naiselle kaksijakoinen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Taavi78
  • Aloitettu Aloitettu
Eli tämmöinen 2-jakoinen ohjelma pitäisi saada salitreeniä aloittelevalle naiselle. Toki useampi krt/vko voisi olla parempi mutta sitä on turha yrittää, näin aluksi 2 on max. Lisäksi 1-2 krt/vko menee spinningissä/pumpissa/juoksulenkeillä.

Painotus voisi olla yläkropassa. Aikaisemmin treenannut koripalloa ja vaikka siitä onkin jo vuosia, on jalkaosasto ihan hyvässä kunnossa. Kokoa ja voimaa on ihan kivasti. Liekö niitä edes tarvitsisi treenata lisää? Saahan ne spinningissä, pumpissa ja juoksulenkeillä jonkin verran liikettä :)

Yläkeho sen sijaan kaipaa treeniä. Olkapäät on niin kapeat, että melkein pitää hengaria pitää, jotta pusero pysyy päällä. Selkälihaksia ei ole ollenkaan vaan vartalo on niin kuin "putki" ylhäältä lantioon, ei tiimalasia nähnytkään. Hauis on niin kuin minulla ranne ja aikalailla voimaton omien sanojenkin mukaan.

Eli varmaan perusliikkeillä kannattaa lähtä liikkeelle? Ja paino yläkropassa.

Itse mietiskelin:
1. päivä:
- kyykky / prässi
- pena (tai siis joku penalaite kun tanko tuskin nousee :hyper: )
- ylätalja
- hauis
- vatsat

2. päivä:
- vinopena
- kulmasoutu / alatalja
- punnerrus käsipainoilla / viparit
- ojentaja taljassa (tässä voisi olla joku ranskalainen sitten jossain vaiheessa. nyt voi olla ettei voimat riitä siihenkään?)
- vatsat

aloitetaan 3*8-12 1-2min palautuksilla ja lisäillään pikku hiljaa kevättä kohti 6*8-12. Itse olen volyymitreenin ystävä (kiitos jto:n joka mulle sen esitteli) ja samaa haluaisin naisenikin treenaavan. Ei mitään 2 sarjaa täysillä verenmaku suussa -treeniä :D Noista sarjoista tuo viimeinen voisi olla kuitenkin aikalailla loppuun saakka. Liikkeitä voisi vaihtaa kuukauden välein, kuitenkin perusliikkeitä tehden.

Miltä tämä näyttää? Suosituksia?

Jos ensimmäisiä kertoja treenailee niin varmaan joku 2-4vkoa voisi olla jotain 15-20 toiston settiä että lihakset tottuu jotenki? Sitten noin kuin sanoit?

No, ei ne kyllä ole :( Liian vähän protskua ja liikaa makeisia. Palautusjuomaa ei juo kun maistuu kuulemma :urjo:

Joku palkkari pitäisi kuitenkin keksiä.

Jaajaa, :D sano sille tytölles että turha oottaa mitään järisyttäviä tuloksia lihastenkasvun ja kiinteyden saralla jos ei syö kunnolla. Sano sille myös se perinteinen että ei susta vahingossa tule liian lihaksikasta vaikka vähän panostaakin .

Koita jos flikka tykkäis gainomaxista palkkarina.
karkkien tilalle joskus herkutteluun marjarahkaa, ihan sitä versiota missä on kermaa ja vanilliinisokeri uym. Ainahan se parempi on kun joku viutanan ässämix-pussi tai fazerin blöö.

tää ei nyt liity mihkään mitenkään, mutta tulin just salilta tovi sitten ja oon väsynyt.

pistin pakkiksen tulille ja näin tän topicin.. luin ensin, että naiselle rakkautta, ja mietin notta mitähän sitä nyt taas..

:rolleyes:

Mass Blastia palkkariksi pakkiskaupasta ja varmasti ei jää mausta kiinni, jopa mun emäntä tykkää siitä ja silloin sen on oltava hyvää. ;)

Ja ei se naisen 2-jakoinen ole yhtään erilainen kuin miehenkään, joten tsekkaappa tosta tärkeistä tuo "Treeniohjelmat massankasvatukseen..." ketju, siellä on hyvää esimerkkiä 2-jakoiseen, sarjamäärää kannattaa aloittelijan vähän vähentää, esim. yksi sarja jokaisesta lihasryhmästä pois.

Back
Ylös Bottom