N-Largesta

Moro.
oon tilaamassa n-largee täältä pakkiksen verkkokaupasta ja kysysin oisko hyväks sekottaa siihe myös maltoa ja ehkä jopa kreatiinia?
ja sit suhteet noille jauhoille.. =?
ja kuis paljo n-largee otetaa/kerta ? vai onks siinä purkissa tarkat ohjeet ?

En mitään syytä näe maltolle, kreaa voipi toki pistää jos/kun palautusjuomana käyttää. Ja sitä 'Largeahan otetaan juuri sen verran kuin halutaan, itse otan palautusjuomassa 100g.

Kritz sanoi:
En mitään syytä näe maltolle, kreaa voipi toki pistää jos/kun palautusjuomana käyttää. Ja sitä 'Largeahan otetaan juuri sen verran kuin halutaan, itse otan palautusjuomassa 100g.

Itse en kyllä näe hirveesti järkeä siinä, että 13-vuotias käyttää kreatiinia.

Kyllä mun mielestä kannattaa kreaa vetää sekaan. Itellä on palkkarina nlarge + krea ja ihan tyytyväinen oon ollu.

Pakkauksessa on annostusohjeet. Ite otan pari skuuppia + vajaa pari teelusikallista kreaa. Pari skuuppia on jotain vajaa 30g protua, 40g hiilareita ja 300 kaloria.

Mike sanoi:
Samallalailla se kroppa tuossa iässä vorkkii, eli kyllä sitä kreaa voi ottaa, aina se auttaa jonkinverran.

No itse ajattelin lähinnä sitä, että kun kroppa tuossa iässä on kuitenkin vielä rakennusvaiheessa ja hormonitkin vasta alkamassa hyrräämään, niin ei välttämättä kannata alkaa vetämään mitään ultimatetreenejä. Ja sitä kautta normaalilla ruokavaliolla pärjäisi vallan hyvin. Noh, eihän siitä kreatiinista tietysti mitään haittaakaan ole.

Creatine monohydrate 1000g EUR31.60
Eli meinasin tota ostaa ? onks paras vaihtoehto ?
Ja sitte nuo vaan mössätään maitoon ja nautitaa? :)

Töpseli sanoi:
Creatine monohydrate 1000g EUR31.60
Eli meinasin tota ostaa ? onks paras vaihtoehto ?
Ja sitte nuo vaan mössätään maitoon ja nautitaa? :)

Toi evolution on ainakin mulla toiminu hyvin. Itse vetelen kreatiinit lusikalla naamaan ja vettä päälle.

detox666 sanoi:
No itse ajattelin lähinnä sitä, että kun kroppa tuossa iässä on kuitenkin vielä rakennusvaiheessa ja hormonitkin vasta alkamassa hyrräämään, niin ei välttämättä kannata alkaa vetämään mitään ultimatetreenejä. Ja sitä kautta normaalilla ruokavaliolla pärjäisi vallan hyvin. Noh, eihän siitä kreatiinista tietysti mitään haittaakaan ole.

...Pistetäänpäs uusiksi...

Sitä suuremmalla syyllä kannattaa ottaa palautumisjuoma,
eikä siitä kreatiinista mitään haittaa ole 2-5g/päivä esim. palkkariin
sekoitettuna.
Jos muutoin noihin lisäravinteisiin haluaa santsata,
niin ehkä voisi multitabsin ja kalanmaksakapselin tai kaksi napata..

lampunjalka sanoi:
...Pistetäänpäs uusiksi...

Sitä suuremmalla syyllä kannattaa ottaa palautumisjuoma,
eikä siitä kreatiinista mitään haittaa ole 2-5g/päivä esim. palkkariin
sekoitettuna..

Lue tarkemmin ennen kun alat neuvomaan. En tietääkseni missään vaihessa sanonut, etteikö palautusjuomaa kannattas ottaa. Ainoastaan kyseenalaistin onko tolla kreatiinillä juurikaan merkitystä.

Ja jos vielä tarkemmin luet, niin huomaat mun sanoneen, ettei siitä kreatiinista mitään haittaakaan ole.

Lähinnä kommentoin tuohon "Ja sitä kautta normaalilla ruokavaliolla pärjäisi vallan hyvin".
Oletan, ettei tuon ikäisellä ole kovinkaan hääppöinen ruokavalio ja jokatapauksessa kulutus kova ja elimistö varmasti ottaa kaiken mahdollisen hyödyn ravinteista.
Ei herneitä nenään :piis:

lampunjalka sanoi:
Lähinnä kommentoin tuohon "Ja sitä kautta normaalilla ruokavaliolla pärjäisi vallan hyvin".
Oletan, ettei tuon ikäisellä ole kovinkaan hääppöinen ruokavalio ja jokatapauksessa kulutus kova ja elimistö varmasti ottaa kaiken mahdollisen hyödyn ravinteista.
Ei herneitä nenään :piis:

Jep, tietysti siinä olet oikeassa, että tuossa iässä kroppa ilomielin ottaa ravinteita vastaan. Tiedän vaan monta aloittelijaa, jotka innoissaan ostelee kreatiinit sun muut lisäravinteet, mutta itse treeni ja muu ravinto onkin sitten päin persettä. Ja vielä kun ikää on vähän niin tietämys näistä asioista ei luonnollisesti ole paras mahdollinen. Eli olen samaa mieltä, että ruokavaliokaan ei välttämässä ole hääppöinen.

Aina ensisijaisesti pitäisi kuitenkin pistää normaali ruokavalio kuntoon. Jos muut syömiset on pielessä niin ei palautusjuomalla ja kreatiinillä ihmeitä tehdä.

Ja kun kreatiinin hyöty perustuu lähinnä ATP:n tuottamiseen viimeisten toistojen aikana, niin herää kysymys, onko tästä hirveästi apua 13-vuotiaalle, jonka muutenkin pitäisi välttää raskaiden sarjojen loppuun viemistä. Tuossa iässä nivelet ja luusto on kuitenkin vielä kehitysvaiheessa. Ei noin nuorena kannata vielä paikkoja rikkoa.

Todettakoon nyt vielä kerran, että ei siitä kreatiinistä haittaakaan ole. Ellei nyt sitten kukkaron keventymistä oteta huomioon. Onhan sen jossain sanottu edistävän proteiinisynteesiäkin.

Ei herneitä nenään. Sehän on vaan hyvä, että näissä keskusteluissa nousee esille eri mielipiteitä. :kippis1:

Back
Ylös Bottom