Näyttöä ostelemassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jto
  • Aloitettu Aloitettu
Totta. Kuvakin on suurempi katselukulmaltaan kuin monen 100" screeni, kun menee tarpeeksi lähelle monitoria. Leffaelämyshän se on sekin että näkee uusimmat leffat vaikkapa youtubessa tai kännykamera-nauhoituksena, voi sitten kertoa kavereilleen että ai totako te ootte tennispalatsiin menossa katsomaan, sehän on aivan WANHAA, kyllä heruu respektiä. Logitechitkin ovat oikeasti hyvät kaiuttimet joilla elokuvaelämys paranee entisestään. Työtuolilla kun lisäksi istuu 8h ajan päivässä niin ei voisi edes kuvitella tahtovansa jonnekin pehmeälle sohvalle illaksi. :thumbs:
Miten musta tuntuu, että aina kun joku tekee asiat eri tavalla kuin sinä, olet paikalla vittuilemassa?

Kuka pakottaa ostamaan tietokoneeseen pienen halpismonitorin? Pitääkö tietokoneelta leffaa katsoessa istua kämäisellä tuolilla? Miksi leffan pitäisi olla huonolaatuinen netistä imuroita pätkä? Ei mikään estä ostamasta suurta laatunäyttöä, katsomasta leffaa sohvalta, kytkemästä vahvistinta koneeseen ja työntämästä Blue-rayta asemaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten musta tuntuu, että aina kun joku tekee asiat eri tavalla kuin sinä, olet paikalla vittuilemassa?

Kuka pakottaa ostamaan tietokoneeseen pienen halpismonitorin? Pitääkö tietokoneelta leffaa katsoessa istua kämäisellä tuolilla? Miksi leffan pitäisi olla huonolaatuinen netistä imuroita pätkä? Ei mikään estä ostamasta suurta laatunäyttöä, katsomasta leffaa sohvalta, kytkemästä vahvistinta koneeseen ja työntämästä Blue-rayta asemaan.

Tuossa tilanteessa se kone on varmaankin kiinni vähintään 42" FullHD LCD:ssä eikä missään 24" monitorissa.

Rivien välistä luin että nyt ei kyse ollut tuosta kokoonpanosta vaan juurikin normaalia monitoria tuijottavasta työtuoli-narkomaanista. Ei pahalla suinkaan ole tarkoitus tuosta mainita, kunhan toin vain vaihtoehdon esille.

Mikelle sen verran että eikö ole hankala katsoa ruutua työskennellessä isolta näytöltä? Itse olen muutaman kerran koneen laittanut telkkariin kiinni eikä se mitään nautintoa ole...

Tuossa tilanteessa se kone on varmaankin kiinni vähintään 42" FullHD LCD:ssä eikä missään 24" monitorissa.
Monitori se 42-tuumainenkin voi olla. Nykyään tuo monitorin ja telkkarin ero on vähän veteen piirretty viiva. Tekniikka kun näissä on lähes samanlaista. Monitorina se telkkarikin voi olla.

Mikelle sen verran että eikö ole hankala katsoa ruutua työskennellessä isolta näytöltä? Itse olen muutaman kerran koneen laittanut telkkariin kiinni eikä se mitään nautintoa ole...
Mikäs resoluutio sun telkkarissa on?

Ja itse kyllä en tajua miten tulin toimeen pienemmillä näytöillä aikaisemmin, hommaan vielä toisen 30 tuumaisen, niin sitten on sopivasti.

Kysymys näyttöjen liitännöistä enemmän tietäville: Olen pähkimässä uuden koneen ostoa, kyseessä siis pöytäkone, joka ei tule pelaamiseen. Koneeseen olisi saatava näyttö, kokoluokka 22-24". Mietin tuossa että tarvittaessa olisi hyvä, jos tuohon näyttöön saisi kiinni PS3:n. Suurimmassa osassa näytöistä tuntuu puuttuvan hdmi - liitäntä, mutta saako hdmin liitettyä dvi - tuloon? Ja jos saa, niin näkyykö kuva varmasti ok vai pitääkö ottaa huomioon vielä muita asioita?

Kysymys näyttöjen liitännöistä enemmän tietäville: Olen pähkimässä uuden koneen ostoa, kyseessä siis pöytäkone, joka ei tule pelaamiseen. Koneeseen olisi saatava näyttö, kokoluokka 22-24". Mietin tuossa että tarvittaessa olisi hyvä, jos tuohon näyttöön saisi kiinni PS3:n. Suurimmassa osassa näytöistä tuntuu puuttuvan hdmi - liitäntä, mutta saako hdmin liitettyä dvi - tuloon? Ja jos saa, niin näkyykö kuva varmasti ok vai pitääkö ottaa huomioon vielä muita asioita?
Toimii ainakin toisinpäin tietokoneessa, että monitorissa ollessa HDMI, on kaapelilla saatu tuosta yhteys DVI-porttiin. Monissa jutuissa on kyllä hehkutettu HDMI-liitäntää juuri konsoleiden takia, joten lienee suuri etu. DVI-liitännässähän ei kulje ääni, vai? Kannattaa myös ottaa huomioon 1:1 pixel mapping, jota ilman monitori venyttää PS3:sta tulevan 16:9 kuvan 16:10 muotoon.

Osta Benq GW2400. Siinä on hdmi-liitäntä ja on full-hd. 24". Hinta about 300e. Ite ollu tosi tyytyväinen.

Onko Puuhapetellä ollut Benq kiinni konsolissa vai vain pelkässä tietsikassa? Ei taida dvi:ssa ääni kulkea joo, mutta eipä näytön / tv:n omia kaiuttimia peleissä / leffoissa kuuntele pirukaan, eli erikseen tulee äänipiuha kyllä vedettyä vahvistimelle joka tapauksessa.

Pelkässä tietokoneessa on. Erillinen x-fi extreme kortti mistä saa lähdöt tarvittaessa. Tosiaan, kuka näytön kajareita käyttää. :)

No tuli BenQ ostettua, päivän käytön jälkeen vaikuttaa ihan hyvältä. Pleikkaria ei oo tullut vielä tällä pelattua mutta pikaisen kokeilun perusteella valittamista ei löytynyt.

No tuli BenQ ostettua, päivän käytön jälkeen vaikuttaa ihan hyvältä. Pleikkaria ei oo tullut vielä tällä pelattua mutta pikaisen kokeilun perusteella valittamista ei löytynyt.

Vieläkö näyttö miellyttää? Itteäkii kiinnostais ostaa tollain vehje.

Pari viikkoa on nyt ollut myös tuo G2400W benq käytössä. Kunhan tietää näiden tn-paneelien ongelmat ja ominaisuudet, niin tämä on mun mielestä hyvä ostos.

Itse en noista ominaisuuksista ja ongelmista ole niin perillä, mutta kelpaa mulle vielä hyvin. Käyttö ollut lähinnä nettikäyttöä sekä ps3 - pelaamista. Peleissä parin illan perusteella tuntuu paremmalta kuin aiemmin pleikkarissa kiinni ollut Lg:n 32" Hd-ready töllö, tietty etäisyyskin on nyt lyhyempi. Säätöihinkään en ole koskenut, voi olla että jos noihin perehtyisi niin kuva olisi vielä namumpi. Omassa käytössä arvosana tälle 9+, miinusta paskasta jalustasta ja vähän hankalassa paikassa olevista liittimistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom