Naisellinen treeniohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AiQ
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Suurimmalle osalle punttimimmeistä nämä "megalihakset" varmaan kuitenkin tarkoittaa kunnon pihvejä, että odotellaan nyt vaan AiQ:n tarkennusta siitä omasta kauneusihanteestaan niin saadaan mittasuhteet kohdilleen. Tai sitten niitä kuvia ;)

Asiat on suhteellisia. Multakin on tullut joku ehkä 45-kilonen tositosi hoikka mimmi tanssilattialla kysymään, että "mitä sä oikeen oot tehnyt kun sulla näkyy kaikki lihakset tolleen?", vaan omasta mielestä kun ei pinnistämälläkään näy mitään megapihvejä ja ne pienetkin lihat on läskin alla piilossa :D

:D Niihä se aina omasta mielestä on!
Kun ei itse näe sitä muutosta itessään samallalailla kuin muut, ja varsinkin jotkut todella hoikat.. Itsekkään en ole vielä mihinkään megapihveihin tottunut vaikka täällä olenkin aika kauan jo pyörinyt, vaan kauneusihanne on lähinnä sitä puoli megapihvin luokkaa :D

Hahahaha, saipahan hyvät naurut pitkästä aikaa :D Mäkin haluan megalihakset, voin vastalahjaks antaa "naisellisia muotoja" ainakin tosta rintavarustuksesta ;)

Tästä puuttuis enää se että on megalihakset ja rasvaprosentti miinuksella. Eli en usko ennenkuin näen ne lihat.

Tällä hetkellä olen itse yrittänyt päästä niistä eroon pidentämällä sarjoja 3x20:stä 4x25:teen, mutta alkaa tulla sellainen olo, että mielummin raahaan (ison) peppuni tänne ja kysyn neuvoa muilta, joilla saattais olla jotain oikeaakin tietoa mitä tehdä. Eli tahtoo sellaisen naisellisen vartalon, eikä näitä megalihaksia

Jopas oletkin kannustavia viestejä saanut...taisi yhdessä olla jopa neuvo. Eikös se kuitenkin voisi olla niin, että jokainen määrittelee itsellensä ne megalihakset?

Ne miesten tekemät ohjelmat ovat kai sitten olleet huomattavasti pienemmillä toistoilla&kovemmilla painoilla ja itse olet alkanut pidentämään? Se voikin tavoitteesi kannalta olla ihan hyvä ratkaisu, pienennä painoja ja hae puntilta ennemminkin lihaskestävyyttä pitkillä toistoilla. Mitä liikkeitä treeniisi kuuluu? Oletko miettinyt, onko puntti nimenomaan se millä tavoitteisiisi pääset? Voisiko esimerkiksi pilates tms olla parempi vaihtoehto, jos et ole näiden muiden punttimimmien tavoin mahdollisimman paljon lihasta hamuamassa?

Etsi joku semmoinen laji, jolla saat lihashallintaa. Puntilla käynti ei ole huono vaihtoehto mutta sitäkin voi tehdä niin monista eri tavoitteista. En miekään julmettua hauista tai reisilihasta hae, miulla se on vain oheistreeniä (pitkiä sarjoja yleensä) ja miun myös tarvii vaan pitää kroppa kasassa. Lihaskuntoharjoittelu voisi olla vaikka kuntopiiriä ja siihen lisäksi kaikenlaista "aerobista", juoksu, hiihto tai jumpat, jos ryhmäliikunnasta tykkää.

Joo, siis hauska tulla tänne ja huomata kuinka suurin osa on niin vainoharhaisia että kuvittelee tän olevan provoviesti tai sit vetää tuon megalihakset sanan väärään sieraimeen ja alkaa aukoo päätään:)

Mut siis joo tarkoitus ei ollut saada ketään tuntemaan lihaksiaan mitenkään.. öö no millaiseksikaan, vaan oikeasti mulla on ongelmana se etten tiedä mitä tekisin mun treeniohjelmalle, joka ei tunnu tuovan sellaista tulosta kuin haluan. Ja jos joku on vielä tuohtunut, niin en usko että minulla on isommat lihakset kuin teillä, ne on vain minulle aivan liian isot ja näytän mielestäni liikaa futiksen pelaajalta(mitä myös olen) kuin naiselliselta naiselta...

Teen siis yleensä aina 3x20 sarjoja ja vaihtelen LAITTEITA :) Yleensä teen salilla kaikkea sekaisin, eli ylä- ja alakroppaa sekä vatsat, selät joka kerta. Ja olen siis tehnyt 3x20 sarjoja kokoajan. Futis selittää ehkä reisi ja pakaralihakset, mutta ei habaa.

Kiitos asiallisista vastauksista, voi olla että siirryn kokonaan aerobiseen jos se auttais. Ja kuvia ei tipu, ei uskalla kyllä tälläisen viestiketjun jälkeen (jos nyt enää ollenkaan uskallan tulla katsomaan mitä tästä viestistä seuraa ;) Lähinnä kelasin että täällä vois jollain olla käynyt tälleen aikojen alussa ja että joku olis osanut törkätä johonkin suuntaan tässä.. Mut joop..

Pysyn edelleen mun juoksu-tanssi-neuvossa (+sali)... Sullahan on näköjään jo hyvät pohjat futarina sille ja siks joku tanssi-juttu ni saa vyötäröön mallia/kapeutta >>> siispä naisellisuutta ;) En kyl lähtis lihaskuntoharj ainekaa kokonaan tiputtaa poijes, varsinkaan jos juoksentelee. Sillon on hyvä tehdä lihasvoimaa ylläpitäviä harjotteita jotka sitten tukee niveliä rasituksissa - kaikki urheilu on hyvästä! :) Tsemppii!
(kannattaa silti laittaa ne sun treeni-touhut tänne, siitä näkee hyvin mitä vois muuttaa)

3028263234_5f2fec0232_o.jpg

Oli pakko laittaa :) ;)

Oivoi, silloin 8(?) vuotta sitten kun pistin Punttimimmit ekan kerran pystyyn, niin toivoin nimenomaan sen olevan foorumi, missä voitaisiin puhua kunnon punttitreenistä, bodaamisesta ja voimailusta eikä "pitkistä solakoista lihaksista", "kiinteyttämisestä" ja "liian isoista lihaksista". Ympyrä on sulkeutunut :rolleyes: ;)

Lihasten koosta voi mielestäni puhua myös suht objektiivisesti, ja sellaiset sanat kuin "hillittömät lihakset" tai "megalihakset" kannattaa tällä foorumilla varata vaikka pro-bodareiden kuvaamiseen :)

Threadin aloittajalta kysyisin, kumpi on tärkeämpää: näyttää siltä kuin haluaa vai tehdä sitä mistä tykkää? Jos aidosti tykkäät futiksesta ja punttitreenistä, niin ehkä voisit sitten ylpeänä näyttää siltä että niitä harrastat? Jos taas vartalosi on näiden harrastusten myötä sietämätön, niin olisiko paikallaan vaihtaa harrastuksia?

HUI... Älkööt siis kukaan rimppa eksyköt PUNTTIMIMMIEN osastolle! Tai ainakaan sellainen kenellä on tarkoitus pysyä solakkana ja treenatun näkösenä.

Mielestäni on kunnia-asia, jos punttimimmeiltä kysytään neuvoa kehon muokkaukseen... mutta täällä saa kurat silmille useasta suunnasta aika "uskomattomastakin" suunnasta, kun erehtyy sanakäänteissään.

Antakaahan kaikkien kukkien kukkia ja vastatkaa asiallisesti BESSERWISSEREITÄ kun tuntuu tältä palstalta löytyvän.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kyllähän tossa alotuksessa ja asiassa on pointti, mutta se on esitetty aika mielenkiintoisella tavalla.

Itse neuvoisin keskittymään aerobiseen ja unohtamaan salin.

Salitreeni kuitenkin kehittää niitä lihaksia niin koon kuin voimatason puolesta.

Käsite megalihas on hyvin monella eri tavalla ymmärrettävä. Mun siskon mielestä minä olen lihaksikas ja ne, jotka on minut nähneet tietää kyllä, että totuus on jotain ihan muuta :D

Mä suosittelen myös jotain muuta lajia esimerkiksi joogaa, tanssia tai erilaisia aerobisia lajeja.

No mä muotoilen uudestaan sit mun kysymyksen, mihin tosin sain jo ihan oikeitakin vastauksia. Tästä ei luulis saavan iloa irti ;)

Eli miten saa lihasta muokattua pienemmäksi kun se on kasvanut jo toivotun koon yli? Ihan tätä vaan halusin kysellä.

No sillähän ne lihakset häviää kun laskee roimasti treenin intensiteettiä (eli sekä painoja että sarjoja/toistoja). Mutta aika usein todellinen ongelma tuntuu löytyvän joko lihasten päällä sijaitsevasta ihrakerroksesta tai epätasaisesta treenistä (vrt. miehillä suhteettoman iso yläkroppa ruikkujalkojen jatkeena).

Jos nyt ihan siitä puhutaan mikä on naisellista niin biologisesti olet sen seksikkäämpi mitä enemmän kroppa on tiimalasi. Eli miten olisi jos antaisit niiden jalkojen olla ja leventäisit hitusen yläkroppaa?

Mutta tosiaan helpompi olisi neuvoa jos pistäisit esim. strategiset mitat sekä jotain selvennöstä mikä sinulle on naisellista.

Olen Latsin kanssa samoilla linjoilla. Eipä pahemmin huvita enää ottaa kantaa, kun täällä on enemmän kuin tarpeeksi näintä "kiinteyttäjiä" ja "pitkien" lihasten perään huokaajia. No onneksi täällä on sentään muutamia vielä jäljellä, jotka eivät saa vilunväreitä lihaksista, myös niistä "lyhyistä" :D

Sitten hajatelmia kysymykseen:
- Harvalla on oikeasti niitä isoja lihaksia, kun rasvaprosenttia tiputetaan tarpeeksi alas, kuoriutuukin esiin pikku hippiäisiä. Naisilla useimmiten rasva kertyy juuri alavartaloon --> lihakset vaikuttaa suuremmilta ja ylä- ja alakropan suhde entisestään epätasapainottuu. Valitettavasti rasva lähtee useimmiten myös viimeisenä alakropasta.

-Treenissä on epätasapaino ylä- ja alakropan suhteen. Harrastuksesi huomioiden sinulla oli jo kenties ennestään voimakkaat jalat verrattuna yläkroppaan?

- Aloittelijalla usein ongelmana, että treeni ei mene oikeaan paikkaan. Esim. selkää treenatessa tehdäänkin suurin työ hauiksella ja olkapäiden laahatessa perässä hauis korostuu entisestään.

- Toiset lihasryhmät kehittyvät toisia paremmin. Itselläni hauis ottaa helposti ärsykettä, joten jätin yksinkertaisesti hauikselle eristävät liikkeet pois parissa viime ohjelmassa. Tulee ihan tapeeksi ärsykettä yläkropan vetävistä liikkeistä ja silti satoi komentteja "kauhiasta" habasta :rolleyes:.

-Luulisi, että futausharrastuksen myötä ohjelmaasi kuuluu jo jonkin verran aerobista ja juoksua? Mikset tosiaan laita saliohjelmaasi näkyviin, niin on helpompi antaa kommenttia. Mielellään myös netistä vaikka kuvia mielestäsi sopivista vartalon linjauksista.

-Lopuksi taikasana lihasatrofia: helpoin ja nopein tapa saada lihas pienemmäksi, ettei käytä sitä :D

Uh huh. Jestas mikä soppa tännekin on saatu aikaan. Tässä on ikävä kyllä yksi syy miksi ainakaan minä en jaksa Punttimimmien palstalla enää juurikaan viihtyä. Miksei täällä voida arvostaa kaikkien tavoitteita siten että ollaan samalla viivalla?

Toivottavasti et, AiQ, ainakaan minun vastaustani ottanut v*ttuiluna. Koska itse pyrin rakentamaan pyöreämmät lihakset ja sitä kautta muotoa kroppaan, heitin vaan alkuun kommentin että toivoisin itsekin löytäväni jonkun tuollaisen viisastenkiven (jolla saa megalihakset) ;) Mielestäni kommenttini oli kuitenkin asiallinen, sillä pyysin sinua postittamaan treeniohjelmasi, jotta voisimme katsoa yhdessä mitä olet tähän saakka tehnyt ja miksi ehkäpä olet päätynyt siihen pisteeseen missä olet.

Tosiasiahan on se, että jokaisen kroppa vastaa eri tavalla treeniin. Jos AiQ:lla on hyvä sporttipohja, lihasmassa voi kasvaa suhteellisen vauhdikkaastikin. Eikä siinä ole mitään pahaa, jos jossain kohti huomaa että nyt on menty ohi sen oman ihannetilan! Silloin pitää vaan kääntää kelkkaa, juuri niinkuin olet tekemässäkin. Tuntuu pahalta sinun puolestasi, että olet saanut täällä niin inhottavia vastauksia. Mikä teitä tytöt vaivaa?

Monelle esim. fitnessmallityyppinen kroppa on se ihanne. Mikä vika siinä on? Ei kaikkien tarvitse - vaikka punttimimmiksi itseään nimittäisikin - haaveilla Iris Kylen säikeisistä pakaroista tai edes Monica Brantin pyöreästä perästä. Jokaisella on oikeus siihen omaan ihanteeseen.

AiQ, voisitko laittaa tosiaan kuvan tänne vaikkapa siitä fysiikasta joka sinua inspiroi? Onko esim. Jamie Eason sinusta liian lihaksikas?

399047857_1f932e3c14_o.jpg

Entä Jennifer Nicole Lee?

jnl.jpg

Minä ainakin yritän auttaa sinua ehdottomasti hyvässä hengessä :) Jos et halua enää tänne kirjoittaa, niin mulle voi laittaa myös sähköpostia, kaisa.e.jaakkola@gmail.com.

se on kyllä totta että toiset meistä on sellasia että lihaskasvu näkyy helpommin. itse olen myös tuon tyypin ihmisiä, sentakia omassa ohjelmassa on painotettu kestävyysurheilua / pitkiä lenkkejä matalalla sykkeellä. ja se pilates... :) olen myös näitä keillä massa painottuu alavartaloon ja sentakia suosin pitkiä nimenomaan kävelylenkkejä. joku voi taas kitistä ja natista mutta olen huomannut eritavoin tehtyjen aerobisten vaikuttavan eritavoilla kroppaan. ja joku jo mainitsikin tästä: meillä kaikilla on omat kauneusihanteet. kunnioitetaan sitä ja kauneushan on tunnetusti katsojan silmässä. eri asia sitten TIETYSTI nämä hörhöt jotka ihailevat niitä pahaa syömishäiriötä sairastavien naisten kroppia...

Mun mielestä liian rasvaton ei näytä hyvälle...oli sitten lihaksikas tai ei. Myöskään liian lihaksikas tai liian lihava tai täysin lihakseton :rolleyes:...se kuka millekin on mitäkin on taas kunkin oma asia.
niin ja ensimmäinen ja viimeinen kuva on mulle liian jotain...

ps. musta olis kiva jos ei heti tyrmättäis liian lihaksittomia, laihoja ja lihavia punttimeiksi sopimattomiksi. ok, ehkä alunperin punttimimmien tarkoitus oli olla vain todella lihaksikkaiksi haluaville ja rautaa rakastaville...jos näin pitää olla vieläkin, niin sääli sillä veikkaan, että aika moni jotain siltä väliltä olisi kiinnostunut.

Liitteet

• lara2.webp
    lara2.webp
    60,2 KB · Katsottu: 534
  • joanna-krupa.webp
    joanna-krupa.webp
    15,5 KB · Katsottu: 387
  • jelenaabbouui4.webp
    jelenaabbouui4.webp
    24,4 KB · Katsottu: 475
  • linda.webp
    linda.webp
    12,2 KB · Katsottu: 569
  • muscle_woman_with_crazy_abs_biceps.webp
    muscle_woman_with_crazy_abs_biceps.webp
    54,7 KB · Katsottu: 870
Pakko sanoa että Faidran postaamat kuvat on :kuola:~ Juuri tuollaista ainakin itse tavoittelisin. Ja Malenan skaalasta valitsisin tuon toiseksi lihaksikkaimman vaihtoehdon, edellinen neiti on hmmm, anatomisesti liian haastava :D. Tuollainen kapea ylävartalo ja suuret tiffit (tai sitten vaan push-upeissa). Geneettinen ihme.

Omassa treeniohjelmassa on edelleen 'liikaa' aerobista harjoittelua, joten kroppa on jäänyt sellaiseksi 'sporttiseksi', mutta ei kovin lihaksikkaaksi. Siksi odotankin sitä että tilanne sallisi salikäynnin aloittamisen. Olen tehnyt jo niin paljon pohjatyötä sille, ja motivaatiota löytyy :).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom