ja kieltämättä paidat on aina kiristäneet etumuksesta ja pussittaneet selästä. Paidat myös usein "nousee" oudosti etupuolelta, hieman noloa kun takaa sopivan pitkä paita on edestä melkein napamallia. Ongelma on tosin lievittynyt punttailun ansiosta, kun notkoselkäni on suoristunut ja lantio oiennut.

joo no te onnelliset... mulla on hirveä ongelma aina vaatteiden kanssa. paitakoko on xs, joskus nekin ovat isoja, hmm siis isoja muualta paitsi rintojen kohdalta... mulla c kuppi niin monesti tulee ongelmia kaikkien venymättömien paitojen kanssa.ja farkuista... muut ei mee kun stretch kangasta olevat, mun jalat on sen malliset että reisistä koko 25 menee helposti mutta perse ei mahdu. sitten ku ottaa 26 nii perse saattaa mennä mutta reisistä löysät. punttimimmeille suosittelisin dr. denimin farkkuja, mukautuvat todella hyvin jalkoihin ja perseeseen, monet mallit stretch-materiaalia. dr.denim farkkuja myydään helsingin keskustan stockmannilla, carlingseissa sekä kampin galleryssä. hinta pomppii siinä 60e paikkeilla mutta mielestäni erittäin hyvä hintalaatusuhde toisinkuin monissa "merkkifarkuissa".

Liittyen tähän "tisseistä tiukka"-paitaongelmaan voisin todeta, että itselleni olen selittänyt tämän paradoksin myös "rintakehätynnyrin" koolla. Tuntuu, että paidat on keskimäärin suunniteltu vartalotyypille, jossa rintakehä itsestään on pieni ja ympärysmitan kasvu tulee lähinnä tisseistä. Sitten kun itsellä on pienet tissit ja kohtuu suuri rinnanympärys, syntyy illuusio paidan kirraamisesta vaikka itseasiassa mittasuhteet vain ovat väärin.

Suurin ongelma taitaa olla nykyajan muoti, tehdään vain yksinkertaisesti niin niukkoja vaatteita. housujen vyötärö peittää juuri ja juuri takapuolen ja esim. onlyn mallistosta on minun aiva turha haikailla vaatteita. 42 eli suurin saattaa päälleni mennä. Eipä paljoa hyvää mieltä tule kun malliston suurin vaate kirraa päällä. :(

Itellä on just päinvastaiset kokemukset tuosta "niukkuudesta". Lantiohousujenkin "vyötärö" on hieman liioitellen sanottuna tisseissä asti.

Mulla on niin pitkä selkä, että korkeavyötäröiset farkut ovat lähellä normaalia. Matalalantioiset peittävät justiinsa pillun ja istuessa tulee perse kokonaan ulos.

Menkkahaukalla taas on paidat todella reilua mallia nykyään, pituutta melkein polviin asti ja minunkin tissit mahtuvat helposti sisään. Siis trikoopaidat, kauluspaidoille saa lähinnä naureskella.

Itse ihmettelen myös jakkuja, joissa on vyö.
Tälläkin hetkellä mulla on sellanen päällä ja vyö on jostain syystä enemmänkin kylkiluiden, kuin vyötärön kohdalla...Pitäisi kai noita vyön lenksuja laskea.

Minäkään en ole vyöllisiin ihastunut. Hirveän monessa vaatteessa alkaa lantion levennys siinä kohdassa, missä mulla on vyötärön kapein kohta, lopputulos ei ole kovin tyylikkään näköinen. Ompelen ja neulon sitten oman torson mukaan.

Se on se ryhti kun kirraa pienistäkin tisseistä! Suurin osa paidoista kumminkin tehdään ajatellen perusnaikkosia, joiden ryhti poikkeaa huomattavasti punttia vääntävistä naisista. Ei tarvi edes paljon vääntää, kun alkaa hartiaosasto muokkautua ihan uuteen uskoon. Lopputuloksena kirraavan etupuolen lisäksi saattaa bonuksena olla vielä karmea pussitus selän puolella. Ainakin itellä näin. Ompelutaidot on hyvä olla olemassa...

Mistähän löytäs superstretchejä farkkuja... Mieluiten sellasta paksumpaa farkkua. Kaikki muut, myös normistrechfarkut, latistaa perseen tai en ainakaan ole löytänyt persuuksista sopivan tilavia! Eikä edes ole kunnon hyppyriä. Ja taskutkin saisi olla ylhäällä niin persuskin näyttäs paljon terhakammalta.

Ei nyt tullut tältä suunnalta vinkkejä mistä löytäisi mitään kivaa... Mutta olen aiemmin lueskellut punttimimmien housuongelmista ja taitaa edelleen jatkua, kuin myös itsellä. Mielessä onkin pyörinyt pikku projekti joskus tehtäväksi, tavoitteena täydelliset farkut muhkupyllyille- ja reisille! Itse olen vaatesuunnittelija (ammattikorkeasta), kaavoitusta on kyllä tullu itsekin tehtyä mutta paras olisi tehdä pieni yhteistyöprojekti jonkun mallimestarin kanssa. Voisin ehkä tehä tästä jossain vaiheessa oman topicinkin, niin voisin kysellä mielenkiintoa asiaan ym...

Voisit samalla suunnitella ryhdikkäille mimmeille kauluspaitoja :D Mä en oo ajatellut itteeni kovinkaan urheilullinen tai mitään, vaikka liikunkin paljon. Verrattuna ihmisiin, jotka eivät liiku, mulla on paljon sellaisia asioita elämässä, joita heillä ei ole kuten tuo paitapusero-ongelma (ja mä olen pienirintainen)
ja yletön energia mennä ja tulla. (Meni vähän off topiciksi, anteeksi.) No, ehkä sitä pitää alkaa tajuta, että kroppa on vähän urheilullinen ja pitää varautua, että vaatteiden hankinta vaikeutunee, jos jaksan treenata. Enköhän jaksa? pimmi, viestisi alku lohdutti mua todella paljon ja sai tajuamaan asioita, koska syksyllä sh-huuruissa kriiseilin, että mä olen vain lihava, kun yläosasta krinnaa.

Jatkossa ajattelin "näyttää keskaria" kokotaulukoille kuten painoindeksitaulukolle ja vaa'an lukemalle. Jos mulla on large-kokoinen paita, se ei kerro, mistä mun keho koostuu, saakeli.

Jatkossa ajattelin "näyttää keskaria" kokotaulukoille kuten painoindeksitaulukolle ja vaa'an lukemalle. Jos mulla on large-kokoinen paita, se ei kerro, mistä mun keho koostuu, saakeli.

:offtopic: hyvähyvähyvä, minä myös! :D koot ei kerro mitään, vaaka viimesimpänä ja vähimpänä. :dance:

Mulla on niin pitkä selkä, että korkeavyötäröiset farkut ovat lähellä normaalia. Matalalantioiset peittävät justiinsa pillun ja istuessa tulee perse kokonaan ulos.

Juuri näin, mulla sama "ongelma" housujen suhteen. Toinen mikä vituttaa on sellaiset naisten stretchfarkut, joihin on jätetty lantioon läskivara. Siis ei sellainen normaali lantion kaari, vaan housu yhtäkkiä laajenee lantiosta perunasäkiksi. Ja nämä housut yleensä istuu Suomessa vaan selluliittisille tädeille, koska harvalla on mitään kunnon latinopebaa. Olenkin tykästynyt Gina Tricot'n farkkuihin, jotka istuvat lantiosta tarpeeksi napakasti.

Jos satutte käymään ulkomailla kaupungissa jossa on COS-myymälä (H&M:n "luksusversio"), sieltä kannattaa vilasta työvaatteita. Vaatteilla on klassisempi malli, eivät istu aivan ihoa vasten ja sopivat hyvin harteikkaammalle.

Espritin vaatteet mulla käytössä myös... Varsinkin farkuista löydän hyviä mitoituksia. Ennen tämän merkin löytämistä farkkujen ostaminen oli työtä ja tuskaa, eikä siltikään löytänyt sopivia. Nykyään menen kauppaan ja pyydän myyjää neuvomaan, mistä merkistä löytää housut, jossa on tosi pieni vyötärö, leveä lantiokohta ja kohtalaisen lyhyet lahkeet. Espritiltä niitä ainakin löytyy. Mies taas on mun vastakohta (tosi pitkä ja tosi hoikka), Espritin mitoituksesta sillekin vaatteet löytyy. :)

Itse löysin sopivia housuja tarjoustalosta Janina Frostellin mallistosta. On edullisia ja kivan näkösiäkin. Eivät ole niin hirmu matalia ja suunniteltu suomalaiselle vartalolle. Tosin toivoisin kapeampaa vyötäröä, vaan ei auta kun vyötä kiristää. :)

Mullei mennyt mitkään farkut kunnolla jalkaan kun kävin alemyynneissä sovittelemassa :(

Kriteerit seuraavat:
-bootcut lahje
-sopivan matala vyötärö, mut ei mikään persvako vilkkuu -malli
-kulutusta, strasseja, koristeompeleita -- jotain !! eli ei perusdenimiä.
-ja mahtuu jalkaan tämmöselle jolla reidet on ku puhelinpylväät, beyoncen perse ja leveä lantio..

Kertokaa mulle mistä.

Puhutaankos nyt treeni vai arkivaatteista?

No anyway, reenivaatteet pääosin Nikeltä tai Better Bodiesilta ja sitten normaalit arki tai bilevaatteet yleensä Zarasta, H&M ja Mangosta. Mutta mä oonkin tällänen puikula enkä mikään bodymimmi ;) Farkkujen oston jätän suosiolla muille, ei sovi mulle.

Mullei mennyt mitkään farkut kunnolla jalkaan kun kävin alemyynneissä sovittelemassa :(

Kriteerit seuraavat:
-bootcut lahje
-sopivan matala vyötärö, mut ei mikään persvako vilkkuu -malli
-kulutusta, strasseja, koristeompeleita -- jotain !! eli ei perusdenimiä.
-ja mahtuu jalkaan tämmöselle jolla reidet on ku puhelinpylväät, beyoncen perse ja leveä lantio..

Kertokaa mulle mistä.

En tiedä liikkeistä,kun olen jo hyvän aikaa tilannut netistä housuja. Mutta ainakin sellaisella sivustolla kun funkyjunk löytyy stretchfarkkuja,joissa bling blingiä. Menee tällaiselle tukkireitiselle ja isoperäiselle:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom