Nainen päättää, mitä mies syö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Belmondo
  • Aloitettu Aloitettu
ILTALEHTI 3.8.2005 0:58
Miehillä ei ole enää sananvaltaa pariskunnan ravintolapäätöksissä.

Seitsemän kymmenestä naisesta päättää, missä ravintolassa pariskunta ruokailee, väittää ravintolaketju Pizza Expressin teettämä tutkimus.

Ei ole merkitystä, haluaako mies kalaa, lihaa vai salaattia. Tutkimuksen mukaan nainen päättää myös, mitä mies syö.

Sama koskee pariskunnan juomavalintoja. Nykyään naiset toimivat useimmiten viinin koemaistajina ja päättävät, mikä makua pöydässä juodaan.

Kaiken kukkuraksi naiset tarvitsevat päätöksiin aikaa ainoastaan muutaman minuutin, sillä 58 prosenttia naisista teki oman ja partnerinsa menuvalinnat alle viidessä minuutissa.

Mies kelpaa maksajaksi

Vain kolme kymmenestä miehestä löysi ruokalistalta ruokansa yhtä nopeasti, ja silloinkin vain itselleen.

- Siitä on kauan aikaa, kun naiset valitsivat ainoastaan hattuunsa sopivan käsilaukun. Nykyään naiset valitsevat itse oman autonsa, talonsa ja lomapaikkansa. On luonnollista, että he valitsevat myös ravintolan, sanoo psykologi Jenni Trent-Hughes The Sun -lehdessä.

Yhdellä osa-alueella miehet ovat kuitenkin säilyttäneet otteensa. Tutkimuksen mukaan on edelleen normaalia, että mies maksaa laskun.

Selvityksessä kävi ilmi, että vain viisi prosenttia naisista maksoi pariskunnan koko ravintolalaskun. 95 prosenttia naisista oli kuitenkin valmis jakamaan kulut puoliksi.
--------
Mites tää tasa-arvoprojekti etenee Pakkiksen pariskunnissa? Onko miehistä vielä tekemään päätöksiä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Normaalia :anssi: Iltalehden sivuilla taas...
Tehdään jotain "tutkimuksia" joiden arvo on 0. Miten joku Pizzaählämi tietää jotain suomalaisten miesten ruokailutottumuksista? Sieltähän käydään vaan krapulassa darrapitsaa eikä mitään muuta. Itse tulee kokkailtua enemmänkin ja todellakin hyvän ruoan perässä mennään kauemmaksikin syömään. Vaikka Chiang Maihin Thaimaahan jos tahtoo hyvää currya!

No jo olis, jos mun pitäis avokin puolesta päättää mitä se listalta valkkaa. Tottavie. Jos ei itse saa päätettyä, olkoon syömättä mitään sitten... Ja useimmiten varmaan minä maksanut molempien syömiset.
Noh, me muutenkaan olla kuin "kaikki muut" :jahas:

Nojoo... Tää on taas tätä. Luultavasti noin 90% ravintoloista tarjoaa listallaan jotain sellaista ruokaa, jota esim. meikäläinen tykkää syödä. Aika usein käy siis niin, että enempää suunnittelematta tapahtuva ravintolan valinta on mulle "ihasama..". Olen emännälle kohtelias sillä, että annan sen valita mieleisensä ravintolan.

Eri juttu on sitten suunnitellut ravintolareissut, jossa on niin romanttista, kun mies valitsee etukäteen ravintolan. :)

Ja ei tod kukaan muu päätä mun syömisiä kuin minä itse.

Tämähän on puhtaasti taktikointia. Jos asiasta päätetään yhdessä, kunnon pelimies saa sen näyttämään siltä että emäntä päättää.

Laskun kanssa sitten onkin hankalampaa kikkailla, mutta ehkä maksu palaa suorittajalleen myöhemmin jollain muulla tavalla..

Kuullostaa kyllä aika oudolle että naiset muka määräisivät miesten syömiset, tai että ylipäätään kumpikaan sukupuoli tekisi ruokailuvalintoja toisen puolesta. Siinähän ei nyt ole mitään outoa jos tietää mitä toinen haluaa ja ilmoittaa sitten mitä kummallekin tulee, mutta vaikea uskoa että suurinosa miehistä olisi niin tahdottomia vässyköitä että vaimojen pitäisi päättää mitä meidän pikku-Pate nyt oikein mussuttaa.

Ehkä viiniä maistaa se kellä on parempi viinintuntemus tai jotain? Mitä väliä tuollaisellakaan. Ihan ihme kirjoitus. Se taas mitä tulee maksamiseen niin eihän se kerro mitään kuka laskun maksaa, ehkä ihmisillä on vaikka vuorottelutapa tai sitten toinen maksaa taas jotain toista asiaa taloudessa, tai sitten mies haluaakin maksaa ja olla vanhanaikainen tms.

Ihan sama :D Mä valitsen itse ruokani ja niin kyllä ukkokin. Toki voin suositella jotain jos ei esim itse osaa päättää kun on niin montaa hyvää tarjolla. Lasku puoliksi tai sitten toinen maksaa ravintolalaskun ja toinen vastaavasti jotain muuta. Näin meillä.

Belmondo sanoi:
....
- Siitä on kauan aikaa, kun naiset valitsivat ainoastaan hattuunsa sopivan käsilaukun. Nykyään naiset valitsevat itse oman autonsa, talonsa ja lomapaikkansa. On luonnollista, että he valitsevat myös ravintolan, sanoo psykologi Jenni Trent-Hughes The Sun -lehdessä....

Käsilaukun(joka tulee vain naisen omaan käyttöön) ja ruokapaikan(jonne menee mies&nainen/perhe) valinnalla ei ole mitään yhteistä, mitä paskaa toi psykologi nyt tossakin pätee, jotain uskottavuutta yritetty saada aikaan?

:anssi:
Yhdessä me mietitään, mikä on viikon menu! Ja molemmat tekevät myös ruokaa ja ostavat ruokaa.

Tää on tätä samaa feministipropagandaa ( :anssi: ), jota yritetään jokaisessa tiedotusvälineessä tuputtaa.

Huppe sanoi:
Normaalia :anssi: Iltalehden sivuilla taas...
Tehdään jotain "tutkimuksia" joiden arvo on 0. Miten joku Pizzaählämi tietää jotain suomalaisten miesten ruokailutottumuksista? Sieltähän käydään vaan krapulassa darrapitsaa eikä mitään muuta. Itse tulee kokkailtua enemmänkin ja todellakin hyvän ruoan perässä mennään kauemmaksikin syömään. Vaikka Chiang Maihin Thaimaahan jos tahtoo hyvää currya!

Tää oli kyllä aika darranen kirjotus :D Jos tutkimus on ravintolaketju Pizza Expressin teettämä, se tuskin tarkottaa sitä että mennään Herttoniemen Expressiin kysymään Abdullahin mielipidettä.

Ekimies sanoi:
:Aika usein käy siis niin, että enempää suunnittelematta tapahtuva ravintolan valinta on mulle "ihasama..". Olen emännälle kohtelias sillä, että annan sen valita mieleisensä ravintolan.

Tästä puhuttiin tuolla Kelle femakko kostuu:ssa. Jos se olisi oikeasti ihan sama, osoittaisit lähintä paikkaa ja mars sinne. [provo] Ts., olet vain päättämätön ja saamaton vätys [/provo]. Olen yhä sitä mieltä että tällanen veltto "ihasama"-käytös on naisen silmissä yhtä miehekästä ja seksikästä kuin String-Emil.

No jaa hmm.

Olen kyllä itse liikkunut tällaisten ei-kulinaristi-ihmisten kanssa, joille tosiaan on ollut ihan sama, että missä syödään, kunhan syödään. Jos siinä sitten haluaa päästä jotain uutta kokeilemaan, niin pakko se on itse ehdottaa ja koittaa ohjata könsikästä pizzahutin ovelta kohti naapurin etnoravintelia.

Koskaan en kyllä ole kenellekään ruokaa valinnut, hyvä että löydän itsellenikään mitään. Ruokalistalla pitäisi olla vain yksi vaihtoehto, sitten se tilaaminen olisi helppoa meikäläisellekin. Yleensä käy niin, että miehellä menee muhun hermot, kun mietin ja mietin ja mietin, ja toinen tahtoisi vaan jo päästä syömään.

Nykyään käyn kyllä ravintoloissa syömässä aina yksin, mutta
jos tulee tilanne että miehen kanssa pitää jotain mussuttaa, niin sitten tehdään jotain hyvää kämpillä tai tilataan hävyttömän iso pizza. Se siitä ravintolaongelmasta.

(Täytyy vähän varoa, mitä tänne kirjoittaa, kun emäntäkin lukee pakkista...) :D

Eli 'meidänperheessä' on sama ongelma kuin Elsalla, eli avokkini osaa olla joskus varsin päättämätön näissä ruoka-asioissa. Ravintolassa hän kyllä saa päättää ihan itse, mitä syö (joskus joutuu vähän patistelemaan). Toinen on tilanne, jos pyydän häntä esimerkiksi valitsemaan viinipullon, jäätelöpakkauksen, hyvää juustoa tms. yhteistä herkutteluhetkeä varten. Yleensä homma menee sellaiseksi jahkaamiseksi, että lopulta minä joudun päättämään, mitä syödään. :rolleyes:

Kyllähän se taitaa näin olla että ainakin laskutuksen puolesta noinhan se menee :jahas:

En ole tavannut vielä ketään naista joka muistaisi kuitata juoma- ja ruokatarjoilut, taksimatkat tai mitkään huvitukset millään tavalla jälkeenpäin. Sitten kun lopulta rahat on mieheltä loppu eikä voi enää tarjota naiselle hänen valitsemiaan laadukkaita eineksiä niin nainen "tasa-arvoisesti" muistuttaa että hänpä osti yhteisen karkkipussin toissa viikolla makuunista ja mies on taas itsekäs ja tunteeton paska kun laittoi kaikki rahansa häntä ajattelematta uuteen tunkkiin ja jakoavaimeen.

On se elämä niin helppoa joillekin :wall:

:anssi: kaikki. No, varmaan molemmissa sukupuolissa on sellaisia vätyksiä jotka eivät saa päätöksiä tehtyä, mutta omalla kohdallani tuo ei pidä paikkaansa (tai ei pitänyt silloin kun seurustelin). Tosin olen siinä mielessä poikkeus, että mulla on ravintola-alan koulutus, joten luonnollisesti se vaikuttaa asiaan huomattavasti.

Laitan ruuat aina, ja useimmiten myös valitsen ravintolan. Jos ei muuta, niin mä olen aina se joka paremmin tietää hinta-laatusuhteen yms. asiat. Jos on epäselvää, niin mä olen aina se joka ottaa asioista selvää netin kautta tai kavereilta jne. Useimmiten mä olen myös se joka siitä ruokalistalta osaa jotain suositella toiselle osapuolelle... siis tyyliin "nyt kun ollaan tämän tasoisessa paikassa niin kalaa ei tod. kannata ottaa".

Mun mielestäni seurustelusuhteessa homman pitäis mennä niin, että kulut puolitetaan ravintolassa asioidessa. Jos ei, niin sitten niin että se maksaa jolla on paremmat tulot/enemmän rahaa. Itse en ole mikään rahan perässä juoksija noin ylipäätään, joten ei mua huvita alkaa naisen puolesta maksamaan, ellei sitten ole tarkoitus että minä nimenomaan tarjoan vaikkapa synttäreiden tms. merkeissä.

Itse oikeutetusti päätän ne ruuat mitä milloinkin syömme kotona, minähän ne laitan ja tuolle kun kelpaa mikä vaan. Ravintolassa, jonka yleensä päättää mies, syököön kumpikin mitä haluaa. Laskut maksaa se jota sattuu huvittamaan, aika lailla on tainnut puoliksi mennä, vaikka emme sitä niin ajattelekkaan. Perästä en koskaan maksa mitään, mutta eipä tuo maksa avokkikaan. Ihan sama.
Tää on taas tätä nössömiespropagandaa.

Iltalehti taas pistää parastaan.. Heh :)

Meilläkin aika pitkälle tehdään päätökset yhdessä siitä mitä syödään, jos siis kyse on kotona ruokailusta. Usein käydään yhdessä kaupassa ja päätetään siltä seisomalta mitä ostetaan, mutta tuo mies kun on melko paljon kotoa poissa niin joudun tekemään myös niitä itsenäisiä päätöksiä. ;) Muita nurinoita en ole kuullut kuin että kanaa on liian usein tarjolla jos minä päätän mitä syödään. :D Mutta jos taasen ollaan ravintolassa ruokailemassa niin kyllä molemmat itse päättää mitä haluaa tilata.

illalla kun menee töistä kotiin ja ruoka on valmiina niin sitähän sitten kiitollisena syö...oli mitä tahansa...aterian valmistaja päättää. Voi sitä olla syömättäkin mutta vatsa tyhjänä ei tule uni. No joo...eiköhän meitä ihmisiä ole joka lähtöön ja galluppeja voidaan tehdä mistä tahansa aiheesta, millä tahansa barometrillä. Tuli tuostakin "turhasta" tutkimuksesta taas jonkinmoinen jutunjuuri tänne pakkikseen. Ei siis ihan mitätön asia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom