N95

Ikä
43
Jotaki huonoja puolia kännystä? Oon kuullu et ois keskeneräinen softa ja huono akku, pitääkö paikkansa? Ois sen hankinta aika lähellä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se nyt on selvä että fiitsöreitä käyttämällä akku on nopeasti tyhjä. Tuskin softakaan on vielä viimoisen päälle.

Jotaki huonoja puolia kännystä? Oon kuullu et ois keskeneräinen softa ja huono akku, pitääkö paikkansa? Ois sen hankinta aika lähellä.
Muutamat tutut sitä kyllä kehui hyväksi, mutta omakohtaista käyttökokemusta ei ole. :)

Eilen pääsin näpertelemään tuota kun kaveri oli ostanut. Päivitetty? symbian oli ainakin nopeampi kuin ennen. Helppo käyttää niin kuin Nokialaiset yleensäkin. GPS pätkii/ei toimi ollenkaan sisällä. Se tarvii aika avoimen ympäristön, mutta muuten toimii TomTomin tavoin :)

Akunkestosta minäkin olen kuullut moitteita. Kyllä se on ihan riittävä kuulemma. Ja kun sanotaan että "huono" niin silloinhan verrataan vain kilpailijoihin...

Itsekin aion tuon ylioppilasjuhlien jälkeen ostella:kuola:

Hyvä puhelin kun ei odota siltä liikoja eikä elä pumpuli maailmassa. Nokia tekee hieman bugisia puhelimia ja symbian on mitä on mutta itse olen ainakin tyytyväinen kokonaisuuteen. Akku kestää 1-3pvää normi käytöllä mutta jos käyttää wlania, nettiä, kameraa, gps:ää ja katsoo pari leffaa samalla ku kuuntelee mp3:sia niin ei se akku kestä mitään.. Ja pitää muistaa se et se on kuitenkin puhelin jossa on extraherkkuja. Jos haluaa kunnon gps:n, kameran jne niin ne ei välttämättä löydy tosta puhelimesta. Mutta kamerapuhelimeksi tuo on loistava. Mä ainakin tykkään paljon. Pientä klappia on liukukannessa mutta ei haittaa ainakaan vielä. ja pari kertaa on puhelin kaatunut. Mutta kaikkea tuota odotinkin kun hankin puhelimen. matkapuhelinfoorumilta saa lisä tietoa.

Onko Nokia kuinka vahvasti naimisissa tuon Symbianin kanssa? Siitä eivät tunnu tykkäävän muut kuin Nokian innokkaat kannattajat. Omien käyttökokemusten sekä PPC-piirien juttujen perusteella Windows Mobile -ympäristö vie Symbiania vähän jokaisella osa-alueella, koodaritutut taas pitävät Symbiania inhottavana ohjelmointialustana.

Miksei Nokia vaihda käyttöjärjestelmää tai tarjoa puhelimiaan muilla alustoilla varustettuna? Omalla kohdallani ainoa miinus tuon puhelimen osalta on juurikin Symbian.

Joo tuntuu olevan koodaajille yhtä helvettiä toi symbian. En sit tiedä.. Onhan toi selkeä ja näppärä kuluttajalle ja ohjelmia löytyy.
Vähä sama ku et jos windows olis paska ohjelma-alusta koodata mutta kuluttajille se on iha ok. eli se on voi voi.. :P
Tosin saisivat tehdä sellaisen alustan mikä toimis kunnolla ilman kaatumisia ja bugeja. ehkä joskus..

Akku kestää 1-3pvää normi käytöllä mutta jos käyttää wlania, nettiä, kameraa, gps:ää ja katsoo pari leffaa samalla ku kuuntelee mp3:sia niin ei se akku kestä mitään..
Oikeesti?:eek: Nokian sivuilla luvataan tolle valmiusaikaa 225h..
Onhan selvää että akku kuluu käytön mukaan, mutta noissa on huima ero.

oho ylläri et akku ei kestä jos kattoo pari leffaa samalla ku kuuntelee mp3sia. mitä muuta vois odottaa? varmaan samat luonnonlait on myös nokialla käytössä ku muillaki

Enitenhän tuossa virtaa vie gps, video ja umts..
Itse kun latasin perjantaina niin juuri nyt on vielä 5 palkkia akkua jäljellä..
Tämä siis omassa normaali käytössä (enimmäkseen tekstareita, muutama puhelu, kolme kertaa leikkinyt GPS:llä, hieman päälle 20 kuvaa... )

Ja minulla on WLAN ja bluetooth pois päältä..

Ja uusi softa tullee jonkin ajan kuluttua...

Oikeesti?:eek: Nokian sivuilla luvataan tolle valmiusaikaa 225h..
Onhan selvää että akku kuluu käytön mukaan, mutta noissa on huima ero.

Noita laitteita saa kyllä melkeinpä käyttää jatkoroikan kanssa. Nuo ominaisuudet ikävä kyllä vaatii aivan tolkuttomasti virtaa nykyluureissa.

Onko Nokia kuinka vahvasti naimisissa tuon Symbianin kanssa? Siitä eivät tunnu tykkäävän muut kuin Nokian innokkaat kannattajat. Omien käyttökokemusten sekä PPC-piirien juttujen perusteella Windows Mobile -ympäristö vie Symbiania vähän jokaisella osa-alueella, koodaritutut taas pitävät Symbiania inhottavana ohjelmointialustana.

Miksei Nokia vaihda käyttöjärjestelmää tai tarjoa puhelimiaan muilla alustoilla varustettuna? Omalla kohdallani ainoa miinus tuon puhelimen osalta on juurikin Symbian.

Nokia on Symbianin puoleen ja tulee olemaankin tältä näkymin.
Syynä Symbianin luotettavuus ja muiden järjestelmien keskeneräisyys, esimerkkinä Windows Mobile. Wintoosa on tarkoitettu PC:lle, ja nyt sitä aloitellaan mobiiliversiona. Symbian on tietääkseni alunperinkin suunniteltu Mobiili-versioksi.

Itselläni on Nokia n73, ja akkua kestää vaikka millä mitalla, katsoipa videoita tai kuunteli musiikkia. Luulisin N95:ssä olevan parempoi akku, ohjelmien katsontaanhan tuo mainosten puheista päätellen on tarkoitettu.

Ainiin..Ja puhummeko enää puhelimesta vai Multimediatietokoneesta?:D

No onhan tämä jumittanu pari kertaa, mutta suurin miinus on äänenlaatu verrattuna samsungiin. Kakkospuhelin(aiempi ykköspuhelin) on SGH Z540 ja äänenlaatu on älyttömän paljon parempi. Mutta kiva lelu, ei siinä mitään ja eipähän tarvi ostaa digi-kameraa. :D

Miten toimii GPS N95:ssa? Mitkä kartat on installoitu, onko tarkka? Kävin tänään räpläämässä tuota luuria niin voisi vaihtaa oman W800i:n nokialaiseen.

Karttoja saa ladata PC:n kautta puhelimen muistikortille ilmaiseksi MapLoader ohjelmalla mistäpäin maailmaa tahansa. Mitään ei ole valmiina.

On se aika tarkka, lenkillä jos käy niin helposti näkee kummalla puolella katua on missäkin juossut (SportsTracker softalla).

Miten toimii GPS N95:ssa? Mitkä kartat on installoitu, onko tarkka? Kävin tänään räpläämässä tuota luuria niin voisi vaihtaa oman W800i:n nokialaiseen.
Niin tarkka kun Sirf 2 sirun omaava laite voi olla. Eli heittoa löytyy melkoisesti verrattuna Sirf 3:seen. GPS kylmäkäynnistys kestää myös pitkään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom