Näyttiksen s-video kakkana? Mikä uusi näyttis alle 300 e hintaluokassa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu
S-vhs -kaapelin kautta voi tuoda ulos ja sisään sekä s-videota että komposiittivideota. Mikäli kuva näkyy mustavalkoisena, on kaksi vaihtoehtoa konffauspulmille:

1) kortti tuottaa oikein s-videota, mutta näyttölaite yrittää näyttää komposiittivideota (portti konffattu komposiitiksi tai tukee vain RGB/komposiitti) tai
2) kortti tuottaa komposiittivideota, mutta näyttölaite yrittää näyttää s-videota

Yleensä telkkarien SCARTit tukee vain RGB+komposiitti tai s-video+komposiitti -yhdistelmiä, sillä SCARTin pinneistä on nerokkaasti speksattu yksi pinni sekä RGB:n että s-videon käyttöön.

Kaapeli tai plugihäiriö on tietty myös mahdollinen syy. S-videossa on kuvasignaali jaettu kahteen osaan: Y kuljettaa luminanssia (kirkkaus eli mustavalkoinen kuva) ja C krominanssia (värit). Mustavalkoisessa kuvassa tulee siis vain Y perille asti.

Huono uutinen rautapulmissa on siinä, että vikaa on vaikea paikallistaa ilman toista s-videolähdettä. Bugittamisen aiheuttaja voi olla telkun SCART-sisäänmeno, SCART-adapteri, s-video (mini-DIN kaapeli, näyttiksen portti tai kortin piirit ennen sitä porttia. Ennen näyttiksen vaihtoa koittaisin puskea saman kaapelin läpi s-videota samaan porttiin sisään jostain toisesta kuvalähteestä. Halvinta (ja rikkoutumisherkintä) kamaa on noi SCART-releet.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli vaan mieleen et joissain kaupoissa jos menee viemään huoltoon "viallista" tuotetta ja se osoittautuukin toimivaks nii saatetaan tarkistuksesta veloittaa jopa pari kymmentä kultarahaa.

mul on sama kortti ja aikoinaan kun telkkuun sen kytkin niin kuva oli mustaa ja valkoista. värit sain kun siirsin kuvaa johonkin suuntaan yhden pykälän. ihmetytti aikoinaan kovasti.

Itselläni ollut aika monta Radeonia elämäni aikana ja sen tiedän, että niiden TV-outeilla ei oo leikkiminen :( Jos Tv-Out on päällä, ei pidä missään nimessä vetää piuhaa tv:stä irti, tai koneesta...kummasta päästä tahansa -> Radeoni sekoaa.

Nykyisin Radeoneiden manuaalissakin on tosin sellai kissan kokonen varoitus ko. tapahtumasta..

Nykyisellä Gayforcella ei ko. ongelmaa

L0b0 sanoi:
Itselläni ollut aika monta Radeonia elämäni aikana ja sen tiedän, että niiden TV-outeilla ei oo leikkiminen :( Jos Tv-Out on päällä, ei pidä missään nimessä vetää piuhaa tv:stä irti, tai koneesta...kummasta päästä tahansa -> Radeoni sekoaa.

Nykyisin Radeoneiden manuaalissakin on tosin sellai kissan kokonen varoitus ko. tapahtumasta..

Nykyisellä Gayforcella ei ko. ongelmaa

Mulla ollut aina radeon ja aina olen noin tehnyt. Ei koskaan mitään ongelmia.

mä oon henk.kohtasesti hajottanu 2 radeon 9600 pro:ta tolla tavalla.

Reiluna miehenä tietenki takuuseen viedessä en asiasta maininnu.... :rolleyes:

"en usko että on paskana tuo s-videolähtö"

Itsellä meni toi s-videolähtö paskaks ku piuha tipahti vahingos koneen ja telkan välistä :curs: Käry vaan nousi kortista eikä se enään tunnistanu itseensä malliks jossa ois ollu tv-ulostulo, muuten toimi kyl mainiosti. Toi meni sit takuuseen ja sain uuden kortin, no eikö sitä sit tapahtunu sama juttu ku toi piuha o niin tiukil tos :evil: Annoin sit olla.

Toki kyseessä oli wanha Asuksen Gf1 V6800 kortti, mutta ei noitten silti tarvis noin helposti poksua... Ja aikaa tosta o yli 3 vuotta.

Jos vielä tulee värien kanssa ongelmia, on tämä seuraava näyttis:

!_b127004.jpg

Kuvassa siis Excalibur Platinum Radeon 9800 Pro IceQ

edit: ellei siihen mennessä X800:n hinta ole tippunut 200 eurolla. :)

Tomi sanoi:
Kuvassa siis Excalibur Platinum Radeon 9800 Pro IceQ

Minkäs hintainen tuo on? Aikanaan tuli halvemmaksi ostaa vaikka Clubi ja vaihtaa siihen itse tuo jäähy.

EDIT: jaaha, hintaseuranta toimii taas eli 244e.. ihan ok.

Myto sanoi:
Minkäs hintainen tuo on? Aikanaan tuli halvemmaksi ostaa vaikka Clubi ja vaihtaa siihen itse tuo jäähy.
Hohoo, mä en ikinä uskaltais säätää niitä Zahlmannin pelottavia jäähyjä tohon näyttiksen ympärille. Se olis entinen näyttis sen jälkeen. Tuo Excalibur on lisäksi saanut törkeän hyvät arvostelut ulkomaalaisissa lehdissä ja nettitesteissä.

Kyllä sen Zahlmanin saa kiinni, vaikkei oliskaan musta vyö nördeilyssä. Huolellisuutta peliin, peukalo pois pyllystä ja riittävästi aikaa, niin onnistuu varmasti.

PS. Tomilla on jo sininen vyö ;-)

BTW: on noi paremmat näyttikset törkeen kalliita. Kuka molopää maksaa 500-600 e pelkästä näyttiksestä?

Myto sanoi:
EDIT: jaaha, hintaseuranta toimii taas eli 244e.. ihan ok.
244 maksaa sama näyttis ilman tuota cooleria. Katsoit siis hintaseurannasta halvemman mallin hinnan. Coolerin kanssa ~20 e kalliimpi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom