N95

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nytten mietin että onkohan toi n95 hintansa arvoinen, tulis ensisijaisesti puhelimeksi, sitten mobiiliksi tietokoneeksi... Törkeä hinta tahtoo vähän arveluttaa. Samalla rahalla sais jo jonkinnäkösen PDA:an...

Ajattelin ostaa uuden puhelimen nyt parin viikon sisällä. Lähden kohta vaihto-opiskelemaan ja tarkoitus olisi ostaa puhelin, jossa on hyvä kamera ja mp3-soitin, sekä pystyy selaamaan nettiä. (Mulla on vanha ja täysin paska digikamera, jota en jaksa edes ottaa mukaan, enkä viitsi osta erikseen digikameraa ja puhelinta. Onhan se kätevää kun on kamera ja puhelin samassa.)

Ajattelin ostaa tuon N95:sen, mutta olisikohan jollain jokin parempi idea mun käyttötarkoituksiin? Merkillä ei oikeastaan ole väliä, vaikka aikaisemmin olen käyttänyt pelkästää Nokian puhelimia.

Toi puhelin on mun budjetille hieman liian kallis, mutta huuto.netistä sen saisi noin 500 eurolla. En ole ikinä ostanut sieltä mitään. Kannataisikohan ostaa siis sieltä? Vai myykö porukka siellä yleensä juuri niitä sekunda yksilöitä, jotka rätisee ja linssisuojukset on löysiä ym.

Katoin, että huuto netistä saa uusia 2GB micro-sd muistikortteja 20eurolla. Miten ne voi olla noin halpoja? Nokian 2GB micro-sd muistikortti maksaa verkkokaupassa noin 110euroa. Mitä eroa noissa on?

Toi puhelin on mun budjetille hieman liian kallis, mutta huuto.netistä sen saisi noin 500 eurolla. En ole ikinä ostanut sieltä mitään. Kannataisikohan ostaa siis sieltä? Vai myykö porukka siellä yleensä juuri niitä sekunda yksilöitä, jotka rätisee ja linssisuojukset on löysiä ym.

Puhelinten kanssa saa kyllä olla tarkkana, huutonetissä on tuhottomasti epäkelpoja kansalaisia myymässä puoliviallisia/olemattomia kännyköitä. En kyllä ostaisi keneltäkään esim. alle 20-vuotiaalta kännyä ihan sama millä hinnalla myy.

Katoin, että huuto netistä saa uusia 2GB micro-sd muistikortteja 20eurolla. Miten ne voi olla noin halpoja? Nokian 2GB micro-sd muistikortti maksaa verkkokaupassa noin 110euroa. Mitä eroa noissa on?

nokia takaa korttiensa toimivuuden puhelimissa. mutta yleensä valmistajat takaavat että heidän korttinsa toimii nokioissa, mutta koskaanhan ei voi olla 100% varma...ihan hyvin toimineet ei-mokian kortit ainakin mulla.

ite maksoin 20e 2gt minisd:stä...

Uuden päivityksen myötä käyttiksen nopeus on ainakin parantunut ja kuvatkin ovat vähän paremman laatuisia. Parasta on silti AGPS jonka ansiosta yhteys syntyy helposti alle 30 sekunnissa. Nyt kun ulkona on kohtuu kirkas keli niin kymmenestä eri paikasta löytyi signaali alle 15 sekunnin.

Uuden päivityksen myötä käyttiksen nopeus on ainakin parantunut ja kuvatkin ovat vähän paremman laatuisia. Parasta on silti AGPS jonka ansiosta yhteys syntyy helposti alle 30 sekunnissa. Nyt kun ulkona on kohtuu kirkas keli niin kymmenestä eri paikasta löytyi signaali alle 15 sekunnin.

Ohhoh! Pitääpä käydä lataamassa sitten tuo. Ilman päivitystä GPS on onnettoman hidas. Koko värkistä ei ole mitään hyötyä kun paikantaminen kestää monta minuuttia. Jos on kävellen liikenteessä niin löytää nopeammin perille kysymällä ohikulkijoilta kuin säätämällä tuon värkin kanssa.

Uskomattoman nopeasti se kyllä löysi satelliitit. Pistin softan päälle ja valitsin valikosta näytä satelliittien tiedot -> 10 sekunttia ja yhteys löytyi.

Ajattelin ostaa uuden puhelimen nyt parin viikon sisällä. Lähden kohta vaihto-opiskelemaan ja tarkoitus olisi ostaa puhelin, jossa on hyvä kamera ja mp3-soitin, sekä pystyy selaamaan nettiä. (Mulla on vanha ja täysin paska digikamera, jota en jaksa edes ottaa mukaan, enkä viitsi osta erikseen digikameraa ja puhelinta. Onhan se kätevää kun on kamera ja puhelin samassa.)

Jos et WLAN-ominaisuutta tarvitse, niin silloin antamillasi kriteereillä löytyy myös huomattavasti huokeampia vaihtoehtoja. Katselepa esim. seuraavia puhelimia. Molemmista löytyy laadukas 3,2mpix kamera, 3G-ominaisuudet ja MP3-soitin. Sitten on ihan makuasia, että ottaako ennemmin Nokian vai SE:n. Uskaltaisin melkein väittää SE:tä paremmaksi, mutta omaa käyttökokemusta ei ole, joten kannattaa ottaa itse selvää, kumpi sopii paremmin omaan käyttöön.

Nokia N73

SonyEricsson K800i

Lievä offtopic: On se muuten helkkari kun tuohon N73:eenkin täytynyt pistää tuo saamarin tatti. Muuten olisi ihan näpsäkkä puhelin, mutta enää en tuollaista tattia halua. 6600-puhelimessa se oli aika epäkäytännöllinen verrattuna N70:en tuohon näppäimeen. Ja tuo tatti on takuuvarmasti ensimmäinen hajoava kohta puhelimessa. Juu, helpotti.

Hmm jos kovasti surffaa niin kyllä harmittaa jos ei wlania löydy. Alkaa olemaan jo aika kivasti kaupungeissa tarjolla kenttää mihin loggautua. Etenkin jos joutuu maksamaan datasta niin käytännössä perus 3G yhteyksillä joutuu skippaamaan kaikki ladattavat kilkkeet ellei wlania ole, mukaanluettuna kuvat ja videot :whip:

Perus umtsi 3G on muutenkin kyllä liian hidas mihinkään järkevään, HSDPA alkaa olemaan jo ok sähköpostin lukemiseen.

Nyt alkaa N95 prakaamaan kunnolla. Puhelin oli yön aikana sammunut itsestään. Äsken kun yritin soittaa puhelua niin luuri sammui ja käynnistyi uudelleen. Ehdin jo luulla, että mulla ois joku yllätyserän kappale, jossa ei olis mitään häikkää.

Kuinkas moni muuten tätä käyttää motukkana? :D

Aika pirun hyvin toimii vaikka mulla on tossa vaan puolimeganen.. siirtonopeudet on kaikkea väliltä 20-300kbit/s riippuen puhelimen sijainnista jne jne. Mut tyytyväinen oon kyl et noilla nopeuksilla tulee.

Onkos tämän saatanan romun sammumisongelman syy löytyny? Parin tunnin nettisession aikana yhteys katkennu vasta reilu 10 kertaa.

Oma kapula lähtee huoltoon, tai siis lähtee heti kun jaksan sen paskan sinne viedä. Luuri sammuilee ihan itsestään vähän väliä ja useimmiten juuri kesken puhelun. On se hienoa joo, että on kaikenlaisia toimintoja mutta pysyisi nyt perkele edes päällä. Otin taas käyttöön vanhan S-E W800i:n.

Tuo sammuminen kuulemma aiheutuu 3G:n vaihtuessa normiverkkoon. Olin eilen Ivalossa työkeikalla ja siellä on aika häilyvä verkko. Puhelimen asetuksista voi laittaa pelkän gsm-verkon käytön päälle ja poistaa siten ongelman. Samalla tietty menee 3G:n "edut".

Itellä on toi n95 toiminu huollon jälkeen ja kun vaihdoin verkon pelkästään gsm verkkoon. Nyt akkukin kestää peräti 2 päivää. Paljon hyvää luurissa,mutta myös paljon paskaa..ilmeisesti se on vaikeeta valmistaa varmatoiminen nykyaikainen luuri.

Varmatoimisia luureja ei ole nähty sitten lankapuhelimien. Mielenkiinnolla odotan linux-alustojen yleistymistä matkapuhelimissa kun symbian/s60 luurit ovat niin bugisia. Ja jos itse aiheeseen niin oma N95 on resetoinut itsensä kerran (sw 12.x.) puolentoista kuukauden aikana kun olen sitä käyttänyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom