Näyttiksen s-video kakkana? Mikä uusi näyttis alle 300 e hintaluokassa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu
Sellainen ongelma näyttiksen kanssa, että s-video-ulostulo antaa mustavalkoisen kuvan, vaikka viime viikolla kuva oli vielä värillinen. PAL-NTSC-säädöt on kunnossa, kuten myös muut asetukset, joten siitä ei ole homma kiinni. Telkkari ei ole paskana, joten siinäkään ei ole viikaa. Kokeilen vielä uudella s-video-kaapelilla tuota, ja jos sekään ei auta, haen uuden takuuseen, mutta ajattelin maksaa sen 40-50 euroa lisää ja ottaa samalla paremman.

JOS vika on siis näyttiksessä, suositelkaa minulle uutta näytönohjainta alle 300 euron hintaluokassa. Tällä hetkellä näyttis on Club-3D Radeon 9600 XT 128 MB, joten ilmeisesti 9800 Pro 128 MB olisi järkevä vaihtoehto? Suositelkaa jotain, kiitos. :) Mitä hiljaisempi, laadukkaampi ja luotettavampi, sen parempi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
en usko että on paskana tuo s-videolähtö. siellä on joku asetus viturallaan, kannattaa kokeilla asennella kortti puhtaalta pöydältä uusiksi ja kokeilla eri softia kuvan lähettämiseen. Todennäköisesti vika on siinä, lähettääkö kortti S-VIDEOTA vai Komposiittisignaalia. Tuntuu oudolta että tuollainen olisi laitevika, jos kosahtaa niin yleensä kosahtaa kunnolla... Kaikkihan on tosin mahdollista mutta eppäilen.

mutta jos tosiaan ei ole asetuksista kiinni niin varmaan uudeksi tosiaan tuo 9800 voisi olla hyvä, uudemmat ja nopeammat on sitten niin perkeleen kalliita että niihin ei vielä kannata sekaantua.

metalman sanoi:
siellä on joku asetus viturallaan, kannattaa kokeilla asennella kortti puhtaalta pöydältä uusiksi ja kokeilla eri softia kuvan lähettämiseen. Todennäköisesti vika on siinä, lähettääkö kortti S-VIDEOTA vai Komposiittisignaalia.
Ja tämä kaikki mystisesti muutaman päivän aikana? En usko, koska en ole muuttanut ainoatakaan asetusta. Olen tarkistanut myös asetukset uudestaan muutamaan otteeseen ja asentanut näyttiksen ajurit uudestaan, joten vika ei ole asetuksissa. Vika voi kyllä olla piuhassa, koska telkkarin kuva on jotenkin oudolla tavalla puoliksi harmaa, vaikka näyttis ei vielä anna sille edes signaalia.

Mike sanoi:
Mulkkaa sitä piuhaa teeveessä. Mulla teki tv-sisääntulossa tuommoista x-box.
Oon yrittänyt joo sitä piuhaakin räpeltää ja koittaa myös toista s-video-inputia, mutta kuva pysyy harmaana. No, pianhan se nähdään, kun saan sen uuden piuhan...

metalman sanoi:
9800 voisi olla hyvä, uudemmat ja nopeammat on sitten niin perkeleen kalliita että niihin ei vielä kannata sekaantua.
Lähinnä kiinnostaisi, että mikä merkki? Kuulemma ainakin tuulettimen metelissä on jotain eroja? Luin jostain, että Club-3D:n 9800-sarjan näyttikset eivät olisi hiljaisimmasta päästä.

Tuosta hiljaisuudesta mulla ei ole mitään hajua.. eroja on varmasti ja joissain taidetaan käyttää passiivijäähyä ja heatpipeä jne. Itse en ole jaksanut kauheasti tuohon hiljaisuuteen panostaa, siihen kun vaikuttaa monet muutkin jutut kun pelkät tuulettimet, ja toisaalta kun mulla kone on sellaisessa paikassa ettei se edes kauheasti sieltä kuulu.

Itsellä oli samanlainen ongelma 9600 Pron kanssa, kun S-Video -piuha kulki Scart-adapterin kautta telkkariin. Sama oli RCA-kaapelin kanssa. Kuva oli yleensä värillinen, mutta joskus koneen boottauksen jälkeen värit hävisivät. Ratkesi sillä kun laittoi piuhan kulkemaan suoraan kortin S-Video -lähdöstä telkkarin S-Video -reikään, näyttää vaan hölmöltä kun se piuha tulee nyt tuohon telkkarin etupaneeliin.

Jos töllössä on toinen scartti nii kokeileppas sinne. Itellä oli samanlainen ongelma Dreamcastin kans, toisessa scartissa toimi toisessa ei...

Sale sanoi:
Jos töllössä on toinen scartti nii kokeileppas sinne. Itellä oli samanlainen ongelma Dreamcastin kans, toisessa scartissa toimi toisessa ei...
Kerrataan nyt vielä: värit näkyivät samoilla asetuksilla, samalla piuhalla, samassa s-video-inputissa ja saman s-video-lähdön kautta vielä 4-5 päivää sitten. :)

en jaksa uskoa että olisi laitevika, tuo mustavalkohomma on niin pirun yleinen noitten s-videoulostulojen kanssa. en nyt väitä että olisit mennyt mitään asetusta muuttamaan, tietänet itekkin että nää jutut voi tapahtua ihan itsestään. like magick!? :) kokeile hupinasi tuota scart-adapterijuttua jos sulta sellanen adapteri löytyy. ja yksi mikä voisi olla kanssa, niin jos sulla on toinen kone niin kokeile sitä korttia siihen. tai sitten kaverin kone.

metalman sanoi:
kokeile hupinasi tuota scart-adapterijuttua jos sulta sellanen adapteri löytyy.
Television scart- ja s-video-liittimet toimivat. Olen testannut myös ne. Vielä kerran: uskoisin/luulisin, että vika on piuhassa. Vika ei ole telkkarissa, telkkarin liittimissä eikä näyttiksen tai telkkarin asetuksissa. Vika voi olla 1) kaapelissa 2) näyttiksen s-video-lähdössä.

Lähinnä minua kiinnostaisi ne ehdotukset siitä uudesta näyttiksestä, jos joudun vaihtamaan tuon takuuseen. :)

Connect ja Club ova aika samantyylisiä ja kumpaakin voin suositella. Mielestäni noissa 9800 pro malleissa ei hirmuisti ole äänessä eroa. Eroja yleensä noissa korteissa on vain jäähdytysratkaisut (muisteille), retail pakkaus ja komponenttien laatu joka "merkkituotteissa" on samaa tasoa pitkälti. Pari Connectia on itseltä kärähtänyt mutta se on ollut omaa kämmäilyä. Saahan noihin sitten heatpipe ja muita jäähdytyksiä jos tuo perustuuletin pitää liian kovaa melua (pitää se).

Gigabyte Radeon 9800 Pro 128mb ( Verkkokauppa ) Tosin se vakio tuuletin siili yhdistelmä kannattaa heivata menemään, tiilalle Zalmanin heatpipe tuularilla, tai Arctic coolin, molemmat siina 20e hujakoilla......

Tomi sanoi:
Lähinnä minua kiinnostaisi ne ehdotukset siitä uudesta näyttiksestä, jos joudun vaihtamaan tuon takuuseen. :)

Mulla on Excalibur Radeon 9600 XT Turbo 128 MB DDR. Aikas hiljainen, muisteissa on kaikissa omat "shimmit" tai mitä ne jäähdytyspalikat olikaan. Tuo nyt maksaa alle 200€, mutta jos löytyy samanlainen 9800 sarjaa, niin suosittelen. Hiljainen, luotettava ja hyvät lisukkeet.

Tuossa n. 300 euron hintaluokassa on nykyään myös 9800XT -kortteja. Esim. Akibasta
Hiukkasen nopeampi kuin 9800Pro, ja lisäksi XT:n suuremmasta (256Mt) muistista alkaa olemaan hyötyä uusimmissa peleissä.

Drugsta sanoi:
Tuossa n. 300 euron hintaluokassa on nykyään myös 9800XT -kortteja. Esim. Akibasta
Katsopas Ville pirua, niinpäs onkin. Kas kummaa, kun Verkkokaupan valikoimissa (ei edes tilattavissa) ei ole tuollaista. Onkohan siihen joku syykin?

Tomi sanoi:
Kas kummaa, kun Verkkokaupan valikoimissa (ei edes tilattavissa) ei ole tuollaista. Onkohan siihen joku syykin?

Kyseessä om markkinoilta poistuva malli, ehkäpä syy on siiinä. Voi tosin olla ettei Akibastakaan ko. korttia saa, ilmeisesti yksittäisiä pieniä eriä on myynnissä.

Tomi sanoi:
Katsopas Ville pirua, niinpäs onkin.

Woot? :lol2:

9800 pro on ihan ok, koska mulla on sellainen ;-)

Mutta vaihdoin sen pienen flektin Zahlmanin passiiviseen jäähyyn, nyt on hiljainen! Toimii hyvin, jos ei ole peukalo keskellä suklista!

Kokeiles vielä säätää telkkarista sitä sisääntulosignaalia. Mulla oli ihan sama juttu joskus, et ensin värit näky mut sit ne hävis vaikka en muuttanu mitään asetuksia. Loppujen lopuks mun piti telkkarista laittaa AV/S-tila päälle, minkä jälkeen värit ovatkin sitten näkyneet aina oikein. Muistaakseni myös näyttiksen asetuksista piti säätää oikea PAL-tila, kun niitäkin oli enemmän kuin yksi...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom