Mitä tuohon diettiin tulee, niin itse voin pientä kokemuksen sanaa sanoa. Minä en ikinä miettinyt mitään -500kcal vaihtoehtoja, vaan päätin nuoresta iästäni huolimatta (16v) tehdä sen dietin mahdollisimman tarkasti ja tunnollisesti. Aloitus on se kaiken kulmakivi, mutta silti itse aloitin kovilla vajeilla ja olen niillä jatkanut tähänkin asti. Olen dietannut nyt 1.1.2006 -> ja paino on pudonnut 148 kg -> 105 kg, ja olo on mitä mahtavin. :whip:
Itsellä on karusti laskettuna ollut kalorilaskurilla tavoitteet jne. ja sillä homma toimii! Vajeena yleisesti on päivälle n. 2000 - 2500 kcal. Aina olen silti pyrkinyt syömään lähemmäksi 1000 - 1400kcal. Tuntuuhan se hullulta, että pitää liikunnalla yrittää ottaa joka päivä saada noin 800 - 1500kcal poltot, mutta sen avulla itse olen tähän pystynyt ja tuolla määrällä liikuntaa saa syödäkkin kohtalaisesti. Nykyään huomaan sen, että on vaikea syödä enään tarpeeksi, koska koko ruokavalio on 5kk aikana vaihtunut niin kevyeen, että sitä ei vain ymmärrä, miten paljon saa mättää ruokaa naamaan, kun syö oikeita aineita. Karkkiin en ole koskenut 4kk aikana ja roskaruoka on nollassa, mutta joskushan sitä pitää pitsaa syödä (sitäkin ehkä kerran kuukaudessa).
Tietenkin on tähän 5kk mahtunut tökkimistä ja ärräpäitä, mutta silti tämä on kannattanut. Vielä on tavoite repiä 15kg pois painoa, ja sitten ollaan siellä normaalipainoisten kirjoissa, mutta uskoisin sen saavani pois vielä tämän kesän aikana
Kun monet sanovat, että mahdotonta pudottaa 5kk dietin jälkeen viikossa 2-3 kg, niin itse voin sanoa, että juuri viimeviikko taas todisti, että 3.5kg pudotus pitää mielen virkeenä
Ei pidä kuin vain pitää kiinni omasta päätöksestään ja huolehtia, ettei riko paikkoja tai terveyttä ala vaarantaa, niin hyvin se lähtee. Varsinkin kun on kyseessä iso aloituspaino, niin se putoaa kuukaudessa kätevästikkin jopa 8-12kg.
Rehdisti uskallan sanoa, että tätä rataa voin jatkaa vielä vuoden lisääkin, tästä tulee elämäntapa!